Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Een huis kopen, hoe?

+6
Minx
luisa
Jerry
Sam
ShallY
Happinaz
10 plaatsers

Ga naar beneden

Een huis kopen, hoe? Empty Een huis kopen, hoe?

Bericht  Gast vr 2 nov 2012 - 7:06

Gezien de plannen van het kabinet overwegen wij toch een huis te gaan kopen.

Hoe en waar begin je? Stel je hebt een huis op het oog wat dan?
Zitten er kosten aan een oriënterend gesprek bij een hypotheekadvieseur of ga je in eerste instantie uit van de berekening die je zelf vooraf maakt?
Hoe zit het met verzekeringen? Betaal je daar meer voor als bij een koophuis?

Ik ben echt een leek wat dit betreft en weet niet goed waar te beginnen behalve dan dat ik naar huizen aan het kijken ben.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Een huis kopen, hoe? Empty Re: Een huis kopen, hoe?

Bericht  Happinaz vr 2 nov 2012 - 8:01

Wij zijn begonnen met een gesprek bij 'de hypotheker' alleen kwamen wij er al snel achter dat die helemaal niet zo onafhankelijk is als ze doen voorkomen. Uiteindelijk hebben we 'een mannetje' gevonden via via (ook niet helemaal onafhankelijk trouwens) die voor ons de juiste hypotheek heeft gevonden.

De straat waar ik nu woon, is een straat waar ik vroeger als klein meisje al wilde wonen en daar bleek ook nog eens een huis te koop te staan. Een oude huurwoning en vroeg dus wat verbouwingskosten maar daardoor goed betaalbaar.
Datzelfde hypotheek mannetje heeft voor ons de onderhandeling met de makelaar gedaan en nu wonen we al 5 jaar erg naar onze zin!
Dus wij hebben niet heeeel veel stappen ondernomen.
Waar zou je graag naar toe willen verhuizen?
Happinaz
Happinaz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast vr 2 nov 2012 - 8:09

Ik wil wel in de buurt blijven.

Zijn de plannen voor de hypotheekrente-aftrek voor 2013 nu definitief? Of worden die nu na het regeringsakkoord weer herzien?

Gast
Gast