Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Welk creche boekje..

+9
Happydobby
Sanne
studiebol
Ibbeltje
-Ieniemienie-
Funk
Fearie
Parel
Printje
13 plaatsers

Ga naar beneden

Welk creche boekje.. Empty Welk creche boekje..

Bericht  Printje do 28 maa 2013 - 2:59

hebben jullie?

Ik moet voor N nog een boekje hebben voor op de creche. Het boekje dat ik voor R had beviel goed maar is niet meer te koop. Nu had ik voor vandaag allerlei plannen om te gaan kijken voor een boekje, N was ook op de opvang, maar heb alleen maar koffie geleut met vriendinnen.

Dus mijn vraag even hier; welk crecheboekje hebben jullie? Het enigste wat ik wat belangrijk vind is dat er voor de juf wel wat ruimte is om te schrijven en dat het er wel meisjesachtig uitziet haha
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk creche boekje.. Empty Re: Welk creche boekje..

Bericht  Parel do 28 maa 2013 - 3:12

Wij hebben het boekje van lief!

Welk creche boekje.. 12_0612409004600000_pro_flt_frt_01_1108_1528_83027

In dat vakje waar de muis nu zit, kan je een foto van je eigen kindje stoppen.


Laatst aangepast door Parel op do 28 maa 2013 - 3:14; in totaal 1 keer bewerkt
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk creche boekje.. Empty Re: Welk creche boekje..

Bericht  Printje do 28 maa 2013 - 3:13

Ik zie je plaatje niet maar ga ff googlen, is er veel schrijfruimte?
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk creche boekje.. Empty Re: Welk creche boekje..

Bericht  Parel do 28 maa 2013 - 3:15

Heb een wel werkend plaatje gevonden.

Linkerpagina is 1 en al schrijfruimte, rechterkant een kolom eten, kolom slapen, kolom bijzonderen. Ik vind hem erg fijn!
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk creche boekje.. Empty Re: Welk creche boekje..

Bericht  Printje do 28 maa 2013 - 3:16

Oke dank je wel!

Ik heb ook een lief boekje gevonden van Woezel en Pip maar is overal uitverkocht Neutral
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk creche boekje.. Empty Re: Welk creche boekje..

Bericht  Fearie do 28 maa 2013 - 3:26

Ik heb gewoon een blauw boek gehaald bij de Action, daar schrijf ik iedere dag in wat ik zou willen weten (eten/slaapje en poep/plasluiers). Dan is er rechts nog een hele pagina voor de leidster om wat in te schrijven, ik vind dit zelf het leukste omdat er ook veel ruimte over blijft voor foto's en knutsels. Ze besteden er bij D op de groep echt aandacht aan, ik heb zeg maar een minialbum van zijn 1e jaar op de opvang.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk creche boekje.. Empty Re: Welk creche boekje..

Bericht  Funk do 28 maa 2013 - 4:40

http://mijnverhaaltje.hema.nl/41/vrienden--cr%C3%A8cheboekje

Ik kwam deze tegen, vond ik ook wel grappig
Funk
Funk
Prater
Prater

Aantal berichten : 1379
Punten : 1796
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk creche boekje.. Empty Re: Welk creche boekje..

Bericht  -Ieniemienie- do 28 maa 2013 - 7:13

Voor M hadden wij:
Welk creche boekje.. 9789054244806--forever-friends-creche-oppasboek-178

En voor T hadden wij:
Welk creche boekje.. 11_0612409004500000_pro_flt_frt_01_1108_1528_83026

De binnenkant is vrijwel overal het zelfde.
Ene kant ruimte voor een stukje tekst voor papa en mama, en aan de andere kant voor het kdv.
Met slaaptijden, eettijden en wat ze gedaan hebben.
-Ieniemienie-
-Ieniemienie-
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Ergens in Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk creche boekje.. Empty Re: Welk creche boekje..

Bericht  Gast do 28 maa 2013 - 7:17

Ik als pedagogisch medewerker heb echt een hékel aan van die speciale crècheboekjes, ik schrijf liever verhaaltjes. Ik zit dus ook altijd stickers te plakken over alle standaardteksten die er al in staan, en schrijf vervolgens gewoon m'n verhaal. Maargoed, schriftjes worden bij ons toch niet gebruikt voor de dagelijkse overdracht van slaap- en eettijden, maar meer als leuk naslagwerk voor later. Ik raad ouders in elk geval altijd aan om gewoon een schrift met harde kaft en lijntjes bij de Hema of de Action te kopen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welk creche boekje.. Empty Re: Welk creche boekje..

Bericht  Funk do 28 maa 2013 - 7:20

Bij L. op de opvang hebben ze ook gewoon een schrift. Hier schrijven ze dan gewoon een verhaaltje in. Heeft iedereen verder echt iedereen een crèche boekje?


Laatst aangepast door pippi op do 28 maa 2013 - 7:30; in totaal 1 keer bewerkt
Funk
Funk
Prater
Prater

Aantal berichten : 1379
Punten : 1796
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk creche boekje.. Empty Re: Welk creche boekje..

Bericht  Ibbeltje do 28 maa 2013 - 7:22

Wij hebben van die mapjes voor de ouders. Die krijgen ze als ze bij ons komen. Daar kan je de eet slaaptijden schrjven en zo maar er is ook een heel stuk voor een verhaaltje.
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk creche boekje.. Empty Re: Welk creche boekje..

Bericht  studiebol do 28 maa 2013 - 7:44

Wij hebben een crecheboekje van rupsje nooit genoeg voor de een en voor de ander dikki dik. Op de linkerblz genoeg ruimte om te schrijven en op de rechterkant ook nog een gedeelt en daar staan wat kopjes, eten/drinken en slapen. En er worden veel foto's ingeplakt en gedaan. Erg leuk!
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk creche boekje.. Empty Re: Welk creche boekje..

Bericht  Sanne do 28 maa 2013 - 8:11

Ik heb gewoon een kaal schriftje, waar ik in schrijf en de leidsters ook. Vaak teken ik er ook in, bijvoorbeeld kippen en varkentjes als we naar de kinderboerderij zijn geweest, of nijntje op een fiets als we gefietst hebben (en een hele hoop disney figuren omdat ik dat gewoon leuk vind). Verder af en toe een foto. Leuke boekjes worden het zo.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk creche boekje.. Empty Re: Welk creche boekje..

Bericht  Happydobby do 28 maa 2013 - 8:13

Wij kregen er 1 van de opvang.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk creche boekje.. Empty Re: Welk creche boekje..

Bericht  Parel do 28 maa 2013 - 8:40

Lennox schreef:Ik als pedagogisch medewerker heb echt een hékel aan van die speciale crècheboekjes, ik schrijf liever verhaaltjes. Ik zit dus ook altijd stickers te plakken over alle standaardteksten die er al in staan, en schrijf vervolgens gewoon m'n verhaal. Maargoed, schriftjes worden bij ons toch niet gebruikt voor de dagelijkse overdracht van slaap- en eettijden, maar meer als leuk naslagwerk voor later. Ik raad ouders in elk geval altijd aan om gewoon een schrift met harde kaft en lijntjes bij de Hema of de Action te kopen.

Dat zou ik als ouder echt totaal niet tof vinden, als ik jou een speciaal boekje geef om dingen in te schrijven, omdat ik dat boekje leuk vindt, zou ik het heel raar vinden als er overal maar gewoon stickers overheen worden geplakt, en het volledige plaatje weg is. Ik geef niet voor niks dát boekje mee.

Hier wordt er overigens ook vaak niet in geschreven, ik vind het leuk voor haar voor later, en mooi als controle van de dag voor thuis als mijn vriend iets door probeert te geven, maar is er een dag niet geschreven, ook prima. Ik schrijf er zelf soms iets in als er bijzonderheden zijn.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk creche boekje.. Empty Re: Welk creche boekje..

Bericht  Printje do 28 maa 2013 - 8:40

Ik vind zo'n normaal schriftje ook wel een idee. Denk dat ik dat maar gewoon doe.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk creche boekje.. Empty Re: Welk creche boekje..

Bericht  Jezzie do 28 maa 2013 - 8:42

Wij hebben gewoon een schriftje voor L.
En op mijn werk hebben we voor iedereen kind een een multomap daar schrijven we voor de baby's verhaaltjes in en als het kind 1 wordt blijft de map bij ons en doen we alle foto's en wat knutselwerkjes in. Als het kind van het kdv af gaat krijgt het die map mee.
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk creche boekje.. Empty Re: Welk creche boekje..

Bericht  Printje do 28 maa 2013 - 8:43

Dat is ook leuk Jezzie, hier hebben ze wel een plakboek.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk creche boekje.. Empty Re: Welk creche boekje..

Bericht  peach do 28 maa 2013 - 8:44

Wij kregen van het dagverblijf een schriftje,schreven ze in tot 1jaar.
peach
peach
Prater
Prater

Aantal berichten : 524
Punten : 828
Registratiedatum : 04-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk creche boekje.. Empty Re: Welk creche boekje..

Bericht  Printje do 28 maa 2013 - 8:45

Hier schrijven ze zelfs nog voor R. Bij de baby's altijd, en bij R om de week.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk creche boekje.. Empty Re: Welk creche boekje..

Bericht  Urban Naked do 28 maa 2013 - 8:46

Bij ons doen ze niet aan die boekies. Vind het ook wel prima, ik heb vroeger wel eens in een invalpool voor kdv's gezeten als bijbaantje en ik vond het nogal gedoe om er in te moeten schrijven. 1 boekje niet, maar 5 wel.


Laatst aangepast door Urban Naked op do 28 maa 2013 - 8:47; in totaal 1 keer bewerkt
Urban Naked
Urban Naked
Prater
Prater

Aantal berichten : 1101
Punten : 1125
Registratiedatum : 29-02-12
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk creche boekje.. Empty Re: Welk creche boekje..

Bericht  peach do 28 maa 2013 - 8:47

Printje schreef:Hier schrijven ze zelfs nog voor R. Bij de baby's altijd, en bij R om de week.

Ik vind het ook best jammer dat ze het maar tot 1 jaar doen,vond het altijd leuk om te lezen wat ze hadden gedaan en gegeten enzo.
peach
peach
Prater
Prater

Aantal berichten : 524
Punten : 828
Registratiedatum : 04-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk creche boekje.. Empty Re: Welk creche boekje..

Bericht  CCC do 28 maa 2013 - 8:57

Ik heb zelf een boekje voor N. gemaakt, ik heb een simpel roze boekje bij de action gehaald en die heb ik aan de buitenkant met haar naam en plaatjes versierd en de binnenkant ook. Ik heb dit met de cricut machine gedaan.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk creche boekje.. Empty Re: Welk creche boekje..

Bericht  Gast do 28 maa 2013 - 9:04

Parel schreef:
Lennox schreef:Ik als pedagogisch medewerker heb echt een hékel aan van die speciale crècheboekjes, ik schrijf liever verhaaltjes. Ik zit dus ook altijd stickers te plakken over alle standaardteksten die er al in staan, en schrijf vervolgens gewoon m'n verhaal. Maargoed, schriftjes worden bij ons toch niet gebruikt voor de dagelijkse overdracht van slaap- en eettijden, maar meer als leuk naslagwerk voor later. Ik raad ouders in elk geval altijd aan om gewoon een schrift met harde kaft en lijntjes bij de Hema of de Action te kopen.

Dat zou ik als ouder echt totaal niet tof vinden, als ik jou een speciaal boekje geef om dingen in te schrijven, omdat ik dat boekje leuk vindt, zou ik het heel raar vinden als er overal maar gewoon stickers overheen worden geplakt, en het volledige plaatje weg is. Ik geef niet voor niks dát boekje mee.

Hier wordt er overigens ook vaak niet in geschreven, ik vind het leuk voor haar voor later, en mooi als controle van de dag voor thuis als mijn vriend iets door probeert te geven, maar is er een dag niet geschreven, ook prima. Ik schrijf er zelf soms iets in als er bijzonderheden zijn.

We geven het van te voren ook aan, ook omdat we de schriftjes gebruiken om de ontwikkeling van het kind op verschillende gebieden door middel van leuke verhaaltjes aan te duiden. Wij als organisatie zijn bezig in een heel leertraject van ontwikkelingsgericht werken, we observeren veel en aan de hand van dat observeren schrijven we vaak stukjes in de schriftjes. Ouders weten dat, sommige ouders hebben inderdaad van die voorgedrukte crecheboekjes, maar stellen de verhalen eigenlijk meer op prijs.

Daarbij schrijven wij ongeveer maandelijks, en om nou eens in de maand in het schriftje een opsomming te krijgen hoe en wanneer je kindje slaapt, eet en drinkt, lijkt me ook een beetje vreemd. Overigens hebben wij voor de slaap- en eettijden een bord aan de muur hangen waar alles weer op vermeld staat. Ouders maken daar vaak een foto van aan het eind van de dag. Zo gaat de overdacht bij het ophalen ook dieper dan alleen maar een verhaaltje over slapen en eten, en kun je vaak nét de wat leukere dingen vertellen, of net dat verdiepende gesprek met ouder hebben waar je anders in de 5 minuutjes breng- en haaltijd niet aan toe zou komen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welk creche boekje.. Empty Re: Welk creche boekje..

Bericht  Printje do 28 maa 2013 - 9:08

Bij ons staat er vooral een leuk verhaaltje in, ik vind wat hij gegeten heeft echt niet zo interessant eigenlijk. Ook wel of niet geslapen vind ik niet nodig om erin te zetten, bij N dan R slaapt al maanden niet meer. Ik vind het juist leuk dat ze schrijven wat ze gedaan hebben, dat eten en drinken geloof ik wel.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk creche boekje.. Empty Re: Welk creche boekje..

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum