Het grote afvaltopic
+9
loura
Roze Roos
Lejow
silly-one
xxDila
Juutjepetuutje
Beachgirl
Cherique
Ella
13 plaatsers
Pagina 2 van 5
Pagina 2 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Re: Het grote afvaltopic
Ontbijt: Brinta Wake-up of yoghurt met cruesli
Tussendoortje: niets
Lunch: 3 boterhammen met kaas en komkommer of yoghurt met cruesli (als ik dat nog niet in de ochtend heb gegegeten)
Tussendoortje: paprika/tomaat/rozijntjes (op mn werk)
Avondeten: 100gr vlees, 200gr groente en aardappels
Tussendoortje: verschilt van fruit tot in het weekend naar een klein zakje chips (uit zo'n uideelzak)
Dat is eigenlijk meestal mijn schema.
Ik sport 2 a 3x in de week bij de sportschool en dan 2xfitness en 1xgroepsles. Verder heb ik een actief beroep met veel staan, lopen, etc
Ik ga eigenlijk altijd met de auto naar mijn werk, omdat ik soms ook te horen kan krijgen dat ik naar een andere vestiging moet en met fietsen gaat dat niet tot nauwelijks en de bus of tram/trein pak ik eigenlijk nooit.
Tussendoortje: niets
Lunch: 3 boterhammen met kaas en komkommer of yoghurt met cruesli (als ik dat nog niet in de ochtend heb gegegeten)
Tussendoortje: paprika/tomaat/rozijntjes (op mn werk)
Avondeten: 100gr vlees, 200gr groente en aardappels
Tussendoortje: verschilt van fruit tot in het weekend naar een klein zakje chips (uit zo'n uideelzak)
Dat is eigenlijk meestal mijn schema.
Ik sport 2 a 3x in de week bij de sportschool en dan 2xfitness en 1xgroepsles. Verder heb ik een actief beroep met veel staan, lopen, etc
Ik ga eigenlijk altijd met de auto naar mijn werk, omdat ik soms ook te horen kan krijgen dat ik naar een andere vestiging moet en met fietsen gaat dat niet tot nauwelijks en de bus of tram/trein pak ik eigenlijk nooit.
Cherique- Fluisteraar
- Aantal berichten : 304
Punten : 330
Registratiedatum : 17-11-10
Ik wil me eigenlijk ook weer aansluiten.. Wil van 75 / 76 nog steeds terug naar 70..... maar pfff
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Purk schreef:Mimpie, ik vind het heel raar dat koeken als Sultana en Snelle Jelle aangeraden worden door je diëtiste. Hier zit zo ontzettend veel suiker in... Ook alles waar het woord 'light' in voorkomt is zo ontzettend slecht. Hier zitten erg veel ongezonde suikers en stoffen in....
Tsja je kan het raar vinden.... maar ik val er wel mee af. En ik mag ook niet alles hoor. Die Liga Milkbreak dingen met zo'n plak melkzooi erop zijn verboden, die zijn erg slecht.
En je overdrijft wel heel erg met het woord ontzettend slecht. Er zitten in een Snelle Jelle wel een hoop vezels en goede koolhydraten waar je energie van krijgt. Dus het is een kwestie van een afweging maken. En in light dranken zitten juist minder suikers dan in gewone dranken.
Kijk maar naar dubbelfriss: Normale dubbelfriss heeft iets van 33 kcal per 100 ml, Dubberfriss Aquafruit maar 4!!
Wat hieronder staat is voor mij "legaal"
Ontbijtkoeken
Ontbijtkoek in de smaken naturel, volkoren, honing-karamel, gemberrozijnen · Oude wijvenkoek, Groningerkoek · Snelle Jelle in de smaken kruidkoek, ontbijtkoek en rozijnenkoek. · Kapitein koek in de smaken rozijnen, melkchocolade en vanille · Peijnenburg bammetje donker en licht
Voedingsbiscuit
B’tween fruitrepen Rode vruchten en Sinaasappel · Sultana biscuit zoals Fruitbiscuit en Fruitstart · EverGreen Krenten, Appel, Bosvruchten, Kersen, Sinaasappel-abikoos · Liga FruitKick in de smaken Appel, Abrikoos, Bosvruchten en Pruim · Special K repen in de smaken Rode vruchten, Chocolade en Appel- Peer
Het gaat erom dat je je verbranding bezig houdt, en dus regelmatig eet. In het weekend mag ik ook gewoon een papatje hoor, ik eet op weekenddagen sowieso al veel minder, dus dat patatje is dan niet zo erg. Moet wel aan de 1500 kcal komen namelijk.
Beachgirl- Kletskop
- Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
volgens mij zijn die snelle jelle's en sultana's ook niet zo slecht hoor!
ik werk in de zorg, dus ik beweeg op m'n werk alleen maar eigenlijk, dat is wel een voordeel! ik ga meestal met de auto naar het werk, vanwege de werktijden. ik moet een aardig stukje fietsen en moet of om 7.00 beginnen of tot bijv 23.00 werken, dan vind ik het niet fijn om in m'n eentje te gaan fietsen. in de zomer fiets ik wel meer, dan is het 's morgens ook wat lichter.
ik werk in de zorg, dus ik beweeg op m'n werk alleen maar eigenlijk, dat is wel een voordeel! ik ga meestal met de auto naar het werk, vanwege de werktijden. ik moet een aardig stukje fietsen en moet of om 7.00 beginnen of tot bijv 23.00 werken, dan vind ik het niet fijn om in m'n eentje te gaan fietsen. in de zomer fiets ik wel meer, dan is het 's morgens ook wat lichter.
Juutjepetuutje- Prater
- Aantal berichten : 662
Punten : 693
Nu lees ik hier dat jullie het hebben over dingen die slecht zijn voor je. En wat iemand anders weer zegt van niet. Ik vind dit ook lastig. Als je in het ene boek kijkt mag je bepaalde dingen wel hebben en lees je een ander boek dan wordt het verboden
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Juutjepetuutje schreef:volgens mij zijn die snelle jelle's en sultana's ook niet zo slecht hoor!
Ik werk ook in de zorg en loop de hele dag heen en weer. Ben bezig met patienten tillen en werk met zware apparatuur. Ga ook altijd met de auto naar mijn werk, ook om dezelfde redenen die jij geeft. De route naar mijn werk is een route die ik niet graag fiets als het donker is.
En als ik het na een dag werken goed zat ben wil ik gewoon lekker snel thuis zijn. Vaak ga ik uit mijn werk vandaan ook om boodschappen.
Beachgirl- Kletskop
Ik denk dat alles er ook wel mee te maken heeft hoeveel je er van eet. Fruit is goed, maar ook niet als je er 15 stuks van op een dag eet. Zoiets zal voor sultana etc ook wel gelden.
Bij ging het slecht dit weekend. Ik heb gisteren met mijn team een voetbalwedstrijd met 10-0 gewonnen. Daardoor de kantine in.. Bier vanaf 3 uur 's middags en als eten die middag en avond kippenvleugeltjes (gefrituurd), patatje saté, gehaktbal én een tosti.. Enjaa ik heb we uitbundig zitten dansen met mijn team dus misschien valt het nog mee
Bij ging het slecht dit weekend. Ik heb gisteren met mijn team een voetbalwedstrijd met 10-0 gewonnen. Daardoor de kantine in.. Bier vanaf 3 uur 's middags en als eten die middag en avond kippenvleugeltjes (gefrituurd), patatje saté, gehaktbal én een tosti.. Enjaa ik heb we uitbundig zitten dansen met mijn team dus misschien valt het nog mee
xxDila- Prater
- Aantal berichten : 976
Punten : 1204
Registratiedatum : 19-11-10
Ik heb gisteren ook een slechte dag gehad. Was bij vrienden gisteravond en heb aardig wat gesnoept Nou nu maar weer ff goed opletten... morgen weer sporten
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Ik wil ook graag mee doen! Ik ben momenteel niet zo actief, merk dat ik veel te weinig eet en dus aankom Ben actief begonnen met sporten, ga vanaf morgen meer/fatsoenlijker eten en kijken hoe het dan gaat!
Succes gewenst allemaal!
Succes gewenst allemaal!
Roze Roos- Ratel
- Aantal berichten : 3090
Punten : 3391
Registratiedatum : 20-11-10
Ik doe ook graag mee, ik heb me net aangemeld en las al veel mee op het andere forum,
Lijkt me leuk en goed om met mede-afvallers te kletsen
Lijkt me leuk en goed om met mede-afvallers te kletsen
Gast- Gast
Oh ik zou zo graag mee willen doen hè. Alleen ben ik bang dat ik er de motivatie nog niet helemaal voor heb.
Maar het is wel hard nodig! Dus ik ga toch maar een poging doen.
Veel succes allemaal! En als het goed is, gaan jullie me hier vaker zien, haha.
Maar het is wel hard nodig! Dus ik ga toch maar een poging doen.
Veel succes allemaal! En als het goed is, gaan jullie me hier vaker zien, haha.
Gast- Gast
Nou ik ben vandaag wel goed bezig.
Nu 4 bruine boterhammen op (ontbijt + lunch)
En nog geen tussendoortjess! Dus ik ben blij. Nu kijken hoe de rest van de dag verloopt!
Succes allemaal
En nog geen tussendoortjess! Dus ik ben blij. Nu kijken hoe de rest van de dag verloopt!
Succes allemaal
xxDila- Prater
Hier is het vandaag ook prima gegaan.
Vanochtend werd ik al wakker met de gedachte, wat zal ik nu eens lekker gaan eten?? Ja, als ik aan het afvallen ben, denk ik echt de hele dag aan eten haha, ik weet het, het is heel erg .
Maar het is dus gelukkig helemaal goed gegaan. Ik heb helemaal geen tussendoortjes gehad. Gelukkig moet ik vanavond weg, dus dan kan ik sowieso niet in de verleiding komen.
Is de rest nog aan het kletsen op het oude forum?
Vanochtend werd ik al wakker met de gedachte, wat zal ik nu eens lekker gaan eten?? Ja, als ik aan het afvallen ben, denk ik echt de hele dag aan eten haha, ik weet het, het is heel erg .
Maar het is dus gelukkig helemaal goed gegaan. Ik heb helemaal geen tussendoortjes gehad. Gelukkig moet ik vanavond weg, dus dan kan ik sowieso niet in de verleiding komen.
Is de rest nog aan het kletsen op het oude forum?
Gast- Gast
xxDila schreef:Nou ik ben vandaag wel goed bezig.
Succes allemaal
Goed bezig?? De halve dag leven op 4 boterhammen?
Je moet juist tussendoortjes eten!! Je moet je verbranding bezig houden. Dus echt goed bezig... hmm... kan toch echt beter
Waarom denken mensen toch altijd dat tussendoortjes slecht zijn Snap daar echt niks van.
Beachgirl- Kletskop
Ik ben weer begonnen, dat wil zeggen ben weer hard aan het opletten wat ik eet.
Op de dagen dat ik werk merk ik dat ik gezond en regelmatig eet.
Ontbijt, tussendoortje, lunch en dan avond eten. Een middagtussendoortje schiet er vaak in, omdat ik de tijd niet heb. Gisteren merkte ik dat en daarom heb ik bij thuiskomst eerst een kop soep gegeten ( zelf gemaakte) en daarna pas gaan koken. Het scheelde wel, want daardoor at ik later en ook minder. Plus het snack gevoel 's avonds is minder.
Vanavond mag ik weer tennissen, de conditietraining laat ik voor wat het is denk ik omdat ik een hechting in mijn arm heb zitten nu.
Op de dagen dat ik werk merk ik dat ik gezond en regelmatig eet.
Ontbijt, tussendoortje, lunch en dan avond eten. Een middagtussendoortje schiet er vaak in, omdat ik de tijd niet heb. Gisteren merkte ik dat en daarom heb ik bij thuiskomst eerst een kop soep gegeten ( zelf gemaakte) en daarna pas gaan koken. Het scheelde wel, want daardoor at ik later en ook minder. Plus het snack gevoel 's avonds is minder.
Vanavond mag ik weer tennissen, de conditietraining laat ik voor wat het is denk ik omdat ik een hechting in mijn arm heb zitten nu.
silly-one- Ratel
- Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Ik heb sinds bijna twee weken mijn eetpatroon drastisch veranderd en ik heb me fitnessapparatuur van zolder gehaald en in de slaapkamer gezet. Nu fiets ik elke dag erop en ik kan het nu al lamger volhouden dan toen ik begon ik eet geen kaas meer en weinig koolhydraten. Ik ben niet te zwaar hoor al vind ik zelf dat er wel iets van mijn benen af mag. Maar ik heb steeds last van een opgezwollen buik en die hoop ik te verminderen met me nieuwe levenswijze
loura- Ratel
- Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Volgens mij ga ik hier ook maar even meelezen!
Ben de afgelopen 2 jaar ongeveer 8 kilo aangekomen.. Dus dat wil ik er erg graag weer af hebben! Liefst 10 er af, want voor dat eraan kwam, wou ik ook al wat afvallen, haha.
Heb zo'n fiets in de woonkamer staan, dus als ik 's ochtend niet op tijd sta ga ik daar een half uur op fietsen. Verder eet ik helemaal niet zo slecht, alleen is de thee tijd 's middags echt mijn valkuil! Ik heb dan altijd heel erg trek, waardoor ik veel te veel ga snaaien. Ik denk dat als ik daar vanaf kan komen, ik wel wat af moet kunnen vallen.
Heb nu gelukkig weer college en ik werk weer. Ook 2 middagen, waardoor het 's middags snaaien al voorkomen wordt, haha. Ik wil er doordeweeks echt op letten en in het weekend dan eens een feestje of patatje vind ik dan echt niet erg!
Ben de afgelopen 2 jaar ongeveer 8 kilo aangekomen.. Dus dat wil ik er erg graag weer af hebben! Liefst 10 er af, want voor dat eraan kwam, wou ik ook al wat afvallen, haha.
Heb zo'n fiets in de woonkamer staan, dus als ik 's ochtend niet op tijd sta ga ik daar een half uur op fietsen. Verder eet ik helemaal niet zo slecht, alleen is de thee tijd 's middags echt mijn valkuil! Ik heb dan altijd heel erg trek, waardoor ik veel te veel ga snaaien. Ik denk dat als ik daar vanaf kan komen, ik wel wat af moet kunnen vallen.
Heb nu gelukkig weer college en ik werk weer. Ook 2 middagen, waardoor het 's middags snaaien al voorkomen wordt, haha. Ik wil er doordeweeks echt op letten en in het weekend dan eens een feestje of patatje vind ik dan echt niet erg!
Arwyn- Ratel
- Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Mimpie schreef:xxDila schreef:Nou ik ben vandaag wel goed bezig.
Succes allemaal
Goed bezig?? De halve dag leven op 4 boterhammen?
Je moet juist tussendoortjes eten!! Je moet je verbranding bezig houden. Dus echt goed bezig... hmm... kan toch echt beter
Waarom denken mensen toch altijd dat tussendoortjes slecht zijn Snap daar echt niks van.
Nou ik vind dat als ik de dag met laptop & studieboeken op de bank door breng geen tussendoortjes nodig ben omdat ik nauwelijks iets doe!
Dus vandaar dat ik er wel happy mee was!
Vandaag
ont krentenbol
tus. krentenbol
lunch ---(had veel les & drukte)
tus. 2 appels
diner roerbakmie, oosterse groenten, stukjes varkensvlees & een sausje van ketjap en kruiden
xxDila- Prater
xxDila schreef:
[i]Nou ik vind dat als ik de dag met laptop & studieboeken op de bank door breng geen tussendoortjes nodig ben omdat ik nauwelijks iets doe!
Dus vandaar dat ik er wel happy mee was!
Het gaat er niet om dat je niet veel energie gebruikt op zo een dag, maar dat je verbranding opgang blijft. Daarom kan je het beste om de 2-3 uur iets eten. Het hoeft niet veel te zijn, maar iets om de verbranding op gang te houden is al voldoende.
Ik heb net liggen slapen op de bank, blijkbaar had ik het nodig, maar toch heb ik net iets gegeten.
Ontbijt ( 7.15) Twee sneetjes brood en een glas melk
Vroege lunch( 11.00) wasa krackers, met kaas en hagelslag en een glas melk.
tussendoor ( 15.00) wat gedroogde vijgen.
avondeten: pasta
Qua tijden niet ideaal, maar ik had om 11.00 trek en ik wilde wat stevigs eten vandaar de vroege lunch en daarna ben ik in slaap gevallen. Ik kon namelijk ook in de snoeppot duiken, maar dat wilde ik niet. Ik vond dit een betere optie.
silly-one- Ratel
- Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
@Mimpie: Vind je dat weinig dan?
Ik heb vandaag dit gegeten:
O: 2 crackers en een kop thee.
T: 2 evergreen.
L: 2 volkorenbroodjes met pindakaas light.
T: 2 manderijnen en een appel.
A: 100 gr garnaaltjes, salade en een paar stokbroodjes.
Ik vind het wel genoeg eigenlijk.
Om de 2 uur eet ik ongeveer wel iets.
Verder ben ik vandaag lopend naar mijn werk geweest, ongeveer een half uurtje lopen, dus in totaal een uur.
@Loura: Ik had ook altijd last van een opgeblazen buik. Nu drink ik minder melk en neem ik over het algemeen minder zuivel en het gaat een stuk beter. Misschien een tip voor jou?
Verder ben ik vandaag lopend naar mijn werk geweest, ongeveer een half uurtje lopen, dus in totaal een uur.
@Loura: Ik had ook altijd last van een opgeblazen buik. Nu drink ik minder melk en neem ik over het algemeen minder zuivel en het gaat een stuk beter. Misschien een tip voor jou?
Gast- Gast
Oja en ik denk overigens nog steeds de hele dag aan eten, haha. Even volhouden, na een paar dagen zal dit toch wel minder worden??
Hebben jullie dat ook? Of ben ik de enige?
Hebben jullie dat ook? Of ben ik de enige?
Gast- Gast
Lana: Weet het niet zo goed hoor, maar volgens mij valt het weinig eten bij jou nog wel een beetje mee.
Een vriendin van mij is een paar keer naar een diëtiste geweest en zij at dus wel te weinig. De diëtiste zei ook al dat veel mensen dat doen als ze willen afvallen en dat het daarom dus juist niet lukt, omdat het lichaam in de spaarstand gaat zeg maar. Als je af wil vallen, is het juist heel belangrijk de boel op gang te houden, maar er dus op te letten dat je rond de 1500 calorieën binnenkrijgt (dacht ik). 2000 is normaal en 1000 is crash, wat dus echt niet goed is voor je lijf.
Ik heb overigens vandaag eindelijk eens niet veel gegeten bij de thee! 2 sultana biscuits (geen 2 pakjes dus ) en dat was het. Vond ik wel netjes van mezelf, nu het nog volhouden, haha.
Een vriendin van mij is een paar keer naar een diëtiste geweest en zij at dus wel te weinig. De diëtiste zei ook al dat veel mensen dat doen als ze willen afvallen en dat het daarom dus juist niet lukt, omdat het lichaam in de spaarstand gaat zeg maar. Als je af wil vallen, is het juist heel belangrijk de boel op gang te houden, maar er dus op te letten dat je rond de 1500 calorieën binnenkrijgt (dacht ik). 2000 is normaal en 1000 is crash, wat dus echt niet goed is voor je lijf.
Ik heb overigens vandaag eindelijk eens niet veel gegeten bij de thee! 2 sultana biscuits (geen 2 pakjes dus ) en dat was het. Vond ik wel netjes van mezelf, nu het nog volhouden, haha.
Arwyn- Ratel
- Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
_Lana_ schreef:@Mimpie: Vind je dat weinig dan?
Dat vind ik wel weinig ja.
2 crackers kun je beter vervangen door volkorenbrood.
2 evergreen kun je beter 1 van maken, en dan smiddags nog eentje samen met je fruit.
Lunch kun je beter 3 of 4 boterhammen eten.
Je avondeten gaat nog wel.
Wil niet bemoeizuchtig overkomen hoor maar loop nu sinds 2 maanden bij een dietiste en ik heb nog nooit zoveel gegeten op 1 dag. En ik val +/- 3 kilo per maand af.
Verbaasde me zelf ook hoor, in het begin. Maar nu snap ik gewoon wat ze bedoelen met om de 2 a 3 uur iets eten om je verbranding bezig te houden. Dat is echt zo, en het werkt ook echt.
Dus ben blij dat silly-one en Arwyn mijn mening delen.
Beachgirl- Kletskop
Arwyn schreef:Lana: Weet het niet zo goed hoor, maar volgens mij valt het weinig eten bij jou nog wel een beetje mee.
Ik vind ook niet dat ik te weinig eet hoor. Ik doelde meer op Mimpie, die 4 broodjes in de ochtend weinig vond. Nou dat vind ik best veel eigenlijk.
Volgens mij eet ik wel goed. Om de 2 uur eet ik iets. Anders gaat het lichaam inderdaad in de spaarstand.
Haha, ja het volhouden is het moeilijkst, we weten allemaal wel hoe het moet .
Gast- Gast
Mimpie schreef:_Lana_ schreef:@Mimpie: Vind je dat weinig dan?
Dat vind ik wel weinig ja.
2 crackers kun je beter vervangen door volkorenbrood.
2 evergreen kun je beter 1 van maken, en dan smiddags nog eentje samen met je fruit.
Lunch kun je beter 3 of 4 boterhammen eten.
Je avondeten gaat nog wel.
Wil niet bemoeizuchtig overkomen hoor maar loop nu sinds 2 maanden bij een dietiste en ik heb nog nooit zoveel gegeten op 1 dag. En ik val +/- 3 kilo per maand af.
Verbaasde me zelf ook hoor, in het begin. Maar nu snap ik gewoon wat ze bedoelen met om de 2 a 3 uur iets eten om je verbranding bezig te houden. Dat is echt zo, en het werkt ook echt.
Dus ben blij dat silly-one en Arwyn mijn mening delen.
Ik deel je mening ook wel hoor . Je moet inderdaad goed eten en niet gaan crashen. Maar ik vind 4 broodjes alleen in de ochtend ( want misschien heeft ze 's middags wel weer iets gegeten ) gewoon niet weinig. Ik heb nog nooit 5 broodjes op een dag gegeten.
Ik neem trouwens wel volkorencrackers.
Knap hoor dat je naar een dietiste bent gegaan. Ik heb ook wel eens op het punt gestaan, maar toch maar niet gedaan.
Bevalt het je goed?
Hoevaak ga je er naartoe?
En ga vooral door hoor met je tips, want daar heb ik wat aan!
Gast- Gast
Pagina 2 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Soortgelijke onderwerpen
» Afvaltopic!
» Afvaltopic nummer triljoen
» 2013 wordt mijn skinny jaar (afvaltopic)
» Grote zus
» Grote gezinnen
» Afvaltopic nummer triljoen
» 2013 wordt mijn skinny jaar (afvaltopic)
» Grote zus
» Grote gezinnen
Pagina 2 van 5
Permissies van dit forum: