Angst voor honden
4 plaatsers
Pagina 1 van 1
Angst voor honden
Mijn zoontje van 3,5 jr oud is erg bang voor honden. Hij word helemaal panisch als ze te dichtbij komen. Gelijnd of niet.... Hoe kan je er voor zorgen dat die angst wat minder aanwezig word? Ik leg hem wel uit dat hondjes lief zijn en niks doen etc, maar hij blijft erg bang. Dus wie heeft er een gouden tip??
Sweet33- Fluisteraar
- Aantal berichten : 124
Punten : 197
Registratiedatum : 18-12-11
Re: Angst voor honden
Vaak even in contact brengen met een hond en veel geduld hebben. Uiteindelijk gaat hij honden wel vertrouwen hoor. Oja, en niet meteen met een hele grote hond beginnen.
Star007- Kletskop
- Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11
Ik was vroeger ook bang voor honden, omdat ik een keer van een grote hond die begon te blaffen was geschrokken.
Nadat de hond van mijn oom en tante een weekje bij ons kwam logeren(omdat zij op vakantie gingen) was het over. Ik was toen ee jaar of 4. Toen ik 5 jaar was hebben mijn ouders zelf een hond genomen.
En nu ik samen woon met mijn vriend hebben we ook een eigen hond. Dus het is uiteindelijk goed gekomen.
Ken je iemand met een lieve, niet al te grote hond? Misschien kunnen jullie daar een keer op visitie gaan en samen de hond aaien.
Nadat de hond van mijn oom en tante een weekje bij ons kwam logeren(omdat zij op vakantie gingen) was het over. Ik was toen ee jaar of 4. Toen ik 5 jaar was hebben mijn ouders zelf een hond genomen.
En nu ik samen woon met mijn vriend hebben we ook een eigen hond. Dus het is uiteindelijk goed gekomen.
Ken je iemand met een lieve, niet al te grote hond? Misschien kunnen jullie daar een keer op visitie gaan en samen de hond aaien.
Jezzie- Ratel
- Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10
Mijn oudste is/was ook vreselijk bang voor honden. Helemaal in paniek en in mijn nek klimmen. Dat is gekomen bij een vriendin, haar hondje sprong tegen hem op. Nu na 1,5 jaar gaat het aardig. De hondjes gaan bij vriendin in de benz en na een half uurtje mogen ze eruit en mag hij ze voorzichtig aaien. Gaat vrij goed, heeft wel tijd en aandacht gekost
Jazzlyn- Prater
- Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11
Soortgelijke onderwerpen
» Tips voor honden met vuurwerkangst??
» Angst voor MRI
» Angst voor rijles
» Angst voor clowns
» angst voor een volgende zwangerschap...
» Angst voor MRI
» Angst voor rijles
» Angst voor clowns
» angst voor een volgende zwangerschap...
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: