Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wendagje in de crèche...

+4
Ibbeltje
chipa
M@niek
_Blush_
8 plaatsers

Ga naar beneden

Wendagje in de crèche... Empty Wendagje in de crèche...

Bericht  _Blush_ wo 17 okt 2012 - 6:16

Volgende week moet ik na ruim 6 maanden weer aan het werk... Ellis zal dan ook 2 dagen naar de crèche gaan (en 2 dagen naar mijn moeder en 1 dag naar mijn schoonmoeder).

Vandaag ging ze al enkele uurtjes om te wennen. Toen ik haar ging ophalen, had ze dikke oogjes van het huilen, had ze geen fruitpap willen eten en had niets geslapen... Ze had dus behoorlijk wat gehuild... Ze raadden aan om vrijdag nog eens te komen wennen.

Ik heb het er best moeilijk mee. Toen ze me zag, lachte ze wel meteen en ze is nu ook weer vrolijk maar ze was nog lang aan het na-snikken.

Nog kindjes die het moeilijk hadden bij start in de opvang? En komt het goed? :-P

_Blush_
_Blush_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 245
Punten : 263
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wendagje in de crèche... Empty Re: Wendagje in de crèche...

Bericht  M@niek wo 17 okt 2012 - 6:19

Nou heb ik wel een ouder kindje maar hier is het echt drama geweest na de peuterspeelzaal. Op het moment dat ik haar wakker maakte begon ze al te huilen en dat ging door totdat ze weer naar huis ging.

Maaaar...de aanhouder wint Wink. Ze vind het nu geweldig op de psz. Dagelijks verteld ze verhaaltjes en over buitenspelen. Hier is het dus goed gekomen en ik had er echt een hard hoofd in.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  chipa wo 17 okt 2012 - 6:20

F ging voor het eerst toen hij 8 maanden was en dat is de eerste maand echt niet leuk geweest voor hem. Nu gaat hij er met veel plezier heen. Had het er in het begin erg moeilijk mee om hem daar 2 dagen per week achter te laten, maar nu zie ik hoe leuk hij het er heeft. Komt echt goed hoor. Geef haar in ieder geval een knuffel oid mee waar ze gek is.
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665

Bericht  Ibbeltje wo 17 okt 2012 - 6:32

Er zijn wel meer kindjes die het de eerste keren moeilijk hebben ene moeten wennen. Maar dat komt wel goed hoor. Bij mij is nu ook een kindje die 1 dag komt en die heel veel moeite had waar het nu na weken steeds beter gaat.
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Bericht  Gast wo 17 okt 2012 - 7:24

Ligt dat ook niet aan de leeftijd? F gaat over een kleine 3 weken voor het eerst naar de gastouder en ik denk dat ik er meer moeite mee heb dan F. We zijn er nu al 2 keer geweest, 1 keer op gesprek en een keer omdat ik iets vergeten was en hij vond het wel best.

Gast
Gast

Bericht  _Blush_ wo 17 okt 2012 - 8:21

Het is al wel een tijdje dat ze erg aan mij hangt, zeker bij voedings- en slaapmomenten.

Het zal dus nog even doorbijten worden, zowel voor haar als voor mij. Ik had er echt medelijden mee! Maar ze was wel heel knuffelig de rest van de avond, da's dan wel weer heel lief en leuk ;-).

Ik hoop ook zo dat het binnen een maand ofzo beter gaat !
Normaal is het de bedoeling dat ze maar 1 dag per week gaat, en de 2e dag is occasionele opvang (voor als m'n moeder moet werken). Maar die eerste maand ga ik haar sowieso 2x per week laten gaan. Ik denk dat ze dan misschien wat sneller went dan wanneer ze maar 1x gaat.
_Blush_
_Blush_
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  JD wo 17 okt 2012 - 10:16

Kan me voorstellen dat je het moeilijk vind om te zien dat je kindje het zo moeilijk had met wennen. Misschien krijgt ze nu inderdaad net een beetje dingen door, zoals je ook zegt dat ze best aan jou hangt. Wat dat betreft is het meestal voor een kindje van een maand of 3 alweer makkelijker wennen (maar ook dat zegt niks, want een kleintje kan weer veel meerr moeite hebben met vreemde geluiden, de drukte etc).

Goed van je dat je haar de eerste tijd 2x wilt gaan brengen, zodat ze meer in het ritme komt en beter kan wennen.
Goede tip is inderdaad om iets mee te geven waar jullie geur aan zit, dus een eigen knuffeltje ofzo. Veel kinderen hebben hier echt troost aan.

Wat ik me wel afvroeg - je zei dat ze voor het eerst was wezen wennen, en dat de leidsters, omdat het niet zo goed ging, aan hadden geraden om vrijdag nog maar een keer te komen. Als het wel goed was gegaan, was het dan maar bij 1x wennen gebleven? Dat vind ik zo weinig... Ik ben gewend dat de kindjes 3x komen wennen. Meestal eerst 2 uurtjes, dan 4 uurtjes en dan een hele dag. Zo bouw je het rustig op....

Succes vrijdag, ik hoop dat het wat beter gaat!
En als je een rotgevoel hebt vrijdag, kun je ook altijd naar het kdv bellen he? Om even te vragen hoe het gaat.... doen zoveel ouders bij ons.
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Bericht  Slakje wo 17 okt 2012 - 10:49

Ik ben echt blij dat Louise al met 2 maanden ging, heb zelden dikke tranen meegemaakt.

Succes vrijdag! Hopelijk is haar eerste 'schrik' eraf en kan ze toch wat vrolijk spelen.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12

Bericht  _Blush_ wo 17 okt 2012 - 11:33

JaneDoe schreef:
Wat ik me wel afvroeg - je zei dat ze voor het eerst was wezen wennen, en dat de leidsters, omdat het niet zo goed ging, aan hadden geraden om vrijdag nog maar een keer te komen. Als het wel goed was gegaan, was het dan maar bij 1x wennen gebleven? Dat vind ik zo weinig... Ik ben gewend dat de kindjes 3x komen wennen. Meestal eerst 2 uurtjes, dan 4 uurtjes en dan een hele dag. Zo bouw je het rustig op....

Ik weet niet goed wat gebruikelijk is qua wennen enzo... Als ze nu de hele middag had gespeeld en zonder problemen gegeten/geslapen had, denk ik niet dat ze het echt nodig hadden gevonden om nog een extra dag te komen wennen.

We zijn vorige week al een uurtje daar geweest om samen een beetje te spelen. Maar ze was toen zo gefascineerd door de andere kindjes (had ze nog nooit gezien Wendagje in de crèche... 561177), dat ze weinig gelet heeft op de omgeving of de leidsters denk ik.

Slapen 's middags is thuis ook een enorm probleem. En zelfs bij mijn ouders heeft ze het af en toe nog erg lastig met eten en zeker slapen als ik niet in de buurt ben. Maar daar zal ze vanaf volgende week toch echt wel gewoon aan moeten worden!

Oh ja, één van de leidsters vroeg trouwens of we haar weleens inbakerden om te slapen (hebben we geprobeerd in het begin, maar dat vond ze helemaal niks). Maar bij een baby van 6 maanden moet je toch niet meer beginnen met inbakeren? Ze rolt trouwens ook al van rug naar buik, dan wordt het toch afgeraden ivm wiegendood? Vond het een beetje vreemd, dacht dat ze zoiets toch wel zouden moeten weten...?
_Blush_
_Blush_
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Jilke wo 17 okt 2012 - 17:55

Misschien vroeg ze het puur uit interesse, ipv dat ze het je adviseerde?
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  _Blush_ vr 19 okt 2012 - 1:11

En we zijn er weer na 6 uurtjes wennen in de crèche. Ze was er om 9u en heb haar daarnet opgehaald.

Opnieuw veel gehuild en niets gegeten (2 happen groente en die heeft ze dan ook weer overgegeven - met veel slijmen bij door het harde huilen), wel een uurtje geslapen (in slaap gevallen op de arm van de leidster en dan in bedje gelegd).

Ik had een flesje Nutrilon A.R. meegegeven (gisteren in huis gehaald, want thuis krijgt ze nog BV, heb alleen niet genoeg voorraad). Daar heeft ze 10 ml van gedronken... Ik heb het net opnieuw aangeboden en nu heeft ze wel 120 ml uit. Het ligt dus niet aan de smaak, maar waarschijnlijk aan de stress en het onbekende...

Woensdag gaat ze "voor echt" (zonder dat wij in de buurt zijn - we moeten letterlijk de straat oversteken en kunnen zo bij de crèche binnenlopen).
_Blush_
_Blush_
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Steep vr 19 okt 2012 - 1:30

R. was een jaar toen hij naar het kdv ging. De eerste week (hij gaat 2 a 3 keer per week) hebben ze elke dag gebeld om te vragen of we hem kwamen halen omdat het echt niet ging. Dus we hebben 'm moeten ophalen, na een maand ging het beter en nu kijkt hij niet meer op of om als we weggaan. Wel heeft hij er nog steeds moeite mee als een leidster de ruimte uit loopt, waar dat vandaan komt weet ik niet.
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: