Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Schoonmaken

+8
Vanilla Queen
SleepingBeauty
Zonnetje
minoessepoes
Sarah1985
Rush
tweeling
Cheesegirl
12 plaatsers

Ga naar beneden

Schoonmaken Empty Schoonmaken

Bericht  Cheesegirl ma 5 maa 2012 - 3:34

Sinds december wonen wij samen en nu naar 2.5 maand op ons zelf te wonen, spookt de volgende vraag regelmatig in ons hoofd:

Hoe weet je nou precies hoevaak je dingen moet schoonmaken? Tuurlijk is dit naar wat je zelf wilt, maar ik ben ook van mening dat sommige dingen vies zijn zonder dat je dat direct ziet.

De badkamer en keuken bijvoorbeeld, gaan jullie elke week op gestrekt om deze goed te boenen of doe je dit maandelijks?

Ik weet niet wat "normaal" is! Rolling Eyes
Cheesegirl
Cheesegirl
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3080
Punten : 3536
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonmaken Empty Re: Schoonmaken

Bericht  tweeling ma 5 maa 2012 - 3:38

Je moet gewoon doen waar jij je fijn bij voelt Schoonmaken 561177

Ik doe elke week het hele huis afstoffen, stofzuigen dweilen etc. Wc's elke dag. De badkamer doe ik wekelijks maar niet elke keer alle tegels tot aan het plafond hoor, dat doe ik eens in de maand denk ik. Dingen zoals ramen lappen en de keuken uitsoppen gebeurd 1 keer in de 3 maanden ongeveer bij ons.
tweeling
tweeling
Prater
Prater

Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11

Bericht  Rush ma 5 maa 2012 - 3:43

tweeling schreef:Je moet gewoon doen waar jij je fijn bij voelt Schoonmaken 561177
Helemaal mee eens. :P
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Cheesegirl ma 5 maa 2012 - 3:46

Haha, dat is nou de reactie die ik liever niet kreeg! :P

Jullie hebben daar ook wel gelijk in hoor, maar ik wil wel graag een schoon huis. Ik weet dan niet hoevaak je iets moet schoonmaken zodat het schoon is? (Is dit nog duidelijk?)

Op dit moment doe ik het volgende:
Dweilen: 1 x per 2 weken
Stofzuigen: 2 x per week
Afstoffen: 1 x per week
Badkamer: 1 keer per week
Wc: Om de dag en 1 keer in de week uitgebreid

Maar of dit "goed" is?
Cheesegirl
Cheesegirl
Ratel
Ratel

Bericht  Sarah1985 ma 5 maa 2012 - 4:42

Dweilen: eens per week en soms 2 keer per week
Stofzuigen: Om de dag
Afstoffen: om de dag
Wc: elke dag een doekje er door en eens per week goed
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  minoessepoes ma 5 maa 2012 - 4:55

Het lijkt me ook wel relevant hoeveel je thuis bent en of je huisdieren hebt.

Wij werken beide full-time en hebben geen huisdieren. We zijn dus relatief weinig thuis en het wordt niet echt vies.

Ik doe de badkamer 1 keer in de week, zo ook stoffen en zuigen (hebben overal vloerbedekking, zelfs in de keuken, alleen de badkamer dweil ik). De WC doe ik vaak in het weekend nog een keer of als we bezoek krijgen, maar niet vaker eigenlijk, wij zijn maar zo weinig thuis, dat wordt echt niet vies.

Het aanrecht, fornuis en de wasbak proberen we elke avond na het koken schoon te maken, vaak werk ik wekelijks de buitenkant van de kastjes wel even bij, maar echt de afzuigkap ontvetten, de kasten leeg halen enz, gebeurd denk ik maar 1 keer in de 3 maanden. De ramen heb ik overigens nog nooit gewassen (we wonen er nu 1.5 jaar), daar kan ik simpelweg niet bij en dan zou ik een trap op de (brede) vensterbank moeten zetten en dat vind ik een beetje gevaarlijk, ze zien er ook niet eens vies uit, dus ik stoor me er ook niet aan. De buitenkant wordt gedaan.

Behalve dat het ook niet echt vies wordt heb ik ook gewoon de tijd en de puf niet om om de dag stof te zuigen bijvoorbeeld, naast een drukke baan ben ik blij dat ik 's avonds zit en zie ik mezelf eerlijk gezegd niet elke keer nog poetsen. Wat dat betreft denk ik toch echt dat je gewoon moet doen wat je fijn vind en wat bij jullie levensstijl past!
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868

Bericht  Zonnetje ma 5 maa 2012 - 5:10

Ik sluit me helemaal bij Minoessepoes aan. Wij werken ook beide fulltime en zijn in het weekend en 's avonds ook regelmatig weg. Verder hebben we geen huisdieren. Wij maken op zaterdag(ochtend) het hele huis schoon: overal stofzuigen, alles dweilen, de wc, badkamer, keuken en alles afstoffen en doordeweeks houden we het een beetje bij. Dat wil zeggen: na het eten een doekje over de tafel en het aanrecht, vaak op woensdag even stofzuigen rond de eettafel, salontafel en in de keuken, af en toe een doekje over de wc, de douche na het douchen met een trekker en handdoek droogmaken, etc.
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast ma 5 maa 2012 - 7:40

Dweilen: 2x per week
Stofzuigen: 2 x per week & elke dag alles vegen (we hebben een kat)
Wc: Elke dag chloor en doekje eroverheen, 1x in de week helemaal schoonmaken
Keuken: elke dag fornuis/aanrecht/etc. de hele keuken wekelijks (kastjes/afzuigkap, etc)

En bv. kasten uitzoeken, koelkast, ramen etc. maandelijks laughcry

Gast
Gast

Bericht  SleepingBeauty di 6 maa 2012 - 9:21

Wij werken ook allebei fulltime. (nouja ik werk 24 uur met af en toe extra)
maar ik heb zelf een beetje een schema'tje in alles, zodat ik overal een beetje aan toe kom...

afstoffen: 1x per 2 weken. (ene week beneden andere week boven)
wc's: 1x per week
badkamer: 1x per week (1x per 2-3 weken grote schoonmaak)
dweilen: doe ik na het afstoffen
stofzuigen 2-3x per week (als ik het nodig vindt)
Bedverschonen: 1x per week
Wassen: doe ik wanneer het nodig is en opvouwen doe ik zo eens tussendoor

Grotere dingen als kastjes schoonmaken/ramen wassen en eens wat extra's doe ik wanneer ik het nodig vind en wanneer ik er tijd voor heb.
SleepingBeauty
SleepingBeauty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1855
Punten : 2407
Registratiedatum : 28-11-10

Bericht  Vanilla Queen di 6 maa 2012 - 9:27

Toilet, badkamer en keuken maak ik (bijna) iedere dag schoon.
De rest zal mij me werkelijk een worst wezen.
Beddengoed doe ik 1 keer in de week, kleding moet ook gewoon schoon zijn,
maar ik heb dan geen zin om het helemaal op te vouwen, gaat gewoon de schone-wasmand in.
Maar ik geloof dat ik 1x per maand stofzuig ofzo,
moet eigenlijk wel vaker aangezien ik 8 stoffige vogels in huis heb, maar ik heb de energie gewoon niet.
Afstoffen zelfde verhaal, als het me echt gaat storen haal ik het wel weg.
Ik ben gewoon een rommelkont, maar boeiend, ik woon hier toch alleen laughcry
Vanilla Queen
Vanilla Queen
Prater
Prater

Aantal berichten : 502
Punten : 543

Bericht  Cheesegirl di 6 maa 2012 - 11:13

Grappig om te lezen dat iedereen het inderdaad op zijn eigen manier doet. Dat moet ik mijzelf ook maar een beetje aanleren denk ik!
Cheesegirl
Cheesegirl
Ratel
Ratel

Bericht  Gast di 6 maa 2012 - 11:26

Vanilla Queen schreef:Toilet, badkamer en keuken maak ik (bijna) iedere dag schoon.
maar ik heb dan geen zin om het helemaal op te vouwen, gaat gewoon de schone-wasmand in.
moet eigenlijk wel vaker aangezien ik 8 stoffige vogels in huis heb, maar ik heb de energie gewoon niet.
Een keer per maand stofzuiger omdat je geen energie hebt, maar wel elke dag de badkamer doen. Vind ik niet heel logisch klinken. Wat doe je elke dag in die badkamer?

Gast
Gast

Bericht  Vanilla Queen di 6 maa 2012 - 12:07

Smikkell schreef:
Vanilla Queen schreef:Toilet, badkamer en keuken maak ik (bijna) iedere dag schoon.
Een keer per maand stofzuiger omdat je geen energie hebt, maar wel elke dag de badkamer doen. Vind ik niet heel logisch klinken. Wat doe je elke dag in die badkamer?

nou met elke dag de badkamer bedoel ik meer dat ik iedere ochtend de cabine ff snel aanveeg met de wisser en de wanden droogmaak met een handdoek voor dat ik ga werken laughcry in het weekend gooi ik er ff wat van dat HG stinkspul tegen aan haha en ff lekker schrobben. 's avonds uit mijn werk denk ik onderweg nog *ik ga stofzuigen, nog ff afstoffen, nog ff dit nog ff dat...* maar mijn lichaam is er na een dag gewoon klaar mee (net te weinig zuurstof dus weinig lichamelijke energie) en no way dat ik om half 7 's ochtends ga stofzuigen, gaan ze in dit pand niet blij mee zijn.
Ik vind schoon sanitair, keuken + kleding het belangrijkst, de rest komt wel of anders wat later. Op een goede dag kan ik mijn hele huis aan kant zetten, maar die heb ik niet zo vaak smile als ik genoeg geld had, had ik een huishoudster genomen haha
Vanilla Queen
Vanilla Queen
Prater
Prater

Aantal berichten : 502
Punten : 543

Bericht  Puggle di 6 maa 2012 - 12:50

Carola589 schreef:Haha, dat is nou de reactie die ik liever niet kreeg! :P

Jullie hebben daar ook wel gelijk in hoor, maar ik wil wel graag een schoon huis. Ik weet dan niet hoevaak je iets moet schoonmaken zodat het schoon is? (Is dit nog duidelijk?)

Op dit moment doe ik het volgende:
Dweilen: 1 x per 2 weken
Stofzuigen: 2 x per week
Wc: Om de dag en 1 keer in de week uitgebreid

Maar of dit "goed" is?

Zo doen wij het ook, alleen stofzuig ik om de dag omdat we een hondje hebben. Ook doe ik het aanrecht een de kookplaat iedere dag af.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Bericht  Caresses di 6 maa 2012 - 21:06

Vanilla Queen schreef:
nou met elke dag de badkamer bedoel ik meer dat ik iedere ochtend de cabine ff snel aanveeg met de wisser en de wanden droogmaak met een handdoek voor dat ik ga werken laughcry

Aah vandaar, we hebben ieder een eigen definitie van schoonmaken Wink . Als ik jouw definitie neem dan maak ik de douche ook elke dag schoon.
Ik vind dat gewoon vallen onder: voorkomen van schimmel en niet onder schoonmaken).

Bij mij ligt het er heel erg aan hoeveel vrije tijd ik heb. Hieronder mijn gemiddelde:
Toilet 3x per week helemaal schoon. (Extra wanneer we mannelijk bezoek hebben gehad want die staan te plassen grr!!)
Swifferen van 2x per week tot elke dag. Afstoffen hetzelfde.
Stofzuigen 1x per week.
Ramen nooit, zien er nog niet vies uit.
Aanrecht e.d. elke dag.
Douche -> wasbak 2x per week. Douchetegels e.d. met een sopje 1x per 1 a 2 week.

Caresses
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Snoes di 6 maa 2012 - 22:14

zonnetje schreef:Ik sluit me helemaal bij Minoessepoes aan. Wij werken ook beide fulltime en zijn in het weekend en 's avonds ook regelmatig weg. Verder hebben we geen huisdieren. Wij maken op zaterdag(ochtend) het hele huis schoon: overal stofzuigen, alles dweilen, de wc, badkamer, keuken en alles afstoffen en doordeweeks houden we het een beetje bij. Dat wil zeggen: na het eten een doekje over de tafel en het aanrecht, vaak op woensdag even stofzuigen rond de eettafel, salontafel en in de keuken, af en toe een doekje over de wc, de douche na het douchen met een trekker en handdoek droogmaken, etc.
Hier sluit ik me ook helemaal bij aan!

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Rush di 6 maa 2012 - 22:24

Snoes schreef:
zonnetje schreef:Ik sluit me helemaal bij Minoessepoes aan. Wij werken ook beide fulltime en zijn in het weekend en 's avonds ook regelmatig weg. Verder hebben we geen huisdieren. Wij maken op zaterdag(ochtend) het hele huis schoon: overal stofzuigen, alles dweilen, de wc, badkamer, keuken en alles afstoffen en doordeweeks houden we het een beetje bij. Dat wil zeggen: na het eten een doekje over de tafel en het aanrecht, vaak op woensdag even stofzuigen rond de eettafel, salontafel en in de keuken, af en toe een doekje over de wc, de douche na het douchen met een trekker en handdoek droogmaken, etc.
Hier sluit ik me ook helemaal bij aan!
En ik ook! Op zaterdagochtend doe ik alles en dweilen sla ik nog wel eens een zaterdagje over.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast wo 7 maa 2012 - 0:27

Wij hebben alleen een konijntje die dan wel los door het huis loopt, maar eigenlijk geen rommel maakt. Alleen rondom zijn kooi ligt er af en toe wat stro, maar dat veeg ik iedere dag weg.

De keuken maak ik iedere dag schoon, één keer in de maand gaan alle kastjes leeg en sop ik die ook uit. Niet dat ze dan heel erg vies zijn maar gewoon voor het idee.

Stoffen doe ik om de dag, we hebben een erg stoffig huis dus eigenlijk zou het iedere dag wel mogen, maar daar heb ik geen tijd voor.

Stofzuigen doet mijn vriend altijd 's avonds, we wonen in het bos en ondanks een grote mat bij de voordeur ligt er altijd zand in huis!

Toilet doe ik dagelijks schoonmaken als in een doekje er overheen en wat chloor er in.

De bedden verschoon ik iedere week en in de zomer hang ik ze het liefst iedere dag buiten omdat dat 's avonds weer zo lekker ligt smile

De ramen moeten hier hoognodig weer gedaan worden, ik denk dat dat normaal ongeveer één keer per maand gebeurt maar is nu al een tijdje vergeten ..

Ook zet ik één keer per maand onze parketvloer in het onderhoudsmiddel. Dit is wel even wat werk aangezien we overal parket hebben liggen behalve in de hal en badkamer, maar mijn vloer blijft er wel erg mooi bij!

Gast
Gast

Bericht  Rush wo 7 maa 2012 - 0:34

_Jackie schreef:

De ramen moeten hier hoognodig weer gedaan worden, ik denk dat dat normaal ongeveer één keer per maand gebeurt maar is nu al een tijdje vergeten ..
Eenmaal per maand? :shock:
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast wo 7 maa 2012 - 0:36

Rush schreef:
_Jackie schreef:

Die dingen zitten constant onder de vogelpoep,weer een nadeel van in het bos wonen :P
En als ik ze buiten schoonmaak, doe ik ook meteen de binnenkant, anders heb ik het idee half werk te hebben gedaan Schoonmaken 394967

Gast
Gast

Bericht  Rush wo 7 maa 2012 - 0:38

_Jackie schreef:
Rush schreef:
_Jackie schreef:

Die dingen zitten constant onder de vogelpoep,weer een nadeel van in het bos wonen :P
En als ik ze buiten schoonmaak, doe ik ook meteen de binnenkant, anders heb ik het idee half werk te hebben gedaan Schoonmaken 394967
Haha. Ja dat is natuurlijk wel zo. In de zomer doen we de ramen wel vaker, want de paarden stuiven zand uit hun bak op, maar in de winter vind ik het wel prima. Ik kan me niet herinneren dat de binnenkant in het afgelopen jaar gedaan is. Schoonmaken 394967
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast wo 7 maa 2012 - 3:45

Rush schreef:
_Jackie schreef:
Rush schreef:
_Jackie schreef:

Haha. Ja dat is natuurlijk wel zo. In de zomer doen we de ramen wel vaker, want de paarden stuiven zand uit hun bak op, maar in de winter vind ik het wel prima. Ik kan me niet herinneren dat de binnenkant in het afgelopen jaar gedaan is. Schoonmaken 394967

Als het vriest doe ik het ook niet nee, en nu na de vorstperiode dit jaar heb ik het ook nog niet gedaan :P

Wij hebben ook echt twee hele grote ramen in de woonkamer zitten, je ziet het echt meteen als ze vuil zijn. De ramen van de slaapkamer en de studeerkamer laat ik wel eens zitten, die zijn een stuk kleiner en zitten aan de donkere kant van het huis, daar schijnt toch nooit de zon op zodat het opvalt dat ze vies zijn Wink

Gast
Gast

Bericht  Rush wo 7 maa 2012 - 3:48

Wij hebben 4 grote ramen haha. We zijn gewoon een stelletje rans apen wat ramen betreft, denkt ik.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Marsy28 wo 7 maa 2012 - 3:58

Maar Jackie, werk jij dan ook? Want als ik dat zo zou doen zoals jij het doet (wat ik graag zou willen), dan slaap ik niet genoeg ben ik bang. Naast mijn banen lukt me nog net 1 keer per week alles nalopen..

Marsy28
Marsy28
Prater
Prater

Aantal berichten : 1204
Punten : 1308
Registratiedatum : 11-12-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud