Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Schoonmaken in huis

+6
Caresses
minoessepoes
Lies
Kqip
Zininzon
SoGood
10 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Schoonmaken in huis Empty Schoonmaken in huis

Bericht  Gast do 31 maa 2011 - 6:58

Ik ben wel benieuwd hoe je dat doet, wat voor materialen je gebruikt & waarom je dat de prettigste manier van werken vindt. Ik dacht, misschien kunnen we elkaar nog helpen om snel, maar netjes schoon te maken.

- Badkamer; waarmee doe je bv. de spiegel? en de vloer? en de WC?
- Waarmee maak je het huis stofvrij, en hoe vaak doet je dat ongeveer?
- Waarmee maak je het fornuis, en de afzuigkap schoon? En de koelkast?
- Waarmee dweil je, wat gebruik je aan spullen daarvoor?
- Lamellen/Luxaflex, waarmee maak je dat schoon, en hoe?
- Ramen lappen, hoe doe je dat?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonmaken in huis Empty Re: Schoonmaken in huis

Bericht  Gast do 31 maa 2011 - 7:08

Badkamer: spiegel met glassex (maar dan de AH huismerk versie), de rest met allesreiniger
Stofvrij maken: Swiffer doekjes, 1x per week kasten en m'n bureau, 2x per week de vloer (naast stofzuigen)
Fornuis met Mr Muscle (omdat dat beter ontvet en ik cillit bang te duur vind), afzuigkap heb ik niet, koelkast met allesreiniger
Dweilen met Andy vloerreiniger voor hout & laminaat (geeft minder strepen dan allesreiniger)
Lamellen en luxaflex heb ik niet
Ramen met eerst alleen met een natte spons, daarna met glassex en daarna trek ik ze droog met een trekkertje.

Ik heb vooral veel moeite met stof buiten houden, al maak ik alles grondig schoon, dan nog is alles 2 dagen later weer stoffig. Ik heb ook vaak het idee dat ik stof alleen maar verplaats, al valt dat met de swiffer doekjes wel mee.

Gast
Gast

Bericht  SoGood do 31 maa 2011 - 7:13

Dan vraag ik me ook af hoe jullie het toilet schoonmaken? Ik doe dit volgens mij nogal apart..
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Gast do 31 maa 2011 - 7:18

Sogood schreef:Dan vraag ik me ook af hoe jullie het toilet schoonmaken? Ik doe dit volgens mij nogal apart..

Vertel Very Happy

Ik gooi eerst chloor in de wc, zodat dat kan intrekken. En dan met een doekje alles goed afsoppen, ook de drukknop etc. & dan met de wc-borstel alles van binnen helemaal poetsen.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 31 maa 2011 - 7:23

Ik doe altijd eerst de hele wc met een sopje en allesreiniger, daarbij werk ik van buiten naar binnen toe. Daarna doe ik chloor in de wc en zet ik de wc borstel erin (als jullie begrijpen wat ik bedoel) zodat die ook weer goed schoon wordt en laat ik alles een kwartier of half uur intrekken. Daarna schrob ik de hele binnenkant met de wc-borstel, spoel ik door en is hij weer schoon.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 31 maa 2011 - 7:26

Ik heb de wc borstel standaard in water met een beetje chloor staan; dus ik begrijp wel wat je bedoeld.

Gast
Gast

Bericht  Zininzon do 31 maa 2011 - 7:41

Ava schreef:Ik doe altijd eerst de hele wc met een sopje en allesreiniger, daarbij werk ik van buiten naar binnen toe. Daarna doe ik chloor in de wc en zet ik de wc borstel erin (als jullie begrijpen wat ik bedoel) zodat die ook weer goed schoon wordt en laat ik alles een kwartier of half uur intrekken. Daarna schrob ik de hele binnenkant met de wc-borstel, spoel ik door en is hij weer schoon.

Zo raar is dat toch niet?
Ik doe eerst chloor in het toilet, dan kan dat alvast intrekken. Daarna maak ik de toiletpot (aan de buitenkant) schoon met een doekje en de binnenkant met de borstel...
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast do 31 maa 2011 - 7:48

Ik was ook niet degene die zei dat ik het op een rare manier deed Wink

Gast
Gast

Bericht  Gast do 31 maa 2011 - 7:49

Isabella schreef:Ik ben wel benieuwd hoe je dat doet, wat voor materialen je gebruikt & waarom je dat de prettigste manier van werken vindt. Ik dacht, misschien kunnen we elkaar nog helpen om snel, maar netjes schoon te maken.

- Badkamer; waarmee doe je bv. de spiegel? en de vloer? en de WC? Spiegel met Glassex en droge doek, maar nog nooit gedaan (in dit huis bedoel ik dan he). Vloer met hygenische doekjes (van die wegwerp) en de wc/douche/vloer maak ik ook wel veel schoon met de ecologische toiletreiniger van AH Puur&Eerlijk. Die gebruik ik ook gerust voor de vloer wan er zit geen bleek in
- Waarmee maak je het huis stofvrij, en hoe vaak doet je dat ongeveer? Stofdoek. Moet ik nog doen, nog nooit gedaan
- Waarmee maak je het fornuis, en de afzuigkap schoon? En de koelkast? Schuursponsje voor 't fornuis. De rest nog nooit gedaan
- Waarmee dweil je, wat gebruik je aan spullen daarvoor? AH Puur & Eerlijk alles reiniger en een dweil. Heb geen mop of stok dus doe het gewoon op de knietjes. Keuken is niet erg groot om te dweilen
- Lamellen/Luxaflex, waarmee maak je dat schoon, en hoe? Heb ik niet
- Ramen lappen, hoe doe je dat? Met glassex en trekker, maar ook nog nooit gedaan

Gast
Gast

Bericht  Zininzon do 31 maa 2011 - 7:51

Ava schreef:Ik was ook niet degene die zei dat ik het op een rare manier deed Wink

Oeps sorry, te snel gelezen Embarassed
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138

Bericht  Gast do 31 maa 2011 - 8:03

- Badkamer; waarmee doe je bv. de spiegel? en de vloer? en de WC? Spiegel; Ajax allesreiniger en droogmaken met een theedoek. Vloer; Ajax allesreiniger. Wc; Harpix max en een nat doekje met Ajax allesreiniger.
- Waarmee maak je het huis stofvrij, en hoe vaak doet je dat ongeveer? Natte doek met Ajax Allesreiniger. Sowieso op zaterdag, dus 1x per week.
- Waarmee maak je het fornuis, en de afzuigkap schoon? En de koelkast? Fornuis en afzuigkap; Cif Power Cream. Inwerken met zachte kant van schuurspons, natte doek erover en oppoetsen met theedoek. Koelkast; Ajax allesreiniger. Eventueel Cif Power Cream of Cif Citroen (schuurmiddel)
- Waarmee dweil je, wat gebruik je aan spullen daarvoor? Water en speciale reiniger voor een Quick step vloer.
- Lamellen/Luxaflex, waarmee maak je dat schoon, en hoe? Heb ik niet, dus maak ik ook niet schoon.
- Ramen lappen, hoe doe je dat? Warm water en spiritus.

Gast
Gast

Bericht  Kqip do 31 maa 2011 - 8:25

- Badkamer; waarmee doe je bv. de spiegel? en de vloer? en de WC? spiegel met spiritus en een doek, vloer en douche met allesreiniger en soms met chloor, wc buitenkant met een doek met allereiniger/ chloor binnenkant met chloor en wcborstel.
- Waarmee maak je het huis stofvrij, en hoe vaak doet je dat ongeveer? Stofdoek en stofzuiger
- Waarmee maak je het fornuis, en de afzuigkap schoon? En de koelkast? Met een doek fornuisreiniger, koelkast; allesreiniger
- Waarmee dweil je, wat gebruik je aan spullen daarvoor? Een vloerwisser met laminaatreiniging
- Lamellen/Luxaflex, waarmee maak je dat schoon, en hoe? Hebben we niet
- Ramen lappen, hoe doe je dat? Warm water en spiritus, spons en trekker
Kqip
Kqip
Prater
Prater

Aantal berichten : 938
Punten : 962
Registratiedatum : 03-01-11

Bericht  Gast do 31 maa 2011 - 8:28

Marin, nog nooit? Heb je dan niet overal stof, je woont hier een aantal maanden al toch? :shock:

Gast
Gast

Bericht  Gast do 31 maa 2011 - 8:35

Isabella schreef:Marin, nog nooit? Heb je dan niet overal stof, je woont hier een aantal maanden al toch? :shock:

Haha ja het moet ook nodig gebeuren! Wel tussendoor wel eens met de stofzuiger over de meubels gegaan hoor. Maar ik ben inderdaad niet zo'n ster in 't huishouden. Maar 't is ook weer niet echt vies ofzo.

Gast
Gast

Bericht  Lies do 31 maa 2011 - 10:08

Marin schreef:
Isabella schreef:Marin, nog nooit? Heb je dan niet overal stof, je woont hier een aantal maanden al toch? :shock:

Haha ja het moet ook nodig gebeuren! Wel tussendoor wel eens met de stofzuiger over de meubels gegaan hoor. Maar ik ben inderdaad niet zo'n ster in 't huishouden. Maar 't is ook weer niet echt vies ofzo.

Hmm..ben benieuwd hoe het er hier uit zou zien als ik een paar maanden niet stof Rolling Eyes
Lies
Lies
Prater
Prater

Aantal berichten : 767
Punten : 885

Bericht  minoessepoes do 31 maa 2011 - 21:30

De badkamer doe ik met Dasty van de Wibra en dan de fles voor de badkamer. De tegels en douchedeuren met een schuursponsje en de rest met een doek. Wij hebben een verwarmde spiegel in de badkamer en die droog ik altijd na met een handdoek, anders krijg je allemaal strepen.

Het huis stof ik meestal droog en dan neem ik een aantal dingen nog even nat af, dan maak ik een sopje door wat Dasty (gele fles) in het water te spuiten. De afzuigkap, frietuurpan ed, die maak ik ook schoon met Dasty maar dan onverdund.

Dweilen hoef ik eigenlijk niet, we hebben ongeveer 2 m2 badkamervloer en die doe ik gewoon op handen en knieen met hetzelfde sopje, de rest van het appartementje ligt vloerbedekking.

Ramen zemen heb ik nog niet gedaan sinds we hier wonen haha, de buitenkant wordt voor ons gedaan.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Caresses do 31 maa 2011 - 21:42

- Badkamer; waarmee doe je bv. de spiegel? en de vloer? Badkamervloer cillit bang of allesreiniger
- en de WC? Buitenkant+bril allesreiniger, binnenkant met harpic maxx voor de toilet
- Waarmee maak je het huis stofvrij, en hoe vaak doet je dat ongeveer? Swifer+swifferdoekjes en stofzuiger, hoe vaak ligt er heel erg aan hoeveel vrije tijd ik heb, als ik het heel druk heb 1x per week anders vaker.
- Waarmee maak je het fornuis Ligt eraan hoe vies het is, soms met dreft, soms met allesreiniger en soms met ontvetter.
- en de afzuigkap schoon? Geel doekje en allesreiniger
- En de koelkast? Allesreiniger.
- Waarmee dweil je, wat gebruik je aan spullen daarvoor? Allesreiniger en wonderdoekje
- Lamellen/Luxaflex, waarmee maak je dat schoon, en hoe? Hebben we niet.
- Ramen lappen, hoe doe je dat? Doe ik niet.

Caresses
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  MissD vr 1 apr 2011 - 0:51

- Badkamer; waarmee doe je bv. de spiegel? en de vloer?
Spiegel, met ammoniak en water, kastjes met allesreiniger, vloer en muren met een goedje van HG

- en de WC?
Buitenkant en wc bril met allesreiniger, toilet van binnen doe ik iedere avond een scheut chloor in 's ochtends even de
toiletborstel erdoor, daarna wc eend, half uurtje intrekken en dan nog een keer met de borstel er door heen (laatste zeker
3x per week), tegels met groene zeep.

Stofzuigen iedere dag, een keer of 3 dweilen. Iedere dag worden de salontafel en eettafel gedaan en zo'n 3x in de week
de rest van de meubelen (ook de banken en stoelen) ook even. Dat doe ik met een teiltje water met groene zeep.

- Waarmee maak je het fornuis
Iedere dag na het koken met allesreiniger of dreft. Verder 1x in de week met een rvs spray.

- en de afzuigkap schoon?
1x in de week maak ik die schoon met eerst rvs spray, dan een sopje met allesreiniger. Vaak doe ik er dan wat slaolie op
deze wrijf ik goed in, waardoor de rest van de week de stof er makkelijk met een droog doekje vanaf te halen is.
1x per week gaan ook de filters de vaatwasser in, en maak "onder" de filters (zeg maar in de kap) even schoon.

- En de koelkast?
1x per week maak ik de koelkast en vriezer schoon met allesreiniger. Buitenkant van de koelkast met rvs spray.
.
Ik dweil met een dweilstok van leifheit, en laminaatreiniger van HG

Heb ik niet.

Buitenkant word 1x per 6 a 8 weken gedaan door de glazenwasser. Binnenkant 1x per maand met water met een scheut
ammoniak, en ik droog ze met oude kranten.

MissD
Prater
Prater

Aantal berichten : 1192
Punten : 1212
Registratiedatum : 09-12-10

Bericht  Mari vr 1 apr 2011 - 1:12

Spiegel - eerst met allesreiniger dan met een schone oude theedoek opboenen, (anders heb ik strepen)
Vloer - Allesreiniger
WC - Eerst met glorix en de borstel, dan met wc-eend en gloor + borstel, dat laat ik dan heel de dag intrekken, de rest doe ik met verschillende schoonmaakdoekjes van de bazaar heel de pot.

Met de stofzuiger 1 keer per week, met swifferdoekjes 1/2 keer per week

- Waarmee maak je het fornuis, en de afzuigkap schoon? En de koelkast?Fornuis is gas op glas, ideaal dus doekje erover en klaar, soms schuursponsje voor de pitten
De afzuigkap stof ik af, de binnenkant gaat de vaatwasser af en toe in
De koelkast maak ik schoon met allesreiniger

Dwijlen met allesreiniger en een dwijlstok

nvt

Allesreiniger, zeem, zeemstok en wederom een schone / oude theedoek tegen strepen

Kortom ik ben allesreiniger verslaaft.
Mari
Mari
Prater
Prater

Aantal berichten : 1082
Punten : 1215
Registratiedatum : 03-12-10

Bericht  Gast vr 1 apr 2011 - 1:18

Gelukkig, ik ben niet de enige die alleen een toiletborstel gebruikt..

Mijn moeder gaat met een schuursponsje onder de rand van de pot..
pale

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 1 apr 2011 - 2:08

Isabella schreef:Ik ben wel benieuwd hoe je dat doet, wat voor materialen je gebruikt & waarom je dat de prettigste manier van werken vindt. Ik dacht, misschien kunnen we elkaar nog helpen om snel, maar netjes schoon te maken.

Badkamerspiegel; glasvezel doek en verder niks eigenlijk, onze spiegel wordt niet zo vies..
Badkamermeubels e.d.; een Ajax eucalyptus sopje en een doek, alles afnemen en met schone doek droogmaken. Onze tegels in de badkamer zet ik één keer per jaar in de (auto...)was, daardoor worden ze niet vies en heb ik geen kalkaanslag of zo. Vloer doe ik met 't zelfde eucalyptussopje, zo groot is de badkamer niet... De WC giet ik bleek in, laat k even zo. Wastafeltje en ehm WC bak ding met Ajax eucalyptus sopje, dan de wcborstel door de pot rossen en doorspoelen en de bril etc met sopje doen. De badkamer doe ik wekelijks, de wc 3x per week.
- Waarmee maak je het huis stofvrij, en hoe vaak doet je dat ongeveer? 3x per week met een Ajax eucalyptussopje en met een schone doek droogmaken.- Waarmee maak je het fornuis, en de afzuigkap schoon? En de koelkast? Muscle keukentroep, na 't eten maak k alles schoon, koelkast hou ik gewoon bij. - Waarmee dweil je, wat gebruik je aan spullen daarvoor? Euh een dweil, gewoon zo'n skrale ordinaire mop! En weer mijn Ajax eucalyptus sopje.... Naja niet dezelfde, nieuw sopje natuurlijk Very Happy En eens in de 3 maanden ongeveer, ga ik op de knietjes met een borstel en boen ik de vloer schoon met pure Muscle (Diezelfde uit de keuken Very Happy )- Lamellen/Luxaflex, waarmee maak je dat schoon, en hoe? Heb ik niet.
- Ramen lappen, hoe doe je dat? Heet water, minibeetje dreft en god hoe heet die bende nou! ... Blauwe fles... Brandbaar spul... Spiritus Very Happy Verder gewoon zeemlapding, een trekker en een theedoek.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 1 apr 2011 - 2:55

_Donnaa schreef:Gelukkig, ik ben niet de enige die alleen een toiletborstel gebruikt..

pale
Haha, dat zou ik ook niet doen nee, met alleen de wc-borstel gaat het prima wat mij betreft!

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 1 apr 2011 - 4:30

Ava schreef:
_Donnaa schreef:Gelukkig, ik ben niet de enige die alleen een toiletborstel gebruikt..

pale
Haha, dat zou ik ook niet doen nee, met alleen de wc-borstel gaat het prima wat mij betreft!

Haha bij mij ook. Ik moet er eigenlijk niet aan denken.....

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 1 apr 2011 - 6:34

Badkamer; waarmee doe je bv. de spiegel? en de vloer? Spiegel met glasseks en de vloer/tegels met allesreiniger van Witte Reus
- en de WC? Buitenkant met Glorix schoonmaakdoekjes en in de pot met Witte Reus toilet reiniger en 1x in de week met chloor
- Waarmee maak je het huis stofvrij, en hoe vaak doet je dat ongeveer? 2 a 3 keer per week en ga dan met een vochtige doek over m'n meubels
- Waarmee maak je het fornuis Met een roestvrijstaal spray van HG
- en de afzuigkap schoon? Hetzelfde spul als voor het fornuis
- En de koelkast? Allesreiniger van Witte Reus
- Waarmee dweil je, wat gebruik je aan spullen daarvoor? Speciaal spul voor laminaat (glans) en heel soms met Blue Wonder voor vloeren omdat die zo lekker ruikt
- Lamellen/Luxaflex, waarmee maak je dat schoon, en hoe? Stofzuiger erop
- Ramen lappen, hoe doe je dat? HG glazenwasser
ig schoon te lopen maken helaas. Maar opzich is het wel schoon en netjes bij mij !

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 1 apr 2011 - 9:10

Razz_ schreef:[i]
Badkamer; waarmee doe je bv. de spiegel? en de vloer? Spiegel met glasseks en de vloer/tegels met allesreiniger van Witte Reus

Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: