Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Beinvloedbaar voor naamkeuze door je ouders/familie?

+11
Merai
Mamsie
PapillonRose
Teddyaapje
duckie
Novalee
Ugly Betty
Bruintje Beer
Makamba
Floor
Susan
15 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Beinvloedbaar voor naamkeuze door je ouders/familie? - Pagina 2 Empty Re: Beinvloedbaar voor naamkeuze door je ouders/familie?

Bericht  Gast di 22 maa 2011 - 23:14

Marin schreef:
Ik zou trouwens met m'n zus ook wel even afspreken welke namen we absoluut niet aan mogen komen van elkaar. Dat vind ik wel zo eerlijk, maar gelukkig hebben we wel een redelijk andere smaak wat dat betreft.
Toen mijn schoonzus zwanger was van de tweede hadden we het over meisjesnamen.. M`n broer en ik riepen toen tegelijk dezelfde, haha.. Gelukkig was het niet m`n schoonzus haar smaak, anders hadden we er nog om moeten strijden ook :P

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Beinvloedbaar voor naamkeuze door je ouders/familie? - Pagina 2 Empty Re: Beinvloedbaar voor naamkeuze door je ouders/familie?

Bericht  Floor di 22 maa 2011 - 23:34

@teddyaapje. We willen in zeker wachten tot na de eerste echo (over 2 weken) maar misschien wachten we wel langer, we hebben nog niet echt een idee. Dat komt denk ik doordat we het de eerste keer zo vroeg vertelden en het toen fout ging, we plannen nu wat minder vooruit. Deze 2 weken afwachten en misschien zijn we dan wel dolenthousiast dat we accuut in de auto springen en het ze gaan vertellen.
Maar echt ik weet het bijna zeker dat ze het al weet. Laughing
Mijn vader denk ik ook, hij is er nu meer op gericht, de vorige keer overvielen we hem omdat hij niet wist dat we kinderen wilden. Hij was echt met stomheid geslagen. Ik denk dat hij nu sneller door heeft dat er wat is.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Mamsie wo 23 maa 2011 - 0:10

Totaal niet, dan hadden mijn kinderen hele andere namen gehad.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Merai wo 23 maa 2011 - 6:26

Ik kan me niet voorstellen dat we ons daardoor laten beïnvloeden. We hebben al namen in ons hoofd en die houden we ook voor ons tot we (hopelijk) kinderen krijgen.
Merai
Merai
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4765
Punten : 5075
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  studiebol wo 23 maa 2011 - 7:43

Als er kinderen bij bekende worden geboren of als ze ergens iets horen over een naam die niet vaak voorkomt of apart is dan zeggen mijn ouders wel eens, geef je kindje maar een gewone nederlandse naam Very Happy Ze weten niet welke namen ik in mijn hoofd heb.. en tja als zij het niet mooi vinden, vindt ik dat jammer maar het is dan de keus van mijn vriend en mij dus ik zal het denk ik niet veranderen of me er door laten beinvloeden.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425

Bericht  Thunder wo 23 maa 2011 - 8:36

Ik laat me niet beinvloeden over namen. Als mijn (schoon) ouders het niks hadden gevonden, dan hadden ze gewoon pech.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096

Bericht  Gast wo 23 maa 2011 - 8:37

Ik weet dat mijn ouders sommige namen beslist niet mooi zouden vinden en ze grappen ook dat als ze iets niet mooi vinden, ze gewoon een eigen naam bedenken, maar het is onze keuze, ons kind, onze naam, maar de smaken komen wel overeen.

Gast
Gast

Bericht  snoezel wo 23 maa 2011 - 20:25

Ik vond een naam kiezen zelf al lastig, en om het eens te worden met mijn man was al een heel gedoe.... en dan zouden we ook nog rekening moeten gaan houden met nog meer mensen?? Nee hoor... met 2 het eens worden vond ik al lastig genoeg smile
snoezel
snoezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10

Bericht  Annemie do 24 maa 2011 - 0:11

Wij hadden altijd al een naam in gedachten voor als een het meisje zou worden, nu zei zijn mijn schoonzusje voor een tijdje terug:"Weet je wat ik een verschrikkelijke naam vind voor een meisje, Denise". Dus ben blij dat het geen meisje is geworden, haha.. nou ja anders had het nog niet uitgemaakt, maar leuk is anders.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: