Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Schoonmaken in huis

+6
Caresses
minoessepoes
Lies
Kqip
Zininzon
SoGood
10 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Schoonmaken in huis - Pagina 2 Empty Re: Schoonmaken in huis

Bericht  Mizz_S za 2 apr 2011 - 1:36

Isabella schreef:Ik ben wel benieuwd hoe je dat doet, wat voor materialen je gebruikt & waarom je dat de prettigste manier van werken vindt. Ik dacht, misschien kunnen we elkaar nog helpen om snel, maar netjes schoon te maken.

- Badkamer; mijn vriend doet altijd de badkamer, maar ehh ff denken, de vloer eerst stofzuigen (wij hebben echt een afgrijselijke vloer met tegels die bijna niet schoonworden) en dweilen met een sopje met de roze Blue wonder, de rest van de badkamer ook met roze Blue wonder, alleen de spiegel dat weet ik niet hoe hij dat doet
- Waarmee maak je het huis stofvrij, en hoe vaak doet je dat ongeveer? afstoffen met een stofdoek (en hele hoge dingen met n plumeau) en verder gewoon stofzuigen, dat doen we 1 keer per week, stofzuigen heeeeel soms een keer extra als het echt vies is- Waarmee maak je het fornuis, en de afzuigkap schoon? En de koelkast? alles in de keuken met een sopje met allesreiniger, roze met bloemengeur, of met blauwe Blue wonder
- Waarmee dweil je, wat gebruik je aan spullen daarvoor? Meestal met een emmer met sop met van die roze allesreiniger en we hebben een dweil die je kunt uitknijpen, en die dweil is heel breed dus je bent zo klaar- Lamellen/Luxaflex, waarmee maak je dat schoon, en hoe? die hebben we niet
- Ramen lappen, hoe doe je dat? uhm... dat doen we echt nooit eigenlijk, toen we hier gingen wonen (oktober) heeft mn moeder dat gedaan, en sindsdien niet meer gedaan, toevallig zeiden we wel van de week dat het een keer moet gebeuren

Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Gast za 2 apr 2011 - 6:48

Ik ben wel benieuwd hoe je dat doet, wat voor materialen je gebruikt & waarom je dat de prettigste manier van werken vindt. Ik dacht, misschien kunnen we elkaar nog helpen om snel, maar netjes schoon te maken.

- Badkamer; waarmee doe je bv. de spiegel? en de vloer? en de WC? Spiegel doet ik met een spiegeldoekje en glassex. De vloer van de badkamer met allesreiniger (bluewonder vd action!) of Glycerine(groenezeep) net wat ik in huis heb en waar ik zin in heb ;-). De wcpot doet ik met chloor dagelijks en 1x in de week met antikalk, en de wc pot+wcbril met professionele wcreiniger (van mn ouwebaas nog:lol:) Dan stofzuig ik, en dweil ik de vloer.

- Waarmee maak je het huis stofvrij, en hoe vaak doet je dat ongeveer? Afstoffen bedoel je? Met een droog microvezeldoekje, dressoir, salontafel en eetkamertafel dagelijk, we hebben zwarte leistenen blad erop, daar zie je vrijwel alles op! Hoge dingen met een plumeau en ik stofzuig dagelijks (soms 2x nu onze hond in de rui is!!) Boven stofzuig ik minimaal 1x in de week.

- Waarmee maak je het fornuis, en de afzuigkap schoon? En de koelkast? Afzuigkap zit hier verborgen dmv. een kastje. Maar de rooster en dergelijke wat er af kan, gaat 1x in de zoveeel tijd in de vaatwasser. Het fornuis word dagelijks met blauwe bluewonder en een microvezeldoekje schoongemaakt. We hebben een rvslook koelkast en dat kan hier ook elke dag wel gebeuren met een allesreiniger en microvezeldoekje.

- Waarmee dweil je, wat gebruik je aan spullen daarvoor? Ik dweil met een spaanse mop, zo heet dat. Int sopje doet ik of glycerine (groene zeep), alles reiniger en soms met de beesten als er een ongelukje zoals kots of poep ligt chloor!

- Lamellen/Luxaflex, waarmee maak je dat schoon, en hoe? Luxaflex hebben we alleen op de slaapkamer en dat is pas geleden 1x gebeurd, terwijl het al bijna 3jaar bij ons op de slaapkamer zit! Dus het mag idd wel vaker, maar gewoon met een sopje doek het dan.

- Ramen lappen, hoe doe je dat? Ow dat wil je niet zien! Ik heb een verfstok, hierdoet ik mn raamtrekker op, daarna het doekje in sop gemaakt met afwasmiddel, goed uitwringen, over de raamtrekkerrubbertje heen doen en de ramen soppen maar! Met droog doekje ff dat rubbertje droog maken en dan de ramen dus streeploos droog trekken (wou aftrekken neer zetten:P?) (ben nogal klein, en elke x de trap etc te pakken, heb ik dit maar bedacht!)

Gast
Gast

Bericht  Winegum zo 3 apr 2011 - 6:56

- Badkamer; waarmee doe je bv. de spiegel? en de vloer? en de WC?
De spiegel doe ik vaak met spul van witte reus volgens mij, speciaal voor spiegels. Werkt als een tierelier. De badkamer zelf doe ik met allesreiniger, denk aan de vloer en aan de wastafel, douchekraan etc. De glazenwand van de douche doe ik met antikal. De wc doe ik ook met allesreiniger, evenals de vloer en het fonteintje. Verder doe ik bleek in de wc, van glorix. Ohja, allesreiniger is van Ajax, ruikt heerlijk!
- Waarmee maak je het huis stofvrij, en hoe vaak doet je dat ongeveer?
Ook allesreiniger en een vaatdoekje. Dit doe ik ongeveer eens per week.
- Waarmee maak je het fornuis, en de afzuigkap schoon? En de koelkast? Fornuis doe ik met allesreiniger, cif, en speciaal spul voor rvs. Meestal gebruik ik 's avonds na het koken voornamelijk allesreiniger. En dat wissel ik dan af met de rest. Zelfde voor de afzuigkap. De koelkast maak ik gewoon schoon met allesreiniger.
- Waarmee dweil je, wat gebruik je aan spullen daarvoor? Ik dweil met een emmer allesreiniger. En mijn dweil is van Ha-Ra, echt super fijn spul! Heb een stok met een vloerwisser. Gaat lekker vlot.
- Lamellen/Luxaflex, waarmee maak je dat schoon, en hoe?
Heb alleen gordijnen. maar die heb ik eerlijk gezegd nog nooit gewassen..
- Ramen lappen, hoe doe je dat? Wederom met allesreiniger en een spons/zeem en droogdoek.

Winegum
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2