Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat is dit? Veel huilen (een fase?)

+2
Floor
studiebol
6 plaatsers

Ga naar beneden

Wat is dit? Veel huilen (een fase?) Empty Wat is dit? Veel huilen (een fase?)

Bericht  studiebol ma 12 nov 2012 - 8:02

Ik heb echt een huilkind in huis gekregen zet ik haar op de grond omdat ik haar net van boven naar beneden heb gebracht. Moet ze huilen, haal ik haar uit de auto zet ik haar ergens neer om haar zus te halen moet ze huilen. Krijgt ze haar zin niet, of iets mag niet, is het huilen. Eerder was het een huiltje maar ze zag dat ik gewoon verder ging met wat ik deed en ging zij ook weer verder met iets. Maar nu wordt ze gewoon hysterisch, echt ze schreeuwt het uit, met lange halen, zwaar overdreven(in mijn ogen).

Als ik haar weg zet, zeg ik altijd wat ik ga doen, dus bijv haar zus halen of iets anders. Ik heb geprobeerd haar wat speelgoed te geven of juist niet, dit maakt geen verschil. Ik wissel heel erg met wie ik eerst naar beneden breng of eerst uit de auto haal, ik heb er geen schema voor maar het is dus niet zo dat altijd dezelfde het langst moet wachten of juist als eerste naar beneden mag of uit de auto. Als ze iets doet wat niet mag bied ik haar bijna altijd aan wat ze wel mag, waar ze dus wel mee mag spelen.

Eerder stopte ze dus heel snel met huilen maar nu dus niet meer, ze kan het echt lang vol houden, haar troosten of nergeren het verschilt ontzettend wat helpt en soms helpt niks. Is dit een fase? Iemand die het weet?
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is dit? Veel huilen (een fase?) Empty Re: Wat is dit? Veel huilen (een fase?)

Bericht  Floor ma 12 nov 2012 - 8:17

Misschien is ze gewoon 'eenkennig', wil ze gewoon echt bij je zijn.
Onze zoon huilt nu ook om alles, als ik naar de wc moet zet hij het al op een krijsen, zodra hij mij niet ziet begint hij. Maar hij kan ook huilen als hij iets niet mag of niet snel genoeg wordt geholpen naar zijn zin. Maar voornamelijk dus als ik even uit het zicht ben (als het langer dan 2 seconden duurt begint hij).
:nopompom: word gezellig voor PBG als ze woensdag op hem moet passen No
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is dit? Veel huilen (een fase?) Empty Re: Wat is dit? Veel huilen (een fase?)

Bericht  Linda ma 12 nov 2012 - 8:19

Alle nare dingen zijn een fase... Wat is dit? Veel huilen (een fase?) 394967 Alleen duurt de ene fase wat langer dan de andere.
Misschien is het iets van verlatingsangst. Dochter had hier een tijdlang voor het avondeten zo'n moment dat werkelijk NIKS goed was. Dat heeft echt maaaaaaanden geduurd, maar dat ging gelukkig ook weer over.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is dit? Veel huilen (een fase?) Empty Re: Wat is dit? Veel huilen (een fase?)

Bericht  Limburg85 ma 12 nov 2012 - 8:23

Klinkt als verlatingsangst, R heeft die fase ook pas gehad, gelukkig is het nu weer over maar nu heeft die weer een andere fase haha.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Limburg

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is dit? Veel huilen (een fase?) Empty Re: Wat is dit? Veel huilen (een fase?)

Bericht  pindaatje ma 12 nov 2012 - 8:24

Floor schreef:Misschien is ze gewoon 'eenkennig', wil ze gewoon echt bij je zijn.
Onze zoon huilt nu ook om alles, als ik naar de wc moet zet hij het al op een krijsen, zodra hij mij niet ziet begint hij. Maar hij kan ook huilen als hij iets niet mag of niet snel genoeg wordt geholpen naar zijn zin. Maar voornamelijk dus als ik even uit het zicht ben (als het langer dan 2 seconden duurt begint hij).

+1, en onze zoon kan het ook heel lang op een flink volume volhouden!

pindaatje
Prater
Prater

Aantal berichten : 888
Punten : 974
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is dit? Veel huilen (een fase?) Empty Re: Wat is dit? Veel huilen (een fase?)

Bericht  studiebol ma 12 nov 2012 - 8:28

Oke, maar als het eenkennig of verlatingsangst is waarom gebeurd het dan alleen thuis? Ze huilt nooit als ik haar achter laat bij het kinderdagverblijf of als ik haar bij mijn ouders achter laat. Doet ze het dan niet omdat dat een vertrouwde omgeving is? Maar goed dat is het huis hier ook?
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is dit? Veel huilen (een fase?) Empty Re: Wat is dit? Veel huilen (een fase?)

Bericht  pindaatje ma 12 nov 2012 - 8:34

Geen idee, dat vraag ik me ook wel eens af namelijk... Bij het kdv is het geen probleem, daar is hij mij binnen 3 seconden vergeten en al druk aan het spelen...
Bij mijn moeder is het ook geen probleem, maar bij schoonmoeder weer wel. Zij heeft laatst even op onze zoon gepast omdat ik met dochter wegmoest en hij écht niet meekon toen.. Maar hij heeft van die 3 kwartier wel 35 minuten gehuild aan 1 stuk door.

pindaatje
Prater
Prater

Aantal berichten : 888
Punten : 974
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is dit? Veel huilen (een fase?) Empty Re: Wat is dit? Veel huilen (een fase?)

Bericht  Parel ma 12 nov 2012 - 8:37

Is het niet omdat daar andere volwassen mensen zijn waar ze zich net zo veilig bij voelt?
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is dit? Veel huilen (een fase?) Empty Re: Wat is dit? Veel huilen (een fase?)

Bericht  studiebol ma 12 nov 2012 - 8:38

Parel schreef:Is het niet omdat daar andere volwassen mensen zijn waar ze zich net zo veilig bij voelt?

Ik weet het niet maar daar huilt ze gewoon niet. Ze zou zich toch ook veilig bij mij moeten voelen, waarom huilt ze dan bij mij wel en op het dagverblijf niet?
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is dit? Veel huilen (een fase?) Empty Re: Wat is dit? Veel huilen (een fase?)

Bericht  Linda ma 12 nov 2012 - 8:40

Sommige dingen kunnen best omgevingsgebonden zijn. Bijvoorbeeld in het voorbeeld wat ik net gaf over mijn dochter. Dochter deed alleen zo als we thuis ware, aten we bij iemand anders, dan was er niks aan de hand.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is dit? Veel huilen (een fase?) Empty Re: Wat is dit? Veel huilen (een fase?)

Bericht  Parel ma 12 nov 2012 - 8:42

studiebol schreef:
Parel schreef:Is het niet omdat daar andere volwassen mensen zijn waar ze zich net zo veilig bij voelt?

Ik weet het niet maar daar huilt ze gewoon niet. Ze zou zich toch ook veilig bij mij moeten voelen, waarom huilt ze dan bij mij wel en op het dagverblijf niet?

Ik denk dat ze zich gewoon realiseert dat jij haar mama bent en ze bang is dat je wat gebeurd ofzo?

Op het kdv heeft ze natuurlijk wel echt afleiding gelijk, L. wil daar ook gelijk naar de grond toe!

En, kijk eens in dr mond, krijgt ze geen tanden? L. heeft ook dagen of weken aan 1 stuk gehuild omdat ze zo´n pijn had van haar ondertanden die doorkwamen.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is dit? Veel huilen (een fase?) Empty Re: Wat is dit? Veel huilen (een fase?)

Bericht  studiebol ma 12 nov 2012 - 8:57

Oke, wat zouden jullie adviseren te doen? Het is gewoon geen optie dat ik haar continue bij me houd, ik bedoel er kruipt hier nog een meisje die verdient ook aandacht en ik moet ook gewoon wat dingen doen, en ik ga niet met twee kinderen tegelijk de trap af zodat zij niet beneden even moet wachten zeg maar.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is dit? Veel huilen (een fase?) Empty Re: Wat is dit? Veel huilen (een fase?)

Bericht  Parel ma 12 nov 2012 - 9:06

Blijven praten, dingen uitleggen en vooral.. de fase even uitzingen! Dikke kans dat de andere ook nog over de brug komt binnenkort, dan zit je met 2 jankjong Laughing

hetiseenfasehetiseenfasehetiseenfase!!!
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is dit? Veel huilen (een fase?) Empty Re: Wat is dit? Veel huilen (een fase?)

Bericht  studiebol ma 12 nov 2012 - 9:07

haha ik zal de hele tijd wel roepen hetiseenfasehetiseenfasehetiseenfase... ooit ooit stopt het wel.

Wat betreft de tandjes vorige week heb ik omdat ze zo'n hoge koorst had haar mond goed gecheckt maar kon niks ontdekken.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is dit? Veel huilen (een fase?) Empty Re: Wat is dit? Veel huilen (een fase?)

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum