Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Angst voor clowns

+5
Caroow
Fearie
Elin
Susan
**_pearl_**
9 plaatsers

Ga naar beneden

Angst voor clowns Empty Angst voor clowns

Bericht  Gast wo 22 jun 2011 - 2:01

Sinds een paar weken heeft mijn zoon een angst voor clowns. Als hij moet slapen moet ik altijd eerst de clowns onder het bed wegjagen, met de gordijnen wapperen en de het raam open en dicht doen voor hij uberhaupt de slaapkamer in wil. Ook als we ergens naar binnen lopen waar het wat donkerder is zegt hij: mama komt de clown aan. Dan kan hij helemaal hysterisch worden. Ik weet niet waarom hij bang is voor een clown. Naar mijn weten heeft hij er nog nooit 1 in het echt gezien en al helemaal geen enge clown. Ik probeer hem gerust te stellen door te zeggen dat een clown lief is en niks doet maar het helpt allemaal niks. Iemand een idee wat ik kan doen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Angst voor clowns Empty Re: Angst voor clowns

Bericht  Gast wo 22 jun 2011 - 2:05

Iig wel wat je niet moet doen...Nooit de film IT laten kijken...Mijn zusje is nog steeds getraumatiseerd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Angst voor clowns Empty Re: Angst voor clowns

Bericht  Gast wo 22 jun 2011 - 2:08

_Leaf_ schreef:Iig wel wat je niet moet doen...Nooit de film IT laten kijken...Mijn zusje is nog steeds getraumatiseerd.
Die durf ik zelf ook niet te kijken. Laughing

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Angst voor clowns Empty Re: Angst voor clowns

Bericht  Gast wo 22 jun 2011 - 2:10

yvonne schreef:
_Leaf_ schreef:Iig wel wat je niet moet doen...Nooit de film IT laten kijken...Mijn zusje is nog steeds getraumatiseerd.
Die durf ik zelf ook niet te kijken. Laughing

Ik heb m op dvd, echt geniaal Laughing Totaal offtopic, maar ik liep 2 weken geleden met mijn zusje over de Dam en daar stonden levende standbeelden en dus ook een clown...Mijn zusje bleef er zowat in lol!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Angst voor clowns Empty Re: Angst voor clowns

Bericht  Gast wo 22 jun 2011 - 2:12

_Leaf_ schreef:Iig wel wat je niet moet doen...Nooit de film IT laten kijken...Mijn zusje is nog steeds getraumatiseerd.

Whaha maar dat is ook wel een hele enge film die niet geschrikt is voor kinderen onder de 16!


Maar ontopic, je doet het al goed. Hoe oud is hij?
Kan je hem vragen waar hij die clown ziet?
Misschien helpt het nog als je tegen de clown verteld dat hij weg moet gaan omdat je zoontje bang voor hem is en vragen om niet meer terug te komen.
Klinkt stom maar voor kinderen bestaat er krokodillen onder hun bed en voor jouw zoontje een clown.
Nou hopelijk is het gauw over!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Angst voor clowns Empty Re: Angst voor clowns

Bericht  Gast wo 22 jun 2011 - 2:16

Ik heb de film IT op m'n 8e gezien (op een feestje bij kindje thuis geloof ik, echt zwaar belachelijk) en ik ben ook echt jarenlang getraumatiseerd geweest met dwangmatige handelingen en paniek.

Het is niet ongewoon dat kinderen bang voor clowns zijn, of mensen met maskers op. Ik vind het zelf ook nog altijd iets engs hebben, los van die film. Ik hou er ook niet van. Ik denk dat het goed is dat je blijft herhalen dat clowns lief zijn, en ga anders eens kijken of je een lieve clown knuffel kunt vinden. Dan kan je klein beginnen en aantonen dat clowns niet eng zijn. Hem meenemen naar een circus oid waar echte clowns rondlopen zal 'm alleen maar meer afschrikken denk ik.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Angst voor clowns Empty Re: Angst voor clowns

Bericht  Gast wo 22 jun 2011 - 2:18

_Leaf_ schreef:
yvonne schreef:
_Leaf_ schreef:Iig wel wat je niet moet doen...Nooit de film IT laten kijken...Mijn zusje is nog steeds getraumatiseerd.
Die durf ik zelf ook niet te kijken. Laughing

Ik heb m op dvd, echt geniaal Laughing Totaal offtopic, maar ik liep 2 weken geleden met mijn zusje over de Dam en daar stonden levende standbeelden en dus ook een clown...Mijn zusje bleef er zowat in lol!
Wahaha arm zusje. Ik heb een neef die kan niet eens naar een plaatje van een clown kijken. Dan wordt hij helemaal bleek. lol!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Angst voor clowns Empty Re: Angst voor clowns

Bericht  Gast wo 22 jun 2011 - 2:23

Heel veel kinderen zijn bang voor clowns, en sommige volwassenen ook, waaronder ik. Ik heb dus ook It op wat te jeugdige leeftijd gezien en er staan me beelden bij van bloed dat opborrelt uit de wasbak, voor de rest weet ik het niet meer en ik ga die film ook noooooit meer kijken, want ik wil het ook niet meer weten smile.

Maar nu dus even on-topic: misschien kun je uitleggen dat clowns er wel eng uitzien, maar dat ze eigenlijk juist grappig zijn. En dat ze geen slaapkamers van kindjes binnen kunnen komen, omdat ze 's nachts in hun bed liggen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Angst voor clowns Empty Re: Angst voor clowns

Bericht  **_pearl_** wo 22 jun 2011 - 3:28

[quote="Snoepy87"]
_Leaf_ schreef:

Maar ontopic, je doet het al goed. Hoe oud is hij?
Kan je hem vragen waar hij die clown ziet?
Misschien helpt het nog als je tegen de clown verteld dat hij weg moet gaan omdat je zoontje bang voor hem is en vragen om niet meer terug te komen.
Klinkt stom maar voor kinderen bestaat er krokodillen onder hun bed en voor jouw zoontje een clown.
Nou hopelijk is het gauw over!


ik denk ook dat dat een slimme oplossing is .
zoveel als een gesprek je met die clown voeren .
ik zou me proberen in hun denk wereldje te verplaatsen.

ik was vroeger ook heel bang en dan vertelde mijn moeder altijd een versje .
en na dat versje was ik er altijd heilig van overtuigd dat er niks engs meer was .
misschien kan je dat proberen .
succes
**_pearl_**
**_pearl_**
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 219
Punten : 271
Registratiedatum : 27-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Angst voor clowns Empty Re: Angst voor clowns

Bericht  Gast wo 22 jun 2011 - 3:34

Ik vind clowns ook niet echt heel leuk hoor...
Niet dankzij de film IT ofzo, maar ik vind ze er vaak helemaal niet zo leuk uit zien.

Neem nu Bumba en zijn vriendje... Of Bassie...
Nee, ik van dat helemaal geen clowns met een leuke uitstraling eigenlijk.

ik denk dat dat komt omdat er vaak van die harde zwarte lijnen getrokken worden.
Clowns die dat minder hebben of helemaal niet zien er veel liever uit.

Niet dat dit nuttige tips zijn ofzo :P
Ik denk inderdaad dat je eens moet proberen wat Snoepy zegt.
Of de clown samen met hem wegjagen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Angst voor clowns Empty Re: Angst voor clowns

Bericht  Gast wo 22 jun 2011 - 3:52

Twellie schreef:Heel veel kinderen zijn bang voor clowns, en sommige volwassenen ook, waaronder ik. Ik heb dus ook It op wat te jeugdige leeftijd gezien en er staan me beelden bij van bloed dat opborrelt uit de wasbak, voor de rest weet ik het niet meer en ik ga die film ook noooooit meer kijken, want ik wil het ook niet meer weten smile.

Jaaaa dat beeld! Ik ben dus echt jarenlang doodsbang voor badkamers geweest. En als de douche of wasbak dan borrelde, stond ik echt genageld aan de vloer, om vervolgens heel hard met allerlei dwangmatige handelingen de trap op rende. (versjes opzeggen, treden overslaan, binnen 30 seconden boven zijn). Dat heb ik nooit durven zeggen aa m'n ouders, is echt een van m'n grootste 'kinder' geheimen. Ik was echt doodsbang door die film.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Angst voor clowns Empty Re: Angst voor clowns

Bericht  Gast wo 22 jun 2011 - 4:16

Mijn zusje dus ook...En het arme kind had mij als zus. Heb haar ooit via msn een wink gestuurd met een Pennywise erin die zo uit een doos kwam heel groot haar beeldscherm op met zijn scherpe tanden goed in beeld....Het arme kind heeft het uitgegild....

Wat ben ik toch een kreng laughcry

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Angst voor clowns Empty Re: Angst voor clowns

Bericht  Susan wo 22 jun 2011 - 4:24

It op een kinderfeestje? Die ouders waren echt niet wijs.

Ik was als kind ook bang voor clowns, mijn ouders vertelden dan altijd dat het gewoon meneren waren die thuis de verf van hun gezicht gingen wassen. Ik vind ze nog steeds niet echt prettig eigenlijk.

Je kunt altijd nog een 'No Clown Zone' sticker bestellen voor op zijn deur op www.ihateclowns.com, misschien helpt het.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Angst voor clowns Empty Re: Angst voor clowns

Bericht  Elin wo 22 jun 2011 - 4:28

Is IT echt zo'n enge film dan? Ik kan het me niet eens echt herinneren... Vond het volgens mij erg leuk haha! Weet inderdaad wel dat er veel mensen zijn die clowns eng vinden, ik ook wel een beetje (heb gelukkig geen trauma's oid). Weet ook niet zo goed wat je zou kunnen doen... Een knuffelclown is misschien wel een goed idee ja!
Elin
Elin
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 398
Punten : 411
Registratiedatum : 14-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Angst voor clowns Empty Re: Angst voor clowns

Bericht  Susan wo 22 jun 2011 - 4:29

Elin schreef:Is IT echt zo'n enge film dan? Ik kan het me niet eens echt herinneren... Vond het volgens mij erg leuk haha!

Voor kinderen van 8 jaar? Are you kidding?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Angst voor clowns Empty Re: Angst voor clowns

Bericht  Gast wo 22 jun 2011 - 4:32

Ja ik kan me niet precies herinneren waar en hoe we dat keken, maar de ouder dat op heeft gezet, was echt gek.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Angst voor clowns Empty Re: Angst voor clowns

Bericht  Susan wo 22 jun 2011 - 4:35

Mijn nichtje heeft op de basisschool een keer een deel van Friday the 13th gezien, dat was opgezet door een leraar, ook zo idioot.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Angst voor clowns Empty Re: Angst voor clowns

Bericht  Gast wo 22 jun 2011 - 4:49

sowieso zijn enge films bagger.

Ik heb om mijn 13e "stille nacht" gezien en ik ben nog steeds ontzettend bang alleen s avonds in het donker en al helemaal als er veel bomen/bosje zijn.

Ik haat gewoon enge films.. brr

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Angst voor clowns Empty Re: Angst voor clowns

Bericht  Gast wo 22 jun 2011 - 5:00

Susan schreef:Mijn nichtje heeft op de basisschool een keer een deel van Friday the 13th gezien, dat was opgezet door een leraar, ook zo idioot.

Wij de Blairwitch Project, hahaha. Toen was ik 14.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Angst voor clowns Empty Re: Angst voor clowns

Bericht  Fearie wo 22 jun 2011 - 9:21

Beetje off topic, maar ik denk dat veel mensen bag zijn voor clownen. Ben er zelf niet dol op, was zelfs doodsbang voor ronald mcdonald (loop nog steeds met een boog om die beelden heen) en dan heb ik niet eens de film It gezien. Mijn oma had een porseleinen clownspop, ik sliep met mijn gezicht na de muur zodat ik die pop niet hoefde te zien.

Miss toch samen met je zoontje de clown weg jagen van zijn kamer, hoop dat ie er straks geen last meer van heeft.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Angst voor clowns Empty Re: Angst voor clowns

Bericht  Caroow wo 22 jun 2011 - 9:25

Fearie schreef:Beetje off topic, maar ik denk dat veel mensen bag zijn voor clownen. Ben er zelf niet dol op, was zelfs doodsbang voor ronald mcdonald (loop nog steeds met een boog om die beelden heen) en dan heb ik niet eens de film It gezien. Mijn oma had een porseleinen clownspop, ik sliep met mijn gezicht na de muur zodat ik die pop niet hoefde te zien.

Miss toch samen met je zoontje de clown weg jagen van zijn kamer, hoop dat ie er straks geen last meer van heeft.

Die clown komt elke maand een paar uur op mijn werk. Die man die die clown is is hartstikke vriendelijk, en zonder schmink heb ik nergens last van. Maar als hij helemaal in zijn rol zit, dat ben ik zo bang! Echt stom, maar ik kan er niks aan doen.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Angst voor clowns Empty Re: Angst voor clowns

Bericht  _Blush_ wo 22 jun 2011 - 9:47

Susan schreef:It op een kinderfeestje? Die ouders waren echt niet wijs.

Ik was als kind ook bang voor clowns, mijn ouders vertelden dan altijd dat het gewoon meneren waren die thuis de verf van hun gezicht gingen wassen. Ik vind ze nog steeds niet echt prettig eigenlijk.

Je kunt altijd nog een 'No Clown Zone' sticker bestellen voor op zijn deur op www.ihateclowns.com, misschien helpt het.

Die sticker op zich vind ik ook wel eng, hoor... Niet echt iets om hem van zijn angst af te helpen... Very Happy

Angst voor clowns Clownsticker

Ik zou inderdaad een 'gesprekje' voeren met de clown, maar ook wel duidelijk blijven maken dat clowns niet eng zijn (via leuk clownpoppetje, verhaaltje van een clown, kleurplaat, samen bumba kijken ofzo).
_Blush_
_Blush_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 245
Punten : 263
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Angst voor clowns Empty Re: Angst voor clowns

Bericht  Burn wo 22 jun 2011 - 16:11

Ik zou denk ik ook een gesprekje voeren met de clown..
En anders dat jullie je miss allebei samen tot clown schminken, zo weet hij hoe een clown 'in elkaar steekt'.. En ziet hij dus dat er ook lieve clowns bestaan!

Burn
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 12281
Punten : 12796
Registratiedatum : 07-02-11
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Angst voor clowns Empty Re: Angst voor clowns

Bericht  Curious do 23 jun 2011 - 4:02

offtopic, maar ook ik heb trauma's door IT, en ben heel blij om te horen dat ik niet de enige ben/was.

Ik heb de film gezien toen ik 10 was, heb maanden lang nachtmerries gehad. En een keer moest ik snachts naar de wc, begon het doucheputje te bewegen/klepperen (door de wind), ik heb volgens mij de hele buurt bij elkaar gegild!!

ontopic, soms helpt het als kinderen zien dat achter een clown, of een ander verkleed figuur, gewoon een mens zit. Als kinderen dat weten en bijv. het omkleden zien, dan zie je vaak dat de angst eraf gaat.
Curious
Curious
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1541
Punten : 1742
Registratiedatum : 24-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Angst voor clowns Empty Re: Angst voor clowns

Bericht  Annemie do 23 jun 2011 - 8:55

Heb je weleens naar Derek ogilvie gekeken, nou geloof ik daar heel erg in, maar misschien zit er ook wel een echt een clown (geest) op zijn kamer, ik zou aan hem vragen wat hij dan ziet en wat die clown zegt...
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Angst voor clowns Empty Re: Angst voor clowns

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum