Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wel of niet door voor zwemvaardigheid?

+2
TukTuk
Toet
6 plaatsers

Ga naar beneden

Wel of niet door voor zwemvaardigheid? Empty Wel of niet door voor zwemvaardigheid?

Bericht  Gast di 8 nov 2011 - 12:57

Ik had zondag een gesprek met Lise's oude zwemleraar tijdens het zwemmen met Lise, Lise is nu aan het zwemmen voor dr C het enige waar ze nog zwak in is, is rug en borstcrawl. De rest gaat allemaal heel erg goed. Nu heeft ze morgen de laaste kans om een papiertje binnen te halen om af te zwemmen voor C, mocht dat lukken is ze onwijs snel, want normaal rekenen ze 2 a 3 zwemkaarten voor C en ze is nu met haar eerste kaart bezig.
Hij zei ook, ze is gewoon heel goed met zwemmen en ook snel met leren, want de meeste die bij haar in de klas zitten zwemmen nu voor A of B. En ze zei altijd, ik wil meer zwemdiploma's dan papa hebben, die heeft nederlands kampioenschappen, dus A.B.C, zwemvaardigheid 1.2 en 3 en reddingszwemmen 1.2 en 3. Dus mocht ze dat willen dan is ze nog wel even zoet.
Ze zei wel, als ik nou voor zwemvaardigheid ga, kan ik ook vlinderslag leren.
Maar van de week was het weer, nee na mijn C wil ik stoppen met zwemmen, omdat er voor haar geen uitdaging meer in zit. Ze is echt onwijs lenig ook en toen ze opgenomen was in het ziekenhuis voor haar amandelen zat ze op de grond in split, spagaat noem maar op. Daar zat toen ook een moeder en zij bleek ballet te geven. En zij zei ook, ze is onwijs lenig doe er wat mee. Maar Lise weet zelf niet eens meer wat ze wil, want vanavond wilde ze opeens weer wel door met zwemmen als ze dr C heeft, maar ze wilde ook gaan dansen. Of op ballet. Als het aan haar ligt sport ze 7 dagen in de week!
Wat zouden jullie doen, haar aanmoedigen voor zwemvaardigheid of juist wat anders te kiezen? Ik vind op 6 jarige leeftijd 2 sporten ook teveel, dat heb ik vorig jaar al meegemaakt, zwemlessen en streetdance, dan was ze bekaf op vrijdagmiddag met dansen en wilde ze niet meer.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of niet door voor zwemvaardigheid? Empty Re: Wel of niet door voor zwemvaardigheid?

Bericht  Gast di 8 nov 2011 - 13:16

Tja, ik vind het ook moeilijk hoor, ze is wel een kind natuurlijk en die kunnen heel grillig zijn. Zou turnen niet iets voor haar zijn?

Sommige kinderen zijn op jonge leeftijd qua sport al heel gepassioneerd over iets, andere zijn sportief aangelegd maar weten niet wat ze willen...

Ik zou het wel blijven aanmoedigen, niet op het pusherige af natuurlijk, maar beweging is hartstikke goed voor kids. En als ze zo lenig is en uitdaging wil, denk ik dat ze goed zou kunnen turnen...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of niet door voor zwemvaardigheid? Empty Re: Wel of niet door voor zwemvaardigheid?

Bericht  Toet di 8 nov 2011 - 13:23

Eens met Leaf. En geef haar vooral de tijd en ruimte om te bedenken wat ze graag wil. Ik snap wel dat je twee sporten te veel vindt, maar het ligt er natuurlijk en beetje aan hoeveel tijd er in gaat zitten.

Je kunt haar ook een paar proeflessen laten doen misschien? In ballet of inderdaad turnen, dat maakt het voor haar wellicht wat makkelijker om te beslissen.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of niet door voor zwemvaardigheid? Empty Re: Wel of niet door voor zwemvaardigheid?

Bericht  Gast di 8 nov 2011 - 13:27

Ja dat is het probleem bij Lise, ze vindt alles leuk, turnen, ballet, maar ook voetbal :S Niet dat ik voetbal erg vind hoor, maar je hele zaterdag is zo naar de kl*te met die wedstrijden en ik heb er straks nog 2 die gaan sporten.
Ik vind het zo moeilijk, ik zag nu dat ze in Hoorn musicallessen hebben nou als ze iets geweldig vindt is dat het wel. Ik wil haar sowieso een proefles daarvan laten doen.
Met streetdance was ze ook al snel klaar want het was te makkelijk, als ze iets door heeft dan heeft ze geen uitdaging meer en wil ze alleen maar meer.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of niet door voor zwemvaardigheid? Empty Re: Wel of niet door voor zwemvaardigheid?

Bericht  Toet di 8 nov 2011 - 13:37

Een wedstrijd sport klinkt dan wel interessant voor haar, daar blijf je over het algemeen uitdaging in houden. Dan zouden ballet/dansen eerder afvallen.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of niet door voor zwemvaardigheid? Empty Re: Wel of niet door voor zwemvaardigheid?

Bericht  Gast di 8 nov 2011 - 13:54

toetje_ schreef:Een wedstrijd sport klinkt dan wel interessant voor haar, daar blijf je over het algemeen uitdaging in houden. Dan zouden ballet/dansen eerder afvallen.

En turnen is ook echt een wedstrijdsport als je goed bent! En er zit veel uitdaging en spanning in.

Musicallessen zijn natuurlijk ook geweldig!

Iig is dit makkelijker dan een kind wat niets wil Wink Nu heb je iig opties...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of niet door voor zwemvaardigheid? Empty Re: Wel of niet door voor zwemvaardigheid?

Bericht  Toet di 8 nov 2011 - 14:01

_Leaf_ schreef:
toetje_ schreef:Een wedstrijd sport klinkt dan wel interessant voor haar, daar blijf je over het algemeen uitdaging in houden. Dan zouden ballet/dansen eerder afvallen.

En turnen is ook echt een wedstrijdsport als je goed bent! En er zit veel uitdaging en spanning in.

Musicallessen zijn natuurlijk ook geweldig!

Iig is dit makkelijker dan een kind wat niets wil Wink Nu heb je iig opties...

Dat klopt! Turnen is heel erg leuk, ik heb het zelf ook jaren met veel plezier op redelijk hoog niveau gedaan. En nog altijd spijt dat ik gestopt bent maargoed, daar gaat dit topic niet over.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of niet door voor zwemvaardigheid? Empty Re: Wel of niet door voor zwemvaardigheid?

Bericht  TukTuk di 8 nov 2011 - 19:58

Ik zou haar gewoon van alles een proefles laten doen en dan laten kiezen.

Ik denk dat ze uit turnen meer uitdaging kan halen, ballet is toch veel strakker, dat is super gedisciplineerd en in turnen heb je echt een totaal plaatje en kan je ook lekker je energie kwijt. Heb het zelf ook gedaan vanaf dat ik 6 was en helaas mee moeten stoppen in verband met een blessure.
Je kan altijd bij turnen doorleren, ik denk dat je bij andere sporten eerder hebt dat je het trucje leert, en daarna perfectioneerd.. Bij turnen kan je telkens bij leren en als ze talent blijkt te hebben kan ze ook naar een talent groep waarbij er nog meer uitdaging is. Ik zie dat nu bij mijn oppaskindje, die is 7, en die turnt nu 4 uur per week geloof ik, en die kan al zoveel, en tegelijkertijd weet je ook dat er nog een hele hoop meer om te leren is. Ik ben iig nooit de uitdaging verloren bij turnen, in die 10 jaar, terwijl ik dat bij andere sporten wel had.

Je zou dan ook met haar kunnen afspreken als ze een keuze heeft gemaakt, dat ze dat minimaal 6 maanden vol moet houden bijvoorbeeld, of voor net zo lang als dat je contributie moet betalen de eerste keer, en dat ze dan iets anders mag kiezen?
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of niet door voor zwemvaardigheid? Empty Re: Wel of niet door voor zwemvaardigheid?

Bericht  Gast di 8 nov 2011 - 21:04

Ik vind het echt heel leuk dat ze zegt:"Ik wil meer zwemdiploma's dan papa" haha.. briljant Very Happy

Aan de ene kant zou ik zeggen wat proeflessen doen, maar aan de andere kant kan dat volgens mij ook weer verwarren. Een proefles is altijd nieuw en uitdagend en leuk.. maar is het langer ook wel leuk?

Ik zou wel een sport kiezen waar ze echt energie in kwijt kan en dat competitie gevoel naar boven komt omdat (zo lees ik uit jouw verhaal) ze dat volgens mij wel leuk vind 'beter zijn dan iemand anders in sport bijv.'.

Turnen lijkt me ook wel wat voor haar als je zegt ze zo lenig is. Of toch gewoon lekker door laten zwemmen, want ze komt er toch steeds weer op terug.

Veel succes met je/jullie keuze!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of niet door voor zwemvaardigheid? Empty Re: Wel of niet door voor zwemvaardigheid?

Bericht  studiebol di 8 nov 2011 - 21:15

Hebben ze bij haar op school niet, zoiets als "Kiezen voor sport" ik weet niet precies hoe het heet, maar ik ken het vanuit mijn werk. En volgens mij kregen die kinderen dat via school aangeboden.

Dan kan je voor een bepaald bedrag een aantal sportlessen van wat dan ook volgen, echt vissen,turnen, zwemmen, atletiek noem maar op. Op die manier kunnen kinderen kennis maken met verschillende sport soorten(misschien heet het ook wel kennis maken met sport)

En op die manier is het niet meteen een heel geldbedrag wat je neer moet leggen, en kan Lise uitzoeken wat ze leuk vind en wat niet.

Misschien is het wat.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of niet door voor zwemvaardigheid? Empty Re: Wel of niet door voor zwemvaardigheid?

Bericht  Jasmine di 8 nov 2011 - 22:43

Is kunstzwemmen niks voor haar? Dan kan ze toch lekker zwemmen (en zwemdiploma's halen die papa niet heeft). Plus dat ze ook nog iets met haar lenigheid doet.

En het blijven kinderen natuurlijk. De ene week willen ze dit, de andere week willen ze dat. Wat dat betreft snap ik je dilemma. En twee sporten is ook wel erg veel voor een 6-jarige. Zolang het mogelijk is en ze er de energie voor heeft, waarom niet. Maar als ze daarna steevast bekaf is, is eentje wel genoeg.

Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of niet door voor zwemvaardigheid? Empty Re: Wel of niet door voor zwemvaardigheid?

Bericht  Gast di 8 nov 2011 - 23:29

Ik geloof niet dat we dat hier op school hebben.

Ik vind het zo lastig, ze wilde inderdaad ook wel op turnen, ik denk dat ik volgend jaar maar eens ga kijken wat ze dan nog wil.
Hoorde net ook van iemand dat haar dochter een half jaar gestopt is geweest na haar C en daarna toch weer is gaan zwemmen. Dus dat zou natuurlijk ook nog een optie zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of niet door voor zwemvaardigheid? Empty Re: Wel of niet door voor zwemvaardigheid?

Bericht  Ezzer di 8 nov 2011 - 23:50

Is wedstrijdzwemmen niet iets? Alle slagen worden geleerd, juiste technieken en er zit competitie element in. Wat het uitdagend maakt.
Ezzer
Ezzer
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 490
Punten : 533
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of niet door voor zwemvaardigheid? Empty Re: Wel of niet door voor zwemvaardigheid?

Bericht  Gast wo 9 nov 2011 - 0:04

Ezzer schreef:Is wedstrijdzwemmen niet iets? Alle slagen worden geleerd, juiste technieken en er zit competitie element in. Wat het uitdagend maakt.

Ja dan moeten ze ook zwemvaardigheid 1.2 en 3 doen voordat ze mogen wedstrijdzwemmen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of niet door voor zwemvaardigheid? Empty Re: Wel of niet door voor zwemvaardigheid?

Bericht  Mamsie wo 9 nov 2011 - 1:03

Ik zou zelf het zwemmen even op een laag pitje zetten en zien wat er gebeurd.
Tussen turnen en ballet zou ik absoluut voor ballet kiezen. Het is de basis van alle dans en dan kan ze zich daar ook verder in gaan ontwikkelen. Daarbij is ballet toch nog wel beter voor het lichaam dan turnen.

Dan kan ze daarna ook nog gaan kuntszwemmen haha combinatie van ballet en zwemmen.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of niet door voor zwemvaardigheid? Empty Re: Wel of niet door voor zwemvaardigheid?

Bericht  TukTuk wo 9 nov 2011 - 2:30

Mamsie schreef:Ik zou zelf het zwemmen even op een laag pitje zetten en zien wat er gebeurd.
Tussen turnen en ballet zou ik absoluut voor ballet kiezen. Het is de basis van alle dans en dan kan ze zich daar ook verder in gaan ontwikkelen. Daarbij is ballet toch nog wel beter voor het lichaam dan turnen.

Dan kan ze daarna ook nog gaan kuntszwemmen haha combinatie van ballet en zwemmen.

Dat betwijfel ik smile Overigs, turnen is pas ongezond voor het lichaam wanneer het op topsport niveau bedreven wordt, en je chinese praktijken krijgt waarbij ze gewoon doorduren, maar dat is precies hetzelfde als met ballet. Als je gewoon op recreatief niveau turnt is er niks aan de hand.
Dus die 2 zijn kwa "ongezond" voor het lichaam zeker vergelijkbaar.
(Overigs is dat met alle topsporten natuurlijk zo)
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of niet door voor zwemvaardigheid? Empty Re: Wel of niet door voor zwemvaardigheid?

Bericht  Gast zo 13 nov 2011 - 3:59

Ik ben op mijn 6e aan diplomazwemmen gaan doen en er pas op mijn 20e weer afgegaan. Ik leerde juist heel veel nieuwe dingen. Balvaardigheid, kunstzwemmen, snorkelen, oude zeemansslagen en zwemmend redden. Superleuk! Dat was 1 keer in de week. Op mijn 9e bij de wedstrijdzwemploeg gegaan (wat overigens al met je A-diploma kon..). Tot mijn 9e heb ik naast het diploma zwemmen 1 keer in de week aan gym gedaan.

Ik was ook superlenig en herken van je verhaal veel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of niet door voor zwemvaardigheid? Empty Re: Wel of niet door voor zwemvaardigheid?

Bericht  Gast zo 13 nov 2011 - 5:23

Wat raar dat je zwemvaardigheid 1,2,3 moet hebben om te kunnen wedstrijdzwemmen. Toen ik klein was en er mee begon, kon dat met alleen A en B ook al.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of niet door voor zwemvaardigheid? Empty Re: Wel of niet door voor zwemvaardigheid?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum