Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

dochtertje onrustig.. veel huilen

+5
Teddyaapje
frolic
Flip Fluitketel
ekjir@M
Spring
9 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

dochtertje onrustig.. veel huilen - Pagina 2 Empty Re: dochtertje onrustig.. veel huilen

Bericht  Gast vr 18 maa 2011 - 11:11

Drinkt ze wel als je haar aanlegt of ligt ze dan alleen te sabbelen. Als ze wel drinkt, waarom zou je haar niet vaker aanleggen? Zij heeft daar blijkbaar behoefte aan, misschien wordt ze daar wel een stuk tevredener door. Mijn dochter werd ook een veel tevredener kindje toen we begonnen met op verzoek te voeden!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

dochtertje onrustig.. veel huilen - Pagina 2 Empty Re: dochtertje onrustig.. veel huilen

Bericht  Spring vr 18 maa 2011 - 11:17

Dat verschilt. De ene keer drinkt ze heel goed tijdens de 'gewone' voeding. Wanneer ze vanzelf los laat, laat ik haar boeren en leg ik haar nog een keer aan. Soms drinkt ze dan nog een keer en valt daarna in slaap en meestal heeft ze dan genoeg gehad. Maar de laatste tijd wil ze na een paar minuten weer drinken. Ondanks dat ik haar wel opnieuw heb laten drinken. Soms drinkt ze dan opnieuw een tien minuten en soms drinkt ze heel even, of sabbelt ze af en toe wat.
Voeden op verzoek vind ik heel prettig, omdat ze dan goed drinkt wanneer ze zelf aangeeft dat ze honger heeft.
Maar zoals ze af en toe doet, als ik haar dan aanleg wanneer ze daarom vraagt, dan ligt ze met tussenpozen zo een uur of twee aan de borst.
Spring
Spring
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1592
Punten : 1959
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

dochtertje onrustig.. veel huilen - Pagina 2 Empty Re: dochtertje onrustig.. veel huilen

Bericht  Mamsie vr 18 maa 2011 - 11:20

Hoe oud is je dochter? Idd wat dromertje zegt eet ze ook echt of sabbelt ze? Misschien zuig behoefte of als ze echt drinkt misschien regeldagen.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

dochtertje onrustig.. veel huilen - Pagina 2 Empty Re: dochtertje onrustig.. veel huilen

Bericht  Mamsie vr 18 maa 2011 - 11:22

Hmm die regeldagen gaan niet op las ik al. Accepteerd je dochter geen speentje als je die geeft wanneer ze niet echt drinkt?
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

dochtertje onrustig.. veel huilen - Pagina 2 Empty Re: dochtertje onrustig.. veel huilen

Bericht  Spring vr 18 maa 2011 - 11:28

Mamsie,
ze is 5,5 week oud. Ik dacht zelf ook aan regeldagen. Maar de ene voeding drinkt ze gewoon goed en is ze voldaan, en soms heeft ze dus dat ze heel veel en vaak wil drinken.
Ze wil op het moment geen speen of pink. Dat wilde ze eerst wel.

Spring
Spring
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1592
Punten : 1959
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

dochtertje onrustig.. veel huilen - Pagina 2 Empty Re: dochtertje onrustig.. veel huilen

Bericht  Mamsie vr 18 maa 2011 - 11:34

Oke dan zou ik haar gewoon lekker bij je houden. Ze is nog zo jong. Bij mama liggen is natuurlijk heerlijk. Bij regeldagen is het vaak zo dat ze vaak kleine beetjes drinken op een dag. Gewoon toegeven aan zulke dagen.
Heb je verschillende speentjes geprobeerd? Mijn kinderen wouden echt geen speen en de jongste pakte toch ineens na 3 andere modellen wel 1 speentje.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

dochtertje onrustig.. veel huilen - Pagina 2 Empty Re: dochtertje onrustig.. veel huilen

Bericht  Spring vr 18 maa 2011 - 11:46

Dat werkt voor mij en haar ook het beste. Om haar gewoon aan te leggen wanneer ze daar om vraagt. Ook al heeft ze vijf minuten er voor ook gedronken. Misschien wil ik ook te veel en te snel. En dat mag ik ook niet van haar verwachten. Ik heb liever dat ze aan de borst ligt en rustig drinkt of gewoon tegen mij aan ligt met mijn borst in haar mond dan dat ze ligt te schreeuwen en daar helemaal overstuur van raakt.

Ik heb zelfs al zitten denken aan een huilbaby. Maar dan zou ze ook huilen wanneer we bijvoorbeeld een middagje weg gaan. In de auto en in de kinderwagen is ze heel rustig en slaapt ze.

De speen wil ze normaal wel hebben. Ze heeft een difrax, de kleinste. (een bibi speen bijvoorbeeld wil ze niet)
Ik heb laatst een grotere difrax gekocht maar die spuugt ze uit. Ik heb dit gedaan omdat ze de kleine ook wel uitspuugt maar dat komt doordat ze zo hard zuigt aan dat speentje dat ze hem er uit gooit. Het zijn gewoon moeilijke dagen waar je even doorheen moet.
Ik baker haar voor de nacht regelmatig in. Moet ik dan in de middag dan ook maar gaan doen?
Ik denk niet dat het zo moet zijn dat ik haar telkens na de voeding, zodra ze laat merken dat ze moe is, in ga bakeren.
Spring
Spring
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1592
Punten : 1959
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

dochtertje onrustig.. veel huilen - Pagina 2 Empty Re: dochtertje onrustig.. veel huilen

Bericht  maiadebij vr 18 maa 2011 - 20:18

Lastig he als kindjes zo onrustig zijn.... Ik heb J ook eerst alleen snachts ingebakerd maar toen ik merkte dat ze er goed van sliep ben ik het overdag ook gaan doen. Ze sliep daardoor rustiger en langer. Na een week of 3 merkte ik al dat het niet meer nodig was en ben ik er overdag weer mee gestopt en dat ging heel goed.
Je hoeft niet bang te zijn dat ze niet meer wilt slapen omdat je haar veel bij je hebt hoor, ze is nog zo klein en heeft haar mama gewoon hard nodig. Ze kunnen nog helemaal niet 'wennen', en ook al zou ze er aan wennen, het is toch fijn dat ze zich goed voelt bij mama?
Wat ik ook eerder schreef, bij N verwachtte ik teveel. Ik hield de klok in de gaten qua voeden, slapen en wakker zijn. Dat gaf mij veel onrust. Nu bij J heb ik echt geen idee hoeveel voedingen ze heeft op een dag, ik weet ook vaak niet hoelang haar slaapje was, maar kijk naar haar behoeftes. Ik moet zeggen dat dat mij echt veel rust geeft, en dat werkt natuurlijk ook door op de kinderen.

En ik doe het eigenlijk net als dromertje, als ze jengelig wordt dan ga ik na wat het kan zijn. Vaak ga ik boven voeden als ze al een tijdje wakker is. Soms wordt ze door een voeding weer helemaal alert en wakker, dan neem ik haar weer mee naar beneden, anders leg ik haar in bed. Soms begint ze dan meteen hard te huilen, dan heeft ze of nog niet genoeg gedronken of ze is nog niet moe. Dus dan leg ik haar eerst nog een x aan en als ze niet wilt drinken dan gaat ze nog even mee naar beneden. Meestal is ze dan na een minuut of 20 echt moe en dan gaat ze zo slapen.

Maarre.... ik heb haar net in bed gelegd, maar ze wilt niet dus ik ga haar snel halen Laughing

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

dochtertje onrustig.. veel huilen - Pagina 2 Empty Re: dochtertje onrustig.. veel huilen

Bericht  Spring vr 18 maa 2011 - 22:02

Het is dus niet onherkenbaar haha.
Gisteravond was ze heel onrustig, heb haar toen maar ingebakerd in bedje. Toen ging ze na even huilen wel slapen.
Heeft iets na twaalf uur nog een voeding gehad. Met korte tussenpozen tot een uurtje of 1 gedronken. Daarna heb ik haar op bed gelegd. Maar na 40min sliep ze nog niet. Ze huilde wat jengelig maar kon gewoon niet in slaap komen. Toen heb ik haar ingebakerd. (doe ik nog met een hydrofielluier, in een driehoek en dan om haar heen, ze heeft dan alleen haar armen vast liggen)
Ze heeft geslapen tot kwart over zes ongeveer! Dus dat is wel lekker. Heeft toen 135 uit flesje gehad (kv)
Maar was nog niet voldaan, toen nog wat aan de borst en weer in bed.
Toen heb ik haar volgens mij gewoon los in bed gelegd. Ze heeft geslapen tot een uur of negen. Nu ligt ze lekker wakker in de box, wat te kletsen en te kijken. (kletsen als in gewoon geluidjes maken haha)

Het geeft je inderdaad meer rust als je haar gewoon laat 'beslissen' wanneer ze wat doet.
Wat ik nog wel lastig vind is als ze klaar is met drinken. Leg je haar dan in bed? Of in de box? Blijf je met haar op schoot zitten? Wanneer doe je wat?
Ze wil hier in de middag liever niet in haar eigen bedje slapen. Vaak ligt ze dan gewoon in de box te slapen.
Spring
Spring
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1592
Punten : 1959
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

dochtertje onrustig.. veel huilen - Pagina 2 Empty Re: dochtertje onrustig.. veel huilen

Bericht  Spring za 19 maa 2011 - 0:23

Vanmorgen na de voeding van half elf lag ze lekker bij mij op schoot te kijken. Daarna nog even bij papa op schoot en toen werd ze wat moe. Hebben haar eerst in de kamer in de reiswieg gelegd maar daar wilde ze niet slapen. Ik heb haar toen op bed gelegd en ingebakerd. En even later sliep ze lekker! Dat is dus het hele probleem geweest denk ik. Ze heeft het gewoon nodig dat we haar in bedje leggen en inbakeren. Wij gaan straks naar voetbal toe en dan haal ik haar van te voren uit bedje, ga ik haar omkleden en dan even proberen of ze wil drinken.

Wat stom van me, dat ik er niet eerder aan heb gedacht dat ze dit dus gewoon even nodig heeft.
Spring
Spring
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1592
Punten : 1959
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

dochtertje onrustig.. veel huilen - Pagina 2 Empty Re: dochtertje onrustig.. veel huilen

Bericht  maiadebij za 19 maa 2011 - 0:43

Biancy schreef:Vanmorgen na de voeding van half elf lag ze lekker bij mij op schoot te kijken. Daarna nog even bij papa op schoot en toen werd ze wat moe. Hebben haar eerst in de kamer in de reiswieg gelegd maar daar wilde ze niet slapen. Ik heb haar toen op bed gelegd en ingebakerd. En even later sliep ze lekker! Dat is dus het hele probleem geweest denk ik. Ze heeft het gewoon nodig dat we haar in bedje leggen en inbakeren. Wij gaan straks naar voetbal toe en dan haal ik haar van te voren uit bedje, ga ik haar omkleden en dan even proberen of ze wil drinken.

Wat stom van me, dat ik er niet eerder aan heb gedacht dat ze dit dus gewoon even nodig heeft.

Neehoor dat is helemaal niet stom! Het is allemaal zo zoeken met zo'n kleintje. Je hebt het beste met ze voor, maar de handleiding zit er niet bij. Ik had N ook een tijd in de woonkamer in zijn reiswieg, maar hij kreeg daar gewoon teveel prikkels. In zijn wiegje ging dat veel beter, maar voor dat je dat door hebt....

Maar fijn dat dit zo werkt!

Oja en wat ik eerder nog wilde geven als tip, maar hopelijk is die niet meer nodig. Als je iets probeert (bijv een nieuw ritueeltje) dan heeft het echt een tijdje nodig om te bekijken of het werkt. Ik weet nog dat we met N als hij zo onrustig was in een uur tijd wel 10 dingen probeerden, al is het de manier van vasthouden, zitten, lopen, toch weer zitten, dat was ook al teveel voor hem. J had ook een tijdje dat als ze echt heel moe was, ze heel erg overstuur raakte. Ik ging haar dan wiegen en zachtjes zingen, maar dat was haar al teveel. Dus hiel ik haar alleen maar vast en keek haar ook niet aan, dan was ze vaak binnen 2 minuten vertrokken! (misschien een beetje een warrig verhaal... sorry!)

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

dochtertje onrustig.. veel huilen - Pagina 2 Empty Re: dochtertje onrustig.. veel huilen

Bericht  Mamsie za 19 maa 2011 - 2:11

Als je interessen hebt in een inbakerdoek ik heb er nog 1 liggen. Mag weg voor 20 euro, is alleen bij 1 kindje heel even gebruikt.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

dochtertje onrustig.. veel huilen - Pagina 2 Empty Re: dochtertje onrustig.. veel huilen

Bericht  Spring za 19 maa 2011 - 6:16

maija, geen warrig verhaal hoor!
bedankt voor de tip.

Mamsie, wat voor inbakerdoek heb je?
Spring
Spring
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1592
Punten : 1959
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

dochtertje onrustig.. veel huilen - Pagina 2 Empty Re: dochtertje onrustig.. veel huilen

Bericht  Mamsie za 19 maa 2011 - 6:41

Ik heb een snug and tug. 20 euro inclusief verzendkosten mag je hebben. Krijg ook nog een collar catch doekjes erbij want daar moet je hem mee wassen de 1e paar x.

dochtertje onrustig.. veel huilen - Pagina 2 Article11689763

Deze is het.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

dochtertje onrustig.. veel huilen - Pagina 2 Empty Re: dochtertje onrustig.. veel huilen

Bericht  Spring za 19 maa 2011 - 8:42

Wat een leuk ding mamsie.
Maar ik heb even gekeken op de site. Voor 25euro heb ik een nieuwe. Maar er staat bij advies dat erg onrustige baby's beter in de pacco kunnen.
Mijn dochtertje is nogal sterk dus ik denk dat ze dan beter een pacco doek kan gebruiken.
Maar bedankt voor je aanbod!
Spring
Spring
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1592
Punten : 1959
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

dochtertje onrustig.. veel huilen - Pagina 2 Empty Re: dochtertje onrustig.. veel huilen

Bericht  Mamsie za 19 maa 2011 - 8:49

Ja de preemie is 25 euro. ik heb de small, alleen in deze kleur dus. Die is 32,50.
Ik heb zelf ook de pacco gehad bij mijn 2e en deze doet er echt niet voor onder. Mijn 3e is ook een onrustige en hij kwam er echt niet zomaar uit.

Maar succes ermee.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

dochtertje onrustig.. veel huilen - Pagina 2 Empty Re: dochtertje onrustig.. veel huilen

Bericht  Spring za 19 maa 2011 - 23:37

mamsie,

dat wist ik niet!
dan wil ik hem wel van je over nemen.

ik stuur je wel een pm!
Spring
Spring
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1592
Punten : 1959
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

dochtertje onrustig.. veel huilen - Pagina 2 Empty Re: dochtertje onrustig.. veel huilen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum