Angst voor rijles
+9
Le Chat Noir
TukTuk
Melis_je
lyke
SuperGrover
sonly
Makamba
Sjaantje
Zwerver
13 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Angst voor rijles
kun je niet stoppen bij die kerel en dan bij een ander rijschool je lessen volgen, aangezien je al 31 lessen hebt gehad zul je er toch niet nog heel veel nodig hebben of wel?
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Ik heb wel is gehoord van mensen die problemen hadden met hun rijleraar dat ze in eerste instantie ook dachten om een andere te vragen, maar het uiteindelijk er voor kozen om het te bespreken met diegene. En dat dit heel erg hielp. Soms is iemand zich namelijk niet van dit gedrag bewust.
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Pien schreef:kun je niet stoppen bij die kerel en dan bij een ander rijschool je lessen volgen, aangezien je al 31 lessen hebt gehad zul je er toch niet nog heel veel nodig hebben of wel?
Nouja of ze er nog veel of weinig nodig heeft, maakt hierbij denk ik niet eens zo heel veel uit, als ze zich maar prettig voelt in de auto lijkt mij!
(ja sorry ik voel me er een beetje door aangesproken, door het aantal lessen, dus ik bedoel dit niet lullig ofzo, maar vond het een beetje vervelende opmerking)
sonly- Prater
- Aantal berichten : 823
Punten : 887
Registratiedatum : 18-11-10
Hey meiden, bedankt allemaal voor jullie reactie. Ik heb toch een afspraak gemaakt voor vandaag om 10.00. Ben nu al schijtzenuwachtig.
Ik ga hem uitleggen dat ik echt bang ben in de auto en dat ik me telkens heel paniekerig voel en dat ik daarom nog geen vervolgafspraak heb durven maken. Ik ben benieuwd hoe hij reageert, ik hoop wel dat hij me serieus neemt hierin, want het is voor mij echt een probleem. Ik heb nu al buikpijn bij het idee dat ik in een auto moet stappen.
Een andere rijschool kiezen is echt geen optie trouwens!
Ik ga hem uitleggen dat ik echt bang ben in de auto en dat ik me telkens heel paniekerig voel en dat ik daarom nog geen vervolgafspraak heb durven maken. Ik ben benieuwd hoe hij reageert, ik hoop wel dat hij me serieus neemt hierin, want het is voor mij echt een probleem. Ik heb nu al buikpijn bij het idee dat ik in een auto moet stappen.
Een andere rijschool kiezen is echt geen optie trouwens!
Gast- Gast
Blijf het raar vinden dat een andere rijschool geen optie is.. Dan heeft je vriend je wel in een hele ongemakkelijke situatie gebracht...
Als het gesprek niet helpt, zou ik echt tegen die man zeggen "ik stop met de rijlessen, heel erg bedankt maar het werkt voor mij niet". Het is voor die man toch ook fijner dat je eerlijk bent?
Als het gesprek niet helpt, zou ik echt tegen die man zeggen "ik stop met de rijlessen, heel erg bedankt maar het werkt voor mij niet". Het is voor die man toch ook fijner dat je eerlijk bent?
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Ik weet niet of het aan mijn rij-instructeur ligt dat ik zo bang ben. Ik denk dat ik bang ben om de controle te verliezen in de auto en dat ik een ongeluk maak ofzo. En dat gaat bij een andere rijschool ook niet zomaar over, daar zou ik ook eerst die angst voor moeten overwinnen.
Gast- Gast
Storm schreef:Ik weet niet of het aan mijn rij-instructeur ligt dat ik zo bang ben. Ik denk dat ik bang ben om de controle te verliezen in de auto en dat ik een ongeluk maak ofzo. En dat gaat bij een andere rijschool ook niet zomaar over, daar zou ik ook eerst die angst voor moeten overwinnen.
Nouja je schreef zelf in je openingspost:
Ik heb het idee dat mijn rij-instructeur vaak ook geïrriteerd reageert omdat ik volgens hem telkens dezelfde fouten maak. Hij heeft 1 keer tegen me geschreeuwd en sindsdien is het er niet beter op geworden. Ik zie serieus elke keer op tegen de rijles, ik lig er soms zelfs wakker van.
Als je een instructeur hebt die wel rustig is etc, en begripvol, zal je die angst al een stuk minder hebben!
TukTuk- Ratel
Ja, misschien is dat ook wel waar. Maar het is iig niet dat mijn vriend me in een benauwde positie brengt zoals jij schrijft, het ligt ingewikkelder.
Gast- Gast
Oh ik heb dit topic helemaal gemist geloof ik. Wat vervelend dat je er zo'n angst voor hebt Storm. Het kan best komen door je instructeur die geïrriteerd en schreeuwend reageert op je. Dat werkt iig niet positief mee.
Balen dat je geen andere rijinstructeur kan vragen. Kun je hem anders uitleggen hoe jij je voelt en dat je dus angstig bent in de auto? Of weet hij dat al?
Edit: ik heb niet goed gelezen merk ik al
Goed dat je een afspraak had gemaakt en dat je het gaat vertellen. Ik ben ook benieuwd naar zijn reactie.
Ik hoop echt dat je je weer goed gaat voelen met lessen.
Balen dat je geen andere rijinstructeur kan vragen. Kun je hem anders uitleggen hoe jij je voelt en dat je dus angstig bent in de auto? Of weet hij dat al?
Edit: ik heb niet goed gelezen merk ik al
Goed dat je een afspraak had gemaakt en dat je het gaat vertellen. Ik ben ook benieuwd naar zijn reactie.
Ik hoop echt dat je je weer goed gaat voelen met lessen.
Laatst aangepast door Theedoosje op do 31 maa 2011 - 19:53; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Storm schreef:Ja, misschien is dat ook wel waar. Maar het is iig niet dat mijn vriend me in een benauwde positie brengt zoals jij schrijft, het ligt ingewikkelder.
Nouja daar leek het ene beetje op, omdat hij jou dat rijbewijs kado heeft gegeven snapje?
Dus vandaar mijn reactie Maar heel vervelend dat het zo ingewikkeld ligt! Maar hopelijk komt er iets goeds uit het gesprek!
En ik ken je gevoel, ik was eerst ook heel zenuwachtig. Neem anders iets rustgevends in? En probeer zo te denken, zolang er een instructeur naast je zit, xzal die altijd in grijpen als er iets gebeurd!
En misschien ligt het ook een beetje aan de auto waar je in rijdt? Rij je in een grote auto?
TukTuk- Ratel
Wat goed dat je toch een afspraak hebt gemaakt en heb besloten een gesprek aan te gaan. Hoe is dat gesprek verlopen? Ben benieuwd.
Makamba- Kletskop
- Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Volg dit topic ook al een tijdje, en ben ook erg benieuwd hoe het gesprek met je rijinstructeur verlopen is..
Joli86- Prater
- Aantal berichten : 1384
Punten : 1463
Registratiedatum : 06-12-10
Maar pikt jouw vriend het ook dat jouw instructeur, die dan inderdaad misschien wel zijn klant is, tegen z'n vriendin zit te schreeuwen in de auto?
Jullie hoeven niet alles maar voor lief te nemen puur om hem te vriend te houden. Er zijn grenzen.
Jullie hoeven niet alles maar voor lief te nemen puur om hem te vriend te houden. Er zijn grenzen.
Gast- Gast
Even een update voor de geintresseerden.
Ik heb vrijdagochtend een gesprek met mijn rij-instructeur gehad, toen ik achter het stuur kroop heb ik tegen hem gezegd dat ik even wilde praten. We hebben uiteindelijk 3 kwartier in de auto gezeten en ik heb hem verteld dat ik hartstikke bang ben om te rijden en bang ben om fouten te maken. Hij begreep me heel goed, dat was wel fijn. Hij vroeg me heel eerlijk of ik zelf mijn rijbewijs wilde halen of dat ik het van mijn vriend moest. Ik heb gezegd dat ik me wel onder druk voelde staan en dat ik zelf liever wilde wachten met het halen van mijn rijbewijs. Hij begreep dat het moeilijk is om door te zetten als je eigenlijk geen motivatie hebt. Even later kwam mijn vriend naar buiten (we stonden nog steeds voor de deur) en toen hebben we besloten dat ik eerst mijn theorie ga halen en daarna door ga met lessen. Dit omdat ik dan hopelijk wat zelfverzekerder in de auto zit omdat ik dan de regels beter ken. We hebben nog een stukje gereden daarna en dit ging heel goed, ik was niet bang meer. De rij-instructeur deed echt zijn best om mij op m'n gemak te stelleen.
Sorry voor evt. Typfouten maar ik typ dit op mijn telefoon
Ik heb vrijdagochtend een gesprek met mijn rij-instructeur gehad, toen ik achter het stuur kroop heb ik tegen hem gezegd dat ik even wilde praten. We hebben uiteindelijk 3 kwartier in de auto gezeten en ik heb hem verteld dat ik hartstikke bang ben om te rijden en bang ben om fouten te maken. Hij begreep me heel goed, dat was wel fijn. Hij vroeg me heel eerlijk of ik zelf mijn rijbewijs wilde halen of dat ik het van mijn vriend moest. Ik heb gezegd dat ik me wel onder druk voelde staan en dat ik zelf liever wilde wachten met het halen van mijn rijbewijs. Hij begreep dat het moeilijk is om door te zetten als je eigenlijk geen motivatie hebt. Even later kwam mijn vriend naar buiten (we stonden nog steeds voor de deur) en toen hebben we besloten dat ik eerst mijn theorie ga halen en daarna door ga met lessen. Dit omdat ik dan hopelijk wat zelfverzekerder in de auto zit omdat ik dan de regels beter ken. We hebben nog een stukje gereden daarna en dit ging heel goed, ik was niet bang meer. De rij-instructeur deed echt zijn best om mij op m'n gemak te stelleen.
Sorry voor evt. Typfouten maar ik typ dit op mijn telefoon
Gast- Gast
Oh dat herken ik heel erg Storm. Ik heb een paar lessen gehad maar, maar ik moest al zoveel voor mijn gevoel en ik wist helemaal de theorie nog niet. Dat maakte mij ook erg angstig.
Gast- Gast
Fijn dat je instructeur daarna zo zijn best deed om je op je gemak te stellen.
Hopen dat als je je theorie hebt je wat fijner in de auto voelt en dan toch je rijbewijs kan halen.
Super dat je het met je instructeur besproken hebt!
Hopen dat als je je theorie hebt je wat fijner in de auto voelt en dan toch je rijbewijs kan halen.
Super dat je het met je instructeur besproken hebt!
Joli86- Prater
- Aantal berichten : 1384
Punten : 1463
Registratiedatum : 06-12-10
Storm, heel goed dat jullie gepraat hebben en dat je het aangegeven hebt. Zo te lezen heeft die man ook gevoel en beseft hij ook dat het niet helemaal goed gaat zoals het nu gaat. Goed leren en voorbereiden voor je theorie, en daarna weer verder proberen, komt goed!
Gast- Gast
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Angst voor MRI
» Angst voor clowns
» Angst voor honden
» Rijles, nou weet ik het echt niet meer
» Rijles
» Angst voor clowns
» Angst voor honden
» Rijles, nou weet ik het echt niet meer
» Rijles