Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat voor familie heb jij?

+6
Shisha
Suus
Coco
Lady Starstruck
Marin
Lejow
10 plaatsers

Ga naar beneden

Wat voor familie heb jij? Empty Wat voor familie heb jij?

Bericht  Gast ma 3 dec 2012 - 11:26

fa·mi·lie (de; v; meervoud: families)
1 iemands gezamenlijke bloedverwanten
2 groep aan elkaar verwante personen met dezelfde naam
3 gezin

Heb jij een fijne familie? Is er goed contact? Kun je het goed met ze vinden? Of heb je continu problemen, zie je een deel van je familie niet & zou je willen dat je andere familieleden had? Vertel!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor familie heb jij? Empty Re: Wat voor familie heb jij?

Bericht  Lejow ma 3 dec 2012 - 22:29

Mijn familie van vaders kant is een fijne, grote familie.
Mijn opa en oma zijn al jaren geleden al overleden en ook mijn vaders oudste broer is er niet meer.
Met een andere broer is er jarenlang geen contact meer geweest, dit is onlangs (zachtjes aan) hersteld.
We zien elkaar regelmatig, hebben ieder jaar een nieuwjaarsborrel en komen bij elkaar op visite met verjaardagen.
Ook doen we minstens eens per jaar wat leuks met de nichten/tantes.

Mijn familie van mijn moeders kant is wat vager.
Ze hebben allemaal stuk voor stuk heel veel mee gemaakt, en zijn lichamelijk allemaal ziek. De een ernstiger dan de ander. Hierdoor botst het vaak en is er vaak even geen contact.
Ik heb daar 4 nichten en 2 neven, en daarvan heb ik er maar met 3 contact. Met mijn neven sowieso niet.
Heb van degene waar ik geen/weinig contact mee heb ook helemaal niets gehoord na de geboorte van B (wel een kaartje gestuurd). Dit heeft er voor gezorgd dat het voor mij eigenlijk helemaal niet meer hoeft met hen...

Dan heb ik nog de familie van mijn 'stiefvader'.
Deze zie ik niet vaak, wonen allemaal in de buurt bij mijn moeder. Maar als ik ze zie, is het goed, en gezellig!

Dan nog mijn schoonfamilie (god wat een families)
Met mijn 'echte' schoonfamilie heb ik alleen nog contact met de tante van mijn vriend. De rest is allemaal verwaterd sinds het overlijden van zijn moeder en alle dingen die ervoor en erna gebeurd zijn. Het contact met zijn tante is onlangs weer hersteld en dat is wel fijn. Met zijn broer en oma en opa hoeft het (wat mijn vriend betreft) nooit meer.
Mijn schoonvader is hertrouwd dus hebben we er ook nog een 'stief' schoonfamilie bij, en dit is heel fijn en gezellig. Ik heb er ineens 3 schoonzussen en 3 zwagers en neefjes en nichtjes bij!
Dit klikt erg goed, we zien elkaar regelmatig, gaan bij elkaar op de koffie en sinds we in november een weekendje weg zijn geweest met elkaar, willen we hier een jaarlijks terugkerend iets van maken!

Kortom, met de meeste van mijn familieleden ben ik wel blij!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor familie heb jij? Empty Re: Wat voor familie heb jij?

Bericht  Marin ma 3 dec 2012 - 22:36

Ik heb zo veel familie dat m'n vriend ze nu na 1,5 jaar nog steeds niet allemaal ontmoet heeft. Ik heb serieus in 't begin een stamboom voor 'm moeten maken en nog steeds snapt ie er niks van. Komt ook door alle stieffamilie, die ik in de loop van de tijd als echte familie ben gaan beschouwen. Zo veel ooms en tantes en neefjes en nichtjes dus. Allemaal intussen wel studeren of ouder, dus daar weer kleintjes bij, op een paar kleinere neefjes en nichtjes na. Ik zie ze allemaal even graag, ik vind het altijd heel erg gezellig om met zo veel mogelijk familie bij elkaar te zijn. We zitten wel vaker gewoon een week met (stief dan wel gewoon) familie in een groot huis in Frankrijk, Ardennen of Zeeland, om elkaar eens wat vaker te zien (een deel van de familie woont in Frankrijk).

Maar de allerbeste band heb ik ten eerste met m'n moeder en naaste familie natuurlijk, maar daarna met m'n oma I love you en m'n lieve oom en tante. Opvallend: M'n oom is de broer van m'n moeder, en hij is getrouwd met m'n tante, namelijk de zus van m'n vader. Heel bijzonder. Daarom zagen we ze altijd extra veel, zowel bij ene opa en oma als de ander. En daarom is die band ook zo goed. M'n tante en ik hebben echt hele goede band, zijn echt soort vriendinnen en ik zie ze vaak, ik logeerde daar vaak, toen ik overspannen was geraakt heeft zij me uit m'n crisis situatie gehaald, ik zie ze helaas nu minder vaak omdat ik verder weg woon, maar nog steeds wel minstens een keer per maand. Ik ben echt gek op ze.

Oh en ik heb ook nog schoonfamilie tegenwoordig, maar die is gelukkig erg klein. Wel erg leuk en lief! Ben ook al met hen op vakantie geweest en dan leer je mensen altijd goed kennen vind ik, en dat is gelukkig helemaal goed gegaan smile

Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor familie heb jij? Empty Re: Wat voor familie heb jij?

Bericht  Lady Starstruck ma 3 dec 2012 - 22:43

De familie van mijn vaders kant:
Mijn oma leeft nog, maar die arme vrouw die volgend jaar 80 word. Heeft al 3 kinderen weg moeten brengen. Mijn tante is 11 jaar geleden overleden aan kanker, mijn vader is overleden aan een hartinfarct en haar oudste zoon is maar 7 jaar geworden en is overleden aan een griep in de jaren 50. Drie van haar kinderen leven nog. Ik zie ze eigenlijk vrij weinig. Mijn ene tante heeft een leuk en levendig gezin. Ik heb ontzettend veel neven en nichten. Mijn jongste nichtje is nu 5 jaar en is een achteraankomertje. Ik zie ze eigenlijk alleen maar op mijn oma's verjaardag eens in het jaar. De kant van mijn vaders kant is een zaken familie, daar heb ik zeg maar niks van geërfd. Want ik heb echt geen zaken gen.

De familie van mijn moederskant:
Mijn opa en oma leven daar niet meer. Ik heb ze eigenlijk ook niet gekend. Mijn opa is overleden toen ik 4 was en mijn oma was toen al dement. Ze is 13 jaar dement geweest. Ze is 11 jaar geleden overleden. De broer van mijn moeder, mijn oom dus is ook overleden. En mijn andere oom ook. Ik heb veel contact met mijn jongste nichtjes en neefje maar dat is omdat die dicht bij mijn leeftijd zitten. Want mijn andere nichten en neven zijn een heel stuk ouder als mij. De familie aan mijn moeders kant is Christelijk opgevoed. Maar ik ben er zelf niet mee opgevoed. Mijn opa komt uit Groningen (dus ik heb Gronings bloed haha)
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor familie heb jij? Empty Re: Wat voor familie heb jij?

Bericht  Coco ma 3 dec 2012 - 23:07

Ik heb een hele fijne warme familie en voor zover ik weet zijn er nooit problemen onder elkaar geweest. Er is ook wel contact met iedereen, alleen met de één vaker dan de ander. Mijn moeders kant zie ik wel veel meer dan mijn vaders kant.

Mijn schoonfamilie is ander verhaal.
Mijn schoonouders + kinderen zijn allemaal gelukkig hele lieve warme mensen. En de rest van de familie van mijn schoonmoeders kant is ook een goede familie maar daarvan zien wij alleen een nicht en oma, ze wonen allemaal primitief in het zuiden van Marokko maar wij wonen in het Noorden van Marokko en dat is echt een dag reizen. Oma is nu ook terug naar het zuiden vertrokken nadat mijn schoonmoeder bijna vermoord was voor de deur, ze durfde niet meer alleen te wonen en is naar de rest van de familie vertrokken. We zullen ze nog wel eens opzoeken als de kinderen groter zijn en oma komt naar ons zolang haar gezondheid het toelaat zo ver te reizen (is al 105).
De kant van mijn schoonvader is een lijpe familie waarvan alleen contact is met oma en 1 zus die in Marokko wonen. De rest is crimineel. Ondanks dat de oma's zussen zijn, zijn de families erg verschillend.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor familie heb jij? Empty Re: Wat voor familie heb jij?

Bericht  Coco ma 3 dec 2012 - 23:12

Marin schreef: Opvallend: M'n oom is de broer van m'n moeder, en hij is getrouwd met m'n tante, namelijk de zus van m'n vader. Heel bijzonder. Daarom zagen we ze altijd extra veel, zowel bij ene opa en oma als de ander. En daarom is die band ook zo goed.

Leuk is dat. De broer van mijn opa is met de zus van mijn oma getrouwd. Mijn oudoom en oudtante zijn net als een opa en oma voor mij.
Ook aan mijn vaders kant van de familie zoiets. Daarbij is mijn oom ook getrouwd met de zus van de man van mijn tante.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor familie heb jij? Empty Re: Wat voor familie heb jij?

Bericht  Marin ma 3 dec 2012 - 23:20

Grappig is dat he Coco. Daardoor krijg je toch echt een goede band met ze (ik althans wel). Ik zag ze altijd overal! Zij zijn ook de enige familie buiten het gezin die op m'n verjaardag komen bijv, die ik altijd standaard overal bij uitnodig omdat ze er gewoon echt bij horen.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor familie heb jij? Empty Re: Wat voor familie heb jij?

Bericht  Suus di 4 dec 2012 - 0:38

Coco schreef:
Marin schreef: Opvallend: M'n oom is de broer van m'n moeder, en hij is getrouwd met m'n tante, namelijk de zus van m'n vader. Heel bijzonder. Daarom zagen we ze altijd extra veel, zowel bij ene opa en oma als de ander. En daarom is die band ook zo goed.

Leuk is dat. De broer van mijn opa is met de zus van mijn oma getrouwd. Mijn oudoom en oudtante zijn net als een opa en oma voor mij.
Ook aan mijn vaders kant van de familie zoiets. Daarbij is mijn oom ook getrouwd met de zus van de man van mijn tante.
Dat heb ik ook inderdaad, zoals Marin dan. Mijn 'dubbele' nicht is ook echt een vriendin Wat voor familie heb jij? 561177

Ik ben erg blij met mijn familie Very Happy Ouders zijn gescheiden en beide opnieuw getrouwd, heb bij beide broertjes en een zusje en ben erg blij met iedereen Very Happy
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor familie heb jij? Empty Re: Wat voor familie heb jij?

Bericht  Shisha di 4 dec 2012 - 0:51

Mijn vaders kant:
Echt een vrouwenfamilie. Mijn opa en oma waren gescheiden en mijn opa was hertrouwd. Ze leven nu beide niet meer en mijn oma heb ik ook nooit gekend. Het contact met mijn opa was slecht. Mijn vader is als enige jongen opgegeroeid met 5 zussen. Ook zijn alleen maar de mannen getrouwd (mijn vader dus en 2 neven) en al mijn tantes en nichten zijn vrijgezel of gescheiden. Eerder vierde we elk jaar kerst samen met mijn tantes en nichten maar de laatste 2 jaar is het er niet meer van gekomen. Met 1 tante heeft ruzie met een andere tante en die heeft besloten dat ze helemaal niks meet met de familie te maken wil hebben. Ik zie ze wel regelmatig met verjaardagen. Mijn neven zie ik eigenlijk bijna nooit. Eens in de zoveel jaar. Van die kant van de familie ben ik 1 van de jongste van de neven en nichten.

Mijn moeders kant:
1 tante en 2 ooms en een stel neven en nichten. Aan deze kant ben ik juist 1 van de oudste van de neven en nichten. Mijn opa en oma leven niet meer. Ook deze familie zie ik voornamelijk alleen met verjaardagen en feestjes. We hebben 1x per jaar een familiedag en dit jaar willen ze voor het eerst kerst samen gaan vieren.
Iedereen kan verder prima met elkaar overweg en het is ook altijd gezellig.

Schoonfamilie:
Mijn schoonouders en schoonzus zijn echt geweldig. Die zien we ook regelmatig. Wat ik ook heel leuk en fijn vind is dat mijn ouders en schoonouders ook erg goed met elkaar overweg kunnen. Ze spreken ook regelmatig met elkaar af.
De ooms/ tantes en neven/nichten van N. zie ik af en toe met een verjaardag. Sommige heb ik volgens mij ook nog nooit ontmoet. Daar is verder weinig contact mee. Alleen op verjaardagen dus.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor familie heb jij? Empty Re: Wat voor familie heb jij?

Bericht  M-G di 4 dec 2012 - 2:42

Wij hebben een heel hecht gezin: vader, 2 broers, schoonzus en mijn vriend, zeker na de dood van mijn moeder 2 maanden geleden. Mijn moeder was spin in het web maar gelukkig zijn we niet uit elkaar gevallen maar juist dichter naar elkaar toegekomen. We eten met zijn alleen sowieso 1 x keer per week bij mijn vader. Ik kan dag en nacht bij ze terecht.
Met mijn schoonzus ga ik nog wel eens winkelen. Verder zien we mijn broer en schoonzus wel regelmatig. Mijn andere broer woont nog thuis en die zie ik ook regelmatig. Ik kan met allemaal prima overweg. Kerst vieren we ook altijd samen en de verjaardagen.

De broer en zus van mijn vader hoef ik niet meer te zien. Zij hebben mijn moeder een rotstreek geleverd waardoor ik hen niet meer als familie beschouw. Neefjes en nichtjes van die kant heb ik nooit echt goed mee overweg gekund. Dat zijn hele andere mensen.
Mijn oma, de moeder van mijn vader, is inmiddels 98 en een schat van een mens waar ik toch minimaal 1 á 2 keer per maand heen probeer te gaan. Mijn opa, de vader van mijn vader, is overleden toen ik een jaar of 9 was. Met hem had ik niet zoveel, aardige man hoor maar ik kan me niet herinneren dat ik daar echt een band mee had.

Mijn oma (moeders kant) daar kwam ik vroeger heel veel en bleef ik ook vele weekenden en vakanties slapen. Zij is helaas overleden toen ik 12 was. We gingen bij haar iedere vrijdagavond eten. Mijn opa is overleden toen ik 6 was en was een echte kindervriend. Hij was gek met zijn kleinkinderen en mocht graag grapjes uithalen. We gingen daar graag heen als gezin. Mijn moeder was enig kind.

Mijn schoonfamilie bestaat uit een schoonmoeder met vriend, een schoonvader met vriendin. 2 half zusjes, 1 stiefzusje en 2 stiefbroertjes. Mijn schoonfamilie woont allemaal aan de andere kant van het land. Mijn schoonmoeder en vriend komen hier een paar keer per jaar op visite en wij bij hen, dat zijn 2 lieve, prettig gestoorde mensen. Kerst vieren we ook altijd 1 dag samen. Mijn vriend zijn halfzusjes zien we ongeveer 3 á 4 keer per jaar, dat zijn 2 lieve meiden maar we wonen nogal een eindje bij elkaar vandaag. Zijn stiefbroertjes en zusjes zien we ongeveer 2 keer per jaar, o.a. met de verjaardag van de vriend van mijn schoonmoeder. Eerder vierden we altijd kerst bij mijn schoonmoeder en haar vriend met alle broertjes en zusjes maar dat is vanwege de afstand en het probleem om iedereen op dezelfde dag bij elkaar te krijgen afgeschaft.

Mijn schoonvader en zijn vriendin zien we eigenlijk nooit. Hij heeft mijn vriend nooit echt behandeld als zijn zoon. Hij heeft nooit naar mijn vriend omgekeken. Mijn vriend spreekt hem soms nog wel via facebook maar daar blijft het ook bij. De vriendin van mijn schoonvader zien we nooit, gelukkig want met haar kan ik echt niet overweg.

Verder heeft mijn vriend heel veel tantes, ooms, neefjes en nichtjes en met een aantal van hen kunnen we het heel goed vinden. Ze wonen niet in de buurt maar we zien ze ongeveer 4 keer per jaar. Hij heeft nog 1 oma waar hij geen contact meer mee heeft en zijn opa hebben we een jaar of 7 geleden voor het laatst gezien.

M-G
M-G
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1318
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor familie heb jij? Empty Re: Wat voor familie heb jij?

Bericht  Twellie di 4 dec 2012 - 12:11

Met mijn vaders kant van de familie heb ik nauwelijks contact. Ook geen ruzie of andere narigheid maar ik zie ze gewoon nooit. Met mijn moeders kant van de familie heb ik een goed contact, ook al zie ik veel mensen van die kant niet regelmatig. Ik zie alleen mijn broer en mijn oma echt vaak en verder een neef met wie ik heel goed contact heb.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor familie heb jij? Empty Re: Wat voor familie heb jij?

Bericht  Gast wo 5 dec 2012 - 4:20

Ik heb een superfijne familie I love you, aan beide kanten. Tuurlijk zijn er wel eens moeilijke dingen geweest met scheidingen enzo, maar iedereen gaat gewoon nog met elkaar om, het is altijd gezellig en ik kan op mijn familie bouwen Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor familie heb jij? Empty Re: Wat voor familie heb jij?

Bericht  Parel vr 7 dec 2012 - 3:44

Van alle kanten, nr 2.
Wij zijn niet zulke familiemensen.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor familie heb jij? Empty Re: Wat voor familie heb jij?

Bericht  Toet vr 7 dec 2012 - 3:52

Aan beide kanten nogal een rare familie. Mijn zus en ik grappen altijd dat wij de enige normale mensen binnen de familie van mijn vaders kant zijn. Toevallig zat ik gister met mijn moeder en zus te filosoferen over de familie van mijn vader. We wisten bijna bij iedereen wel een 'diagnose' te stellen Wat voor familie heb jij? 253468018 Ze kunnen allemaal niet normaal communiceren en zijn nogal sociaal onderontwikkeld. Volgens ons komt dat doordat ze vroeger een beetje veraarloosd werden en zich dus nooit normaal hebben leren hechten. Hierdoor is er altijd veel ruzie en spanning in de familie en gelukkig hebben mijn ouders al vroeg besloten zich daar buiten te houden. Echt een apart zooitje mensen bij elkaar is het.

De familie van mijn moeders kan is ook maar apart. Mama heeft heel erge ruzie met haar ouders gehad en een jaar of 15 geleden het contact verbroken, inmiddels heeft ze weer heel af en toe contact met haar moeder maar dat is echt minimaal. Met haar broer heeft ze al 20 jaar geen contact, haar andere broer is ook een apart geval (incl. zijn kinderen, mijn neefje & nichtje) en haar zusje, mijn tante, is licht verstandelijk beperkt.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor familie heb jij? Empty Re: Wat voor familie heb jij?

Bericht  Gast vr 7 dec 2012 - 4:22

Nee, beide families zijn niet leuk. Veel gezeik en geruzie. Mijn vader heeft heel snel het contact verbroken met zijn familie. Inmiddels heb ik ook geen contact meer met hem. Bij mijn moeder heeft iedereen altijd ruzie met elkaar. Heel naar. Ik vind het echt heel jammer. Als klein meisje droomde ik echt van die warme gezellige feestdagen waarbij familie elkaar opzocht omdat ze elkaar daadwerkelijk wilden zien, gewoon omdat ze elkaar misten. Gelukkig heb ik dat gevoel veel meer bij de familie bij mijn vriend smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor familie heb jij? Empty Re: Wat voor familie heb jij?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum