Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Oven schoonmaken

+10
Silver
*Lookie*
M@niek
Eris
Ella
Linda
Sterrin_
Ilargi
Tania
Lith
14 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Oven schoonmaken Empty Oven schoonmaken

Bericht  Lith vr 21 dec 2012 - 1:06

Hoe en waarmee maak jij je oven schoon? Ik vind het zo'n klotewerkje. De platen en het rooster doe ik met van dat spul van hg en een schuurspons. Ben alleen zo bang dat ik krassen inde oven krijg van een schuurspons. Maar het is hetzelfde materiaal als waar sie platen van zijn.
Lith
Lith
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 150
Punten : 189
Registratiedatum : 23-10-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Oven schoonmaken Empty Re: Oven schoonmaken

Bericht  Tania vr 21 dec 2012 - 1:07

Zo'n speciale spray van Muscle. En dan met een schuursponsje met de zachte kant zeg maar.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oven schoonmaken Empty Re: Oven schoonmaken

Bericht  Ilargi vr 21 dec 2012 - 1:10

Tania schreef:Zo'n speciale spray van Muscle. En dan met een schuursponsje met de zachte kant zeg maar.

+1!
Ilargi
Ilargi
Prater
Prater

Aantal berichten : 777
Punten : 823
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oven schoonmaken Empty Re: Oven schoonmaken

Bericht  Sterrin_ vr 21 dec 2012 - 3:00

Gele Dasty van de wibra. Echt heel fijn, alles weekt goed los, en ik kan het zo met een natte doek weghalen. Schuurspons heb ik daarvoor niet nodig, die gebruik ik alleen voor het rooster en de glasplaat/draaiplateau.

Sterrin_
Prater
Prater

Aantal berichten : 841
Punten : 863
Registratiedatum : 27-10-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Oven schoonmaken Empty Re: Oven schoonmaken

Bericht  Gast vr 21 dec 2012 - 3:10

Ik heb een speciale ovenspray van.. HG denk ik? Ik maak eerst de oven even snel schoon met een doekje, dan spray ik die shit er op, even inwerken en dan veeg je hem zo schoon!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Oven schoonmaken Empty Re: Oven schoonmaken

Bericht  Gast vr 21 dec 2012 - 3:19

Serieus.. hoe vaak doen jullie dat?

Mijn oven is best 'zwart' namelijk haha..

Maar het is volgens mij niet van eten want het enige wat ik opwarm in de oven zijn droge broodjes, aardappeltjes en soms een overschotel maar die dek ik af.. Dus ik vraag mij af waar die 'aanslag' vandaan komt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Oven schoonmaken Empty Re: Oven schoonmaken

Bericht  Linda vr 21 dec 2012 - 3:22

Ik deed dat eerst met een keukenreiniger en een spons. Maar nu hoeft dat niet meer. cheers
We hebben een oven met pyrolyse stand. Dus eens in de zoveel tijd doe ik dat en dan ziet de oven er als nieuw uit. Echt super handig, ik haatte het om dat ding schoon te maken.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oven schoonmaken Empty Re: Oven schoonmaken

Bericht  Ella vr 21 dec 2012 - 3:33

Ik heb zo'n ovenspray van HG geloof ik. Maar dat gebruik ik maar eens in de zoveel tijd. iedere keer als ik de oven gebruikt kijk ik even of er iets op de plaat ligt en dan haal ik daar even een doekje over
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oven schoonmaken Empty Re: Oven schoonmaken

Bericht  Gast vr 21 dec 2012 - 3:46

Punk'd schreef:Serieus.. hoe vaak doen jullie dat?

Mijn oven is best 'zwart' namelijk haha..

Maar het is volgens mij niet van eten want het enige wat ik opwarm in de oven zijn droge broodjes, aardappeltjes en soms een overschotel maar die dek ik af.. Dus ik vraag mij af waar die 'aanslag' vandaan komt.

Hahaha, 1x per half jaar ofzo. Het is gewoon door het gebruik, niet omdat jij zo goor bent :P.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Oven schoonmaken Empty Re: Oven schoonmaken

Bericht  Eris vr 21 dec 2012 - 3:55

Linda schreef:Ik deed dat eerst met een keukenreiniger en een spons. Maar nu hoeft dat niet meer. cheers
We hebben een oven met pyrolyse stand. Dus eens in de zoveel tijd doe ik dat en dan ziet de oven er als nieuw uit. Echt super handig, ik haatte het om dat ding schoon te maken.

Heb ik ook, echt zo blij met dat ding. Oven schoonmaken 3079029344

Eris
Prater
Prater

Aantal berichten : 1286
Punten : 1351
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oven schoonmaken Empty Re: Oven schoonmaken

Bericht  Gast vr 21 dec 2012 - 3:57

Harrison schreef:
Punk'd schreef:Serieus.. hoe vaak doen jullie dat?

Mijn oven is best 'zwart' namelijk haha..

Maar het is volgens mij niet van eten want het enige wat ik opwarm in de oven zijn droge broodjes, aardappeltjes en soms een overschotel maar die dek ik af.. Dus ik vraag mij af waar die 'aanslag' vandaan komt.

Hahaha, 1x per half jaar ofzo. Het is gewoon door het gebruik, niet omdat jij zo goor bent :P.

hahahaha en bedankt :P

Ik heb dan ding echt 3x schoongemaakt ofzo en ik heb hem toch al 4.5 jaar. Nu moet ik zeggen dat als ik hem schoonmaak het ook wel weer en jaar ofzo duurt voordat hij echt viezig wordt. Vooral K. maakt er een zooitje van. Hij gooit er wel een bacon in of iets met kaas ofzo en dat lekt dan.. Dat zijn wel dingen die ik dan goor vind.. of dat een stukje brood afgebrokkeld is en dat je ineens denkt.. who wat een fik geur hier.. ligt er een stukkie zwart te worden haha.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Oven schoonmaken Empty Re: Oven schoonmaken

Bericht  Lith vr 21 dec 2012 - 4:14

Nou de oven is eindelijk schoon, pff wat een rotwerk zeg. Waarschijnlijk ook omdat ik er zo lang mee wacht. Ik heb hg ovenreiniger en een schuurspons gebruikt, anders kreeg ik het niet schoon. Maar hij is weer helemaal blinkend. Heb zelfs de deur eruit gehaald en de glasplaten van elkaar af im schoon te maken. Gelukkig is de achterwand zelfreinigend. Zou best handig zijn als de rest vd oven dat dan ook is. Dan toch maar wat vaker aluminiumfolie in de oven gebruiken zodat het niet zo snel vies wordt. We gebruiken de oven eigenlijk helema niet zo vaak.

Zo'n oven die helemaal zelfreinigend is klinkt goed. Maar de keuken is bij ons nog maar 4 jaar oud, dus we moeten er nog even mee doen haha.
Lith
Lith
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 150
Punten : 189
Registratiedatum : 23-10-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Oven schoonmaken Empty Re: Oven schoonmaken

Bericht  M@niek vr 21 dec 2012 - 8:20

Eris schreef:
Linda schreef:Ik deed dat eerst met een keukenreiniger en een spons. Maar nu hoeft dat niet meer. cheers
We hebben een oven met pyrolyse stand. Dus eens in de zoveel tijd doe ik dat en dan ziet de oven er als nieuw uit. Echt super handig, ik haatte het om dat ding schoon te maken.

Heb ik ook, echt zo blij met dat ding. Oven schoonmaken 3079029344

Wat is dat voor iets dan? Zit dat ingebouwd ofzo?
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oven schoonmaken Empty Re: Oven schoonmaken

Bericht  *Lookie* vr 21 dec 2012 - 8:40

Ik doe het met Dasty en een doekje. De bakplaat doe ik vaak wel met een schuursponsje. Het is niet mijn favoriete klusje...
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oven schoonmaken Empty Re: Oven schoonmaken

Bericht  Silver vr 21 dec 2012 - 9:03

Wij hebben een combi, maar de avond ervoor vet ik hem helemaal in met groene zeep en zet ik een bakje amoniak erin. Volgende ochtend eerst bakje eruit, even luchten en vervolgens met een vochtige doek de groene zeep verwijderen. En hij is weer blinkend schoon. Ik maak hem 1x in de 3 maanden schoon.
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oven schoonmaken Empty Re: Oven schoonmaken

Bericht  M@niek vr 21 dec 2012 - 9:06

Silver schreef:Wij hebben een combi, maar de avond ervoor vet ik hem helemaal in met groene zeep en zet ik een bakje amoniak erin. Volgende ochtend eerst bakje eruit, even luchten en vervolgens met een vochtige doek de groene zeep verwijderen. En hij is weer blinkend schoon. Ik maak hem 1x in de 3 maanden schoon.

Das ook een goeie!

Die van mij is echt smerig, weet nooit zo goed hoe ik dat ding schoon moet maken (heb ook een combi).
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oven schoonmaken Empty Re: Oven schoonmaken

Bericht  Gast vr 21 dec 2012 - 9:14

Er is maar één schoonmaakproduct dat ik nooit vergeet en altijd in mijn gootsteenkastje heb en dat is;

Oven schoonmaken Cif%20spray%20PWC%20Cuisine697-165285

Ik gebruik het echt voor alles. Omdat het lekker agressief is, is het makkelijk schoonmaken. De oven spuit ik ermee in, wacht een minuutje of vijf en ga er dan met de zachte kant van een schuurspons op. Ik neem het af met een vaatdoekje en als ik zeker weet dat al het cif weg is, dan droog ik extra na met een theedoek. Maar die werkwijze gebruik ik ook voor mijn salontafel, eetkamertafel, gasstel, keukenkastjes en werkblad van de keuken. Het beste product dat ik ooit in huis heb gehaald en in huis blijf halen. Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Oven schoonmaken Empty Re: Oven schoonmaken

Bericht  M@niek vr 21 dec 2012 - 9:18

Die gebruik ik altijd voor het gasfornuis!
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oven schoonmaken Empty Re: Oven schoonmaken

Bericht  Eris vr 21 dec 2012 - 12:10

M@niek schreef:
Eris schreef:
Linda schreef:Ik deed dat eerst met een keukenreiniger en een spons. Maar nu hoeft dat niet meer. cheers
We hebben een oven met pyrolyse stand. Dus eens in de zoveel tijd doe ik dat en dan ziet de oven er als nieuw uit. Echt super handig, ik haatte het om dat ding schoon te maken.

Heb ik ook, echt zo blij met dat ding. Oven schoonmaken 3079029344

Wat is dat voor iets dan? Zit dat ingebouwd ofzo?

Het is een stand op de oven.
http://www.consumentenbond.nl/test/woning-huishouden/keuken/oven-fornuis/extra/pyrolyse-oven/#item2

Eris
Prater
Prater

Aantal berichten : 1286
Punten : 1351
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oven schoonmaken Empty Re: Oven schoonmaken

Bericht  Gympie vr 21 dec 2012 - 12:24

Lang leve de zelfreinigingsfunctie :cheering: . Tip voor iedereen bij aankoop van een nieuwe oven.

Voorheen deed ik het met een schuursponsje en anti-vetspray.
Gympie
Gympie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Oven schoonmaken Empty Re: Oven schoonmaken

Bericht  Gast vr 21 dec 2012 - 12:27

Ow, dat gaat hier nog niet komen. Later, als ik groter ben. :P (En een zak vol centen heb die ik toch niet gebruik)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Oven schoonmaken Empty Re: Oven schoonmaken

Bericht  Lady Starstruck za 22 dec 2012 - 2:53

Ik heb dat net toevallig gedaan. Met Muscle ovenreiniger maak ik het schoon. Ik heb er ook een hekel aan. Ik maak hem pas schoon als ik eten begin te ruiken als mijn oven staat voor te verwarmen. Dan weet ik dat hij vies is. Ik heb zo'n glazen plaat en die blijft standaard zwart hoeveel oven reiniger ik er ook op spuit. Dat zit er helaas gewoon aangekoekt.
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Oven schoonmaken Empty Re: Oven schoonmaken

Bericht  Gast za 22 dec 2012 - 8:03

Ik maak het schoon met een spray van de Action, speciaal voor ovens.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Oven schoonmaken Empty Re: Oven schoonmaken

Bericht  Linda za 22 dec 2012 - 9:56

Eris schreef:
M@niek schreef:
Eris schreef:
Linda schreef:Ik deed dat eerst met een keukenreiniger en een spons. Maar nu hoeft dat niet meer. cheers
We hebben een oven met pyrolyse stand. Dus eens in de zoveel tijd doe ik dat en dan ziet de oven er als nieuw uit. Echt super handig, ik haatte het om dat ding schoon te maken.

Heb ik ook, echt zo blij met dat ding. Oven schoonmaken 3079029344

Wat is dat voor iets dan? Zit dat ingebouwd ofzo?

Het is een stand op de oven.
http://www.consumentenbond.nl/test/woning-huishouden/keuken/oven-fornuis/extra/pyrolyse-oven/#item2

Ja, echt ideaal! Ik wist er zelf het bestaan niet vanaf. Maar het zat al in onze keuken. Die oven was wel knetterduur, maar als deze ooit kapot gaat dan komt er wel een nieuwe. Het is echt een fijne oven.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oven schoonmaken Empty Re: Oven schoonmaken

Bericht  Snoes zo 23 dec 2012 - 2:09

Die maak ik eigenlijk zowat elke keer als we hem gebruikt hebben en hij (naar mijn idee) 'vies' ziet, schoon. Gewoon met een speciale spray voor ovens en dan met een schuursponsje of met een gewone doek.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oven schoonmaken Empty Re: Oven schoonmaken

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum