Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Creche

+3
meisjesmama
Flemy
Printje
7 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Creche - Pagina 2 Empty Re: Creche

Bericht  Gast vr 11 maa 2011 - 7:24

half 10 kan bij ons echt niet want dan heb je juist zoveel kinderen alleen...aangezien de kids bij ons er meestal allemaal voor 9 uur wel zijn en we dan ook fruit gaan eten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Creche - Pagina 2 Empty Re: Creche

Bericht  JD vr 11 maa 2011 - 7:37

Theedoosje schreef:half 10 kan bij ons echt niet want dan heb je juist zoveel kinderen alleen...aangezien de kids bij ons er meestal allemaal voor 9 uur wel zijn en we dan ook fruit gaan eten.

bij ons begint er om 8.15 iemand van de dreumesgroep of de peutergroep. het is de bedoeling dat diegene ook bijspringt bij de collega die alleen staat. aangezien wij gekoppelde groepen hebben is dat wel te doen, maar in de praktijk red je het ook wel alleen, wij hebben dus juist gekozen voor meer mensen s middags, omdat het dan veel drukker is bij ons. Wij gaan om half10 aan tafel voor t fruit
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Creche - Pagina 2 Empty Re: Creche

Bericht  Gast vr 11 maa 2011 - 7:41

Ah zo oke ja dan snap ik het smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Creche - Pagina 2 Empty Re: Creche

Bericht  Gast vr 11 maa 2011 - 8:44

Filoria schreef:Als moeder én ex-medewerker op een KDV kan ik me in allebei de partijen verplaatsen. Je moet je realiseren dat een leidster vaak wel van 20 kinderen moet onthouden wat hun bijzonderheden zijn. Leidsters hebben wel mappen of kaartjes waar ze info op kunnen zoeken, maar je kunt moeilijk de hele dag alles opzoeken. Die medewerkers hebben het echt superdruk.

Dat valt wel mee, ik weet van alle (25) kinderen alles uit mijn hoofd. Mijn collega's ook. En collega's van andere groepen ook, dit zijn in elk geval geen dingen die je snel zou vergeten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Creche - Pagina 2 Empty Re: Creche

Bericht  Gast vr 11 maa 2011 - 8:51

Ik vind 't van sommige kdv's overigens altijd zo'n raar gepuzzel met de diensten enzo. Wij hebben 7 kdv-groepen en op elke groep begint er eem medewerker om half 8, die werkt tot 17:00. En op welke groep komt er om half 9 iemand bij en die sluit ook weer af. Verder hebben we verruimde openingstijden, van 7:00-7:30 en van 18:00-18:30, maar dat gata om hooguit vijf kindje sop het hele pand en dat nemen twee collega's van de BSO waar.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Creche - Pagina 2 Empty Re: Creche

Bericht  Filoria vr 11 maa 2011 - 9:19

Maple schreef:Dat valt wel mee, ik weet van alle (25) kinderen alles uit mijn hoofd. Mijn collega's ook. En collega's van andere groepen ook, dit zijn in elk geval geen dingen die je snel zou vergeten.
Dan zijn jullie gezegend met hele goede hoofden Very Happy
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Creche - Pagina 2 Empty Re: Creche

Bericht  Gast vr 11 maa 2011 - 9:35

Filoria schreef:
Maple schreef:Dat valt wel mee, ik weet van alle (25) kinderen alles uit mijn hoofd. Mijn collega's ook. En collega's van andere groepen ook, dit zijn in elk geval geen dingen die je snel zou vergeten.
Dan zijn jullie gezegend met hele goede hoofden Very Happy
Kan. Maar ik vind dat gewoon niet meer dan normaal eigenlijk, om de bijzonderheden en schema's van elk kind te weten. En áls ik even twijfel, dan weet mijn collega het wel en hebben we ook nog een lijst in de keuken hangen waar de belangrijkste dingen op staan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Creche - Pagina 2 Empty Re: Creche

Bericht  Filoria vr 11 maa 2011 - 9:38

Tja, het is niet voor niets dat ik dat werk niet meer doe. Ik heb mijn best gedaan om alle bijzonderheden van alle kinderen te onthouden, maar merkte dat het toch regelmatig gebeurde dat ik iets vergat. Bijvoorbeeld als de ouders van een peuter hadden gevraagd of we het middagdutje over wilden slaan. En dan dat kind toch in bed leggen... No

Eigenlijk zijn pedagogisch medewerkers een soort supermensen: ze moeten kunnen multitasken, een goed geheugen hebben, sociale vaardigheden hebben, kinderen kunnen opvoeden, verzorgend zijn, snel beslissingen kunnen nemen... Pff! Respect voor jou hoor!
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Creche - Pagina 2 Empty Re: Creche

Bericht  JD vr 11 maa 2011 - 9:54

nou ik werk 7 jaar in de kinderopvang, en natuurlijk weet ik op de dag zelf de schema's wel, maar als de ouders het kindje op komen halen, dan check ik ook even nog op de lijst hoelaat ze nou precies gegeten hebben, van hoelaat tot hoelaat geslapen....dat is toch niet elke dag hetzelfde? de ene keer slapen ze langer dan de andere keer, de ene keer eten ze maar 1 broodje, de andere keer 2....en dat kan ik dan op die dag zelf ook echt niet van alle14 onthouden hoor.

en maple over die diensten, dat gepuzzel is wel noodzakelijk omdat je nou eenmaal m et regels te maken hebt. van de GGD mag je max zolang alleen staan. Daarbij hebben wij er expres voor gekozen om van elke groep een leidster te laten sluiten. dit was bij ons eerst ook zo, maar kregen veel klachten van ouders die het prettig vonden om hun "eigen" leidster te spreken aan het einde van de dag, ipv een bso leidster die het kind niet had meegemaakt en alleen maar kon vertellen dat "alles goed was gegaan" die dag.
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Creche - Pagina 2 Empty Re: Creche

Bericht  JD vr 11 maa 2011 - 9:55

Filoria schreef:

Eigenlijk zijn pedagogisch medewerkers een soort supermensen: ze moeten kunnen multitasken, een goed geheugen hebben, sociale vaardigheden hebben, kinderen kunnen opvoeden, verzorgend zijn, snel beslissingen kunnen nemen... Pff! Respect voor jou hoor!

Het vak van pedagogisch medewerkster, denken mensen vaak, is een zeer eenvoudige zaak.
Lekker een beetje met de kinderen spelen, en op zijn tijd een beetje fruit ronddelen.
Als je zegt: "Het is best zwaar", vinden mensen dat maar raar.
Het lijkt zo makkelijk: de kinderen in een bak met zand, en de leidsters zitten te zonnen op de rand.
Maar wie zo denkt heeft het mis, want het werk van een pedagogisch medewerkster is zeker geen kattepis.
Observeren, rapporteren, vergaderen en notuleren.
Luisteren naar ouders, beleefd reageren, in de groep een fijne sfeer creeeren.
Niet chagerijnig zijn, maar warm en liefdevol, niet misselijk worden van een drol.
Stimuleren, motiveren, steeds maar weer opnieuw proberen.
Schoonmaken en schriftjes schrijven, van alles op de hoogte blijven.
Voorlezen en liedjes zingen, het bedenken van leuke dingen.
Op ziektes en op voeding letten, de kinderen op de potjes zetten.
En zo zijn er nog veel meer zaken, die het werk van een pedagogisch medewerkster zo veeleisend maken.
Rijk wordt je er niet van, dus waarom doe je het dan??

Het zijn de kinderen, die maken veel goed, zij zijn de reden dat je het doet!!
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Creche - Pagina 2 Empty Re: Creche

Bericht  Gast vr 11 maa 2011 - 10:17

Marietje cheers

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Creche - Pagina 2 Empty Re: Creche

Bericht  Gast vr 11 maa 2011 - 10:18

Ik háát dat gedicht, maar 't is oh zo waar.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Creche - Pagina 2 Empty Re: Creche

Bericht  Gast vr 11 maa 2011 - 10:31

Nou, vandaag nogmaals even tegen de leidsters gezegd dat wij het heel belangrijk vinden dat een kind zich veilig voelt en dat we daarom graag willen dat ze haar troosten als ze huilt. Dat begrepen ze en gingen ze in het vervolg ook doen. Was er inderdaad bij ingeschoten, daarom hadden ze haar de vorige keer laten huilen. Snoep doen ze vanaf nu in het mandje, dan moet mijn vriend het maar opeten thuis smile .

Probleem opgelost smile !

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Creche - Pagina 2 Empty Re: Creche

Bericht  Gast vr 11 maa 2011 - 10:32

Twellie schreef:Nou, vandaag nogmaals even tegen de leidsters gezegd dat wij het heel belangrijk vinden dat een kind zich veilig voelt en dat we daarom graag willen dat ze haar troosten als ze huilt. Dat begrepen ze en gingen ze in het vervolg ook doen. Was er inderdaad bij ingeschoten, daarom hadden ze haar de vorige keer laten huilen. Snoep doen ze vanaf nu in het mandje, dan moet mijn vriend het maar opeten thuis smile .

Probleem opgelost smile !

Nou kijk dat is fijn smile Hoop dat je er nu weer een fijn gevoel bij hebt als je haar daar weer achter laat smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Creche - Pagina 2 Empty Re: Creche

Bericht  JD vr 11 maa 2011 - 12:06

Maple schreef:Ik háát dat gedicht, maar 't is oh zo waar.

haha ik moet altijd zo lachen om die laatste zin....dat je het doet voor de lachende kindertjes, en niet voor t geld...hmmmm Embarassed angel ik zeg niks.
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Creche - Pagina 2 Empty Re: Creche

Bericht  Gast vr 11 maa 2011 - 20:32

Zo slecht verdient de kinderopvang toch niet? En ja ik vind dat gedicht ook vreselijk. Maar die heb je van elke beroepstak zo'n beetje en ik vind ze allemaal vreselijk smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Creche - Pagina 2 Empty Re: Creche

Bericht  Gast vr 11 maa 2011 - 20:51

Ik vind het ook niet slecht verdienen. Heb banen gehad waarin ik een stuk minder verdiende, en ik verdien momenteel meer dan mijn man, met minder uren. Natuurlijk zou méér lekker zijn, maar blijf je dat overal niet houden? :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Creche - Pagina 2 Empty Re: Creche

Bericht  JD za 12 maa 2011 - 2:12

mwa t verdient niet slecht, maar ook niet goed...
Ik verdien het minst in mijn vriendenkring.
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Creche - Pagina 2 Empty Re: Creche

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum