Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vervelende collega's

+3
Jeanette
Zora
_Lacey_
7 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Vervelende collega's Empty Vervelende collega's

Bericht  Gast za 4 dec 2010 - 8:57

Hebben jullie die? Rare opmerkingen, te laat komen, slordig werken, noem het maar op...
Ik heb sinds kort een nieuwe directe collega (ze komt van een andere verdieping af dus ik kende haar al wel een beetje) en ik ben het allemaal een beetje zat. Ze komt standaard een half uur te laat, behandelt mij alsof ik niet goed bij mijn hoofd ben (even voor de duidelijkheid: we werken precies even lang bij het bedrijf, dus ze is niet hoger of beter dan ik, maar dat denkt ze wel...).

Hebben jullie nare collega's?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vervelende collega's Empty Re: Vervelende collega's

Bericht  _Lacey_ za 4 dec 2010 - 9:28

Ik heb een collega die een beetje slordig werkt. Hierdoor worden fouten gemaakt die eigenlijk niet gemaakt hadden hoeven worden. In het begin (dus toen zij er net bij was gekomen) kon ik me hier heel druk om maken, maar ik heb me er nu maar bij neergelegd dat zij haar werk niet met dezelfde precisie doet als ik. Heel lang heb ik het mezelf kwalijk genomen, omdat ik haar heb ingewerkt. Dacht dan dat ik het niet goed gedaan had. Inmiddels heb ik steeds meer van mijn werkzaamheden aan haar overgedragen en heb ik er ook lang niet altijd zicht meer op hoe zij het doet. Dat geeft ook wel wat rust.

_Lacey_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2441
Punten : 2489
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vervelende collega's Empty Re: Vervelende collega's

Bericht  Gast za 4 dec 2010 - 10:05

Ik kan me voorstellen dat dat irritant is. Is ook wel herkenbaar. Bij mij op de afdeling is net een nieuw meisje komen werken (andere dan in de openingspost). Ik heb geholpen bij het inwerken en heb haar dingen uitgelegd. Ze pakt veel dingen helaas anders op dan dat ik had uitgelegd, erg jammer, ik heb dan het gevoel dat ik het voor niks aan het uitleggen ben...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vervelende collega's Empty Re: Vervelende collega's

Bericht  Zora za 4 dec 2010 - 10:23

Ik heb op persoonlijk vlak niet echt vervelende collega's, in de zin van: ik vind ze allemaal hartstikke aardig gelukkig smile maar er zit er wel één tussen, die ik toevallig ook heb ingewerkt, die echt zo'n van 9 tot 5 mentaliteit heeft. Daar stoor ik me enorm aan. Iedereen werkt namelijk bij ons keihard door, tot het af is, of gewoon, tot het te laat wordt. Zij 'moet' opruimen afsluiten etc en werkt tot 5. Maar werkt niet door tot 5u en gaan dán opruimen etc, maar stopt al om half 5 om daarmee te beginnen, en is dan stipt om 5u weg. Ik stoor me enorm aan zo'n instelling. Ze heeft het ook altijd ontzettend druk, terwijl ik echt niet snap waarmee dan. Het is de bedoeling dat zij taken van mij overneemt, maar als ik wat aan haar overdraag gebeurt het gewoon niet, of veel te laat.

Heel vervelend is dat he?! Daardoor wil ik eigenlijk mijn werk gewoon bij mezelf houden, terwijl ze het op deze manier ook nooit leert...
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vervelende collega's Empty Re: Vervelende collega's

Bericht  _Lacey_ za 4 dec 2010 - 10:31

Ja, dat heb ik dus ook Sushi: ze maakte voor de 5e keer dezelfde fout en toen ben ik een beetje boos geworden Embarassed

@Zora: ik wil het liefst ook 'mijn' werk bij me houden, maar ik moet gewoon loslaten.
Binnenkort neem ik een aantal taken van weer een andere collega over, dus ik moet wel taken afschuiven, omdat ik het anders veel te druk krijg.

_Lacey_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2441
Punten : 2489
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vervelende collega's Empty Re: Vervelende collega's

Bericht  Zora za 4 dec 2010 - 10:40

_Lacey_ schreef:

@Zora: ik wil het liefst ook 'mijn' werk bij me houden, maar ik moet gewoon loslaten.
Binnenkort neem ik een aantal taken van weer een andere collega over, dus ik moet wel taken afschuiven, omdat ik het anders veel te druk krijg.

Pff maar wel moeilijk he! Very Happy Ik weet gewoon zeker dat ik het sneller doe, zelfs als ik gewoon mijn overige taken ook allemaal doe. Maar inderdaad, ik krijg binnenkort ook weer meer taken, dus dan is het wel handig als zij het gewoon doet... maar man, waarom gaat het dan zoooo langzaam!?! Evil or Very Mad
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vervelende collega's Empty Re: Vervelende collega's

Bericht  Gast za 4 dec 2010 - 11:05

Vier jaar geleden waren het mijn collega's en nu zijn ze weer mijn collega's. Ik en mijn andere collega's kotsen de twee compleet uit, als ze aan het werk zijn, dan hebben wij niets meer voor elkaar over, maar de leidinggevende is dik met hen, dus ze kregen op 1 december gewoon een 'vaste' aanstelling. Terwijl de leidinggevende zelf ook heeft gemerkt dat juist zij de sfeerverziekers zijn, ik snap het niet! Suspect

Maar goed, ik doe inmiddels net alsof mijn neus bloedt. Het probleem is ook dat ik beter, sneller, effectiever werk, dan wie dan ook in het bedrijf. Ik lach naar ze, praat met ze en doe net alsof zij de allerbesten zijn wat het bedrijf had kunnen overkomen. En één voordeel, als zij iets goeds tijdens het werkoverleg zeggen, dan ben ik ook nog zo dat ik dat goeds gewoon goedkeur en met ze meepraat.

Ik heb ze ietwat achter de ellebogen gekregen, maar als het mij helpt om daardoor een leukere werksfeer voor mezelf te creeren, dan ga ik daarvoor. Ongeacht wat dan ook!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vervelende collega's Empty Re: Vervelende collega's

Bericht  Jeanette zo 5 dec 2010 - 1:17

Ik heb hele leuke collega's, maar ik heb een collega die niet met alle clienten overweg kan terwijl zij er al jaren werkt. Ze kan het niet hebben dat de 'jonkies' wel een doorgang bij deze clienten hebben. En hierdoor geeft zij mij en andere collega's negatieve feedback waar geen goede onderbouwing in zit. Wanneer we hier naar vragen valt ze dicht. Erg vervelend, maar volgens mij zit ze ook niet helemaal lekker in haar vel.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vervelende collega's Empty Re: Vervelende collega's

Bericht  mzcharlotte zo 5 dec 2010 - 1:50

Er is 1 collega die zo aanwezig is, dat het gewoon vervelend is. De sfeer valt of staat met zijn humeur. Het is er bovendien eentje die doet alsof hij het keidruk heeft, maar ondertussen gewoon stapeltjes papier aan het verleggen is, waardoor... Nou ja, je begrijpt het wel.

Verder vind ik het jammer dat er enorm in eilandjes wordt gedacht (oftewel, iedereen houdt zich het liefst met zijn eigen stroom werk bezig en vind het niks als iemand anders eraan komt, of komen helemaal nergens anders aan, waardoor ik op stapels werk stuit op het moment dat ik van verlof kom).
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vervelende collega's Empty Re: Vervelende collega's

Bericht  Gast zo 5 dec 2010 - 3:19

_Lacey_ schreef:Ja, dat heb ik dus ook Sushi: ze maakte voor de 5e keer dezelfde fout en toen ben ik een beetje boos geworden Embarassed

Ik probeer inderdaad niet boos te worden, maar het irriteert me wel mateloos als ik steeds dingen uitleg en ze doet het steeds tóch op een andere manier. Waarom zou ik dan nog uitleggen?

Ook irritant: dan ben ik druk bezig, en dat is dan ook duidelijk (ik zit iets te lezen op scherm of papier of ik ben druk aan het typen of ik ren heen en weer de hele tijd) en dan gaat ze tegen me kletsen over haar weekend, haar vriend, haar hond, haar ouders, haar sport, haar haar, haar kleding, haar alles. En dan zeg ik eerst alleen maar 'hmm, hmm' of 'ja.... ja...' En op een gegeven moment geef ik dan aan dat ik het druk heb en even niet kan kletsen, en dan zegt ze 'oké', maar na tien minuten gaat ze weer door...

Morgen heeft P&O trouwens overleg over mijn directe collega, die altijd te laat komt en werk van me afpakt en mij behandelt alsof ik een kneus ben. Ik ben erg benieuwd wat daaruit komt...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vervelende collega's Empty Re: Vervelende collega's

Bericht  Zwoesj zo 5 dec 2010 - 4:06

laat je weten wat eruit is gekomen Sushi? ben benieuwd!

Wat me bij ons het meeste stoort is het rookbeleid. Officieel mag je 1x 's ochtends en 1x 's middags roken. Alleen, bij ons roken de managers helaas allemaal, en dan niet die 2 keer per dag, nee, 4x 's ochtends en 4x 's middags. De pauze maken ze ook volledig, en stipt 5 uur rennen ze naar buiten, ondanks dat hun medewerkers nog hartstikke druk zijn.
Maar zodra je zelf 5 minuten langer pauze houdt, krijg je ze op je dak. Heel oneerlijk in mijn ogen.
Zwoesj
Zwoesj
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4775
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vervelende collega's Empty Re: Vervelende collega's

Bericht  Gast zo 5 dec 2010 - 4:11

Ik had een collega die ik vaker dan eens mijn vuist van dichtbij had willen laten zien. In plaats daarvan lachtte ik haar maar uit. Praten was nogal nutteloos. De ene dag was ze een engeltje en de andere dag was ze erger dan de exorcist. Ze heeft ook heel vaak gedreigd over mij te klagen bij mijn manager en zij dacht ook dat ze wat over mij te vertellen had. Natuurlijk probeer je eerst te praten, op een vriendelijke manier. Hoe jouw gevoel is etc. Een tijdje ging het dan goed tot ze weer eens gedumpt werd door de vent die haar alleen voor de sex had. Dan reageerde ze dat compleet op mij af. Dit is overigens een belangrijke reden voor mij geweest om ontslag te nemen toen ik daar de kans voor aangeboden kreeg. Het zag er namelijk niet naar uit dat ik naar een andere zone zou gaan en ik kreeg er uiteindelijk zelfs lichamelijke klachten van. Manager deed er ook niets aan, zat gewoon geen verandering in te komen...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vervelende collega's Empty Re: Vervelende collega's

Bericht  Gast zo 5 dec 2010 - 4:19

Zwoesj, ik zal jullie hier op de hoogte houden over hoe het morgen gaat op het werk en wat P&O besproken heeft (ik neem aan dat ik daar wel iets over te horen krijg, maar vast niet alles haha).
Natuurlijk zal ze morgen wel weer te laat komen, die collega.
Ze belt ook niet als ze te laat komt. Ik doe dat wel, als ik weet dat mijn bus (nu met die sneeuw ga ik met de bus, normaal fiets ik gewoon) te laat is of te laat aankomt dan bel ik meteen. Maar zij vindt dat niet zo belangrijk volgens mij...

Lagom: zo, die klnkt ook gezellig (not!).

Ik denk dat iedereen wel een minder leuke collega (of meerdre) heeft, maar het blijft natuurlijk strontvervelend. Je wil het gewoon leuk hebben op je werk, je zit daar toch een groot deel van de week en het is dan zo jammer als anderen het voor je verzieken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vervelende collega's Empty Re: Vervelende collega's

Bericht  Gast zo 5 dec 2010 - 4:23

Ik werkte in het begin in een andere zone, vond mijn werk superleuk en de collega's die ik had ook. Het kan dus wel... Zij kwam overigens ook altijd te laat. Soms werd ze dan weer een paar weken streng aangepakt en kreeg ze waarschuwing na waarschuwing maar uiteindelijk viel ze altijd terug en ze komt er nog steeds mee weg blijkbaar.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vervelende collega's Empty Re: Vervelende collega's

Bericht  Gast zo 5 dec 2010 - 4:50

Lagom schreef:Ik werkte in het begin in een andere zone, vond mijn werk superleuk en de collega's die ik had ook. Het kan dus wel... Zij kwam overigens ook altijd te laat. Soms werd ze dan weer een paar weken streng aangepakt en kreeg ze waarschuwing na waarschuwing maar uiteindelijk viel ze altijd terug en ze komt er nog steeds mee weg blijkbaar.
Ik vond mijn werk voorheen ook leuker. Mijn directe collega die ik hiervoor had, was zo leuk. Zij heeft echter een andere functie aangeboden gekregen en zit nu bij P&O. Ik mis haar op mijn afdeling. Maar gelukkig hebben we nog steeds erg leuk contact! Maar het is wel jammer dat het dan nu een stuk minder leuk is :-(

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vervelende collega's Empty Re: Vervelende collega's

Bericht  Gast zo 5 dec 2010 - 4:52

Mocht deze collega nou morgen ontslagen worden, ik ben altijd op tijd op het werk! angel

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vervelende collega's Empty Re: Vervelende collega's

Bericht  Gast zo 5 dec 2010 - 6:13

Lagom schreef:Mocht deze collega nou morgen ontslagen worden, ik ben altijd op tijd op het werk! angel
Ik zal het goed onthouden Very Happy

edit: en Leiden is voor jou volgens mij ook wel te doen toch? Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vervelende collega's Empty Re: Vervelende collega's

Bericht  Gast zo 5 dec 2010 - 6:34

Haha als het een leuke baan is en dichtbij het station, why not Very Happy.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vervelende collega's Empty Re: Vervelende collega's

Bericht  Gast zo 5 dec 2010 - 12:14

Zwoesj schreef:laat je weten wat eruit is gekomen Sushi? ben benieuwd!

Wat me bij ons het meeste stoort is het rookbeleid. Officieel mag je 1x 's ochtends en 1x 's middags roken. Alleen, bij ons roken de managers helaas allemaal, en dan niet die 2 keer per dag, nee, 4x 's ochtends en 4x 's middags. De pauze maken ze ook volledig, en stipt 5 uur rennen ze naar buiten, ondanks dat hun medewerkers nog hartstikke druk zijn.
Maar zodra je zelf 5 minuten langer pauze houdt, krijg je ze op je dak. Heel oneerlijk in mijn ogen.
Ik was dan elke keer met een kopje thee erbij gaan zitten :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vervelende collega's Empty Re: Vervelende collega's

Bericht  Minx ma 6 dec 2010 - 1:59

Ohw ja ik heb er ook zo een. Die is altijd druk maar er komt weinig uit. Dat is best frustrerend. Ik ben oproep en heb nog wel eens een vraagje over het een of het ander. Bijvoorbeeld heeft die en die bewoner al eten gehad. En dan krijg ik toch een kortaf antwoord want ze heeft daar eigenlijk geen tijd voor. Zo vermoeiend.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vervelende collega's Empty Re: Vervelende collega's

Bericht  Gast ma 6 dec 2010 - 6:32

Dat gesprek had ze vandaag toch? Hoe is het gegaan, heeft ze iets laten vallen? smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vervelende collega's Empty Re: Vervelende collega's

Bericht  Gast ma 6 dec 2010 - 6:50

Lagom: het is dicht bij het station hoor Very Happy

Gesprek zóu inderdaad vandaag plaatsvinden maar is verplaatst naar morgen i.v.m. drukte bij P&O.

Wel heeft ze vandaag gemaild met de coördinerend secretaresse met de vraag of haar werktijden aangepast mogen worden (ze is dus altijd te laat en wil dat het goedgekeurd wordt dat ze dagelijks later begint), maar daar heeft ze een negatief antwoord op gehad. Dat mag niet en ze moet voortaan echt gewoon op tijd op het werk zijn. Daar was ze not so amused over, maar dat is dan jammer, ik vind dat ze niet zomaar haar eigen werktijden kan aanpassen en als het verder ook niet kan/mag, moet ze er ook niet over zeuren.

Morgenmiddag vindt het gesprek van P&O plaats, ik ben zo benieuwd! ik hou jullie op de hoogte hoor!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vervelende collega's Empty Re: Vervelende collega's

Bericht  Gast ma 6 dec 2010 - 6:55

Hahahahahahaha, ik moet zo lachen en ergens verbaasd het me ook dat mijn ex collega nooit op dat idee is gekomen Very Happy. Zij bleef dan soms weleens tot 7 uur zitten ofzo maar ja, dan heeft niemand toch iets aan haar. Dan had ze nog een grote mond ook als ik om half vijf weg ging haha, wat een pannenkoek was het ook. Ik mis haar zo NIET Very Happy.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vervelende collega's Empty Re: Vervelende collega's

Bericht  Angela_1986 ma 6 dec 2010 - 7:44

Oh die véle rookmomenten klinken heel herkenbaar! Al zijn het bij ons niet de managers maar mijn directe collega's. En als ze merken dat de rest van de collega's het niet zo waarderen dan nemen ze gewoon een client mee want ja dan is 't zo gezegd in 't belang van de client...
Laatst was echt 't toppunt; ik stond met 'n collega op de groep (bij de clienten dus) en moest even bellen. Dit gebeurde in goed overleg met m'n collega, er waren maar 'n paar clienten dus er was tijd genoeg om even die andere client te bellen. Een van de rokende collega's had ook 'n activiteit gehad met 'n ander groepje clienten en had die clienten, terwijl ik aan het bellen was, terug gebracht naar de ruimte waar ik aan 't werk was. Begint ze tegen mij te roepen, terwijl ik dus nog steeds aan de telefoon was met een partner van een client, dat ik naar de groep moet omdat er clienten zitten te wachten, bla bla bla om vervolgens haar shag te pakken en op d'r gemak buiten te gaan roken.
Naderhand probeerde ik dit bij haar aan te kaarten maar dat was dus gewoonweg niet mogelijk; ik kreeg me toch een preek, ik had 't verkeerd, ik snapte het belang van m'n werk niet, enzovoorts.

Diezelfde collega's zijn ook heel erg van A tegen de een zeggen en B tegen de ander en daar kan ik dus hélemaal niet tegen. En bij de manager spelen ze altijd mooi weer, zijn ze 't overal mee eens en doen ze alles maar zodra hij uit 't zicht is zuchten en steunen ze en is 't belachelijk wat hij zegt/vraagt/doet.
Evil or Very Mad
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Woonplaats : In 't zuiden

Terug naar boven Ga naar beneden

Vervelende collega's Empty Re: Vervelende collega's

Bericht  Gast ma 6 dec 2010 - 8:21

Lagom schreef:Hahahahahahaha, ik moet zo lachen en ergens verbaasd het me ook dat mijn ex collega nooit op dat idee is gekomen Very Happy. Zij bleef dan soms weleens tot 7 uur zitten ofzo maar ja, dan heeft niemand toch iets aan haar. Dan had ze nog een grote mond ook als ik om half vijf weg ging haha, wat een pannenkoek was het ook. Ik mis haar zo NIET Very Happy.
HAHAHAHA! Mijn collega zit er ook vaak zat nog om kwart voor 7. Ik snap dat echt niet. Very Happy

Edit: er is dan dus geen zak te doen he. Dus wat zij daar tot kwart voor 7 doet is voor mij één groot mysterie.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vervelende collega's Empty Re: Vervelende collega's

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum