Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Bah waarom vertellen mensen dat soort dingen?

+12
kwak
MADDIE
Happydobby
Flower_L
Shopaholic
Aimee
June
Dikkie Dik
LDJ
Susan
Supertalentje
Pussycat
16 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Bah waarom vertellen mensen dat soort dingen? Empty Bah waarom vertellen mensen dat soort dingen?

Bericht  Pussycat ma 13 mei 2013 - 5:54

Nu ik overtijd loop...

Heb het al een paar keer te horen gekregen. Gewoon van cassieres de buurvrouw, collega's noem maar op.
Iedereen kent wel iemand waarbij een kindje in de buik in overleden rond de 41/42 weken zwangerschap.

Als ik dat soort dingen hoor dan wil ik regelrecht naar het ziekenhuis om ons kindje te laten halen.
Pff ik wil het liefste dat het gewoon uit zichzelf komt, maar merk dat ik er zo erg mee bezig ben en bang word van alle verhalen. Ctg en echo waren vrijdag nog goed, maar ja de volgende ctg en echo is pas woensdag dat is 5 dagen verder!

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bah waarom vertellen mensen dat soort dingen? Empty Re: Bah waarom vertellen mensen dat soort dingen?

Bericht  Supertalentje ma 13 mei 2013 - 6:14

Pff, dat is irritant zeg! Ik heb geen idee waarom mensen het doen, zoiets is mij ook weleens overkomen.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bah waarom vertellen mensen dat soort dingen? Empty Re: Bah waarom vertellen mensen dat soort dingen?

Bericht  Susan ma 13 mei 2013 - 6:15

Omdat mensen graag drama/sensatie-verhalen vertellen, daarmee krijgen ze meer aandacht dan met huis-, tuin- en keukenverhalen waarin alles gaat zoals het meestal gaat en waar er geen vuiltje aan de lucht is. Ik vind het belachelijk om die verhalen te vertellen aan iemand die zelf hoogzwanger is, maar goed, sommige mensen kunnen zich dan toch niet inhouden.

Verder zijn er met alle termijnen wel verhalen te vinden waar de baby is overleden in de buik, ook met 36, 37, 38, 39, 40 weken. Ik zou proberen te vertrouwen op de gynaecoloog en bel gewoon als je je zorgen maakt, maar laat je niet gek maken door al die mensen die er geen zak verstand van hebben en alleen maar dingen van horen zeggen hebben over de achternicht van de overbuurman van de oma van de sigarenboer. Op dit forum zijn heel wat moeders bevallen met 41+ weken.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bah waarom vertellen mensen dat soort dingen? Empty Re: Bah waarom vertellen mensen dat soort dingen?

Bericht  LDJ ma 13 mei 2013 - 6:19

Probeer te vertrouwen op jezelf!!
En als je het niet vertrouwt aan de bel trekken.
Maar ik begrijp je al t goed hoor, want ik liep 12 dagen overtijd en hoorde ook veel van dat soort verhalen.
LDJ
LDJ
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2369
Punten : 2673
Registratiedatum : 02-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Bah waarom vertellen mensen dat soort dingen? Empty Re: Bah waarom vertellen mensen dat soort dingen?

Bericht  Dikkie Dik ma 13 mei 2013 - 6:20

Susan schreef:Omdat mensen graag drama/sensatie-verhalen vertellen, daarmee krijgen ze meer aandacht dan met huis-, tuin- en keukenverhalen waarin alles gaat zoals het meestal gaat en waar er geen vuiltje aan de lucht is. Ik vind het belachelijk om die verhalen te vertellen aan iemand die zelf hoogzwanger is, maar goed, sommige mensen kunnen zich dan toch niet inhouden.

Verder zijn er met alle termijnen wel verhalen te vinden waar de baby is overleden in de buik, ook met 36, 37, 38, 39, 40 weken. Ik zou proberen te vertrouwen op de gynaecoloog en bel gewoon als je je zorgen maakt, maar laat je niet gek maken door al die mensen die er geen zak verstand van hebben en alleen maar dingen van horen zeggen hebben over de achternicht van de overbuurman van de oma van de sigarenboer. Op dit forum zijn heel wat moeders bevallen met 41+ weken.


+1 al vind ik persoonlijk wel dat ze je lang door laten lopen. Als je volgende echo en ctg pas over 5 dagen is dan ben je al bijna 42 weken. Dat is lang, en niet meer van deze tijd. Het is wel bewezen dat een te lange zwangerschapsduur die dus richting de 42 weken loopt ook behoorlijk wat risico's met zich meebrengen
Dikkie Dik
Dikkie Dik
Prater
Prater

Aantal berichten : 642
Punten : 706
Registratiedatum : 04-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bah waarom vertellen mensen dat soort dingen? Empty Re: Bah waarom vertellen mensen dat soort dingen?

Bericht  June ma 13 mei 2013 - 6:23

Ik ben geboren met precies 42 weken en ik leef na 23 jaar, elf maanden en drie dagen nog steeds! Laat je niet gek maken. Ik snap ook niet waarom je iemand die in de situatie zit zoiets zou vertellen. Probeer dat soort mensen maar een beetje te mijden.
June
June
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Bah waarom vertellen mensen dat soort dingen? Empty Re: Bah waarom vertellen mensen dat soort dingen?

Bericht  Susan ma 13 mei 2013 - 6:26

Dikkie Dik schreef:

+1 al vind ik persoonlijk wel dat ze je lang door laten lopen. Als je volgende echo en ctg pas over 5 dagen is dan ben je al bijna 42 weken. Dat is lang, en niet meer van deze tijd. Het is wel bewezen dat een te lange zwangerschapsduur die dus richting de 42 weken loopt ook behoorlijk wat risico's met zich meebrengen

Daar heb je wel een punt, en ik vind het ook niet raar als iemand in de directe omgeving daar oprechte zorgen over uit en je op het hart drukt om alert te zijn, bij de minste zorg het ziekenhuis te bellen, eventueel aan te dringen op een extra controle, zoiets. Maar een caissière of buurvrouw die een naar verhaal gaat vertellen over een kindje dat in de buik is overleden met die termijn, dat vind ik gewoon misplaatst.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bah waarom vertellen mensen dat soort dingen? Empty Re: Bah waarom vertellen mensen dat soort dingen?

Bericht  Dikkie Dik ma 13 mei 2013 - 6:28

Susan schreef:
Dikkie Dik schreef:

+1 al vind ik persoonlijk wel dat ze je lang door laten lopen. Als je volgende echo en ctg pas over 5 dagen is dan ben je al bijna 42 weken. Dat is lang, en niet meer van deze tijd. Het is wel bewezen dat een te lange zwangerschapsduur die dus richting de 42 weken loopt ook behoorlijk wat risico's met zich meebrengen

Daar heb je wel een punt, en ik vind het ook niet raar als iemand in de directe omgeving daar oprechte zorgen over uit en je op het hart drukt om alert te zijn, bij de minste zorg het ziekenhuis te bellen, eventueel aan te dringen op een extra controle, zoiets. Maar een caissière of buurvrouw die een naar verhaal gaat vertellen over een kindje dat in de buik is overleden met die termijn, dat vind ik gewoon misplaatst.

Mee eens
Dikkie Dik
Dikkie Dik
Prater
Prater

Aantal berichten : 642
Punten : 706
Registratiedatum : 04-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bah waarom vertellen mensen dat soort dingen? Empty Re: Bah waarom vertellen mensen dat soort dingen?

Bericht  Pussycat ma 13 mei 2013 - 6:29

Ja ik probeer het allemaal een beetje langs me heen te laten gaan.
Maar tegelijk blijft het ook allemaal door mijn hoofd spoken.
Natuurlijk is er voor elke zwangerschapsduur wel iets te vinden. Maar blijkbaar loop je met 42 weken toch wel erg veel risico.

Morgen ben ik bij de verlos en dan stel ik sowieso al mijn vragen enzo, maar ik vroeg me nog wel 1 ding af en misschien weten jullie dat wel.
Wat nou als je kind in het vruchtwater poept terwijl de bevalling nog niet begonnen is? Kan dat en dan merk je het dus niet?

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bah waarom vertellen mensen dat soort dingen? Empty Re: Bah waarom vertellen mensen dat soort dingen?

Bericht  Pussycat ma 13 mei 2013 - 6:31

Het grappige is juist dat de mensen in mijn directe omgeving juist meeleven en bijvoorbeeld zeggen van joh succes nog even en mijn kind kwam ook met 12 dagen overtijd enzo. Daar hoor ik de enge verhalen niet van gelukkig.

Het zijn vooral de mensen die je niet kent/vaag kent valt me op.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bah waarom vertellen mensen dat soort dingen? Empty Re: Bah waarom vertellen mensen dat soort dingen?

Bericht  Dikkie Dik ma 13 mei 2013 - 6:34

Pussycat schreef:Ja ik probeer het allemaal een beetje langs me heen te laten gaan.
Maar tegelijk blijft het ook allemaal door mijn hoofd spoken.
Natuurlijk is er voor elke zwangerschapsduur wel iets te vinden. Maar blijkbaar loop je met 42 weken toch wel erg veel risico.

Morgen ben ik bij de verlos en dan stel ik sowieso al mijn vragen enzo, maar ik vroeg me nog wel 1 ding af en misschien weten jullie dat wel.
Wat nou als je kind in het vruchtwater poept terwijl de bevalling nog niet begonnen is? Kan dat en dan merk je het dus niet?

Verstandig van je.
Antwoord op jouw laatste vraag mijn dochter had bij 40+3 in het vruchtwater gepoept (nooit bewezen maar die dag voelde ik haar niet goed meer bewegen aan het ctg gelegen enz) met 40+5 is ze geboren en kwamen ze erachter dat ze al een tijdje terug in het vruchtwater had gepoept enhad ze helaas geen droomstart ...na 2 dagn ging het fantastisch met haar.
Dikkie Dik
Dikkie Dik
Prater
Prater

Aantal berichten : 642
Punten : 706
Registratiedatum : 04-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bah waarom vertellen mensen dat soort dingen? Empty Re: Bah waarom vertellen mensen dat soort dingen?

Bericht  Susan ma 13 mei 2013 - 6:35

Pussycat schreef:
Wat nou als je kind in het vruchtwater poept terwijl de bevalling nog niet begonnen is? Kan dat en dan merk je het dus niet?

Dat merk je pas als de vliezen breken volgens mij, maar ik weet niet of dat al dagen voor de bevalling kan gebeuren, dat moet je even navragen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bah waarom vertellen mensen dat soort dingen? Empty Re: Bah waarom vertellen mensen dat soort dingen?

Bericht  Aimee ma 13 mei 2013 - 6:35

Ik had in de kraamweek een paar mensen die langskwamen en het nodig vonden om te vertellen dat de zus van de vrouw van de buurman kraamkoorts had gekregen en was overleden. Of dat de baby van de vriendin van een kennis van haar moeder binnen een week was overleden aan wiegendood.
Zo raar dat mensen de noodzaak voelen om dat soort verhalen te vertellen...
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bah waarom vertellen mensen dat soort dingen? Empty Re: Bah waarom vertellen mensen dat soort dingen?

Bericht  Susan ma 13 mei 2013 - 6:35

Oh sorry, Dikkie Dik had al geantwoord, zie ik.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bah waarom vertellen mensen dat soort dingen? Empty Re: Bah waarom vertellen mensen dat soort dingen?

Bericht  Susan ma 13 mei 2013 - 6:36

Aimee schreef:Ik had in de kraamweek een paar mensen die langskwamen en het nodig vonden om te vertellen dat de zus van de vrouw van de buurman kraamkoorts had gekregen en was overleden. Of dat de baby van de vriendin van een kennis van haar moeder binnen een week was overleden aan wiegendood.
Zo raar dat mensen de noodzaak voelen om dat soort verhalen te vertellen...

Ja, belachelijk, en op zo'n moment voel je je vaak ook net niet zo sterk in je schoenen staan dat je die mensen de mond snoert, dus dan zit je maar een beetje beleefd te knikken terwijl je dat kraambezoek het liefst door het raam naar buiten wil smijten.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bah waarom vertellen mensen dat soort dingen? Empty Re: Bah waarom vertellen mensen dat soort dingen?

Bericht  Shopaholic ma 13 mei 2013 - 6:38

Pffff...vreselijk!
Shopaholic
Shopaholic
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1501
Punten : 1491
Registratiedatum : 04-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Bah waarom vertellen mensen dat soort dingen? Empty Re: Bah waarom vertellen mensen dat soort dingen?

Bericht  Dikkie Dik ma 13 mei 2013 - 6:40

Heeft je vk ook nog helemaal geen verdere actie ondernomen? Gestript bijvoorbeeld? Het is geloof ik bijna protocol bij verloskundigenpraktijken dat ze zo zachtjes aan bij 41 weken gaan helpen de bevalling opte wekken.
Dikkie Dik
Dikkie Dik
Prater
Prater

Aantal berichten : 642
Punten : 706
Registratiedatum : 04-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bah waarom vertellen mensen dat soort dingen? Empty Re: Bah waarom vertellen mensen dat soort dingen?

Bericht  Pussycat ma 13 mei 2013 - 6:46

Ze heeft mij op 6 mei proberen te strippen toen was ik dus 40+1.
Ik kon niet gestript worden, want totaal geen ontsluiting.

Toen die woensdag heb ik op mijn verzoek aan een ctg gelegen en echo gehad. Deze afspraak stond niet gepland maar ik ben tussendoor geweest.

Vrijdag stond er al een afspraak gepland voor ctg en echo dat is gewoon doorgegaan. En alles was toen ook nog goed.

Nu heb ik dus voor morgen een afspraak staan in de praktijk om te kijken of ik weer gestript kan worden.
Woensdag weer aan ctg en echo.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bah waarom vertellen mensen dat soort dingen? Empty Re: Bah waarom vertellen mensen dat soort dingen?

Bericht  Dikkie Dik ma 13 mei 2013 - 6:49

Pussycat schreef:Ze heeft mij op 6 mei proberen te strippen toen was ik dus 40+1.
Ik kon niet gestript worden, want totaal geen ontsluiting.

Toen die woensdag heb ik op mijn verzoek aan een ctg gelegen en echo gehad. Deze afspraak stond niet gepland maar ik ben tussendoor geweest.

Vrijdag stond er al een afspraak gepland voor ctg en echo dat is gewoon doorgegaan. En alles was toen ook nog goed.

Nu heb ik dus voor morgen een afspraak staan in de praktijk om te kijken of ik weer gestript kan worden.
Woensdag weer aan ctg en echo.

Ooo gelukkig...komt goed..ik vond 5 dagen overtijd al een ramp dus diep respect voor jou.
Volg gewoon echt je gevoel. Misschien sneller dan normaal...sterkte de komende dagen.
Dikkie Dik
Dikkie Dik
Prater
Prater

Aantal berichten : 642
Punten : 706
Registratiedatum : 04-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bah waarom vertellen mensen dat soort dingen? Empty Re: Bah waarom vertellen mensen dat soort dingen?

Bericht  Flower_L ma 13 mei 2013 - 6:51

Susan schreef:
Pussycat schreef:
Wat nou als je kind in het vruchtwater poept terwijl de bevalling nog niet begonnen is? Kan dat en dan merk je het dus niet?

Dat merk je pas als de vliezen breken volgens mij, maar ik weet niet of dat al dagen voor de bevalling kan gebeuren, dat moet je even navragen.

Ik heb het ook gevraagd destijds, maar kreeg geen duidelijk antwoord.
L kwam met 38.3 en had in het vruchtwater gepoept.
Hij had het niet fijn daarbinnen, vandaar dat toen de bevalling is gestart.
Poepen is een teken dat het niet meer fijn is daarbinnen...en dat gebeurt vaak na de 40 weken, niet vaak ervoor....aldus de vk.

Maar een antwoord op die vraag kreeg ik ook niet....helaas, want ben nog benieuwd!

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bah waarom vertellen mensen dat soort dingen? Empty Re: Bah waarom vertellen mensen dat soort dingen?

Bericht  Pussycat ma 13 mei 2013 - 6:56

Dank je dikkie dik.
Ik wil best op mijn gevoel vertrouwen, maar ik heb soms het idee dat ik de realiteit kwijt ben door dus alle andere verhalen enzo.
Want aan de ene kant zegt mijn gevoel ''nu inleiden want stel je voor dat...''
Maar aan de andere kant zullen ze heus wel weten wat ze doen in het zkh en de ctg en echo's mag je toch wel geloven neem ik aan?

Mijn gevoel: Ik wil gewoon afwachten, want ik heb nog de hoop dat het uit zichzelf komt. Inleiden lijkt me geen pretje (sowieso ziekenhuizen niet) en het is gewoon beter voor beide partijen over het algemeen als het uit zichzelf komt.
En mijn verstand die neemt elke keer een loopje met me Laughing
Vandaag heb ik weinig gedaan en veel gezeten. Dan voel ik de baby ook gewoon goed bewegen. Ja wat is goed? Ze heeft weinig ruimte meer dat merk je wel. Maar ik voel haar wel verspreid over de dag kleine beetjes.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bah waarom vertellen mensen dat soort dingen? Empty Re: Bah waarom vertellen mensen dat soort dingen?

Bericht  Pussycat ma 13 mei 2013 - 6:58

Flower_L schreef:
Susan schreef:
Pussycat schreef:
Wat nou als je kind in het vruchtwater poept terwijl de bevalling nog niet begonnen is? Kan dat en dan merk je het dus niet?

Dat merk je pas als de vliezen breken volgens mij, maar ik weet niet of dat al dagen voor de bevalling kan gebeuren, dat moet je even navragen.

Ik heb het ook gevraagd destijds, maar kreeg geen duidelijk antwoord.
L kwam met 38.3 en had in het vruchtwater gepoept.
Hij had het niet fijn daarbinnen, vandaar dat toen de bevalling is gestart.
Poepen is een teken dat het niet meer fijn is daarbinnen...en dat gebeurt vaak na de 40 weken, niet vaak ervoor....aldus de vk.

Maar een antwoord op die vraag kreeg ik ook niet....helaas, want ben nog benieuwd!

Dan ga ik die vraag morgen zeker stellen! Ben ook wel benieuwd eigenlijk. Want E had dus ook in het vruchtwater gepoept bij 41+1 daar kwam ik achter toen mijn vliezen braken. Maar zij kwam toen ook gelijk al, dus dat was een gelukje. Daardoor hoefde ik niet naar het ziekenhuis.

Hoe wist jij trouwens bij 38+3 dat je kindje het niet meer fijn had in je buik?

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bah waarom vertellen mensen dat soort dingen? Empty Re: Bah waarom vertellen mensen dat soort dingen?

Bericht  Happydobby ma 13 mei 2013 - 7:51

Misschien kan jij je man even lief aankijken vanavond Laughing

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bah waarom vertellen mensen dat soort dingen? Empty Re: Bah waarom vertellen mensen dat soort dingen?

Bericht  Pussycat ma 13 mei 2013 - 7:53

Heeft blijkbaar geen zin vrijdag en zaterdag nog gedaan. Tja we kunnen het nog eens proberen.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bah waarom vertellen mensen dat soort dingen? Empty Re: Bah waarom vertellen mensen dat soort dingen?

Bericht  Susan ma 13 mei 2013 - 8:09

Je moet ook niet wanhopen, het kan zomaar opeens op gang komen. Bij Ezra ging het vrij langzaam dus had ik al dagen van tevoren het gevoel dat het eraan ging komen, maar bij Yrsa kwam het heel opeens, de dag ervoor had ik het idee dat het nog weken kon duren. Dus het kan zomaar dat je vannacht ligt te bevallen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bah waarom vertellen mensen dat soort dingen? Empty Re: Bah waarom vertellen mensen dat soort dingen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum