Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Weinig slapen en veel huilen

+11
maiadebij
nillis
Fiwen
nisavi
Mikki
Mamsie
ekjir@M
Mida4you
Flemy
Dora
Annie24
15 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Weinig slapen en veel huilen Empty Weinig slapen en veel huilen

Bericht  Annie24 wo 9 maa 2011 - 6:24

Inmiddels zijn we aardig wanhopig, dus ik gooi er toch maar een topic tegenaan....

Y is bijna 6 weken en sinds zijn geboorte slaapt hij heel weinig en huilt heel veel. Uitleg: hij slaapt van ongeveer 2 uur 's nachts tm zijn middagfles rond 12/13 uur. Tussendoor krijgt hij gewoon zijn voedingen en slaapt netjes. Na 13 uur is het feest en wil hij dus niet meer slapen tot 2 uur 's nachts. Het lijkt me al niet goed dat hij met 6 weekjes 'maar' ongeveer 10 uurtjes slaapt, maar de uren die hij wakker is gilt en huilt hij heel de straat bij elkaar Sad Niets lijkt er dan goed te zijn.

Hierdoor kom ik dus zelf ook nergens aan toe. De afwas en strijk stapelen zich op en overal ligt wel wat in huis Embarassed Het huilen gaat me nu toch wel opbreken... Hij krijgt sinds gisteren Zantac ivm Reflux en krijgt 6 flessen van 120cc met Nutriton tegen het spugen.

Aanstaande vrijdag hebben we een afspraak bij de ostheopaat in de hoop dat die iets voor ons kan betekenen.
Voor inbakeren zijn we een beetje huiverig door de verhalen die je hoort/leest over het afbouwen.

Weet eigenlijk niet wat ik voor reacties hoop te krijgen Rolling Eyes Denk dat ik gewoon even mijn verhaal kwijt wilde en hoop dat er anderen zijn die dit ook hebben gehad en waarbij het goed is gekomen smile
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weinig slapen en veel huilen Empty Re: Weinig slapen en veel huilen

Bericht  Dora wo 9 maa 2011 - 6:55

En in een draagdoek dichtbij je dragen?
Het zou natuurlijk ook kunnen dat hij zijn mama mist....
Maar verder heb ik zo even ook geen ideeën of oplossingen.
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het Brabantse land

Terug naar boven Ga naar beneden

Weinig slapen en veel huilen Empty Re: Weinig slapen en veel huilen

Bericht  Flemy wo 9 maa 2011 - 7:09

Ik heb niet echt tips verder, maar bij ons bleek het koemelkallergie te zijn en helemaal geen reflux. De eerste 3 maanden gaven wij ook Nutriton i.v.m. het vele spugen. Toen bedachten we dat het weleens KMA kon zijn en zijn we veranderd van voeding. Sindsdien nooit meer gespuugd. Ze sliep overdag ook altijd veel slechter dan nu.
Flemy
Flemy
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weinig slapen en veel huilen Empty Re: Weinig slapen en veel huilen

Bericht  Annie24 wo 9 maa 2011 - 7:14

Flemy schreef:Ik heb niet echt tips verder, maar bij ons bleek het koemelkallergie te zijn en helemaal geen reflux. De eerste 3 maanden gaven wij ook Nutriton i.v.m. het vele spugen. Toen bedachten we dat het weleens KMA kon zijn en zijn we veranderd van voeding. Sindsdien nooit meer gespuugd. Ze sliep overdag ook altijd veel slechter dan nu.

Hoe ben je erachter gekomen dat het kma was? Testen ze dat oid?
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weinig slapen en veel huilen Empty Re: Weinig slapen en veel huilen

Bericht  Mida4you wo 9 maa 2011 - 7:19

Misschien heeft hij iets vast zitten in zijn nekje???
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Weinig slapen en veel huilen Empty Re: Weinig slapen en veel huilen

Bericht  ekjir@M wo 9 maa 2011 - 7:20

Als ik het zo lees haalt hij de dag en nacht een beetje door elkaar. Misschien helpt het om ´zijn ritme´ een beetje te doorbreken. Dus hem wakker maken om 7 uur voor een voeding en dan om bijv. 9.00 weer te laten slapen tot 11 uur voor z´n volgende voeding en dan rond 13.00 weer te laten slapen tot 15.00 voor een voeding en dan om 19.00 z´n laatste voeding en dan naar bed voor de nacht.

Wij hebben er ook een tijdje mee lopen klooien maar het kwam er hier eigenlijk op neer hoe langer hij wakker bleef hoe minder hij sliep. Ik geloofde het ook nooit maar slaap maakt slaap. Wij legde hem op een gegeven moment zodra hij begon te gapen of in z´n oogjes begon te wrijven in z´n bedje en overdag sliep hij dan steeds 2 uurtjes.

De osteopaat heeft bij ons ook goed geholpen. Hou er wel rekening mee dat hij de eerste 2 dagen een beetje van slag kan zijn maar daarna gaat het stukken beter.

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weinig slapen en veel huilen Empty Re: Weinig slapen en veel huilen

Bericht  Flemy wo 9 maa 2011 - 7:22

Nee in principe moet je daar zelf een beetje mee expirimenteren door de koemelk weg te laten en dan te bekijken hoe je kind erop reageert.
Wij zijn dus aangepaste voeding gaan geven en merkten direkt positief resultaat. Dat zei voor ons dus genoeg.
Op dat moment lag onze dochter toevallig ook in het ziekenhuis en hebben we het dus daar ook besproken. De kinderarts heeft ons toen gelijk gegeven. Ze kunnen het wel testen hoor, maar daar heb ik verder geen ervaring mee. Dit kan dan d.m.v. een huidtest of een laboratoriumtest geloof ik. Daarvan is, volgens onze kinderarts, de betrouwbaarheid niet zo heel groot.
Vandaar ook dat je zelf kunt 'elimineren' door de koemelk weg te laten en zo kunt bekijken of dat helpt.

(we zijn hier trouwens zelf achter gekomen door de klachten die ze had eens naast elkaar te leggen. Het CB en het ziekenhuis hebben er eerder niet veel mee gedaan, behalve het erop gehouden dat ze 'gewoon' reflux zou hebben)
Flemy
Flemy
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weinig slapen en veel huilen Empty Re: Weinig slapen en veel huilen

Bericht  ekjir@M wo 9 maa 2011 - 7:29

Heeft hij geen honger? Misschien dat hij op 5 flessen van 140cc overdag wat beter slaapt door een wat voller buikje. Ik heb het even nagezocht en J. kreeg ondanks zijn reflux toen 5x 150cc, ik deed z'n gewicht in kg X 180cc gedeeld door het aantal flessen.

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weinig slapen en veel huilen Empty Re: Weinig slapen en veel huilen

Bericht  Annie24 wo 9 maa 2011 - 7:32

Ekjir@M; Dat dag en nachtritme omgooien lukt dus niet Sad Wat we ook doen met wakker maken en flessen geven, op welk tijdstip dan ook. Vanaf 13 uur slaapt hij gewoon niet meer tot midden in de nacht. Zelfs als we een stukje gaan rijden met de auto of de wagen blijft hij wakker en huilen. Uiteindelijk is hij denk ik zo moe van het huilen dat hij daardoor in slaap valt, maar ook weer niet zo moe dat hij een aantal uren achter elkaar slaapt, want 2 uurtjes later komt hij weer voor zijn volgende voeding.

Hij weegt nog maar 3500gram, dus hij zit met 6 flessen van 120 eigenlijk al boven wat hij 'mag'.

Erger dan dit na het bezoek aan de osteopaat kan niet denk ik Wink

Flemy; Had je snel resultaat na het veranderen van voeding? Als ik de symptonen van kma bekijk zou dat ook nog kunnen...

Het ergste is dat ik het voor hem ook zo zielig vind. Er lopen gewoon echt traantjes over z'n wangen, dus hij heeft echt verdriet. Hartverscheurend is het om te zien Cry
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weinig slapen en veel huilen Empty Re: Weinig slapen en veel huilen

Bericht  Mamsie wo 9 maa 2011 - 7:35

Ik denk idd dat het ritme niet goed is. Ik zou eerst dat anders doen en dan verder kijken. Een osteopaat kan idd helpen. Succes want ik weet hoe slopend het is!
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weinig slapen en veel huilen Empty Re: Weinig slapen en veel huilen

Bericht  Gast wo 9 maa 2011 - 7:43

helpt het als je hem vast houdt, wordt hij dan iets rustiger? Je zou een draagdoek eens kunnen proberen, dan is hij als het ware ingebakerd, je houdt hem rechtop, hij is lekker warm en vertrouwd bij je en valt hij door de wiegende beweging misschien wel in slaap. Hoe dan ook is het een vertrouwd gevoel voor hem. Onze dochter heeft ook zo vreselijk veel gehuild in het begin, ik wist soms ook niet meer wat ik ermee aan moest. Pas toen ik haar constant bij me hield en later op verzoek ging voeden ging het beter. Ze ging later vanzelf beter slapen, ook in haar eigen bedje.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Weinig slapen en veel huilen Empty Re: Weinig slapen en veel huilen

Bericht  ekjir@M wo 9 maa 2011 - 7:46

Slaapt hij op zijn rug of op zijn zij? Het advies is namelijk om kinderen op hun rug te laten slapen maar ik moest J. op advies van het CB op zijn zij laten slapen. Niet alleen voor een afgeplat hoofdje maar ook omdat hij dan minder last heeft van reflux.

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weinig slapen en veel huilen Empty Re: Weinig slapen en veel huilen

Bericht  Mikki wo 9 maa 2011 - 7:57

Mijn jongste dochter heeft dit de eerste twee maanden ook zo gedaan. Na zes weken begon ze de nachten redelijk te slapen, maar overdag bleef drama. Ze huilde heel veel en sliep amper. Het enige wat hielp was in de draagdoek.
Bij haar waren krampjes de oorzaak, en reflux. De krampjes werden na twee maanden minder, maar de reflux pas toen ze vast voedsel ging eten met zes maanden. Osteopaat hebben we hier ook geprobeerd, en ook een koemelkvrijdieet voor mij (borstvoeding), maar dat hielp verder niks. Het sloopt inderdaad enorm, hopelijk komt er snel verbetering voor jullie, sterkte!

Mikki
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 263
Punten : 264
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weinig slapen en veel huilen Empty Re: Weinig slapen en veel huilen

Bericht  nisavi wo 9 maa 2011 - 8:06

Annie24 schreef:Inmiddels zijn we aardig wanhopig, dus ik gooi er toch maar een topic tegenaan....

Y is bijna 6 weken en sinds zijn geboorte slaapt hij heel weinig en huilt heel veel. Uitleg: hij slaapt van ongeveer 2 uur 's nachts tm zijn middagfles rond 12/13 uur. Tussendoor krijgt hij gewoon zijn voedingen en slaapt netjes. Na 13 uur is het feest en wil hij dus niet meer slapen tot 2 uur 's nachts. Het lijkt me al niet goed dat hij met 6 weekjes 'maar' ongeveer 10 uurtjes slaapt, maar de uren die hij wakker is gilt en huilt hij heel de straat bij elkaar Sad Niets lijkt er dan goed te zijn.

Hierdoor kom ik dus zelf ook nergens aan toe. De afwas en strijk stapelen zich op en overal ligt wel wat in huis Embarassed Het huilen gaat me nu toch wel opbreken... Hij krijgt sinds gisteren Zantac ivm Reflux en krijgt 6 flessen van 120cc met Nutriton tegen het spugen.

Aanstaande vrijdag hebben we een afspraak bij de ostheopaat in de hoop dat die iets voor ons kan betekenen.
Voor inbakeren zijn we een beetje huiverig door de verhalen die je hoort/leest over het afbouwen.

Weet eigenlijk niet wat ik voor reacties hoop te krijgen Rolling Eyes Denk dat ik gewoon even mijn verhaal kwijt wilde en hoop dat er anderen zijn die dit ook hebben gehad en waarbij het goed is gekomen smile

Heb even de reacties niet doorgelezen, maar het duurt even voordat de Zantac effect zal hebben. Toen wij ermee begonnen hoopte ik ook op meteen een resultaat te zien, maar zag dat pas na een aantal dagen. Bij ons was dat de oplossing (zo goed als) en ik had opeens een heel ander kindje. Helaas was dat as met 3,5 maand Rolling Eyes

Succes bij de osteopaat, heb er goede verhalen over gelezen. Bij ons hielp het iets, maar het was niet de oplossing helaas.

We hebben onze dochter ook ingebakerd, maar dat was pas toen het beter met haar ging. We waren van plan het af te bouwen, maar opeens rolde ze om. Dus toen zijn we er meteen mee gestopt. Het ging daarna best goed. We stopten haar wat strakker in en na een aantal dagen ging het weer goed.

Veel sterkte in ieder geval en hopelijk gaat het snel beter met jullie kleine man!

nisavi
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 236
Punten : 243
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weinig slapen en veel huilen Empty Re: Weinig slapen en veel huilen

Bericht  Fiwen wo 9 maa 2011 - 9:04

Onze dochter heeft de eerste 8 weken dag en nacht gehuild en ik was op een gegeven momens ook echt radeloos dus ik herken je gevoel helemaal. Eerst ook zantac gekregen maar dat hielp niet, allerlei middeltjes tegen krampjes geprobeerd maar ook zonder resultaat. Toenan bv over gegaan op fv nutrilon pepti voor kma en toen ging het ineens stukken beter. Spugen was over, ze huilde minder, krampjes weg en na 2 weken hadden we een compleet ander kind.

Inbakeren deden wij vanaf 4 weken en dat hielp (zeker na overgaan op pepti) super goed. Hier trouwens geen problemen gehad met afbouwen, van de ene op de andere dag wilde ze er niet meer in en sliep ze goed in een slaapzak met lange mouwen.

Ik zou als ik jou was het inbakeren toch eens overwegen en misschien in overleg met de huisarts/kinderarts pepti gaan proberen.

Heel veel succes ermee in ieder geval!
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weinig slapen en veel huilen Empty Re: Weinig slapen en veel huilen

Bericht  nillis wo 9 maa 2011 - 22:10

Wij hadden met tess precies hetzelfde. Ze huilde heel veel, heeft ook reflux en krijgt nutriton. Wij zijn gaan inakeren met de pacco inbakerdoek en vanaf het begin ging ze al beter slapen. Het huilen als ze wakker was bleef nog wel, maar met 12 weken kregen we ineens een heel ander meisje. of toen de slokdarm weer genezen was? Nu gaat het heel goed en hebben we een heel vrolijk meisje. Mijn advies is ga inakeren. Wij hebben dat eerst met een hydrfiel luier geprobeerd en dat werkte al en het cb gaf ons het advies om de pacco te doen en daar ben ik blij mee, want met de puck an baby hebben ze nog ruimte. Nu is het zo dat ik Tess in de inbakerdoek doet je haar al ziet genieten. het is echt haar veilige plekje.
Heel veel succes en als je nog wat wilt weten moet je maar pm-en.
nillis
nillis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weinig slapen en veel huilen Empty Re: Weinig slapen en veel huilen

Bericht  maiadebij wo 9 maa 2011 - 23:11

N was ook een enorm onrustige baby, veel huilen en weinig slapen. Ik ben toen hij een maand of 3 was gaan inbakeren en dit hielp bij ons erg goed! Afbouwen is bij ons ook geen enkel probleem geweest, op een gegeven moment had hij zijn armen gewoon wat meer onder controle waardoor hij rustiger kon slapen.
Ook J heeft een aantal weken ingebakerd geslapen, toen ze een maand of 2,5 was ze zo tevreden als ze op haar handje sabbelde dat we de inbakerdoek eerst overdag en later snachts hebben weg gelaten. Ook zonder problemen.

En zoals eerder gezegd, is een draagdoek geen idee? Ik draag J veel en zij is zo'n ontspannen rustig meisje, ik merk gewoon dat het haar veel goed doet. (als ik 2 dagen werk en ze minder gedragen wordt is ze onrustiger).
Oja en de osteopaat heeft hier bij N ook veel goed gedaan, door de snelle bevalling zat zijn onderrug vast, dus niet zo gek dat hij niet lekker lag.

Veel sterkte want het is inderdaad slopend!

Oja en nog 1 ding, laat het huishouden lekker voor wat het is, dat is echt het laatste waar je je druk om moet maken. Moeilijk, I know, want ik heb graag alles op orde. Maar je maakt jezelf alleen maar gek door achter de feiten aan te rennen hug

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weinig slapen en veel huilen Empty Re: Weinig slapen en veel huilen

Bericht  Flemy wo 9 maa 2011 - 23:12

TO: Direkt toen wij de andere voeding gaven stopte het spugen en ze werd zichtbaar een ander kind.
Ook sliep (en nog steeds) zij trouwens op haar buik. De eerste maand nog op haar rug, maar toen sliep ze gewoon vrijwel niet. Tenzij ze tegen onze borst aan lag (dus op haar buik). We hebben haar toen eens, terwijl ze huilend in bed lag, omgedraaid op haar buik en ze was meteen stil en viel in slaap..

Ik wil natuurlijk niet zeggen dat dit het bij jullie ook is, maar dit is dus onze ervaring.
Flemy
Flemy
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weinig slapen en veel huilen Empty Re: Weinig slapen en veel huilen

Bericht  Gast wo 9 maa 2011 - 23:14

Ik denk dat hij het dag- en nachtritme nog niet doorheeft. Flynn heeft hier tot 8 weken last van gehad. Hij sliep de hele dag en 's nachts was hij wakker.
Rond 10 weken zien baby's verschil tussen dag en nacht en vanaf toen ging het hier ook stukken beter.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Weinig slapen en veel huilen Empty Re: Weinig slapen en veel huilen

Bericht  maiadebij wo 9 maa 2011 - 23:17

Oja en nog 1 tip:

Bij N wilde ik alles zo graag volgens "de regeltjes" doen. Ik wilde zo snel mogelijk een ritme, wilde dat hij zo snel mogelijk doorsliep etc en daarmee maakte ik het mezelf onnodig moeilijk. Bij J ben ik relaxter, het komt allemaal vanzelf goed. Ze slaapt nog niet door, maar ik maak het mezelf makkelijk en leg haar naast me zodat ze kan drinken. Hierdoor krijg ik veel meer rust. Als ze onrustig is en niet wilt slapen gaat ze in de drager en kan ik mijn dingen doen en is zij tevreden.

En als buitenstaander is het natuurlijk altijd makkelijk praten, maar misschien kan het je wat helpen want ons eerste jaar met N vond ik ronduit slopend.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weinig slapen en veel huilen Empty Re: Weinig slapen en veel huilen

Bericht  Flemy wo 9 maa 2011 - 23:19

Maar dan nog is het niet 'normaal' dat een baby zo lang achter elkaar wakker is. Tuurlijk slaapt de ene baby langer en vaker dan de ander, maar ook al zou dat dag/nachtritme wel goed om zijn, dan zit er nog iets niet goed lijkt me. Deze baby huilt zo veel uur achter elkaar, dan moet je toch wel verder denken dan alleen een dag/nachtritme wat niet goed zou zijn?
Flemy
Flemy
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weinig slapen en veel huilen Empty Re: Weinig slapen en veel huilen

Bericht  maiadebij wo 9 maa 2011 - 23:21

Flemy schreef:Maar dan nog is het niet 'normaal' dat een baby zo lang achter elkaar wakker is. Tuurlijk slaapt de ene baby langer en vaker dan de ander, maar ook al zou dat dag/nachtritme wel goed om zijn, dan zit er nog iets niet goed lijkt me. Deze baby huilt zo veel uur achter elkaar, dan moet je toch wel verder denken dan alleen een dag/nachtritme wat niet goed zou zijn?

+1

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weinig slapen en veel huilen Empty Re: Weinig slapen en veel huilen

Bericht  Flemy wo 9 maa 2011 - 23:23

maiadebij schreef:Oja en nog 1 tip:

Bij N wilde ik alles zo graag volgens "de regeltjes" doen. Ik wilde zo snel mogelijk een ritme, wilde dat hij zo snel mogelijk doorsliep etc en daarmee maakte ik het mezelf onnodig moeilijk. Bij J ben ik relaxter, het komt allemaal vanzelf goed. Ze slaapt nog niet door, maar ik maak het mezelf makkelijk en leg haar naast me zodat ze kan drinken. Hierdoor krijg ik veel meer rust. Als ze onrustig is en niet wilt slapen gaat ze in de drager en kan ik mijn dingen doen en is zij tevreden.

En als buitenstaander is het natuurlijk altijd makkelijk praten, maar misschien kan het je wat helpen want ons eerste jaar met N vond ik ronduit slopend.

Eens. Bij ons was het bij de eerste wel allemaal heel makkelijk, alles kon ook volgens 'de regeltjes' want dat werkte voor haar ook gewoon heel goed. Dit verwachtte ik ook van de tweede en daarmee werkte ik mezelf alleen maar tegen. Hier is het al heel normaal dat ze overdag gemiddeld 'maar 1,5 uur' per keer slaapt al vanaf het begin, maar dat kon me eerst erg frustreren. Ze 'hoorde' gewoon veel langer te slapen etc., dus waarom lukte dit nu niet?! En zo nog meer voorbeelden, maar inderdaad; maak het jezelf niet te moeilijk en leg je erbij neer als je kind het anders doet dan jij zou willen.

Maar goed, nogmaals vind ik dat een baby niet zoveel uur achter elkaar hoort te huilen, dus dat er dan wel verder gekeken mag worden naar wat er aan de hand kan zijn.
Flemy
Flemy
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weinig slapen en veel huilen Empty Re: Weinig slapen en veel huilen

Bericht  Novalee wo 9 maa 2011 - 23:57

Allereerst een dikke hug want het lijkt me echt heel zwaar.

Ik kan je natuurlijk nog geen tips uit ervaring geven, dus als dit nergens op slaat gewoon lekker naast je neerleggen. Het eerste waar ik aan denk is dat zijn geboorte een zware bevalling is geweest, niet alleen voor jou, maar ook voor Y. zelf. Ik denk dus dat het best kan dat er misschien bij hem iets klem zit ofzo en hoop heel erg voor je dat de ostheopaat morgen veel goed zal doen.

Mijn nichtje was een erg onrustig kindje. Ze zwaaide steeds flink met haar armen en benen en kon daardoor moeilijk in slaap vallen. Een bakerzak oid was m'n schoonzus ook niet zo fan van om dezelfde reden als jij, en zij heeft toen ook een hydrofielluier gebruikt. Deze vouwde ze om m'n nichtje heen waardoor ze haar armpjes niet goed kon bewegen. Hierdoor kreeg ze wel de rust om in slaap te vallen. Toen ze groter en sterker werd ging hij vanzelf los in haar slaap waardoor ze het heel makkelijk af hebben kunnen bouwen. Misschien dat dat iets is? Dan zit je ook niet met een (dure) bakerzak in het geval het niet slapen toch ergens anders door komt. Maar je schreef pas een keer dat hij wel gewoon stil ligt dus ik weet niet of inbakeren de oplossing is.

En hier heb je zelf waarschijnlijk allang aan gedacht maar heeft hij een speen? Kan het zijn dat hij misschien gewoon zuigbehoefte heeft en geen honger? Dat is natuurlijk geen oplossing voor het hele probleem maar misschien geeft het hem wat rust om in slaap te vallen of langer door te slapen.

Zoals ik al zei, ik heb geen ervaring. Alles is gebaseerd op wat ik op het forum heb gelezen en bij m'n nichtje heb gezien. Dus als het niks is, dan sorry smile
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weinig slapen en veel huilen Empty Re: Weinig slapen en veel huilen

Bericht  Annie24 do 10 maa 2011 - 1:28

Meiden, allemaal bedankt voor jullie adviezen! Om op iedereen te reageren wordt een beetje veel, maar zal het even in 1 stukje proberen te doen.

Het dag-en nachtritme zit misschien inderdaad nog niet goed, maar dan zou je zeggen dat hij 's nachts ook niet zou slapen, maar dat doet hij dus wel, alleen pas vanaf middernacht :P Dat geeft ook niet hoor, want het kleine ventje kan nog geen klok kijken natuurlijk en als je een kindje krijgt weet je dat je gebroken nachten zal hebben. Dat hij nog niet doorslaapt maakt me dus ook helemaal niets uit, dat komt vanzelf wel.
Als we over een tijdje geen verschil merken met de Zantac zullen we ons op kma gaan richten. Eerst de Zantac maar eens een kans geven smile

Wat betreft het inbakeren: ik ben overstag gegaan en heb net via Marktplaats bij iemand een Puckababy gehaald. Die zit nu in de wasmachine, dus we kunnen vanaf morgen gaan beginnen. We hebben voor de Puckababy gekozen omdat er dan toch nog een klein beetje bewegingsvrijheid is (mijn vriend werd al panisch toen ik het woord inbakeren noemde, maar ik hoop dat hij me straks dankbaar is Wink ) en het me makkelijker lijkt met afbouwen doordat je de armsgaten open of dicht kan ritsen.

Gelukkig helpt mijn vriend super mee in het huishouden (maar zelf doe je het toch altijd beter hé, haha) en ook met Y. Zou ook echt niet weten wat ik zonder hem zou moeten en heb diep respect voor dames die alles alleen doen!

Novalee; probeer jij een kindje van 6 weken maar eens een speen in te laten houden :P :P Nee hoor meis, lief dat je meedenkt smile Helaas duurt het nog geen 5 minuten voordat het speentje naast zijn mond ligt en dan is hij weer wakker, dus zolang hij deze nog niet in kan houden en/of zelf terug in zijn mond kan stoppen gaat dat helaas niet werken angel
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weinig slapen en veel huilen Empty Re: Weinig slapen en veel huilen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum