waarom lekkere dingen geven aan kinderen?
+8
Bolleke
Floor
Mamsie
Filoria
Liadan
nisavi
PiP
Annemie
12 plaatsers
Pagina 3 van 3
Pagina 3 van 3 • 1, 2, 3
Re: waarom lekkere dingen geven aan kinderen?
Storm, zo'n zuurtje krijgt mijn zoontje nog niet, dat vind ik nu nog te gevaarlijk. Mijn nichtje is een keer gestikt erin, en die liep helemaal blauw aan, ze was toen 7. Dus ik heb een fobie voor die dingen. Snap ook niet dat iemand zo'n jong kind dat aanbied, en dan ook nog zeggen dat je bekrompen bent.
Dat vitamine water krijgt Ch.ristian ook wel eens, en vooral siroop en vruchtensappen, vaak light omdat ik vruchtensap veel suiker zit.
Dat vitamine water krijgt Ch.ristian ook wel eens, en vooral siroop en vruchtensappen, vaak light omdat ik vruchtensap veel suiker zit.
Bolleke- Kletskop
- Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10
kruimelje schreef:Storm, zo'n zuurtje krijgt mijn zoontje nog niet, dat vind ik nu nog te gevaarlijk. Mijn nichtje is een keer gestikt erin, en die liep helemaal blauw aan, ze was toen 7. Dus ik heb een fobie voor die dingen. Snap ook niet dat iemand zo'n jong kind dat aanbied, en dan ook nog zeggen dat je bekrompen bent.
De zoetstoffen in Light drinken zijn anders ook niet goed/gezond.. Ze raadden voor volwassenen ook max 2 glazen light drinken per dag aan, omdat nog niet bekend is wat die zoetstoffen kunnen aanrichten op lange termijn. Dus dan is suiker misschien nog wel een betere optie?
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10
Ja dat klopt, maar het is of siroop, of vruchtensap met suiker, of light vruchtensap (omdat die smaak alleen in light is) dus hij krijgt van ze alledrie. En vaak drinkt hij ook nog water. En sinds kort krijgt hij af en toe een glaasje cola, als we ergens wat gaan drinken bijvoorbeeld, en dat vind hij heeel stoer.
Bolleke- Kletskop
- Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10
Dromertje schreef:Parisienne schreef:Even offtopic, maar is een soepstengel of een rijstewafel nog niet een beetje te hard? Ik zat er ook aan te denken N. dit te geven, maar het lijkt mij dat het minder makkelijk wegsabbelt dan bijvoorbeeld een Liga. 'Durf' het dus eigenlijk nog niet zo goed.
Y. sabbelt/zuigt net zo lang tot ze ''m op heeft, ze kauwt er nog niet op. Ze krijgt 'm dus prima weg.
Het probleem is dat N. wel af en toe even hard haar kaken op elkaar zet en dus stukken afbijt (en dat nog zonder tanden). Met een broodkorst doet ze hetzelfde.. ze zet haar kaken op elkaar en trekt net zo hard aan de korst totdat hij los laat. Gevolg: een heel groot stuk brood(korst) in haar mond.
Ik heb gisteren rijstewafels gekocht en ga het gewoon proberen, ik zit er toch altijd bij als ze iets eet of drinkt, dus kan gelijk ingrijpen als het nodig is! Met die soepstengel wacht ik nog wel even.
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
@ Parisienne: H heeft heeeeel lang niet normaal gegeten.
Een stuk liga probeerde ze zo door te slikken, boord werd niet op gekauwd, dat liet ze week worden en dan slikte ze het zo door...
Pas vanaf een maand of 9 ging het iets beter.
En nu nog heeft ze er een handje van om dingen zo door te slikken!
Dus ik snap dat je het eng vind. Anders zou je de soepstengel in stukjes kunnen breken.
Dat dded ik bij H ook en dat ging best goed.
Een stuk liga probeerde ze zo door te slikken, boord werd niet op gekauwd, dat liet ze week worden en dan slikte ze het zo door...
Pas vanaf een maand of 9 ging het iets beter.
En nu nog heeft ze er een handje van om dingen zo door te slikken!
Dus ik snap dat je het eng vind. Anders zou je de soepstengel in stukjes kunnen breken.
Dat dded ik bij H ook en dat ging best goed.
Gast- Gast
Parisienne schreef:Dromertje schreef:Parisienne schreef:Even offtopic, maar is een soepstengel of een rijstewafel nog niet een beetje te hard? Ik zat er ook aan te denken N. dit te geven, maar het lijkt mij dat het minder makkelijk wegsabbelt dan bijvoorbeeld een Liga. 'Durf' het dus eigenlijk nog niet zo goed.
Y. sabbelt/zuigt net zo lang tot ze ''m op heeft, ze kauwt er nog niet op. Ze krijgt 'm dus prima weg.
Het probleem is dat N. wel af en toe even hard haar kaken op elkaar zet en dus stukken afbijt (en dat nog zonder tanden). Met een broodkorst doet ze hetzelfde.. ze zet haar kaken op elkaar en trekt net zo hard aan de korst totdat hij los laat. Gevolg: een heel groot stuk brood(korst) in haar mond.
Ik heb gisteren rijstewafels gekocht en ga het gewoon proberen, ik zit er toch altijd bij als ze iets eet of drinkt, dus kan gelijk ingrijpen als het nodig is! Met die soepstengel wacht ik nog wel even.
Heb je haar goed rechtop zitten als ze aan het eten is? Als ze een te groot stuk niet weg kan krijgen, zal ze die vanzelf uit haar mondje laten vallen. Dat lukt alleen als ze goed rechtop zit, als ze in een wipper ligt zal dat stukje achter in de mond schieten. Y. had gisteren ook voor het door dat ze ook een stukje van de rijstwafel af kon bijten (want als je twee tandjes hebt, moet je die natuurlijk ook gebruiken ) en de stukken die te groot waren werkte ze vakkundig uit haar mondje.
Gast- Gast
Soms zit ze inderdaad nog in het wipstoeltje, maar zal haar voor alles wat ze eet (fruit, groente, brood, koekje/rijstewafel, etc.) in de kinderstoel zetten. Ze zat nu eigenlijk alleen in de kinderstoel voor haar 'maaltijden', fruit en groente. Kan haar zo te horen voor alles beter in de kinderstoel zetten, zit ze goed rechtop.
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Pagina 3 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Lekkere zoete dingen topic
» Waarom alles koken voor kleine kinderen?
» Ria Bloms Rust en Regelmaat, waarom wel of waarom niet?
» Bah waarom vertellen mensen dat soort dingen?
» Waarom wel of geen borst voeding geven?
» Waarom alles koken voor kleine kinderen?
» Ria Bloms Rust en Regelmaat, waarom wel of waarom niet?
» Bah waarom vertellen mensen dat soort dingen?
» Waarom wel of geen borst voeding geven?
Pagina 3 van 3
Permissies van dit forum: