Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zonder ontbijt naar crèche/school

+32
Lejow
Coco
PapillonRose
studiebol
Liadan
teletascha
holaagirl
Aimee
Supertalentje
Parisienne
mauwmauw
kwak
Bolleke
Slakje
Twellie
Mom-Of-3
mickey
RYW
Darius
M@niek
Océane
Paper Crown
Jazzlyn
Tania
Niene
Linda
Susan
Parel
Limburg85
Jasmine
Muus
SoGood
36 plaatsers

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Zonder ontbijt naar crèche/school  Empty Zonder ontbijt naar crèche/school

Bericht  Parel zo 28 okt 2012 - 21:00

Ik zie net op het nieuws dat er nog steeds veel kinderen zijn die zonder ontbijt de deur uit gaan. Ik schrik daar best van! Als ouder zijnde ben jij verantwoordelijk, en eerlijk js eerlibk ontbijt is gewoon de belangrijkste maaltijd van de dag. Sowieso vind ik het knap, want L heeft echt mega honger als ze wakker wordt, die eist nog net niet dat ze gelijk in bed al een boterham krijgt.

Ik vind het heel belangrijk dat ze in ieder geval goed de dag begint, of een poging doet.

Jullie?


Laatst aangepast door Parel op zo 28 okt 2012 - 21:20; in totaal 1 keer bewerkt
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Zonder ontbijt naar crèche/school  Empty Re: Zonder ontbijt naar crèche/school

Bericht  SoGood zo 28 okt 2012 - 21:02

Een bh?
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zonder ontbijt naar crèche/school  Empty Re: Zonder ontbijt naar crèche/school

Bericht  SoGood zo 28 okt 2012 - 21:02

Sogood schreef:Een bh?

Boterham!
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zonder ontbijt naar crèche/school  Empty Re: Zonder ontbijt naar crèche/school

Bericht  Gast zo 28 okt 2012 - 21:04

Hier is het gillen en janken tot ze eerst een papfles gehad hebben, eerder is er geen land mee te bezeilen. Brood weigeren ze, ze willen eerst een fles.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zonder ontbijt naar crèche/school  Empty Re: Zonder ontbijt naar crèche/school

Bericht  SoGood zo 28 okt 2012 - 21:04

Sogood schreef:
Sogood schreef:Een bh?

Boterham!

Wel een beetje raar van jou afgekort hoor, Parel! Very Happy Overigens ben ik geen moeder maar het lijkt me idd heel belangrijk dat een kind pas na een goed ontbijt naar school gaat. Je hebt brandstof nodig om goed te kunnen functioneren, ontbijt is gewoon super belangrijk.


Laatst aangepast door Sogood op zo 28 okt 2012 - 21:07; in totaal 1 keer bewerkt
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zonder ontbijt naar crèche/school  Empty Re: Zonder ontbijt naar crèche/school

Bericht  Linda zo 28 okt 2012 - 21:05

Ik vind ontbijt ook erg belangrijk, niet belangrijker dan het avondeten trouwens. Hier heeft dochter ook echt trek als ze wakker wordt.
Op vrije dagen ontbijten we altijd gezellig in bed.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zonder ontbijt naar crèche/school  Empty Re: Zonder ontbijt naar crèche/school

Bericht  Muus zo 28 okt 2012 - 21:06

Mijn dochter heeft bijna nooit honger, maar moet toch altijd een boterham eten van ons.
Als ik de keuze aan haar overliet zou pas tegen lunchtijd wat trek hebben.

Muus
Prater
Prater

Aantal berichten : 557
Punten : 619
Registratiedatum : 28-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zonder ontbijt naar crèche/school  Empty Re: Zonder ontbijt naar crèche/school

Bericht  Gast zo 28 okt 2012 - 21:11

Ik dacht ook huh,BH? scratch

Ik vind ontbijt ook erg belangrijk. Ik ben zelf al erg gammel als ik niet fatsoenlijk een boterham eet 's ochtends.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zonder ontbijt naar crèche/school  Empty Re: Zonder ontbijt naar crèche/school

Bericht  Jasmine zo 28 okt 2012 - 21:11

Ik snap dat ook niet hoor. Het ontbijt is de belangrijkste maaltijd van de dag, dat is toch een stukje verantwoordelijkheid dat je als ouder moet nemen? Daarbij, als ik J. zonder ontbijt naar de peuterspeelzaal stuur, houdt ze het nooit vol.
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zonder ontbijt naar crèche/school  Empty Re: Zonder ontbijt naar crèche/school

Bericht  Susan zo 28 okt 2012 - 21:12

Ze willen meestal wel, niet altijd en ik kan ze niet dwingen, maar ik bied ze wel altijd brood aan en vaak nog een alternatief, zoals een cracker of fruit. Als ze helemaal niet gegeten hebben schrijf ik dat wel in het schriftje of ik geef het aan op de peuterspeelzaal. Bij E in de groep worden om 10 uur crackers gegeten en bij Y op de peuterspeelzaal om 10 uur fruit en als kinderen honger hebben, geven ze daar ook wel een extra cracker tussendoor, dus het is dan gelukkig niet zo dat ze heel lang niet eten. Maar eten opdringen, dat werkt dus niet.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zonder ontbijt naar crèche/school  Empty Re: Zonder ontbijt naar crèche/school

Bericht  Gast zo 28 okt 2012 - 21:14

Eten opdringen werkt idd nooit...maar ik vind het wel belangrijk dat je als ouder tenminste wat te eten aanbied, als ze het niet opeten is hun eigen keuze natuurlijk. Maar die keuze voor ontbijt moet er wel zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zonder ontbijt naar crèche/school  Empty Re: Zonder ontbijt naar crèche/school

Bericht  Limburg85 zo 28 okt 2012 - 21:15

R eet zijn ontbijt op het kinderopvang, thuis vind hij het nog te vroeg en eet dan niet zijn boterham.
S moet altijd zijn brood opeten voordat hij naar school gaat, bij hem is er geen discussie mogelijk.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Limburg

Terug naar boven Ga naar beneden

Zonder ontbijt naar crèche/school  Empty Re: Zonder ontbijt naar crèche/school

Bericht  Parel zo 28 okt 2012 - 21:16

Haha excuses! Ook een beetje raar in deze context, die afkorting idd haha zal het even aanpassen!
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Zonder ontbijt naar crèche/school  Empty Re: Zonder ontbijt naar crèche/school

Bericht  Parel zo 28 okt 2012 - 21:19

Zelda schreef:Eten opdringen werkt idd nooit...maar ik vind het wel belangrijk dat je als ouder tenminste wat te eten aanbied, als ze het niet opeten is hun eigen keuze natuurlijk. Maar die keuze voor ontbijt moet er wel zijn.

Nou ja precies, je hebt pap, drinkontbijt, al is het maar iets.
Als kindjes bij ons op de opvang ook ontbijten dan laat ik ze net zolang zitten totdat ze iig een beetje hebben gegeten (afhankelijk van het kind natuurlijk). Je merkt snel genoeg wanneer ze vol zitten of wanneer ze puur willen gaan spelen.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Zonder ontbijt naar crèche/school  Empty Re: Zonder ontbijt naar crèche/school

Bericht  Linda zo 28 okt 2012 - 21:19

Ik zou het inderdaad ook niet opdringen. Dat doe ik met geen enkele maaltijd, dus ook niet met het ontbijt.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zonder ontbijt naar crèche/school  Empty Re: Zonder ontbijt naar crèche/school

Bericht  Parel zo 28 okt 2012 - 21:22

Opdringen werkt vaak idd echt niet. Wel haal ik alle trucs uit de doos, ik speel net zolang en zo gek vliegtuigje of laat haar het zelf doen, of juist voeren.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Zonder ontbijt naar crèche/school  Empty Re: Zonder ontbijt naar crèche/school

Bericht  Linda zo 28 okt 2012 - 21:29

Oh zelfs dat doe ik niet. Het is hier gewoon eten of niet. Ik vind dat je het op zo'n manier speciaal maakt en dat is eten niet. Daarnaast geloof ik dat (een gezond kind) eet wat hij/zij nodig heeft.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zonder ontbijt naar crèche/school  Empty Re: Zonder ontbijt naar crèche/school

Bericht  Susan zo 28 okt 2012 - 21:29

Ik merk bij E wel dat als hij 's nachts lang wakker is geweest, tegen de ochtend weer in slaap is gevallen en ik hem wakker moet maken, hij minder trek heeft dan als hij goed geslapen heeft en zelf uit bed is gekomen. Als hij wakker is geweest en niet goed heeft gegeten schrijf ik dat dus altijd even in zijn schriftje.

Bij Y ligt het er ook wel aan welk brood we hebben, E is dol op donkerbruin brood en zij juist niet, als mijn man boodschappen doet denkt hij er niet altijd aan om lichter brood voor haar mee te nemen, zoals maïsbrood of gewoon lichtbruin. Het is niet dat ze donker brood helemaal niet lust, maar ze vindt het wel minder lekker.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zonder ontbijt naar crèche/school  Empty Re: Zonder ontbijt naar crèche/school

Bericht  Linda zo 28 okt 2012 - 21:31

Susan, dat is hier inderdaad ook zo. Ik had altijd alleen volkorenbrood in huis, maar dochter vindt lichtbruin tarwebrood toch lekkerder. Dus dan eet ze dat meestal. Volkoren is natuurlijk wel gezonder, maarja...

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zonder ontbijt naar crèche/school  Empty Re: Zonder ontbijt naar crèche/school

Bericht  Susan zo 28 okt 2012 - 21:33

Linda schreef:Susan, dat is hier inderdaad ook zo. Ik had altijd alleen volkorenbrood in huis, maar dochter vindt lichtbruin tarwebrood toch lekkerder. Dus dan eet ze dat meestal. Volkoren is natuurlijk wel gezonder, maarja...

Y houdt heel erg van maïsbrood, als we dat hebben vraagt ze ook om meerdere boterhammen. Niet als ze net uit bed is, maar wel later op de dag.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zonder ontbijt naar crèche/school  Empty Re: Zonder ontbijt naar crèche/school

Bericht  Niene zo 28 okt 2012 - 21:37

Gebeurt bij mijn dochter in de klas ook,kindjes die zonder eten of met een plak koek op het vuistje op school komen.
Ik sta bewust eerder op om rustig met haar te ontbijten,ook al is het maar een halve boterham wat ze opeet,ze gaat niet met lege maag de deur uit.
Soms moet ik even de trukendoos opentrekken om haar te laten eten,maar ach Laughing
Niene
Niene
Prater
Prater

Aantal berichten : 554
Punten : 575
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Zonder ontbijt naar crèche/school  Empty Re: Zonder ontbijt naar crèche/school

Bericht  Susan zo 28 okt 2012 - 21:39

Niene schreef:Gebeurt bij mijn dochter in de klas ook,kindjes die zonder eten of met een plak koek op het vuistje op school komen.
Ik sta bewust eerder op om rustig met haar te ontbijten,ook al is het maar een halve boterham wat ze opeet,ze gaat niet met lege maag de deur uit.
Soms moet ik even de trukendoos opentrekken om haar te laten eten,maar ach Laughing

Maar hoe weet je dat dan allemaal, vraag je dat aan die ouders? Want Y komt ook wel eens op de peuterspeelzaal met een cracker in haar hand omdat ze die nog aan het eten was, maar dat wil niet zeggen dat ik haar thuis geen eten geef.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zonder ontbijt naar crèche/school  Empty Re: Zonder ontbijt naar crèche/school

Bericht  Niene zo 28 okt 2012 - 21:44

Susan schreef:
Niene schreef:Gebeurt bij mijn dochter in de klas ook,kindjes die zonder eten of met een plak koek op het vuistje op school komen.
Ik sta bewust eerder op om rustig met haar te ontbijten,ook al is het maar een halve boterham wat ze opeet,ze gaat niet met lege maag de deur uit.
Soms moet ik even de trukendoos opentrekken om haar te laten eten,maar ach Laughing

Maar hoe weet je dat dan allemaal, vraag je dat aan die ouders? Want Y komt ook wel eens op de peuterspeelzaal met een cracker in haar hand omdat ze die nog aan het eten was, maar dat wil niet zeggen dat ik haar thuis geen eten geef.

Heb het er met de juf over gehad,niet specifiek over bovenstaande ( gedoe met het eten op school van mijn dochter ),maar dat kwam ter sprake,en toen vertelde ze dus dat er regelmatig kindjes met honger op school komen. Bedoel er verder niks mee hoor,en snap best als je kind nog aan het eten is dat je het niet afpakt.
Niene
Niene
Prater
Prater

Aantal berichten : 554
Punten : 575
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Zonder ontbijt naar crèche/school  Empty Re: Zonder ontbijt naar crèche/school

Bericht  Tania zo 28 okt 2012 - 21:48

J. eet altijd bij de gastouder ontbijt, als hij naar de peuterspeelzaal gaat krijgt hij wel gewoon eten voordat hij weg gaat natuurlijk. Als hij niet wil houdt het op maar dat komt eigenlijk nooit voor. Soms heeft hij geen zin in papa/crackers/brood, dan krijgt hij een banaan en een plak ontbijtkoek ofzo.

M. ontbijt nooit echt, die krijgt tussen 4 en 6 d'r fles en dan pas om 9 uur weer fruit.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zonder ontbijt naar crèche/school  Empty Re: Zonder ontbijt naar crèche/school

Bericht  M@niek zo 28 okt 2012 - 21:54

Tuurlijk is het belangrijk maar als mijn dochter na de creche gaat (2x per week) dan krijg ik er om 8uur echt geen boterham in. Ze eten op de creche vrij snel fruit en rond 11uur is ze klaar en gaan we thuis eten
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zonder ontbijt naar crèche/school  Empty Re: Zonder ontbijt naar crèche/school

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum