Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

dochtertje onrustig.. veel huilen

+5
Teddyaapje
frolic
Flip Fluitketel
ekjir@M
Spring
9 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

dochtertje onrustig.. veel huilen Empty dochtertje onrustig.. veel huilen

Bericht  Spring ma 14 maa 2011 - 9:51

Ik heb de titel en het topic een beetje aangepast omdat ik graag nog wat meer reacties en meningen van anderen wil hebben.

Ik heb een dochtertje van 5 weken.
Wanneer ik haar borstvoeding geef, valt ze tijdens de voeding af en toe in slaap of laat de tepel los omdat ze vol zit. Ik laat haar dan boeren en leg haar nogmaals aan, aan de andere borst.
Daar drinkt ze vaak nog best veel uit. (er komt ook veel, de voeding spuit er uit)
Wanneer ze uit zichzelf mijn tepel los laat hou ik haar nog even op schoot.

Nu begint ze steeds opnieuw te happen en wanneer ik haar aanleg drinkt ze wel ietsje. Maar daarna stopt ze weer. Om vervolgens weer tegen mij aan te komen liggen en opnieuw te beginnen met happen. Wanneer ik haar niet aanleg schreeuwt ze en is ze niet te troosten met een pink of speen.
Ze heeft een enorme zuigbehoefte en meestal helpt een speen of pink.

Nu is ze ontroostbaar. Ik kan haar toch moeilijk meer dan een heel uur laten drinken?

Ook kan ik haar niet in de box of in haar bedje leggen zolang ze nog wakker is of nog niet helemaal slaapt. Ze wordt dan wakker en begint te schreeuwen, net zo lang tot ik haar weer op pak. Het maakt dan niet uit of ik haar 1, 5, 10 of 30min laat huilen.
Wie heeft enig idee wat ik er mee moet? Ze is zo lief en ik vind het heel moeilijk om haar zo verdrietig of boos te zien. Het frustreert me enorm dat ik haar niet kan troosten, waardoor ik boos word, en daardoor verdrietig omdat ik me niet zo wil voelen. Ik vind het vooral voor haar zielig.

Het enige wat lijkt te helpen is haar in te bakeren. Maar wanneer doe ik dat? Alleen in de nacht, of ook overdag?

Wat voor ritme hadden jullie met je baby rond deze leeftijd?
Slapen, verschonen, eten, spelen, slapen?
Mijn dochtertje huilt als ze wakker is, dan wil ze eten. Ik verschoon haar en geef haar eten. Daarna gaat ze in de box en ligt ze even te 'spelen'. Meestal begint ze na een tijdje te huilen. Als ik haar dan laat liggen blijft ze huilen, als ik haar op pak wordt ze rustig. Vaak wil ze dan ook weer drinken.. In de middag huilt ze vaak ook. Haar in bed leggen heeft dan geen nut, ze huilt dan alleen maar harder. Als ik haar slapend in bedje leg, dan wil het soms wel.

Het gekke is, als we met haar weg gaan ligt ze de hele tijd lekker te slapen..
Een huilbaby is ze niet denk ik maar ze huilt wel erg vaak.


Laatst aangepast door Biancy op vr 18 maa 2011 - 10:12; in totaal 1 keer bewerkt
Spring
Spring
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1592
Punten : 1959
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

dochtertje onrustig.. veel huilen Empty Re: dochtertje onrustig.. veel huilen

Bericht  ekjir@M ma 14 maa 2011 - 10:02

Vaak hebben baby´s ook behoefte aan ´geborgenheid´ misschien is ze wel stil in een draagdoek. Wat hier ook nog wel eens hielp was J. in de houding van het voeden bij me te houden met een deken om hem heen en dan een speentje te geven.

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

dochtertje onrustig.. veel huilen Empty Re: dochtertje onrustig.. veel huilen

Bericht  Flip Fluitketel ma 14 maa 2011 - 10:07

Hier hielp het dragen in de draagdoek en speentje of pink maar dat probeer je al zo te lezen. Ik zou de draagdoek proberen en of anders tegen je aan leggen.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

dochtertje onrustig.. veel huilen Empty Re: dochtertje onrustig.. veel huilen

Bericht  frolic ma 14 maa 2011 - 10:18

Met 5 weken zit je ook in een sprongetje .. weet niet of ze dit al lang heeft?
Een baby wil inderdaad het aller aller liefste 24 u p/d tegen mama aan liggen ( huidhonger) het is niet altijd handig of mogelijk maar veel bij je dragen , het word vanzelf minder ..

frolic
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 498
Punten : 632
Registratiedatum : 04-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

dochtertje onrustig.. veel huilen Empty Re: dochtertje onrustig.. veel huilen

Bericht  Spring ma 14 maa 2011 - 10:26

Ze wil idd graag bij ons zijn. Dat is al sinds het begin. In de middag ligt ze vaak ook bij ons op schoot te slapen of in de box.

Maar het blijven vragen om voeding is sinds gisteren.
Haar vader krijgt haar wel rustig, ze ligt dan bij hem op schoot en houdt zijn vingers stevig vast.
Ik heb soms het idee dat ze mij vooral ziet als 'eten'. Zodra ik haar op pak begint ze vaak gelijk te happen.

Wat houdt dat sprongetje in Frolic?

Spring
Spring
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1592
Punten : 1959
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

dochtertje onrustig.. veel huilen Empty Re: dochtertje onrustig.. veel huilen

Bericht  frolic ma 14 maa 2011 - 10:32

Zal ik ff het 1 en ander voor je typen .. ? Komt uit het oei ik groei boek ..

ff opzoeken ..

frolic
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 498
Punten : 632
Registratiedatum : 04-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

dochtertje onrustig.. veel huilen Empty Re: dochtertje onrustig.. veel huilen

Bericht  Spring ma 14 maa 2011 - 10:35

Volgens mij heb ik het stuk wat jij wilt gaan typen net al op internet gelezen!
Over langer ergens naar kunnen kijken etc.

Ze is inderdaad wel langer wakker nu.
Kan een baby te veel drinken, zonder dat ze het door heeft?
Dat ze zichzelf te vol drinkt zeg maar?
Spring
Spring
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1592
Punten : 1959
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

dochtertje onrustig.. veel huilen Empty Re: dochtertje onrustig.. veel huilen

Bericht  frolic ma 14 maa 2011 - 10:52

een sprong is de groei van de mentale ontwikkeling van het kind ( ben het serieus aan het verkorten hoor anders kan ik 50 pagina's overtypen Laughing )

oke over de 5 weken sprong..

Omdat de baby voelt dat er iets aan de hand is , heeft hij een grotere behoefte aan veiligheid. Geef aan die behoefte van je baby net zoveel toe als je zelf aankunt. Alles heeft gewoon zijn tijd nodig. Je geur , warmte , stem en manier van vasthouden zijn vertrouwd voor hem. Hij kan bij jou een beetje tot zichzelf komen. En je geeft de baby een gevoel van veiligheid, warmte en geborgenheid in een voor hem moeilijke tijd..

Over borstvoeding staat er..

Het is heel normaal dat je baby vaker aan de borst wil als zijn ontwikkeling een sprongetje maakt , er is dan niets met je voeding aan de hand. Je baby is gewoon van slag en zoekt lichaamscontact en troost... en dan nog een heel verhaal over regeldagen..

En dan dat dit vooral een sprong in de rijping is , dat de stofwisseling, ingewanden en zintuigen nu een snelle rijping doormaken.. dat ze nu vaker gaan tranen , langer wakker gaan zijn..

En dan na het sprongetje merk je dat de baby vaak iets nieuws kan.. bij 5 weken staat er ( als voorbeeld )

* kijkt vaker en langer naar iets
* luisterd vaker met aandacht ergens naar
*reageert duidelijker op aanrakingen - geuren
* glimlacht voor het eerst - of vaker
* Maakt vaker pleziergeluidjes
* Laat merken wat leuk-vervelend is
* laat vaker merken dat hij weet wat er gaat gebeuren.

lichamelijke veranderingen..

* ademt regelmatiger
* schrikt en siddert minder
* traant voor het eerst als hij huilt
* groeit over de meeste spijsverteringsstoornissen heen
* verslikt zich minder
* geeft minder over
* inder last et boeren




frolic
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 498
Punten : 632
Registratiedatum : 04-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

dochtertje onrustig.. veel huilen Empty Re: dochtertje onrustig.. veel huilen

Bericht  frolic ma 14 maa 2011 - 10:55

Biancy schreef:Volgens mij heb ik het stuk wat jij wilt gaan typen net al op internet gelezen!
Over langer ergens naar kunnen kijken etc.

Ze is inderdaad wel langer wakker nu.
Kan een baby te veel drinken, zonder dat ze het door heeft?
Dat ze zichzelf te vol drinkt zeg maar?

Nou ja had ik toch weer mijn bezigheid :-) ik heb totaal geen verstand van bv ..

frolic
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 498
Punten : 632
Registratiedatum : 04-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

dochtertje onrustig.. veel huilen Empty Re: dochtertje onrustig.. veel huilen

Bericht  Teddyaapje ma 14 maa 2011 - 10:56

Ik zou je kindje gewoon bij je houden en aanleggen als ze dat graag heeft. Met bv kunnen kindjes niet teveel voeding binnen krijgen (bij kindjes met reflux is dit wel een ander verhaal). Als ze geborgenheid zoekt zou ik de haar gewoon geven, tenzij je er zelf aan onderdoor zou gaan, maar ik denk dat je liever met een tevreden kindje aan je borst zit dan met een huilend kindje in de wieg/ box of waar dan ook.

En misschien idd eens een draagzak (en evt. speen) proberen.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

dochtertje onrustig.. veel huilen Empty Re: dochtertje onrustig.. veel huilen

Bericht  Spring ma 14 maa 2011 - 11:01

Oke, dus dat meer drinken komt ook door dat sprongetje.
Dan kan ik me er ook bij neer leggen dat het er bij hoort. Dat ze niet zomaar ineens zo doet.
Het is soms alleen zo frustrerend als ze zo hard schreeuwt. Jengelen is er bij haar niet bij haha. Echt een pittig meisje.

Super trouwens, dat je zo dat hele stuk voor me typt.

We mogen ook niet klagen hoor hoe het verder gaat. Ik wilde morgen anders het CB bellen maar als ik dit zo lees dan hoef ik dat niet te doen. Gaan ze me vast hetzelfde vertellen.

Bedankt!

En dat van die draagzak is zo gek nog niet. Denk dat ze dat heel prettig vind. Vriendin van mij heeft een draagzak, misschien dat ik dat eens ga proberen.
Spring
Spring
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1592
Punten : 1959
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

dochtertje onrustig.. veel huilen Empty Re: dochtertje onrustig.. veel huilen

Bericht  maiadebij ma 14 maa 2011 - 11:11

Er zijn erg veel soorten dragers. De meeste die verkocht worden bij de babyzaken zijn ergonomisch niet zo prettig voor zowel baby als moeder ( chicco, baby Björn bijvoorbeeld). Ik heb een bondolino welke echt super draagt, kan vanaf de geboorte tot peutertijd gebruikt worden en is super makkelijk in gebruik!!

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

dochtertje onrustig.. veel huilen Empty Re: dochtertje onrustig.. veel huilen

Bericht  frolic ma 14 maa 2011 - 11:25

Toen ze me in het begin met mijn zoontje vertelden .. aaah joh dat is een sprongetje .. dacht ik t zal wel Mad tot ik het boek las , t blijft natuurlijk een boek maar het had me toch wat tripjes richting huisarts bespaard als ik het eerder had gelezen !

Nu bij mn dochtertje denk ik aaaaah ja sprongetje Laughing

Nu zeggen ze het hier op het cb zelfs inderdaad ookal , oh ja dat is het sprongetje .. dat was 2 jaar geleden nog niet.


frolic
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 498
Punten : 632
Registratiedatum : 04-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

dochtertje onrustig.. veel huilen Empty Re: dochtertje onrustig.. veel huilen

Bericht  Teddyaapje ma 14 maa 2011 - 21:40

Biancy, misschien een idee om het oei ik groei boek te kopen (ik heb de mijne van mp voor 7,50 nog helemaal als nieuw!) hier heb ik zelf echt heel veel aan!

Wij hebben T. toen hij pas geboren was een rekbare doek gebruikt (bykay), daar kon hij zo in worden geknoopt dat hij gewoon kon liggen. Deze vond ik ook erg handig als we ergens op visite waren en hij niet wilde gaan slapen in de wagenbak, in de doek viel hij wel in slaap. En trouwens ook handig als je niet wil dat iedereen hem vasthoud op bijv. een drukke verjaardag. Als ie lekker in de doek ligt te slapen is er niemand die durft te vragen of ze hem even vast mogen houden! De rekbare doek kunnen we nu ook nog gebruiken maar ik heb zelf een mai tai gemaakt. Verder hebben we ook nog een baby bjorn, maar die is ergonomisch niet zo goed voor de kleine.

Misschien kun je even in het draagdoek topic kijken. Daar staan ook een aantal links naar youtube filmpjes, kun je meteen zien wat voor doek het is, hoe de kleine erin gedragen kan worden en hoe je moet knopen en of dat wat voor je is.

Succes!
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

dochtertje onrustig.. veel huilen Empty Re: dochtertje onrustig.. veel huilen

Bericht  Spring di 15 maa 2011 - 7:06

Ik ga eens het topic lezen van de draagdoeken!

Het oei ik groei boek wil ik ook graag hebben. Heb vandaag via marktplaats het boek 'wat je baby vertelt' gekocht.
Dan lees je dat het gedrag van je baby bij haar leeftijd hoort en waardoor het komt.

Ik heb haar vandaag ook weer infacol gegeven en ik moet zeggen dat dat helpt! Wie weet had ze wel gewoon krampjes. Als ze aan het drinken is dan strekt ze af en toe ook haar benen en na de voeding schopt ze af en toe flink met haar benen en zwaait ze met haar armen.

Het is ook fijn om de vragen op een forum te kunnen stellen. Soms maak je je druk en door aan anderen je verhaal te doen en vragen te stellen kom je er al snel achter wat iets kan zijn.

Spring
Spring
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1592
Punten : 1959
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

dochtertje onrustig.. veel huilen Empty Re: dochtertje onrustig.. veel huilen

Bericht  Nana di 15 maa 2011 - 7:30

Misschien wil je baby 'clusteren'... je moet maar eens via Google zoeken of je dat herkent.
Nana
Nana
Prater
Prater

Aantal berichten : 1219
Punten : 1452
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

dochtertje onrustig.. veel huilen Empty Re: dochtertje onrustig.. veel huilen

Bericht  missmarm di 15 maa 2011 - 8:33

biancy--> heb je veel melk? Hier hielp eerst iets afkolven aan beide kanten en dan aanleggen. Zag laatst op hyves dat je een kindje gekregen hebt wat leuk!

"Vroeger" zaten we veel samen op msn etc.

missmarm
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 191
Punten : 238
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

dochtertje onrustig.. veel huilen Empty Re: dochtertje onrustig.. veel huilen

Bericht  Spring di 15 maa 2011 - 9:50

volgens mij is ze af en toe wat aan het clusteren idd. vanavond ook, steeds opnieuw willen drinken.

ik heb volgens mij wel veel melk, al hoewel, als ik kolf dan heb ik samen misschien een keer 120cc ofzo.
maar als ze begint te drinken dan spuit het er uit. Ik deed het een week geleden ofzo nog wel. dan kolfde ik alvast wat uit mijn linker borst omdat het anders pijn deed met aanleggen.

miss, jij bent nu zwanger van de derde he? Gefeliciteerd Very Happy
Spring
Spring
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1592
Punten : 1959
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

dochtertje onrustig.. veel huilen Empty Re: dochtertje onrustig.. veel huilen

Bericht  Teddyaapje di 15 maa 2011 - 10:19

@ Biancy, mijn zoontje doet dat ook vaker (strekken, met armen en benen zwaaien) en dan moet hij een boertje laten! Probeer maar eens of dat bij jullie ook zo is!
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

dochtertje onrustig.. veel huilen Empty Re: dochtertje onrustig.. veel huilen

Bericht  Spring di 15 maa 2011 - 10:57

Teddy,

Dat klopt inderdaad wel volgens mij. Haha.

Spring
Spring
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1592
Punten : 1959
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

dochtertje onrustig.. veel huilen Empty Re: dochtertje onrustig.. veel huilen

Bericht  Spring vr 18 maa 2011 - 10:18

Ik up dit topic even omdat ik heel nieuwsgierig ben wat voor ritme anderen hebben met hun kindje.
Spring
Spring
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1592
Punten : 1959
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

dochtertje onrustig.. veel huilen Empty Re: dochtertje onrustig.. veel huilen

Bericht  maiadebij vr 18 maa 2011 - 10:35

Wij hebben niet echt een ritme. Bv geef ik op verzoek dus daar zit sowieso geen ritme in. Slapen doet ze gemiddeld 3 x per dag, maar geen vaste tijden. Als ze moe is gaat ze naar bed of bind ik haar in de drager en gaan we wandelen. Wat wel elke dag hetzelfde is, beide kinderen liggen tussen 18:45 en 19:30 in bed. Wordt J bijv eerder moe dan draag ik haar in huis en doet ze vaak even een kort slaapje in de drager om vervolgens de vaste tijd naar bed te gaan.


maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

dochtertje onrustig.. veel huilen Empty Re: dochtertje onrustig.. veel huilen

Bericht  Spring vr 18 maa 2011 - 10:52

hoe merk jij dat ze moe is? Wanneer ik haar op bed leg wanneer ik merk dat ze moe is, gapen, oogjes half dicht doen, en ik haar op bed leg, dan wordt ze weer wakker en begint ze te huilen.
Ik heb het idee dat ze in de ochtend een uurtje helder en wakker is, dan gaat huilen omdat ze moe is, of omdat ze honger heeft. Soms gaat ze dan drinken en daarna valt ze op schoot in slaap.
De ene dag gaat het heel goed, dan slaapt ze lekker en is ze lekker wakker en helder.
Maar zoals vanavond is ze of aan het huilen, of aan het drinken...

Ik geef zelf ook bv op verzoek.
Maar ik probeer in ieder geval drie uur tussen de voedingen te houden. Wanneer ze bijv. net een half uur, drie kwartier gedronken heeft en ze na tien minuten huilt om een voeding, dan probeer ik haar niet aan te leggen. Maar soms is dat echt het enige wat helpt. Ze drinkt dan soms wel door maar het gebeurt ook dat ze dan amper drinkt en snel weer in slaap valt.
Spring
Spring
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1592
Punten : 1959
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

dochtertje onrustig.. veel huilen Empty Re: dochtertje onrustig.. veel huilen

Bericht  Gast vr 18 maa 2011 - 11:01

Hier regelt onze dochter haar ritme zelf, ze drinkt als ze honger heeft (voeden op verzoek dus) en gaat slapen als ze moe is. Als ze begint te huilen zijn er 3 opties: ze is moe, ze heeft honger, of ze wil bij mij zijn. Als ze huilt ga ik dus na hoelang ze al wakker is, hoe lang het geleden is dat ze een voeding heeft gehad en als deze twee opties afvallen hou ik haar bij me of ga ik even met haar spelen. Onze dochter is een hele moeilijke slaper, ze kan nog zó moe zijn, maar ze valt niet in slaap, daarvoor heeft ze haar fles nodig. Alleen dan kan ze rustig worden en zich overgeven aan de slaap, ze knikkebolt bij ons in slaap, dan wordt ze in bed gelegd, als ze dan wakker wordt krijgt ze nog een paar slokjes drinken.

Waarom wil je graag drie uur tussen de voedingen houden? Dan voedt je toch ook niet op verzoek? Als je op verzoek voedt, dan voedt je juist wanneer je kindje wil drinken. Ik geef flesvoeding, maar altijd op verzoek gevoed, soms wilde ze 12 keer een kleine voeding en soms 5 keer een grote.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

dochtertje onrustig.. veel huilen Empty Re: dochtertje onrustig.. veel huilen

Bericht  Spring vr 18 maa 2011 - 11:07

dat is een goeie Dromertje! Dat je kijkt waarom ze huilt.
Ik voed op verzoek, maar als ze bijv. na tien min weer wil drinken dan geef ik daar niet gelijk aan toe. Ik heb het idee dat ze de laatste dagen alleen maar wil drinken en dat dat de enige manier is om haar rustig te krijgen.
Ik hou vaak de tijd wel in de gaten, dat bedoel ik met de drie uur.
Normaal gesproken meldt ze zich netjes na een uur of 3. Nu heeft ze ongeveer 6 voedingen per dag en zit er meer tijd tussen de voedingen. Als we een middagje gaan winkelen en ze ligt in de kinderwagen te slapen, dan kan ze soms vijf uur liggen slapen zonder een voeding te vragen.
Maar op het moment wil ze dus alleen maar drinken als ze wakker is. Zodra ik haar op pak doet ze haar mondje open en wil ze drinken. Geef ik haar dan aan haar vader, dan doet ze dit een stuk minder. Heb soms het idee dat ze zodra ze mij ziet, wil drinken.

Wat jij ook zegt, je vraagt je dan af hoe lang geleden ze heeft gedronken en hoe lang ze wakker is. Ons dochtertje wil ook vooral alles mee krijgen, ze hoort alles, ziet alles. Geeft zichzelf niet snel gewonnen als ze moe is.
Ik ben soms bang dat ik haar te veel op schoot heb en dat ze daarom niet alleen in slaap kan vallen.
Maar hoe doorbreek je zoiets? Want als ik haar laat huilen, dan gaat ze hysterisch huilen en maakt ze zichzelf overstuur.


Laatst aangepast door Biancy op vr 18 maa 2011 - 11:14; in totaal 1 keer bewerkt
Spring
Spring
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1592
Punten : 1959
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

dochtertje onrustig.. veel huilen Empty Re: dochtertje onrustig.. veel huilen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum