Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Creche

+3
meisjesmama
Flemy
Printje
7 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Creche Empty Creche

Bericht  Gast do 10 maa 2011 - 1:04

Ben even benieuwd naar jullie mening over het volgende. Toen mijn dochter (bijna 1,5 jaar) naar de creche ging, heb ik aangegeven dat ik wilde dat mijn dochter zich gewoon zou aanpassen aan de gewoonten op de creche. Maar dat ik wel twee principes heb in haar opvoeding waarvan ik graag zou willen dat ze die mee zouden nemen. Dat is dat ik niet wil dat mijn dochter teveel zoetigheid binnenkrijgt en dat ik vind dat kinderen getroost moeten worden als ze huilen (dus ook bij het slapen). Dit was geen enkel probleem.

Nu kwam ik D. daar afgelopen week ophalen en ze was heel erg van streek, ze begon enorm hard te huilen toen ze me zag. Ik vroeg dus aan de crecheleidster of ze soms slecht geslapen had en toen gaf zij aan dat ze haar in slaap hadden laten huilen en dat ze daarna onrustig was gebleven. Dus ik vroeg of ze een beetje gejengeld had, nee, ze had echt een tijd hard gehuild, maar dat was nodig om haar indrukken te verwerken. Volgens haar moest je kinderen niet verwennen vanaf een bepaalde leeftijd, want dan hadden ze door dat je wel kwam als ze huilden. Heb nog een keer mijn standpunt hierin duidelijk gemaakt, maar het kwam niet helemaal over.

Toen nam ik haar spulletjes mee naar huis en daar zat een half opgegeten doosje Smarties tussen... Ik baal gewoon enorm van deze dingen. Hoe gaat dat met jullie kindjes, passen die zich aan aan de gewoontes van de creche of hebben jullie de creche ook bepaalde dingen meegegeven waar de creche rekening mee houdt? En op deze creche is het normaal dat de kindjes als tussendoortje een lange vinger krijgen of af en toe snoep, gebeurt dat bij andere creches ook?




Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Creche Empty Re: Creche

Bericht  Gast do 10 maa 2011 - 1:12

Wat belachelijk zeg, dat ze eerst zeggen dat ze daar rekening mee zullen houden om vervolgens het tegenovergestelde te doen.
Ik zou een gesprek aan gaan en nogmaals duidelijk aangeven dat je dit niet wil hebben.
Gebeurd het daarna weer dan zou ik een klacht indienen.

Mijn dochter hadden ze een week of drie geleden op de grond laten spelen… Buiten!
Het waaide die dag enorm hard en ze hadden haar ook geen muts op gedaan.
Het was helemaal geen weer voor kindjes die nog niet goed lopen en dus veel zitten, buiten te laten spelen op de grond. Veel te koud. Ik heb gezegd dat ze best mee naar buiten mag, maar dat zodra ze gaat zitten ze in de wandelwagen o.i.d. moet omdat ik het nu nog veel te koud vind.
Dat was prima en van de week hadden ze haar op een mat gezet.

Tussendoortjes zijn hier liga, krentjes, een cracker of een extra stuk fruit en geen zoetigheid.
Dat zou ik ook nog niet echt op prijs stellen. Ze krijgt dit thuis ook niet.
Als er iets zoets getrakteerd wordt dan vind ik het in zijn geheel terug in haar bakje.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Creche Empty Re: Creche

Bericht  Gast do 10 maa 2011 - 1:14

Ik heb aangegeven dat hij veel in links opgemaakt bedje moet liggen in verband met afplatting mar vak ligt hij gewoon in rechts opgemaakt bedje. Ik heb vaak gezegd en opgeschreven maar helpt niet...[center]

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Creche Empty Re: Creche

Bericht  Printje do 10 maa 2011 - 1:15

Ik snap je heel goed! Je bent al flexibel door te zeggen dat ze overal in mee moet gaan op 2 dingen na en dan houden ze zich daar niet aan... Goed dat je er iets van gezegd hebt, hopelijk heeft het effect.

Ik heb het momenteel ook even gehad met het kdv. Zo kwam ik hem 2 weken geleden halen, en toen ik hem in de fietsstoel zette rook ik al dat hij gepoept had. Nou ja kan gebeuren dus thuis verschonen en ik wist serieus niet wat ik zag. Helemaal FELRODE billen en aangekoekte poep. Grrr zelfs mijn ubernuchtere man schrok ervan.

Maar waar ik nog het meeste mee zit is dat ze hem in mijn ogen te weinig drinken geven. Dit heb ik al meedere malen aangekaart maar het heeft weinig effect. Wanneer we thuiskomen drinkt hij 2!!!! bekers water leeg, dan moet hij toch al langer dorst hebben lijkt me....

Ook stond er steeds in zijn boekje brood met melk. Ikd acht al mmm das raar thuis drinkt hij geen melk, hij vindt het niet lekekr, maar drinkyoghurt ofzo. Dus ik vraag het na zeggen ze nee hoor hij drinkt geen melk. Waarom staat dat dan in zijn boekje?????????????

De laatste 2 weken gaat het overigens wel beter en voorheen had ik eigenlijk ook nooit geen klachten. Maar dus de laatste 2 mnd was het ff minder.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Creche Empty Re: Creche

Bericht  Flemy do 10 maa 2011 - 3:07

Printje schreef:Ik snap je heel goed! Je bent al flexibel door te zeggen dat ze overal in mee moet gaan op 2 dingen na en dan houden ze zich daar niet aan... Goed dat je er iets van gezegd hebt, hopelijk heeft het effect.

Ik heb het momenteel ook even gehad met het kdv. Zo kwam ik hem 2 weken geleden halen, en toen ik hem in de fietsstoel zette rook ik al dat hij gepoept had. Nou ja kan gebeuren dus thuis verschonen en ik wist serieus niet wat ik zag. Helemaal FELRODE billen en aangekoekte poep. Grrr zelfs mijn ubernuchtere man schrok ervan.

Maar waar ik nog het meeste mee zit is dat ze hem in mijn ogen te weinig drinken geven. Dit heb ik al meedere malen aangekaart maar het heeft weinig effect. Wanneer we thuiskomen drinkt hij 2!!!! bekers water leeg, dan moet hij toch al langer dorst hebben lijkt me....

Ook stond er steeds in zijn boekje brood met melk. Ikd acht al mmm das raar thuis drinkt hij geen melk, hij vindt het niet lekekr, maar drinkyoghurt ofzo. Dus ik vraag het na zeggen ze nee hoor hij drinkt geen melk. Waarom staat dat dan in zijn boekje?????????????

De laatste 2 weken gaat het overigens wel beter en voorheen had ik eigenlijk ook nooit geen klachten. Maar dus de laatste 2 mnd was het ff minder.

Dit hadden wij precies hetzelfde met het KDV waar mijn oudste dochter eerst heen ging. Arme kind had zó erge dorst als ze thuis kwam.
In haar dagboekje stond ook standaard dat ze brood en melk had gehad met de lunch, maar later kwam ik erachter dat ze geen melk maar Optimel gaven. Met zoetstoffen dus en dat wilde ik echt niet hebben.
N.a.v. deze en andere klachten heb ik haar daar toen ook af gehaald.
Flemy
Flemy
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Creche Empty Re: Creche

Bericht  Printje do 10 maa 2011 - 5:27

De school waar ik werk wordt hoogstwaarschijnlijk per aankomende schooljaar een brede school. Dat houdt in dat er ook dag-naschoolse opvang komt. Hij gaat dan ook meteen hiernaar toe.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Creche Empty Re: Creche

Bericht  Gast do 10 maa 2011 - 6:56

In principe doet mijn zoon gewoon mee met wat er op het kinderdagverblijf allemal gedaan en gegeven word. Het enige wat ik echt niet wil is dat hij varkensvlees krijg. Voor een paar weken terug kwam ik iets eerder dan normaal bnnen en zaten ze allemaal een cracker te eten. Mijn zoon had er 1 met smeerworst.Ik heb het toen afgepakt en in de prullenbak gegooid. De leidster zei: ja hij had hem afgepakt van een ander kindje en hij zat zo lekker te smullen dat ik het gewoon zielig vond om de cracker af te pakken.. Heb maar even heel duidelijk gemaakt dat ik hier niet van gediend ben en volgende week heb ik een gesprek met het locatiehoofd. (er zijn meerdere afspraken waar ze zich niet aan houden)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Creche Empty Re: Creche

Bericht  meisjesmama do 10 maa 2011 - 7:16

Ik vind dat een Kdv tot op een zekere hoogte rekenig moet houden met de wensen van de ouders. Ik vind troosten en geen varkensvlees wel belangrijk. Zoetigheid zou ik in beperkte mate minder moeite mee hebben.

Hier hadden ze mijn jongste laatst smeerkaas gegeven op brood terwijl ze KMA heeft. Daar heb ik wel wat van gezegd en toen kreeg ik wel een verontschulding en nu word het goed overlegd.

En als ik zag waar mijn oudste dochter net mee thuis komt qua traktatie. Dat verbaasde me echt.. 4 snoepjes een ballon in een zakje dat vind ik echt te veel van het goede.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Creche Empty Re: Creche

Bericht  Gast do 10 maa 2011 - 9:30

Vervelend zegt dat er zulke grote fouten gemaakt worden.

Maar van Meisjemama snap ik niet zo goed waarom ze die snoepjes en ballon teveel van het goede vind als het mee naar huis is gegaan?
Als er iemand veel trakteerd mogen ze bij 'ons' (waar ik werk) 1 of 2 snoepjes, ligt er aan wat het is en de rest gaat mee naar huis. Sommige ouders geven echt veel ongezond mee als traktatie!


Laatst aangepast door Theedoosje op do 10 maa 2011 - 9:41; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Creche Empty Re: Creche

Bericht  moepie do 10 maa 2011 - 9:35

Ik vind dat je heel redelijk bent als ouder, die 2 dingen mag je gerust vragen van de leidster.
Ik werk zelf ook op een kdv en soms geven ouders ook zulke dingen aan bij ons, dan houd je daar rekening mee.
Eerder aten we na het fruit ook een lange vinger maar nu altijd een soepstengel of een klein koekje. Wij eten geen snoep maar soms wel eens andere lekker dingen; een keer in de week of twee weken een keer een knakworstje of soep bij de boterham. Als we een keer iets feestelijks hebben (zoals carnaval, nationale voorleesweek) eten we wel eens pannekoeken of poffertjes.
Als er op snoep getrakteerd wordt gaat dit in de bakjes van de kinderen om het mee te nemen naar huis. We wijzen ouders erop dat we graag willen dat er gezond wordt getrakteerd en vertellen ook dat traktaties anders in de bakjes gaan. Dit kunnen we nog zo vaak zeggen en opschrijven in nieuwsbrieven..... geregeld wordt er toch op snoep getrakteerd!

Waar ik nog wel nieuwsgierig naar ben is; stel ze hadden je dochtertje uit bed gehaald omdat ze maar bleef huilen en erg verdrietig was en als gevolg had ze niet geslapen... hoe had je dan gereageerd? Of wat had je verwacht?

Ben gewoon benieuwd naar de gedachte van een ouder in zo'n geval smile
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Creche Empty Re: Creche

Bericht  Gast do 10 maa 2011 - 9:39

Jee, dat is echt niet tof nee...

Hier eigenlijk geen klachten over het kdv. Als er iets is waar ik wil dat ze rekening mee houden, dan doen ze dat ook altijd eigenlijk. Gaat altijd in goed overleg.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Creche Empty Re: Creche

Bericht  Gast do 10 maa 2011 - 9:43

Oh daar zou ik echt niet van gediend zijn, als je al een paar keer hebt aangegeven dat je die dingen niet wilt hebben. Ik zou daar zelfs een beetje pissig om zijn. Misschien een gesprek aanvragen bij de leidster?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Creche Empty Re: Creche

Bericht  meisjesmama do 10 maa 2011 - 10:02

Theedoosje schreef:Vervelend zegt dat er zulke grote fouten gemaakt worden.

Maar van Meisjemama snap ik niet zo goed waarom ze die snoepjes en ballon teveel van het goede vind als het mee naar huis is gegaan?
Als er iemand veel trakteerd mogen ze bij 'ons' (waar ik werk) 1 of 2 snoepjes, ligt er aan wat het is en de rest gaat mee naar huis. Sommige ouders geven echt veel ongezond mee als traktatie!

ja sorry dat bedoelde ik te schrijven maar werd afgeleid door mijn dochter. Ik snap niet dat er dus ouders zijn die zoveel snoep trakteren. Als ik dan bedenk dat ze ook al een snoepje hebben gegeten op de groep. Ik doelde dus op het Kdv en vind dat ze dan echt moeten aangegeven dat zo iets niet kan.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Creche Empty Re: Creche

Bericht  Gast do 10 maa 2011 - 10:06

Wij als kdv geven dit inderdaad aan. Mocht een ouder met snoep komen, dan trakteren we ook niet en delen we het ook niet uit. We doen het dan in de mandjes en dan mogen d eouders zelf beslissen of ze de kinderen thuis snoep willen geven, of niet.

Qua in slaap laten huilen: Ik moet bekennen dat wij dit ook wel eens doen, wij hebben een paar kindjes die zichzelf echt altijd eventjes in slaap moeten huilen. Maar natuurlijk doen we dit niet als ouders expliciet aangegeven hebben dat ze dit niet willen. En zo gauw we merken dat het meer wordt dan jammeren alleen, daar in dat bedje, dan gaan we altijd even kijken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Creche Empty Re: Creche

Bericht  Gast do 10 maa 2011 - 10:44

Bedankt voor al jullie reacties, dan weet ik hoe creches normaalgesproken omgaan met wensen van de ouders. Ik ga het er morgen even over hebben met de leidster.

@ Moepie: D. huilt eigenlijk zelden voor ze gaat slapen, meestal aai ik een paar keer over haar hoofdje als ze het wel doet en dan gaat ze normaal wel slapen. Dus ik had eigenlijk verwacht dat ze haar zouden troosten en als dat niet zou helpen, even eruit halen en dan een half uurtje later opnieuw naar bed.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Creche Empty Re: Creche

Bericht  moepie do 10 maa 2011 - 10:47

Twellie schreef:Bedankt voor al jullie reacties, dan weet ik hoe creches normaalgesproken omgaan met wensen van de ouders. Ik ga het er morgen even over hebben met de leidster.

@ Moepie: D. huilt eigenlijk zelden voor ze gaat slapen, meestal aai ik een paar keer over haar hoofdje als ze het wel doet en dan gaat ze normaal wel slapen. Dus ik had eigenlijk verwacht dat ze haar zouden troosten en als dat niet zou helpen, even eruit halen en dan een half uurtje later opnieuw naar bed.

Goed inderdaad om het even te bespreken.
En w.b.t het huilen in slaap snap ik wat je bedoelt hoor, zo zouden wij het inderdaad ook doen! Maar het kán natuurlijk het geval zijn dat ze blijft huilen en echt niet wil slapen, dan zou ik na een tijdje het kindje er maar uit halen, en dan slaapt hij/zij die middag dus niet. Anders kunnen de andere kindjes ook niet slapen.
Zou je dat begrijpen als ze je dat verteld zouden hebben?
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Creche Empty Re: Creche

Bericht  Gast do 10 maa 2011 - 10:55

moepie schreef:
Twellie schreef:Bedankt voor al jullie reacties, dan weet ik hoe creches normaalgesproken omgaan met wensen van de ouders. Ik ga het er morgen even over hebben met de leidster.

@ Moepie: D. huilt eigenlijk zelden voor ze gaat slapen, meestal aai ik een paar keer over haar hoofdje als ze het wel doet en dan gaat ze normaal wel slapen. Dus ik had eigenlijk verwacht dat ze haar zouden troosten en als dat niet zou helpen, even eruit halen en dan een half uurtje later opnieuw naar bed.

Goed inderdaad om het even te bespreken.
En w.b.t het huilen in slaap snap ik wat je bedoelt hoor, zo zouden wij het inderdaad ook doen! Maar het kán natuurlijk het geval zijn dat ze blijft huilen en echt niet wil slapen, dan zou ik na een tijdje het kindje er maar uit halen, en dan slaapt hij/zij die middag dus niet. Anders kunnen de andere kindjes ook niet slapen.
Zou je dat begrijpen als ze je dat verteld zouden hebben?

Ja, dat had ik zeker kunnen begrijpen, ik had liever gehad dat ze haar eruit haalden dan haar laten huilen. Als leidster kun je nou eenmaal niet afdwingen dat een kind gaat slapen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Creche Empty Re: Creche

Bericht  Filoria do 10 maa 2011 - 23:09

Als moeder én ex-medewerker op een KDV kan ik me in allebei de partijen verplaatsen. Je moet je realiseren dat een leidster vaak wel van 20 kinderen moet onthouden wat hun bijzonderheden zijn. Leidsters hebben wel mappen of kaartjes waar ze info op kunnen zoeken, maar je kunt moeilijk de hele dag alles opzoeken. Die medewerkers hebben het echt superdruk.

Eigenlijk is de verhouding tussen het aantal kinderen en het aantal medewerkers niet ideaal naar mijn mening. Op een peutergroep gebeurt het soms dat er om 9.15u al 13 kinderen binnen zijn en er nog maar één leidster aanwezig is. Vanochtend nog gezien op het KDV van mijn zoontje. Er waren twee kinderen aan het roepen dat ze gepoept hadden, twee kinderen maakten ruzie, een meisje huilde omdat haar moeder weg was en twee vaders stonden te wachten tot ze iets konden vragen. Belachelijk dat dat kan eigenlijk. Die kinderen zijn nog zo jong!

Ik vind de dingen uit jouw voorbeeld wel over de grens gaan trouwens. Zelf zou ik er zeker iets van zeggen als mijn zoontje smarties at op het KDV. Zoiets mee naar huis geven vind ik wat anders, dan kunnen ouders zelf beslissen wat ze ermee doen.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Creche Empty Re: Creche

Bericht  Rouxxxe vr 11 maa 2011 - 2:53

Filoria schreef:Als moeder én ex-medewerker op een KDV kan ik me in allebei de partijen verplaatsen. Je moet je realiseren dat een leidster vaak wel van 20 kinderen moet onthouden wat hun bijzonderheden zijn. Leidsters hebben wel mappen of kaartjes waar ze info op kunnen zoeken, maar je kunt moeilijk de hele dag alles opzoeken. Die medewerkers hebben het echt superdruk.

Eigenlijk is de verhouding tussen het aantal kinderen en het aantal medewerkers niet ideaal naar mijn mening. Op een peutergroep gebeurt het soms dat er om 9.15u al 13 kinderen binnen zijn en er nog maar één leidster aanwezig is. Vanochtend nog gezien op het KDV van mijn zoontje. Er waren twee kinderen aan het roepen dat ze gepoept hadden, twee kinderen maakten ruzie, een meisje huilde omdat haar moeder weg was en twee vaders stonden te wachten tot ze iets konden vragen. Belachelijk dat dat kan eigenlijk. Die kinderen zijn nog zo jong!

Ik werk zelf ook in de kinderopvang en ben het zo met je eens! Dit wat je beschrijft gebeurt bij ons ook regelmatig en ik hoor ook van collega's op andere vestigingen dat het daar ook wel eens voorkomt. Wij hebben ook wel eens dat ouders over dingetjes niet tevreden zijn, dit nemen we altijd serieus en proberen daar dan een weg in te vinden waar de ouders tevreden mee zijn en voor de leidsters ook goed werkbaar is, maar de werkdruk maakt dat soms best lastig..
Rouxxxe
Rouxxxe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1316
Punten : 1342
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Creche Empty Re: Creche

Bericht  JD vr 11 maa 2011 - 4:11

TO ik snap je heel erg goed, maar omdat ik zelf op een kdv werk, snap ik (in zekere mate) de leidsters ook....

wat betreft het snoep; als ze wisten dat jij liever geen snoep wil, dan hadden ze dat doosje smarties (sowieso al een heeeele rare traktatie voor op een kdv..het is klein, eng, chocola....maar goed, dat even ter zijde) gewoon helemaal dicht moeten laten en aan jou mee moeten geven, zodat je thuis kunt beslissen wat je ermee doet.

wat betreft het slapen; het laten huilen gebeurt op de meeste kdv's, maar aangezien jij van te voren duidelijk hebt aangegeven dat je dit niet wilt, vind ik dat ze die wens moeten respecteren. Of ze hadden meteen eerlijk tegen je moeten zeggen dat dat niet altijd haalbaar zal zijn.
Kijk als een kindje overduidelijk bekaf is, je legt het op bed en het huilt... dan kun je 2 dingen; even doorzetten en laten huilen (natuurlijk niet te lang) of haar eruit halen, waarna ze waarschijnlijk evengoed de hele groep bij elkaar zal krijsen omdat ze gewoon heel erg moe is....
Ik ben het met hun eens dat het ook een kwestie van wennen is; andere geluiden, andere geuren, ander bedje, in een slaapkamer met andere kinderen.... en in die zin zal ze moeilijk wennen als ze er na 1 kik al uitgehaald wordt...dat is de reden waarom ik hun ook wel snap. Maar je merkt snel genoeg wanneer een kindje zo van streek is, dat het echt niet meer gaat slapen. Alleen dan zou ik haar er wel uithalen, maar toch zorgen dat ze ergens anders kan slapen (ik weet niet hoe oudje kindje is?), bijvoorbeeld op de bank onder een dekentje, of in de box/hangwieg....dat ze toch haar rustmomentje heeft...

Dus ik ben het met je eens hoor, ze hebben niet goed gehandeld. Alleen weten ouders vaak niet hoe het eraan toe gaat op een kdv, hoe het s om een groep met 14 kinderen te hebben van alle leeftijden, en dat er echt zoveel mogelijk rekening wordt gehouden met de wensen van de ouders, maar dit niet altijd 100% kan. Al vind ik wel dat je hier als leidster zijnde dan al meteen duidelijk over moet zijn naar de ouder toe in het kennismakingsgesprek....
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Creche Empty Re: Creche

Bericht  JD vr 11 maa 2011 - 4:13

Rouxxxe schreef:
Filoria schreef:Als moeder én ex-medewerker op een KDV kan ik me in allebei de partijen verplaatsen. Je moet je realiseren dat een leidster vaak wel van 20 kinderen moet onthouden wat hun bijzonderheden zijn. Leidsters hebben wel mappen of kaartjes waar ze info op kunnen zoeken, maar je kunt moeilijk de hele dag alles opzoeken. Die medewerkers hebben het echt superdruk.

Eigenlijk is de verhouding tussen het aantal kinderen en het aantal medewerkers niet ideaal naar mijn mening. Op een peutergroep gebeurt het soms dat er om 9.15u al 13 kinderen binnen zijn en er nog maar één leidster aanwezig is. Vanochtend nog gezien op het KDV van mijn zoontje. Er waren twee kinderen aan het roepen dat ze gepoept hadden, twee kinderen maakten ruzie, een meisje huilde omdat haar moeder weg was en twee vaders stonden te wachten tot ze iets konden vragen. Belachelijk dat dat kan eigenlijk. Die kinderen zijn nog zo jong!

Ik werk zelf ook in de kinderopvang en ben het zo met je eens! Dit wat je beschrijft gebeurt bij ons ook regelmatig en ik hoor ook van collega's op andere vestigingen dat het daar ook wel eens voorkomt. Wij hebben ook wel eens dat ouders over dingetjes niet tevreden zijn, dit nemen we altijd serieus en proberen daar dan een weg in te vinden waar de ouders tevreden mee zijn en voor de leidsters ook goed werkbaar is, maar de werkdruk maakt dat soms best lastig..

+1. De werkdruk is echt heel erg hoog. Helaas heerst nog vaak het beeld van het lekker bij de zandbak zitten en de hele dag met de kindjes spelen...maar niets is minder waar. er komt steeds meer bij kijken, waardoor er steeds minder tijd is voor de kinderen (vind ik).
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Creche Empty Re: Creche

Bericht  Gast vr 11 maa 2011 - 4:21

*Marietje* schreef:
Rouxxxe schreef:
Filoria schreef:Als moeder én ex-medewerker op een KDV kan ik me in allebei de partijen verplaatsen. Je moet je realiseren dat een leidster vaak wel van 20 kinderen moet onthouden wat hun bijzonderheden zijn. Leidsters hebben wel mappen of kaartjes waar ze info op kunnen zoeken, maar je kunt moeilijk de hele dag alles opzoeken. Die medewerkers hebben het echt superdruk.

Eigenlijk is de verhouding tussen het aantal kinderen en het aantal medewerkers niet ideaal naar mijn mening. Op een peutergroep gebeurt het soms dat er om 9.15u al 13 kinderen binnen zijn en er nog maar één leidster aanwezig is. Vanochtend nog gezien op het KDV van mijn zoontje. Er waren twee kinderen aan het roepen dat ze gepoept hadden, twee kinderen maakten ruzie, een meisje huilde omdat haar moeder weg was en twee vaders stonden te wachten tot ze iets konden vragen. Belachelijk dat dat kan eigenlijk. Die kinderen zijn nog zo jong!

Ik werk zelf ook in de kinderopvang en ben het zo met je eens! Dit wat je beschrijft gebeurt bij ons ook regelmatig en ik hoor ook van collega's op andere vestigingen dat het daar ook wel eens voorkomt. Wij hebben ook wel eens dat ouders over dingetjes niet tevreden zijn, dit nemen we altijd serieus en proberen daar dan een weg in te vinden waar de ouders tevreden mee zijn en voor de leidsters ook goed werkbaar is, maar de werkdruk maakt dat soms best lastig..

+1. De werkdruk is echt heel erg hoog. Helaas heerst nog vaak het beeld van het lekker bij de zandbak zitten en de hele dag met de kindjes spelen...maar niets is minder waar. er komt steeds meer bij kijken, waardoor er steeds minder tijd is voor de kinderen (vind ik).

Dat vind ik erg raar. Om die tijd moeten bij ons beide leidsters van de groep er al zijn. Om half 8 of 8 begint de 1e en de 2e om 9 uur.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Creche Empty Re: Creche

Bericht  JD vr 11 maa 2011 - 5:22

@ theedoosje, dat hoeft niet persé. het hangt af van je openingstijden en je werktijden.

bij ons is het :

half 8: babyleidster + dreumesleidster (werken tot half 5)
kwart over 8: babyleidster + peuterleidster (werken tot kwart over 5)
half 10: babyleidster+ peuterleidster+dreumesleidster (werken tot half 7)

Bij ons is het 's ochtends redelijk rustig, en juist tot half 7 erg druk, dus wij hebben ervoor gekozen om met meer mensen te sluiten en minder mensen te openen. 's ochtends openen we in de hal, en vangen dus elkaars kinderen op. Om 8.15, als de andere leidsters er dus zijn, gaan we terug naar de eigen groep. Werkt over t algemeen prima.

JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Creche Empty Re: Creche

Bericht  Gast vr 11 maa 2011 - 6:38

*Marietje* schreef:@ theedoosje, dat hoeft niet persé. het hangt af van je openingstijden en je werktijden.

bij ons is het :

half 8: babyleidster + dreumesleidster (werken tot half 5)
kwart over 8: babyleidster + peuterleidster (werken tot kwart over 5)
half 10: babyleidster+ peuterleidster+dreumesleidster (werken tot half 7)

Bij ons is het 's ochtends redelijk rustig, en juist tot half 7 erg druk, dus wij hebben ervoor gekozen om met meer mensen te sluiten en minder mensen te openen. 's ochtends openen we in de hal, en vangen dus elkaars kinderen op. Om 8.15, als de andere leidsters er dus zijn, gaan we terug naar de eigen groep. Werkt over t algemeen prima.


Oh nou wij zijn van half 8 tot half 7 open. Om half 8 beginnen er 2, 1 van peutergroep en 1 van babygroep.
Om 8 komt er 1 van de andere peutergroep en ook 1 op de babygroep (we hebben dus 2 babygroepen en 2 peutergroepen) en die werken tot 5 uur. En dan om 9 komt van elke groep ook weer een leidster en die werken of tot 6 of tot half 7 (1 van de peutergroepen en 1 van de baby's, dus met zijn tweeen tot half 7 ( plus 1 van de bso) )


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Creche Empty Re: Creche

Bericht  JD vr 11 maa 2011 - 7:11

Theedoosje schreef:
*Marietje* schreef:@ theedoosje, dat hoeft niet persé. het hangt af van je openingstijden en je werktijden.

bij ons is het :

half 8: babyleidster + dreumesleidster (werken tot half 5)
kwart over 8: babyleidster + peuterleidster (werken tot kwart over 5)
half 10: babyleidster+ peuterleidster+dreumesleidster (werken tot half 7)

Bij ons is het 's ochtends redelijk rustig, en juist tot half 7 erg druk, dus wij hebben ervoor gekozen om met meer mensen te sluiten en minder mensen te openen. 's ochtends openen we in de hal, en vangen dus elkaars kinderen op. Om 8.15, als de andere leidsters er dus zijn, gaan we terug naar de eigen groep. Werkt over t algemeen prima.


Oh nou wij zijn van half 8 tot half 7 open. Om half 8 beginnen er 2, 1 van peutergroep en 1 van babygroep.
Om 8 komt er 1 van de andere peutergroep en ook 1 op de babygroep (we hebben dus 2 babygroepen en 2 peutergroepen) en die werken tot 5 uur. En dan om 9 komt van elke groep ook weer een leidster en die werken of tot 6 of tot half 7 (1 van de peutergroepen en 1 van de baby's, dus met zijn tweeen tot half 7 ( plus 1 van de bso) )


precies hetzelfde als ik hierboven schreef dus...zelfde opbouw, enige verschil is dat onze late dienst om half 10 begint ipv 9 uur...
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Creche Empty Re: Creche

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum