Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ouders die voor je denken....

+8
VeryCherry
TGR
RYW
Coco
Yaelynn
Tania
stargirl
Gigi_
12 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Ouders die voor je denken.... Empty Ouders die voor je denken....

Bericht  Gast do 10 nov 2011 - 6:23

Pff, soms word ik een beetje moe van ze. Ze zijn wel heel lief hoor, en ze willen altijd en overal helpen.
Gisteren kwam ik tijdens mijn lunchpauze even thuis langs, zaten mijn ouders samen in mijn huis. Pa was mijn kabels en modems enz aan het wegwerken door de muur de meterkast in (erg mooi overigens) en ma was aan het opruimen. Ze had mijn trapkast al opgeruimd en was net bezig de stofzuiger te verplaatsen naar de meterkast. Ik heb haar maar even vriendelijk uitgelegd dat ikd at niet zo handig vind. Als ik er niet was geweest en morgen had willen stofzuigen, had ik dat ding natuurlijk nergens meer kunnen vinden. Wie zoekt er nou in de meterkast als hij al een jaar in de trapkast staat? Zo heb ik mijn keukentrapje wat ik altijd in de schuur heb staan, ook ooit na lang zoeken teruggevonden op zolder.
De voorraad toiletpapier was ook verplaatst van de meterkast (handig, want recht tegenover de wc) naar de trapkast. Die heb ik ook nog kunnen redden. Nu ben ik alleen nog mijn voorraadje lampen kwijt (die gaan altijd zo snel kapot, vooral spotjes). Die zaten dus ook in de meterkast, maar waar ze nu zijn is nog even een raadsel.
Verder was de wasbak helemaal vies, volgens mij hebben ze iets met verf of lijm schoongemaakt, waar nu de hele wasbak mee vol zit en dan laten ze de vieze poetslappen er ook in liggen.

Soms heel vermoeiend dus, maar kan er ook wel een beetje mee lachen. Hebben jullie ook van die behulpzame ouders?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ouders die voor je denken.... Empty Re: Ouders die voor je denken....

Bericht  Gast do 10 nov 2011 - 6:34

Nee, wij willen het liever zelf oplossen/regelen allemaal, en gelukkig begrijpen ze dat ook Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ouders die voor je denken.... Empty Re: Ouders die voor je denken....

Bericht  Gigi_ do 10 nov 2011 - 6:37

Wist je dat je ouders in jouw huis waren?
Zo niet dan zou ik dat echt niet fijn vinden en er ook iets van zeggen.
Sowieso zeggen dat je het prettiger vindt om je kasten zelf in te delen. Dat moet tegen je ouders best kunnen lijkt me?
Gigi_
Gigi_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 447
Punten : 505
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ouders die voor je denken.... Empty Re: Ouders die voor je denken....

Bericht  Gast do 10 nov 2011 - 7:26

Aaah als mijn ouders dat zouden doen zonder dat ik er om vraag of heb laten doorschemeren dat ik dat nog wil doen dan zou ik echt not amused zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ouders die voor je denken.... Empty Re: Ouders die voor je denken....

Bericht  stargirl do 10 nov 2011 - 7:29

Zou ik ook niet erg blij mee zijn.... Goed bedoeld hoor, maar dat regel ik zelf wel of vraag zelf wel om hulp. Ook een reden dat mijn ouders geen sleutel van mn huis hebben

stargirl
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 82
Punten : 84
Registratiedatum : 11-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ouders die voor je denken.... Empty Re: Ouders die voor je denken....

Bericht  Gast do 10 nov 2011 - 7:35

Mijn moeder heeft ook een sleutel. Ze heeft een ontsteking aan haar hiel en ik woon midden in het centrum, zo kan ze toch winkelen en ook even uitrusten bij ons thuis, ook als wij er niet zijn. Ze verplaatst niets, ze maakt weleens spontaan schoon Very Happy Daar heb ik niks op tegen hahahaha.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ouders die voor je denken.... Empty Re: Ouders die voor je denken....

Bericht  Tania do 10 nov 2011 - 7:38

Mijn ouders helpen ook veel nu, daar ben ik heel blij mee. Maar ik vind het toch wel fijn dat ze dingen wel eerst even overleggen. Ik zou het ook echt niet leuk vinden als ze zomaar dingen zouden verplaatsen zonder dat ik weet waar het heen gaat.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ouders die voor je denken.... Empty Re: Ouders die voor je denken....

Bericht  Yaelynn do 10 nov 2011 - 8:12

Ik herken het!!!

Ik heb ook zo'n moeder die ook nog eens alle kasten checkt of ik wel genoeg in voorraad heb, dan denk ik van: kom op mam ik ben nu zelf moeder en heb een eigen gezin. Ook gaat ze dan de kasten schoon maken met het doekje (die ik op de verwarming heb gelegd om te drogen) waarmee ik de wc heb schoongemaakt, lekker fris NOT! Dus dat zorgt voor dubbel werk. Vaak kom ik ook weleens thuis terwijl ze alles heeft opgeruimd en dat zegt ze dan ook met een uberbig smile...

Ik geef toe, ik ben een aardige rommelkont. Maar hoe ontstaat rommel nu dan? Juist, omdat ik alles overhoop gooi omdat ik iets niet kan vinden omdat mams het weer eens heeft opgebergd waar ik het niet heb neergelegd... Zo ontstaat er weer rommel, dus eigenlijk is het echt dubbel werk...

Voor de rest heb ik een superlieve moeder hoor :P

XxX
Yaelynn
Yaelynn
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 336
Punten : 396
Registratiedatum : 09-11-11
Woonplaats : Amersfoort

Terug naar boven Ga naar beneden

Ouders die voor je denken.... Empty Re: Ouders die voor je denken....

Bericht  Gast do 10 nov 2011 - 8:19

_Leaf_ schreef:Mijn moeder heeft ook een sleutel. Ze heeft een ontsteking aan haar hiel en ik woon midden in het centrum, zo kan ze toch winkelen en ook even uitrusten bij ons thuis, ook als wij er niet zijn. Ze verplaatst niets, ze maakt weleens spontaan schoon Very Happy Daar heb ik niks op tegen hahahaha.
Haha, daar zou ik ook niets op tegen hebben;)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ouders die voor je denken.... Empty Re: Ouders die voor je denken....

Bericht  Coco do 10 nov 2011 - 8:30

Oh ja, heel herkenbaar. Schatten van ouders, ze doen alles voor ons. Maar soms is het een beetje too much en dan erger ik mij behoorlijk. Ligt de hele besteklade weer helemaal anders ingedeeld, zoals mijn ouders het handig vinden. Koelkast anders ingedeeld. De was weer op kleur, terwijl ik het heb ingedeeld op soort omdat ik colorcatch doekjes gebruik en de kinderkleding op een ander programma was.
En alle handdoeken door elkaar, terwijl ik 1 mand voor 15 min was heb en 1 voor uitgebreid 60 graden was.

Maar ze koopt ook elke week bloemen die ze op de vaasjes zet en doet de grote dingen, zoals de badkamer etc. wat ik weer wel heel erg fijn vind.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ouders die voor je denken.... Empty Re: Ouders die voor je denken....

Bericht  Gast do 10 nov 2011 - 8:32

Hebben jullie ouders daar allemaal tijd voor dan? Very Happy Die van mij komen wel op bezoek, maar die gaan dan echt niet de badkamer staan poetsen of mijn bestek opnieuw indelen... Sowieso ben ik een perfectionist en doe ik alles zelf, op mijn manier Embarassed

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ouders die voor je denken.... Empty Re: Ouders die voor je denken....

Bericht  Coco do 10 nov 2011 - 8:41

Ja hoor, mijn moeder is elke woensdag bij ons en doen we wat kleine dingen tussendoor. Mijn ouders komen om de week op zondag altijd samen (mijn man werkt dan) en dan doen we om de beurt de grotere dingen, mijn vader vaak de keuken, mijn moeder de douche en ik de slaapkamers.
Kom er met de kinderen door de weeks echt niet aan toe en de dagen dat mijn man thuis is willen we niet steeds aan de poets en met opruimen bezig zijn, maar alle aandacht op de kinderen richten.

Mijn ouders wonen aan de andere kant van het land 2,5 uur enkele reis, dus ze blijven dan ook wel direct een uurtje of 10 a 12. Zeeën van tijd dus.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ouders die voor je denken.... Empty Re: Ouders die voor je denken....

Bericht  Gast do 10 nov 2011 - 8:53

Haha, mijn moeder komt sowieso niet heel vaak bij mij maar als ze er is wil ze ook nog wel eens een doekje pakken en iets schoonmaken. Mijn vader gaat dan plankjes ophangen enzo, ook fijn! Maar zonder dat ik er ben moeten ze dat echt niet doen.

Ze werken ook allebei fulltime en hebben in het weekend al genoeg voor zichzelf te doen zoals tennissen, naar vrienden, op stap. Ze kunnen hun tijd wel beter besteden dan mij lastigvallen haha.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ouders die voor je denken.... Empty Re: Ouders die voor je denken....

Bericht  Coco do 10 nov 2011 - 9:30

Powerbabe schreef:Mijn vader gaat dan plankjes ophangen enzo, ook fijn! Maar zonder dat ik er ben moeten ze dat echt niet doen.

+1. Mijn ouders hebben ook geen sleutel. Ze mogen het alleen doen als ze oppassen terwijl wij met zijn tweetjes weg zijn. Maar niet als we bijv. op vakantie zijn ofzo. Deed ze bij mijn broer en zus wel, maar moeten ze bij mij niet doen.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ouders die voor je denken.... Empty Re: Ouders die voor je denken....

Bericht  Gast do 10 nov 2011 - 9:57

Mijn ouders zijn echt schatten van mensen en helpen daar waar ze kunnen helpen, maar bedenken wel continu wat ik wel en niet zou moeten doen.

Zo belde ik gisteren om te melden dat ik hier nog steeds een karpet had liggen en de eerste sneer die ik van mijn stief kreeg was:"Ze doet ook alles weg". Waarop ik alleen maar heb uitgelegd dat ik inmiddels al drie jaar op mezelf woon en ook voor mezelf weleens iets nieuws mocht kopen. Nou 'hum hum', wat 'nee' betekent.

Of de lampen die ik ooit op de kop heb getikt en waarvan ik dacht dat paps er wel iets moois van kon maken. Dat kan hij ook wel, maar is hij 'te druk' voor om aandacht aan te besteden, dus nu heeft hij bepaald dat ik de lampen die ik nu heb maar verkoop op Marktplaats en maar een fatsoenlijke lamp moest kopen. Toen ik zei dat ik geen geld had, toen zei hij maar dat ik mijn lampen voor meer moest verkopen dan ze hebben gekost. laughcry

Ouders zijn schatten, zolang ze zich maar niet al te veel met mijn leven bemoeien. Want ik kan zelf ook nog best denken. angel

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ouders die voor je denken.... Empty Re: Ouders die voor je denken....

Bericht  RYW do 10 nov 2011 - 10:05

Mijn moeder doet dat vooral met mijn zoons. Ze past weleens op, en dan is zij natuurlijk 'de baas' op dat moment en corrigeert de jongens als ze iets verkeerds doen. En als ze op bezoek is doet ze dat soms automatisch, of roept iets van 'en nu naar bed!' terwijl ik er gewoon naast zit en dat natuurlijk mijn taak is Wink alleen heeft ze het altijd zelf door, en dan zegt ze oeps en kijkt een beetje beschaamd, en that's it smile

Ik vind het wel lief dat je ouders zo betrokken zijn, alleen dat zou moeten blijven bij voorstellen doen, en daarna niks smile
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ouders die voor je denken.... Empty Re: Ouders die voor je denken....

Bericht  TGR do 10 nov 2011 - 10:06

Ik zou mijn (schoon)ouders nooit mijn sleutel van mijn huis geven. Ik heb nooit enige bemoeienis gehad van mijn ouders, maar ook totaal geen betrokkenheid. Ik denk dat ik inmiddels dankbaarder zou zijn voor bemoeienis en daardoor af en toe kibbelen met mijn ouders dan de situatie die ik heb meegemaakt.

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ouders die voor je denken.... Empty Re: Ouders die voor je denken....

Bericht  Gast do 10 nov 2011 - 10:13

Mijn ouders wonen 30 km bij ons vandaan, dus geen bemoeienis. Mijn schoonouders wonen op 10 km afstand en hebben het zelf druk genoeg. Geen last van dus! En gelukkig maar, want ik zou er zeer, zeer, zéér chagrijnig van worden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ouders die voor je denken.... Empty Re: Ouders die voor je denken....

Bericht  VeryCherry do 10 nov 2011 - 21:08

Mijn ouders doen niks in ons huis. Ja okè, mijn mams wil nog wel is kopjes die op tafel staan op het aanrecht zetten, maar daar kan ik wel mee leven smile
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ouders die voor je denken.... Empty Re: Ouders die voor je denken....

Bericht  boekenwurm83 do 10 nov 2011 - 21:39

ik ben elke woensdagmiddag vrij en eens in de drie maanden ofzo komen mijn ouders dan langs, maar dan komen ze 's ochtends al op tijd en dan gaat mijn moeder schoonmaken en mijn vader de tuin doen.
Ik heb lichamelijk nogal wat klachten, waardoor het voor mij niet altijd even makkelijk is om de boel goed bij te houden en klusjes die af en toe moeten gebeuren zoals de ramen lappen, de keukenkastjes van binnen enzo, dat is al helemaal zwaar.
Mijn moeder wil echt heel graag helpen en zij komt dan ook echt met veel plezier bij ons thuis schoonmaken. het liefst zou ze nog vaker komen, maar dat kan ik echt niet over mn hart verkrijgen dus eens in de 3 maanden vind ik het fijn, maar vaker niet.

misschien is het raar dat ik dit toelaat, maar gezien mn lichamelijke situatie vind ik het stiekem wel heel erg fijn, en daar komt bij dat mn moeder het zooo graag wil, dus ik doe haar en mn vader er ook nog eens een plezier mee.

dus eens in de zoveel tijd kom ik thuis en is ons huisje heeelemaal schoon en dat is toch wel heel erg fijn hoor!
boekenwurm83
boekenwurm83
Prater
Prater

Aantal berichten : 631
Punten : 681
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ouders die voor je denken.... Empty Re: Ouders die voor je denken....

Bericht  Gast do 10 nov 2011 - 21:44

Mijn moeder maakt 1 x per maand schoon bij ons. Laatst zocht ik me rot naar de opzetstukjes voor de stofzuiger (daarmee zuig ik altijd ons bankstel uit).
Na dágen zoeken vond ik ze terug in de meterkast laughcry ..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ouders die voor je denken.... Empty Re: Ouders die voor je denken....

Bericht  Gast do 10 nov 2011 - 23:39

Powerbabe schreef:
_Leaf_ schreef:Mijn moeder heeft ook een sleutel. Ze heeft een ontsteking aan haar hiel en ik woon midden in het centrum, zo kan ze toch winkelen en ook even uitrusten bij ons thuis, ook als wij er niet zijn. Ze verplaatst niets, ze maakt weleens spontaan schoon Very Happy Daar heb ik niks op tegen hahahaha.
Haha, daar zou ik ook niets op tegen hebben;)

Nee he? Haha. Laatst plaatste mijn zusje een foto van mijn moeder die bij mij aan het stofzuigen was op Facebook, ik zat op mijn werk toen ik het zag en heb heel hard gelachen;)

Mijn moeder is heel lief, ze zou nooit wat verplaatsen en ook nooit zomaar de sleutel gebruiken oid (dat deed haar moeder namelijk wel, heb ontelbare keren meegemaakt dat mijn moeder onder de douche stond en oma stond ineens binnen hahahaha) dus dat scheelt wel. Ook voor het geval ik mijn sleutel ben vergeten is het handig dat zij een extra sleutel heeft.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ouders die voor je denken.... Empty Re: Ouders die voor je denken....

Bericht  minoessepoes vr 11 nov 2011 - 0:04

Mijn ouders en schoonouders wonen beide 2 uur reizen van ons vandaan. Dus die komen echt niet zomaar langs. Als ze langskomen dan zorg ik wel altijd dat het huis helemaal spik en span is, want ik weet dat vooral mijn moeder daar heel veel waarde aan hecht, mijn schoonmoeder let daar minder op.

Maar als ze dus langs komen dan komen ze voor de gezelligheid en wil ik absoluut niet dat er gepoetst wordt, zou ook van de zotte zijn want mijn moeder heeft zelf een hulp in huis omdat ze atrose door haar hele lichaam heeft. Als mijn ouders of schoonouders komen dan vertroetelen we ze juist door lekker te koken en iets lekkers bij de koffie of we nemen ze mee uit lunchen bijvoorbeeld.

Mijn ouders komen soms ook weleens een nachtje logeren en dan kan mijn moeder het niet laten als ik bijvoorbeeld onder de douche sta om dat even de wasbak uit te soppen, of snel de keuken te stofzuigen of rond de eettafel, of laatst ging ze even winkelen terwijl ik op een werk telefoontje moest wachten dan toen nam ze een lekkere lunch mee. Dat soort dingen vind ik prima. Maar verder wil ik ook niet dat ze zich met zijn huishouden bemoeien, dat zou ik ook niet willen als ze dichterbij wonen, maar dat zouden mijn ouders ook niet doen, mijn broer woont wel bij hun in de buurt en zij hebben zijn reserve sleutel maar komen nooit onaangekondigd langs.
Ze gebruiken hem alleen als hij op vakantie is en zij voor de post zorgen.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ouders die voor je denken.... Empty Re: Ouders die voor je denken....

Bericht  sanne-84 vr 11 nov 2011 - 2:46

mijn ouders hebben wel een sleutel, altijd handig (bijv ook wanneer ik een keer mn sleutel zou vergeten)
maar ze zullen nooit onaangekondigd binnen komen. wanneer ze op bezoek komen bellen ze netjes aan. de enige keer dat ze binnenkomen zonder dat er iemand thuis is is als we gevraagd hebben om de hond eten te geven/uit te laten. maar ze laten dan alles staan zoals het staat! (en evt ook de stof haha)
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ouders die voor je denken.... Empty Re: Ouders die voor je denken....

Bericht  blondje1313 vr 11 nov 2011 - 3:29

Mijn ouders zijn ook zo, ze doen ontzettend veel (mijn moeder is nu bijvoorbeeld de ramen buiten aan het wassen), maar soms ook dingen ongevraagd waar we niet op zitten te wachten.
Zo piept onze vriezer al een tijdje en heb ik vandaag naar een reparateur gebeld. Hij zei dat het wel kon helpen om hem te ontdooien, maar dat we hem dan een (halve) dag open moeten laten staan. Nu had ik mijn moeder gebeld of zij nog ruimte in hun vriezer hadden voor onze spullen, maar dat was er helaas niet. Ik wilde mijn oom en tante bellen om bij hen zo lang een oude vriezer te lenen, maar inmiddels had mijn moeder onze vriezer al leeggehaald om hem vlug even te ontdooien. Hopelijk is de storing nu wel verholpen, anders hebben alle producten voor niks twee uur buiten de vriezer liggen ontdooien om er daarna weer in te moeten.

Maar veel dingen die ze doen vinden we wel heel erg fijn, dus probeer ik mijn mond te houden als ze iets doet wat ik niet prettig vind. (En de spullen dan daarna weer gewoon op te bergen waar ik ze wil hebben ipv wat zij handig vindt)

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ouders die voor je denken.... Empty Re: Ouders die voor je denken....

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum