Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe begin je nou met het (oriënteren op) kopen van een huis?

+3
Eris
Effie_O
Zora
7 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Hoe begin je nou met het (oriënteren op) kopen van een huis? - Pagina 2 Empty Re: Hoe begin je nou met het (oriënteren op) kopen van een huis?

Bericht  Sterre di 14 dec 2010 - 22:01

Oeh mooi huis! En groot zeg. Wat dat betreft heb je hier (rondom centrum Utrecht) veeell minder oppervlakte voor je geld... Maar dat is ook een keuze natuurlijk die we maken.

Ik ben benieuwd naar jullie gesprek Zora! Het werkte bij mij wel heel verhelderend. En je weet wat je echt kunt en wat de risico's zijn, dus daarna kan je gewoon gaan zoeken en bieden Very Happy

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe begin je nou met het (oriënteren op) kopen van een huis? - Pagina 2 Empty Re: Hoe begin je nou met het (oriënteren op) kopen van een huis?

Bericht  Gast di 14 dec 2010 - 22:10

Oeh wat spannend zeg Very Happy:D Wij gaan voorlopig nog geen huis kopen maar ik blijf wel even meelezen hier Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Zora wo 15 dec 2010 - 8:47

Nou, was inderdaad een verhelderend gesprek! Het duizelt me nu wel een beetje (na een lange werkdag daar anderhalf uur zitten, toch best intensief smile), maar het is op zich allemaal wel positief. We kunnen meer lenen dan we dachten, en ze heeft ons op het hart gedrukt dat de huizen in onze prijsklasse heel makkelijk een stuk goedkoper te krijgen zijn... we hebben nog steeds geen haast, maar in ieder geval nu meer duidelijkheid over wat we kunnen zoeken. Erg fijn dus!

Alle berekeningen zijn alleen nu gedaan op basis van het feit dat ik vanaf volgend jaar naar 38u ga, werk nu nog 32u. Dan ga ik waarschijnlijk ook nog omhoog in loon, dus dat biedt nog meer opties... maar goed, stel dat we NU iets vinden, dan kan dat dus nog eigenlijk niet.
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289

Bericht  Gast wo 15 dec 2010 - 9:15

Wij zijn langzaamaan naar huizen op Funda gaan kijken. Vond mijn schoonmoeder ook erg leuk: 'is dit niks voor jullie??'
We zijn een keer op gesprek geweest bij een makelaar, die wilde ons een zo hoog mogelijke hypotheek aansmeren, ook nog een beleggings hypotheek. 'Over 30 jaar geld tekort? Zie je dan wel weer'.

Dat was niks voor ons. We hebben toen samen besloten om eens een afspraak te maken bij de Hypotheker.
Deze mensen lieten ons iets heel anders zien, waren van mening dat je ook nog leuk moest kunnen leven i.p.v. alles in je huis te stoppen. Zo'n gesprek loopt eigenlijk altijd vanzelf. We hebben aangegeven dat we gewoon graag informatie wilden omdat we geen idee hadden in welke prijsklasse we konden zoeken etc.
Van te voren wel even vragen of je iets mee moet brengen (loonstrook, jaaropgaaf etc).

Op een gegeven moment zijn we bij een paar huizen gaan kijken die mee deden aan de open huizen route, maar uiteindelijk toch voor een ander huis gekozen. Hiervoor hadden we ook iets leuks op het oog, maar dat werd voor onze neus weggekaapt.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 15 dec 2010 - 9:18

Zo, spuit 11 komt ook nog even ...

Ik zie dat je inmiddels een gesprek gehad hebt Laughing

Toen wij er voor de 1e keer waren geweest was ik ook een beetje beduusd van alle informatie. Het is zoveel in 1x keer en vaak met termen die je niet dagelijks gebruikt.

Jammer dat het nu nog niet echt kan, maar dan heb je in ieder geval iets om naar uit te kijken.

Gast
Gast

Bericht  Zora wo 15 dec 2010 - 9:30

Haha geeft niet hoor! Ik hoor graag andermans ervaringen. We vinden het gelukkig niet erg dat we NU nog niks kunnen hoor, het was echt bedoeld als een oriënterend gesprek, om te kijken wat er mogelijk is. Nu kunnen we voorzichtig aan wat serieuzer gaan kijken, dat is al leuk genoeg!
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: