Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Dochtertje van 2,5 opeens veel moe

3 plaatsers

Ga naar beneden

Dochtertje van 2,5 opeens veel moe Empty Dochtertje van 2,5 opeens veel moe

Bericht  Gast vr 11 maa 2011 - 7:57

Sinds een week of twee klaagt mijn dochtertje vaak dat ze moe is. Eerst dacht ik dat het een vorm van aandacht was maar nu begin ik toch te twijfelen. Rond 17.30 uur eten we altijd, de laatste dagen wil ze ook niet meer eten en zegt ze dus ook tijdens het eten dat ze moe is en daarom niet wil eten. Ook overdags hoort ik haar af en toe zeggen dat ze moe is.

Ze slaapt momenteel van 19.30 uur tot 7.30 uur en overdags slaapt ze ook meestal zo'n 2 uur, meer had ze ook nooit nodig. Tussen haar 1e en 2e jaar sliep ze smiddags niet omdat ze gewoon niet moe leek.

Zou het kunnen dat dit een fase is en ze gewoon meer slaap nodig heeft? Ze verbruikt misschien ook veel meer energie op een dag omdat ze meer praat, speelt, denkt en beweegt maar voorheen was ze bijna overactief en nu het tegenovergestelde.

Komt dit jullie bekend voor en hoort het bij de leeftijd?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dochtertje van 2,5 opeens veel moe Empty Re: Dochtertje van 2,5 opeens veel moe

Bericht  Mamsie vr 11 maa 2011 - 8:17

Haar slaaptijden zijn wel normaal voor een kind op die leeftijd. Maar wel gek dat ze het voorheen niet nodig leek te hebben. Als je je echt zorgen maakt kun je altijd haar ijzer etc laten testen.

Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dochtertje van 2,5 opeens veel moe Empty Re: Dochtertje van 2,5 opeens veel moe

Bericht  Tazz vr 11 maa 2011 - 8:25

Het komt me heel bekend voor. Alleen slaapt mijn dochtertje niet meer 's middags, thuis dan, op het KDV slaapt ze nog wel 1,5 uur overdag. Thuis wil ze gewoon echt niet overdag slapen. Geen idee waardoor het komt.
Tazz
Tazz
Prater
Prater

Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dochtertje van 2,5 opeens veel moe Empty Re: Dochtertje van 2,5 opeens veel moe

Bericht  Gast vr 11 maa 2011 - 8:28

Mamsie schreef:Haar slaaptijden zijn wel normaal voor een kind op die leeftijd. Maar wel gek dat ze het voorheen niet nodig leek te hebben. Als je je echt zorgen maakt kun je altijd haar ijzer etc laten testen.


Ja, ik bel maandag even de dokter op om te vragen om haar bloed kan worden geprikt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dochtertje van 2,5 opeens veel moe Empty Re: Dochtertje van 2,5 opeens veel moe

Bericht  Gast vr 11 maa 2011 - 8:29

Tazz schreef:Het komt me heel bekend voor. Alleen slaapt mijn dochtertje niet meer 's middags, thuis dan, op het KDV slaapt ze nog wel 1,5 uur overdag. Thuis wil ze gewoon echt niet overdag slapen. Geen idee waardoor het komt.

En jouw dochtertje "klaagt" ook dat ze moe is?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dochtertje van 2,5 opeens veel moe Empty Re: Dochtertje van 2,5 opeens veel moe

Bericht  bella vr 11 maa 2011 - 9:19

Oh mijn dochter hier net zo!
Ze is dan nog geen 2,5 jaar (2jaar1maand) maar die heeft het ook steeds over moe.
Dan slaapt ze 's nachts nog een uur langer dan jou dochter.
Ik denk dat het (hier) best verband houd met het weer.
Zelf zit ik ook wat in zo'n dipje, en kijk ontzettend naar de lente uit.
Als ze het 's ochtends niet volhoud, eten we vaak wat eerder, dat ze wat eerder op bed kan.
Aan het eind van de middag even op de bank voor een filmpje, en dan laad ze ook zo weer even op.
bella
bella
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 190
Punten : 196
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dochtertje van 2,5 opeens veel moe Empty Re: Dochtertje van 2,5 opeens veel moe

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum