Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Beinvloedbaar voor naamkeuze door je ouders/familie?

+11
Merai
Mamsie
PapillonRose
Teddyaapje
duckie
Novalee
Ugly Betty
Bruintje Beer
Makamba
Floor
Susan
15 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Beinvloedbaar voor naamkeuze door je ouders/familie? Empty Beinvloedbaar voor naamkeuze door je ouders/familie?

Bericht  Gast di 22 maa 2011 - 11:55

Dat vroeg ik me vandaag ineens af..

Stel jij hebt een prachtige naam uitgekozen voor je baby, jij en je vriend/man zijn het helemaal er over eens dat dat 'm wordt. Maar je moeder/zus/ander familie lid laat doorschemeren dat ze die naam helemaal niets vinden (mits je het ze van te voren vertelt, of achteraf, kan ook natuurlijk). Ben je dan teleurgesteld? Laat je dat merken aan ze? Laat je je zelfs zo beinvloeden door hen mening over een naam, dat je uiteindelijk misschien niet voor die naam kiest?

Ik heb een aantal namen (Julia, Marin, Luce) die ik prachtig vind, maar waarvan ik weet dat m'n moeder ze echt niet leuk zal vinden. Ik weet natuurlijk nog helemaal niet of deze namen het worden, maar ik zou dat best heel erg vinden als zij het niet mooi vindt, en me misschien er nog wel door laten beinvloeden ook!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Beinvloedbaar voor naamkeuze door je ouders/familie? Empty Re: Beinvloedbaar voor naamkeuze door je ouders/familie?

Bericht  Gast di 22 maa 2011 - 12:00

Nee dat hebben wij niet gedaan, mijn ouders wisten beide keren de naam van te voren. Zo vond mijn moeder M.ara niet zo'n héle mooie naam, dat kan en dat mag maar we hebben haar toch M.ara genoemd Very Happy en nu vind ze M.ara echt een M.ara als je snapt wat ik bedoel. Nu zegt ze juist dat ze S.enna en M.ara zo mooi bij elkaar vind passen, haar eerste ingeving bij M.ara haar naam was dat hij zo straf en krachtig klonk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Beinvloedbaar voor naamkeuze door je ouders/familie? Empty Re: Beinvloedbaar voor naamkeuze door je ouders/familie?

Bericht  Gast di 22 maa 2011 - 12:27

Ik vind M.a.r.a juist een heel lief klinkende naam. Misschien dat ik me wel zou laten beinvloeden in de zin dat ik er nog eens over na ging denken of de naam echt zo leuk is, als een van mijn dierbaren hem verschrikkelijk zou vinden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Beinvloedbaar voor naamkeuze door je ouders/familie? Empty Re: Beinvloedbaar voor naamkeuze door je ouders/familie?

Bericht  Susan di 22 maa 2011 - 19:24

Als ik daar bang voor zou zijn dan zou ik het gewoon niet van tevoren vertellen, maar pas bij de geboorte.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Beinvloedbaar voor naamkeuze door je ouders/familie? Empty Re: Beinvloedbaar voor naamkeuze door je ouders/familie?

Bericht  Floor di 22 maa 2011 - 19:34

Mijn vader heeft wel eens gezegd dat hij sommige namen niet mooi vind, daarbij zei hij ook een paar namen die toevallig op ons lijstje staan.
Ook zei hij dit weekend dat hij het erg leuk vind als een kindje maar 1 naam heeft (dus alleen een roepnaam en geen doopnamen).
Nu hebben wij allebei doopnamen en willen we ons kindje ook vernoemen met doopnamen. Als het een jongen is dan wordt hij ook vernoemd naar mijn vader. Hij kan nu wel roepen dat hij het leuk vind met 1 naam maar ik denk dat hij het een hele eer vind als het kindje vernoemd wordt naar hem en schoonvader (of mijn moeder/schoonmoeder in geval van een meisje).

Nee we zeggen de roepnamen niet vooraf tegen de ouders, ook niet dat we doopnamen willen en het kindje zullen vernoemen naar hun. We kiezen zelf wat we leuk vinden of zij het mooi vinden is niet mijn probleem.

Overigens weten de ouders nog niet dat ik zwanger ben dus dat er over is gesproken was toevallig. (alhoewel ik denk dat mijn moeder het ziet aan me Wink ik straal denk ik te veel en heb te veel buik gekregen in korte tijd)
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Beinvloedbaar voor naamkeuze door je ouders/familie? Empty Re: Beinvloedbaar voor naamkeuze door je ouders/familie?

Bericht  Gast di 22 maa 2011 - 19:50

Wij hebben de naam niet van te voren gezegd, maar als ze de naam niet leuk hadden gevonden dan had ik dat wel jammer gevonden maar de keuze had ik daar niet vanaf laten hangen. Gelukkig vond iedereen het een hele leuke naam en goed bij ons passen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Beinvloedbaar voor naamkeuze door je ouders/familie? Empty Re: Beinvloedbaar voor naamkeuze door je ouders/familie?

Bericht  Gast di 22 maa 2011 - 19:57

nee, daar hebben we ons niet door laten beinvloeden. Heel toevallig werd er 3 weken voor de geboorte van onze dochter een achternichtje met precies dezelfde naam geboren. Toen hebben we dus de eerlijke mening van mensen gekregen over de naam van onze eigen dochter. Mijn schoonouders waren niet kapot van de naam, was maar ingewikkeld en lastig.. tot onze dochter geboren werd... toen was de naam prachtig nerd

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Beinvloedbaar voor naamkeuze door je ouders/familie? Empty Re: Beinvloedbaar voor naamkeuze door je ouders/familie?

Bericht  Gast di 22 maa 2011 - 19:58

Wij hebben de naam niet direct gezegd maar wel eens laten vallen.
H.ayley vond ze toevallig heel mooi, iets wat ik niet gedacht zou hebben. Mijn moeder is meer van de korte hollandse namen en dat is H.ayley niet bepaald :P

Maar over de andere namen liet ze wel een beetje merken dat ze die niet mooi vond.
Tja, als het 1 van die was geweest had ze lekker pech gehad.
Ons kind moet het de rest van zijn/haar leven met die naam doen en niet mijn moeder.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Beinvloedbaar voor naamkeuze door je ouders/familie? Empty Re: Beinvloedbaar voor naamkeuze door je ouders/familie?

Bericht  Gast di 22 maa 2011 - 20:09

Hier wisten mijn ouders beide keren de naam van onze kinderen. Mijn moeder vond de naam die we voor ons zoontje hebben gekozen in eerste instantie niet mooi, kwam te vaak voor en gewoon niet leuk. Dat was al met 20 weken. Maar wij hebben eraan vast gehouden en na een paar weken zei ze dat ze het toch wel mooi vond. Anders hadden we het ook niet veranderd. Bij mijn dochter moest mijn vader heel erg wennen aan de naam, hij wist m met 34w ofzo, maar hij heeft verder geen commentaar gegeven.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Beinvloedbaar voor naamkeuze door je ouders/familie? Empty Re: Beinvloedbaar voor naamkeuze door je ouders/familie?

Bericht  Makamba di 22 maa 2011 - 20:14

Hier hebben we niemand verteld welke naam we hadden gekozen! Als mijn ouders of wie dan ook kenbaar hadden gemaakt dat ze het geen mooie naam zouden vinden, dan zou ik daar niet blij mee zijn en er ook wat van zeggen. Toch zou ik hoe dan ook voor die naam hebben gekozen, want het is een naam die wij mooi vonden en wij moesten de beslissing maken. Niemand heeft ooit gezegd dat ze haar naam niet mooi vinden, maar als dat wel zo zijn zijn dan mag diegene dat vinden.

Verder sluit ik me aan bij Susan. smile
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Beinvloedbaar voor naamkeuze door je ouders/familie? Empty Re: Beinvloedbaar voor naamkeuze door je ouders/familie?

Bericht  Gast di 22 maa 2011 - 20:22

Ik zou me er niet door laten beïnvloeden. Waarschijnlijk vind mijn zus de namen die we kiezen niet mooi, maar ze krijgen vantevoren sowieso geen namen te horen. Mijn moeder wil niet weten wat het is, en wij wel, en heb gister besloten dat we het ook gaan vertellen. Waarschijnlijk houden we het dan stil voor mijn familie, op mijn zus na, want die mag 1x mee naar een pretecho. Maar ik zou me dus niet door hun meningen laten beïnvloeden, wij moeten de naam mooi vinden, niet de hele wereld!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Beinvloedbaar voor naamkeuze door je ouders/familie? Empty Re: Beinvloedbaar voor naamkeuze door je ouders/familie?

Bericht  Gast di 22 maa 2011 - 20:26

Hier hoorden we bij toeval dat mijn moeder de naam Tygo niet zo mooi vond. Een vriendin was namen aan het raden toen ze ook Tygo noemde. Mijn moeder reageerde daarop dat ze hem niet zo mooi vond. Op dat moment vond ik dat jammer maar Tygo is toch Tygo geworden. En nu is er gewoon geen andere naam die ze bij het jochie vind passen. De naam hoort gewoon bij het manneke. Jens vonden ze wel meteen allemaal een prachtige naam, iedereen eigenijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Beinvloedbaar voor naamkeuze door je ouders/familie? Empty Re: Beinvloedbaar voor naamkeuze door je ouders/familie?

Bericht  Gast di 22 maa 2011 - 20:33

Nee, wij hebben het gewoon niet van tevoren verteld, en tot nu toe vielen onze namen wel in de smaak. En tja, als dat niet zo zou zijn, jammer dan, het zijn onze kinderen, en wij kiezen wat wij mooi vinden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Beinvloedbaar voor naamkeuze door je ouders/familie? Empty Re: Beinvloedbaar voor naamkeuze door je ouders/familie?

Bericht  Bruintje Beer di 22 maa 2011 - 20:48

Wij hebben de naam niet van te voren gezegd tegenouders. Alleen mijn zus wist de namen. Die vond hem leuk. Na afloop nadat ze geboren was vonden ze het mooie namen met mooie betekenissen.
Maar ik laat me niet beinvloeden wat andere van de naam vinden als wij het maar mooi vinden.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Beinvloedbaar voor naamkeuze door je ouders/familie? Empty Re: Beinvloedbaar voor naamkeuze door je ouders/familie?

Bericht  Ugly Betty di 22 maa 2011 - 20:59

De namen die ik nu in mijn hoofd heb voor eventuele kinderen, vinden mijn ouders waarschijnlijk veel te apart. Ik laat me hier niet door beïnvloeden. Ze wennen er toch wel aan als het kindje eenmaal zo heet.
Ugly Betty
Ugly Betty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1681
Punten : 1762
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Beinvloedbaar voor naamkeuze door je ouders/familie? Empty Re: Beinvloedbaar voor naamkeuze door je ouders/familie?

Bericht  Gast di 22 maa 2011 - 21:03

Mijn ouders zullen vast wel even moeten wennen, maar de namen die ik in m`n hoofd heb vallen vast wel in de smaak.. Kort, krachtig en Fries..

En zo niet, dan toch, haha.. Ze hebben zelf ook niet de mooiste namen gekozen :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Beinvloedbaar voor naamkeuze door je ouders/familie? Empty Re: Beinvloedbaar voor naamkeuze door je ouders/familie?

Bericht  Novalee di 22 maa 2011 - 21:07

Ik vind het best een lastige vraag. Eerlijk gezegd zou ik het niet durven zeggen. Het ligt er ook aan hoe zeker we van de naam zouden zijn. Zijn we er allebei helemaal weg van en staat hij al geruime tijd vast dan heeft diegene gewoon pech. Maar zouden we zelf ook twijfelen en heeft iemand die heel dicht bij ons staat zijn/haar afkeur uitgesproken dan zullen we er misschien nog eens over nadenken.

Overigens zou ik het persoonlijk niet erg op prijs stellen als wij de naam aan iemand zouden vertellen, als in dit wordt hem, en diegene zou laten merken dat hij/zij het helemaal niets vindt. Zoiets houd je voor jezelf vind ik. Je schiet er niks mee op om het te vertellen, behalve dat je de ouders een rottig gevoel geeft. Want ondanks dat de meesten hier zeggen zich er niks van aan te trekken, vindt iedereen het leuker als mensen de naam wel mooi vinden. En daarnaast is het ook gewoon een kwestie van wennen. Zo moest ik erg wennen aan de naam van m'n nichtje, en had ik hem zelf nooit gekozen. Maar inmiddels vind ik het een hele mooie naam omdat hij van haar is, en ik zou ook geen andere naam weten die beter bij haar past.
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Beinvloedbaar voor naamkeuze door je ouders/familie? Empty Re: Beinvloedbaar voor naamkeuze door je ouders/familie?

Bericht  Gast di 22 maa 2011 - 21:10

Nee ik zou me daar niet door laten beinvloeden. Ik zou naam ook niet aan iemand vertellen ook, ze wachten dan maar tot de kleine is geboren toch.
Wij hebben al een paar namen, mocht het ons gegund zijn maar die houden we lekker voor onszelf smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Beinvloedbaar voor naamkeuze door je ouders/familie? Empty Re: Beinvloedbaar voor naamkeuze door je ouders/familie?

Bericht  Gast di 22 maa 2011 - 21:21

Ja en nee.
Wij hebben wel bewust voor makkelijke arabische/islamitische namen gekozen zodat het voor mijn familie niet al te lastig zou zijn qua uitspraak. Maar ik zou een naam niet laten omdat mijn of zijn ouders het niet mooi zouden vinden bijv.
Wel is er eens een naam gevallen die wij als optie hadden en bleef het daarna maar over die naam gaan als het over I. ging, in positieve zin. Toen hebben wij besloten om die niet te doen. Wij wilden absoluut niet dat de naam bekend zou zijn bij iemand, voordat ze geboren zouden zijn. En uiteindelijk vonden we hem ook minder. Misschien omdat er druk op stond, geen idee. Maar achteraf past die naam ook helemaal niet bij I. denk ik.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Beinvloedbaar voor naamkeuze door je ouders/familie? Empty Re: Beinvloedbaar voor naamkeuze door je ouders/familie?

Bericht  Susan di 22 maa 2011 - 21:49

Novalee schreef:
Overigens zou ik het persoonlijk niet erg op prijs stellen als wij de naam aan iemand zouden vertellen, als in dit wordt hem, en diegene zou laten merken dat hij/zij het helemaal niets vindt. Zoiets houd je voor jezelf vind ik. Je schiet er niks mee op om het te vertellen, behalve dat je de ouders een rottig gevoel geeft. Want ondanks dat de meesten hier zeggen zich er niks van aan te trekken, vindt iedereen het leuker als mensen de naam wel mooi vinden. En daarnaast is het ook gewoon een kwestie van wennen. Zo moest ik erg wennen aan de naam van m'n nichtje, en had ik hem zelf nooit gekozen. Maar inmiddels vind ik het een hele mooie naam omdat hij van haar is, en ik zou ook geen andere naam weten die beter bij haar past.

Helemaal mee eens, ik vind dat ook erg ongepast.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Beinvloedbaar voor naamkeuze door je ouders/familie? Empty Re: Beinvloedbaar voor naamkeuze door je ouders/familie?

Bericht  Gast di 22 maa 2011 - 22:01

Mijn ouders hebben helemaal niks gezegt over namen. Vind ik eigenlijk wel zo netjes. Ik zou mezelf echt vreselijk schuldig voelen als bijv. m'n zus zwanger zou zijn en ik tegen haar zou zeggen dat ik Piet een lelijke naam vind en dat ze uiteindelijk haar kindje zo zou noemen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Beinvloedbaar voor naamkeuze door je ouders/familie? Empty Re: Beinvloedbaar voor naamkeuze door je ouders/familie?

Bericht  duckie di 22 maa 2011 - 22:09

wij hebben de naam van te voren aan niemand verteld, en mocht er iemand zijn die het geen mooie naam vind nou jammer dan wij vindhet het wel een mooie naam. nu is wel iedereen aan het vissen voor wat de jongensnaam zou zijn geweest maar ook die houden we lekker nog geheim voor een evt 2e.
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Beinvloedbaar voor naamkeuze door je ouders/familie? Empty Re: Beinvloedbaar voor naamkeuze door je ouders/familie?

Bericht  Teddyaapje di 22 maa 2011 - 22:16

Ik zou me er niet door laten beïnvloeden, daar is mijn eigen mening en zelfvertrouwen te groot voor denk ik haha. We hebben toen ik zwanger was aan niemand de naam of het geslacht verteld (op de drukker van de kaartjes na dan).

@ Floor: Wat grappig dat je vermoedt dat je moeder aan je ziet dat je zwanger bent! Wanneer wil je het gaan vertellen?
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Beinvloedbaar voor naamkeuze door je ouders/familie? Empty Re: Beinvloedbaar voor naamkeuze door je ouders/familie?

Bericht  PapillonRose di 22 maa 2011 - 22:25

Mijn ouders wisten van tevoren de naam. Mijn moeder vond de officieële eerste naam erg mooi, maar wel net iets te apart als roepnaam (a.maryllis). Vond ik niet erg om te horen, en ze zou het toch wel een prachtige naam vinden als ik hem wel als roepnaam zou kiezen.
Het was meer het idee dat ze vond dat ik er wel goed over na moest denken voor ik zo'n aparte naam als roepnaam zou geven. Maar daar was ik het zelf wel mee eens, ik dacht er voordat ik de naam vertelde al hetzelfde over. Na goed nadenken heb ik er A.my van gemaakt. De rest van de namen zijn trouwens ook niet allemaal erg doorsnee, maar dat vindt iedereen in mijn omgeving juist wel mooi en ook de familie die de namen van tevoren wisten vonden het apart, maar wel op een positieve manier Very Happy

Ik zou het wel jammer vinden als iemand zich heel negatief had uitgelaten over mijn naamkeuze. Vooral als mijn moeder het niet mooi zou vinden, zou ik dat erg jammer vinden. Maar ik zou er niet de naam om veranderen, mijn kind dus mijn naamkeuze.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Beinvloedbaar voor naamkeuze door je ouders/familie? Empty Re: Beinvloedbaar voor naamkeuze door je ouders/familie?

Bericht  Gast di 22 maa 2011 - 23:12

Dank jullie voor de antwoorden smile

Ik denk zelf dat ik het me van anderen niet erg zou aantrekken, maar moeder of zus bijvoorbeeld wel. Dat staat zo dichtbij en ik hecht toch wel waarde aan hun mening. Ik kan me ook wel goed voorstellen dat ik meerdere keren met hen lijstjes ga maken etc. Stel dat ze dan bij mijn lijstje de naam die ik zou willen als niet mooi (of nog erger: Vreselijk) bestempelen, zou dat me wel even aan het twijfelen zetten denk ik.

Maar goed, gelukkig is het nog lang niet zo ver :P

Ik zou trouwens met m'n zus ook wel even afspreken welke namen we absoluut niet aan mogen komen van elkaar. Dat vind ik wel zo eerlijk, maar gelukkig hebben we wel een redelijk andere smaak wat dat betreft.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Beinvloedbaar voor naamkeuze door je ouders/familie? Empty Re: Beinvloedbaar voor naamkeuze door je ouders/familie?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum