Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Schoonmaken

+6
Zonnetje
Snoes
Susan
TukTuk
Lindsya
Jerry
10 plaatsers

Ga naar beneden

Schoonmaken Empty Schoonmaken

Bericht  Jerry wo 23 maa 2011 - 7:38

Wie van jullie heeft er een vast ritueel? En wie gaat er pas schoonmaken als het stof dubbeltjedik in de vensterbanken ligt?

Ik wil graag een soort van gestructureerd huishouden starten, maar dat lukt me niet zo goed, omdat ik geen idee heb waar ik de tijd vandaan moet halen! Daarom ook benieuwd wat jullie doen en hoeveel tijd dat kost!
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonmaken Empty Re: Schoonmaken

Bericht  Gast wo 23 maa 2011 - 8:15

Ik heb een schoonmaakschema in de kast hangen en probeer me er aardig aan te houden! En dan bedoel ik voornamelijk het poetswerk, wassen doe ik bijv. als ik echt was genoeg heb om te wassen en dus niet op schema Wink.

Gast
Gast

Bericht  Lindsya wo 23 maa 2011 - 8:25

Schoonmaken van de woonkamer doe ik dagelijks, elke dag stoffen, stofzuigeren en dweilen. Daar doe ik ongeveer een klein uurtje over. 1 keer per week doe ik het heel grondig, meubels van zijn plaats overal goed onder stofzuigeren en dweilen. De slaapkamers doe ik 4 keer per week stoffen, stofzuiger en dweilen.
De badkamer en keuken doe ik 1 keer per week grondig dus daar heb ik verder niet heel veel onderhoud aan heel de week.
De was doe ik wanneer de wasmand vol zit en dat is bijna elke dag wel.

Ik kijk per week wanneer ik het grondig werk doe maar ik heb wel elke dezelfde dingen die ik doet per dag.
Lindsya
Lindsya
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1640
Punten : 1683

Bericht  TukTuk wo 23 maa 2011 - 9:00

Lindsya schreef:Schoonmaken van de woonkamer doe ik dagelijks, elke dag stoffen, stofzuigeren en dweilen. Daar doe ik ongeveer een klein uurtje over. 1 keer per week doe ik het heel grondig, meubels van zijn plaats overal goed onder stofzuigeren en dweilen. De slaapkamers doe ik 4 keer per week stoffen, stofzuiger en dweilen.
De badkamer en keuken doe ik 1 keer per week grondig dus daar heb ik verder niet heel veel onderhoud aan heel de week.

Ik kijk per week wanneer ik het grondig werk doe maar ik heb wel elke dezelfde dingen die ik doet per dag.

Wauw dat is wel echt vaak :P Stofzuigen gebeurd bij ons ook dagelijks ivm katten, maar dweilen echt niet! Ik zou echt niet weten waar ik een uur per dag vandaan zou moeten halen :P
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  Susan wo 23 maa 2011 - 9:10

Ik stofzuig en dweil beneden ook iedere dag, meestal zelfs twee keer per dag.

Laatst aangepast door Susan op wo 30 maa 2011 - 1:29; in totaal 1 keer bewerkt
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Gast wo 23 maa 2011 - 9:14

Wij hebben hele rare gevlamde vloertegels, het lijkt net alsof het dus altijd zo vies is, maar komt dus door t motief (vorige bewoners nog). Ik stofzuig wel elke dag soms 2x, onze berner is momenteel in de rui Wink

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 23 maa 2011 - 9:30

Ik heb een tijdje een schema proberen aan te houden, maar dat is me niet gelukt. Heb er te weinig energie voor, heb het te druk en ik werd er chagerijnig van omdat ik het idee had alleen maar aan het poetsen te zijn. Nu doe ik het weer als voorheen. Als het vies is, maak ik het schoon.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 23 maa 2011 - 9:31

Lindsya schreef:Schoonmaken van de woonkamer doe ik dagelijks, elke dag stoffen, stofzuigeren en dweilen. Daar doe ik ongeveer een klein uurtje over. 1 keer per week doe ik het heel grondig, meubels van zijn plaats overal goed onder stofzuigeren en dweilen. De slaapkamers doe ik 4 keer per week stoffen, stofzuiger en dweilen.

Wow..dat is écht veel. Waarom zou je elke dag stoffen? Zoveel stof valt er toch niet? En werk je daarnaast ook gewoon?

Gast
Gast

Bericht  Snoes wo 23 maa 2011 - 9:33

Mijn vriend en ik maken samen het huis schoon, 1x per week. Meestal doen we dat op zaterdagvoormiddag. Soms ben ik vrijdagnamiddag al vrij en dan doe ik het in mijn eentje, zodat we samen nog een weekend hebben zonder dat we hoeven te poetsen. Stofzuigen doen we wel vaker overigens.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120

Bericht  Gast wo 23 maa 2011 - 9:37

Susan schreef:Ik stofzuig en dweil beneden ook iedere dag, meestal zelfs twee keer per dag. Zou nu normaal ook aan het opruimen en schoonmaken zijn, maar ben net van de trap gelazerd, dus ik sla vanavond even over.

Au!! Alles wel goed verder?

Ik heb geen schema maar oe het gewoon wanneer het uitkomt. Ik stof, stofzuig en dweil op de dagen dat ik vrij ben dagelijks, en op de dagen dat ik werk probeer ik het tussendoor ook een keer te doen, maar meestal ben ik zo moe van werk dat ik geen zin meer heb thuis ook nog aan de slag te gaan.

Gast
Gast

Bericht  Susan wo 23 maa 2011 - 9:44

Maple schreef:

Au!! Alles wel goed verder?

Ik heb geen schema maar oe het gewoon wanneer het uitkomt. Ik stof, stofzuig en dweil op de dagen dat ik vrij ben dagelijks, en op de dagen dat ik werk probeer ik het tussendoor ook een keer te doen, maar meestal ben ik zo moe van werk dat ik geen zin meer heb thuis ook nog aan de slag te gaan.

Het doet nog wel pijn, heb met mijn teen het hele traphek van beneden eruit gestoten, dus het kwam wel vrij hard aan, maar goed, ik ben allang blij dat ik het alleen was.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Zonnetje wo 23 maa 2011 - 9:49

Snoes schreef:Mijn vriend en ik maken samen het huis schoon, 1x per week. Meestal doen we dat op zaterdagvoormiddag. Soms ben ik vrijdagnamiddag al vrij en dan doe ik het in mijn eentje, zodat we samen nog een weekend hebben zonder dat we hoeven te poetsen. Stofzuigen doen we wel vaker overigens.

Hier precies hetzelfde. Wij proberen ook altijd zaterdag samen schoon te maken en zijn dan in een uur klaar (hebben een klein appartement). Stofzuigen doe ik vaak op woensdag nog een keer. Wij zijn beide weinig thuis, hebben geen huisdieren en een houten laminaatvloer, dus dan ga ik echt niet iedere dag stofzuigen.
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726

Bericht  Gast wo 23 maa 2011 - 10:04

Klinkt pijnlijk, Susan. Da's een flinke klap geweest, als je met je teen een heel traphekje eruit hebt gestoten! Gelukkig had je idd geen kind op de arm.

Gast
Gast

Bericht  Mizz_S wo 23 maa 2011 - 10:17

Wij hebben een schema, en alles wat daar op staat maken mijn vriend en ik meestal in het weekend schoon (vrijdag/zaterdag). Mijn vriend heeft op vrijdag vrij en die doet dan soms al een deel en streept dat af op het lijstje zodat ik ook kan zien wat er al is gedaan. Er zijn natuurlijk altijd dingen die niet elke week hoeven (ramen zemen enzo) en die doen we gewoon als we vinden dat het nodig is. De was doen we tussendoor.
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Lindsya do 24 maa 2011 - 8:22

Giacomo schreef:

Wow..dat is écht veel. Waarom zou je elke dag stoffen? Zoveel stof valt er toch niet? En werk je daarnaast ook gewoon?

Het huis is vrij stoffig en als ik het een dag laat liggen dan is het nog erger en dat vind ik gewoon vies. Het is ook zo gebeurd vind ik dus kleine moeite. Nee ik werk daar naast niet maar toen ik wel werkte deed ik het ook dus het zit ook denk ik in mijn systeem.

Susan, klinkt erg pijnlijk, sterkte.
Lindsya
Lindsya
Kletskop
Kletskop

Bericht  *Lookie* do 24 maa 2011 - 8:28

Te weinig.
Ik probeer het een beetje bij te houden maar het komt toch vaak aan op mijn vrije dag (vrijdag). Alleen afwassen doe ik elke dag, net als het fornuis schoonmaken. Wassen doe ik meerdere keren per week, en ik probeer het opruimen ook wt bij te houden. Ik zou eigenlijk vaker moeten stofzuigen maar ik heb daar vaak de puf niet meer voor, en eerlijk gezegd stoor ik me ook niet zo aan wat stof op de grond. Wel belangrijk vind ik dat de wc fris blijft en dat het bed regelmatig wordt verschoond (liefst elke week) dus dat hou ik goed bij.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  banjer49 do 24 maa 2011 - 10:08

De was doe ik wanneer de wasmand vol zit en dat is bijna elke dag wel

[b]met hoeveel mensen zijn jullie dat je elke dag volle wasmand hebt
banjer49
banjer49
Prater
Prater

Aantal berichten : 1102
Punten : 1404
Registratiedatum : 13-12-10

Bericht  Gast do 24 maa 2011 - 10:21

Ik maak ook echt veels te weinig schoon. Zeker wel als ik visite krijg maar verder kan ik me er niet zo heel druk om maken. Als ik parttime werk is het wat makkelijker bij te houden maar nu zit ik weer fulltime en heb ik er echt weinig zin in. De was hou ik wel redelijk bij maar goed, anders heb ik niks om aan te trekken Wink.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 24 maa 2011 - 10:33

Ik heb totaal geen hekel aan schoonmaken,als jullie nu dichtby me woonden kwam ik wel bij jullie schoonmaken. :p :P

Gast
Gast

Bericht  Lindsya do 24 maa 2011 - 11:20

banjer49 schreef:
De was doe ik wanneer de wasmand vol zit en dat is bijna elke dag wel

[b]met hoeveel mensen zijn jullie dat je elke dag volle wasmand hebt

Bijna elke dag een volle wasmand, dus er zitten wel dagen tussen dat die niet vol zit en ik ook de was niet doet. Maar we zijn met zijn drieën.
Lindsya
Lindsya
Kletskop
Kletskop

Bericht  minoessepoes do 24 maa 2011 - 20:02

Wij maken ook samen schoon in het weekend. Meestal op zaterdag morgen even. Ik doe meestal de badkamer als ik toch ga douchen, mijn vriend stofzuigt altijd alles, ik stof alles, mijn vriend verschoont het bed en ik doe meestal de keuken ook. Ongeveer 1 keer in de maand a 6 weken dan zijn we langer bezig, dat zetten we de planten onder de douche, maken we de keukenkastjes een keer schoon, ramen wassen enz. En dan gaan we 's avonds altijd uit eten, als een soort van beloning haha.

Wij proberen wel elke dag de afwas te doen en gewoon te zorgen dat we de keuken netjes achterlaten na het koken. Het wil nog weleens gebeuren dat we de afwas een dagje laten staan, maar daar hebben we eigenlijk alle twee een hekel aan.

In het weekend doen we meestal ook met zijn tweeen even de boodschappen en dan haal ik af en toe nog wat verse dingen door de week, of dingen die we vergeten zijn. De wc houden we gewoon bij, als hij vies is dan maken we hem even schoon, dat doet mijn vriend ook gewoon uit zichzelf, ook stofzuig ik door de week vaak nog wel 1 keer. Maar dat is het wel. Wij werken beide full-time, hebben geen kinderen of huisdieren en zijn dus maar weinig thuis, het wordt ook echt niet snel vies bij ons.

De was die doen we meestal door de weeks, dan hangen we die 's avonds op en de volgende dag als ik uit mijn werk kom dan kan ik het opvouwen. We hebben maar een klein appartementje dus de was hangt altijd in huis en dat vind ik in het weekend maar ongezellig!
Wij hebben maar weinig was, we dragen op het moment beide een pak naar ons werk die geregeld naar de stomerij gaan.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Jerry vr 25 maa 2011 - 6:18

Anniej_S schreef:Ik heb totaal geen hekel aan schoonmaken,als jullie nu dichtby me woonden kwam ik wel bij jullie schoonmaken. :p :P

Jij woont toch in Apeldoorn? angel
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud