Over geld...vette maanden, magere maanden
+18
minoessepoes
Lynn_
RYW
Winegum
Arwyn
Shisha
BJA
Pancake
Rouxxxe
Atelier Madame
Verona
Pussycat
rapa nui
mzcharlotte
Miss G
Mida4you
Caresses
Jilke
22 plaatsers
Pagina 4 van 8
Pagina 4 van 8 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Re: Over geld...vette maanden, magere maanden
Guattari schreef:Giacomo schreef:Volgens mij verdien je als docent zo rond de 1500/1600 op basis van 40 uur toch? Vind ik niet zo veel op zich. Maar als je te duur woont is het natuurlijk sowieso wel moeilijk rondkomen
Dit vind ik eerlijk gezegd vrij weinig als hierover vaak zo jubelend wordt gedaan, want je stijgt relatief ook nog eens niet heel erg in de loop der jaren.
Daarom klagen leraren dus ook dat ze te weinig verdienen
Gast- Gast
Ja, zou ik ook hebben gedaan, als ik ten eerste al voor mezelf de kronkel zou hebben om ooit voor een klas te gaan staan. Dat is echt het laatste waar ik geschikt voor ben, geloof ik.
Gast- Gast
Mijn schoonzus werkt als starter in het middelbaar onderwijs en zij verdient 2500 euro bruto op fulltime basis, dus dat is netto wel wat meer dan 1500/1600 euro.Giacomo schreef:Volgens mij verdien je als docent zo rond de 1500/1600 op basis van 40 uur toch? Vind ik niet zo veel op zich. Maar als je te duur woont is het natuurlijk sowieso wel moeilijk rondkomen
Gast- Gast
Haha ja.
Ik weet wel wat Marin verdient en dat is niet zo veel. Ze heeft het eens genoemd, maar ga het niet noemen voor haar natuurlijk. Op internet zie ik wel vacatures waarin ze het hebben over €2300 euro bruto voor een docent Engels. Geen idee hoeveel dat netto is?
Ik weet wel wat Marin verdient en dat is niet zo veel. Ze heeft het eens genoemd, maar ga het niet noemen voor haar natuurlijk. Op internet zie ik wel vacatures waarin ze het hebben over €2300 euro bruto voor een docent Engels. Geen idee hoeveel dat netto is?
Gast- Gast
Vergeet-me-nietje schreef:Mijn schoonzus werkt als starter in het middelbaar onderwijs en zij verdient 2500 euro bruto op fulltime basis, dus dat is netto wel wat meer dan 1500/1600 euro.Giacomo schreef:Volgens mij verdien je als docent zo rond de 1500/1600 op basis van 40 uur toch? Vind ik niet zo veel op zich. Maar als je te duur woont is het natuurlijk sowieso wel moeilijk rondkomen
Nou, denk dat dat nog vies tegenvalt. Je betaalt namelijk gemiddeld 1/3 aan belasting. 2/3 van 2500 euro bruto is ongeveer 1650 netto.
Gast- Gast
Giacomo schreef:Haha ja.
Hier zou je dan ook uitkomen rond de 1550 netto als je 1/3 aan houdt.
Gast- Gast
Als je kijkt bij de loonwijzer dan houd je van 2500 euro zo'n 1806 euro netto over. Bij 2300 euro is dat nog bijna 1700 euro netto.
Dat is dus nog best veel, maar dat is wel een salaris bij een full-time baan, parttime houd je dus gewoon minder over.
Ik moet zeggen dat wij deze problemen totaal niet hebben maar goed hier komt elke maand ruim genoeg binnen en we hebben in totaal nog geen 1000 euro vaste lasten.
Wat ik wel merk is dat omdat wij alle twee full-time werken, we ook maar heel weinig tijd hebben om geld uit te geven. Door de week geven we alleen geld uit aan boodschappen en in het weekend zijn we ook vaak moe en vinden we het prima om lekker thuis te blijven. Ik merk dat toen ik nog studeerde en meer vrije tijd had dat ik toen meer geld uitgaf omdat ik vaak na college nog even de stad in ging, of even wat ging drinken op een terrasje ed.
Dat is dus nog best veel, maar dat is wel een salaris bij een full-time baan, parttime houd je dus gewoon minder over.
Ik moet zeggen dat wij deze problemen totaal niet hebben maar goed hier komt elke maand ruim genoeg binnen en we hebben in totaal nog geen 1000 euro vaste lasten.
Wat ik wel merk is dat omdat wij alle twee full-time werken, we ook maar heel weinig tijd hebben om geld uit te geven. Door de week geven we alleen geld uit aan boodschappen en in het weekend zijn we ook vaak moe en vinden we het prima om lekker thuis te blijven. Ik merk dat toen ik nog studeerde en meer vrije tijd had dat ik toen meer geld uitgaf omdat ik vaak na college nog even de stad in ging, of even wat ging drinken op een terrasje ed.
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10
Wellicht dat het per vakgebied verschilt, want ik betaal dus wel degelijk ruim 30% belasting over mijn salaris. Daar schrok ik best van bij mijn eerste loonstrook.
Gast- Gast
Je hebt meerdere van die calculatoren op internet en als ik mijn salaris daar invul dan klopt dat wel ongeveer met wat ik daadwerkelijk binnen krijg.
Het heeft natuurlijk ook te maken met of je je ziektekostenverzekering via je werk betaald, of je loonheffingskorting krijgt, heb je een auto of mobiele telefoon van je werk, maaltijden enz.
Het heeft natuurlijk ook te maken met of je je ziektekostenverzekering via je werk betaald, of je loonheffingskorting krijgt, heb je een auto of mobiele telefoon van je werk, maaltijden enz.
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10
Belastingjaar 2010
Voor belastingjaar 2010 gelden voor personen tot 65 jaar de volgende tarieven:
1. t/m € 18.218 33,45%
2. € 18.218 t/m € 32.738 41,95%
3. € 32.738 t/m € 54.367 42%
4. € 54.367 en hoger 52%
Men hoeft niet over het gehele inkomen belasting af te dragen. Door toepassing van heffingskortingen* - zoals de algemene heffingskorting* en de arbeidskorting* - is het feitelijke percentage met name bij lage inkomens iets lager. Kijk op deze pagina van de belastingdienst voor de heffingskortingen in 2010.
1. t/m € 18.218 33,45%
4. € 54.367 en hoger 52%
Men hoeft niet over het gehele inkomen belasting af te dragen. Door toepassing van heffingskortingen* - zoals de algemene heffingskorting* en de arbeidskorting* - is het feitelijke percentage met name bij lage inkomens iets lager. Kijk op deze pagina van de belastingdienst voor de heffingskortingen in 2010.
Gast- Gast
_Donnaa schreef:Belastingjaar 2010
1. t/m € 18.218 33,45%
4. € 54.367 en hoger 52%
Als je parttime werkt, betaal je ook minder belasting.
Gizmo- Prater
- Aantal berichten : 1151
Punten : 1285
Registratiedatum : 18-11-10
Ik wil t wel even zeggen als t niet gequote wordt. Ik verdien 1400 per maand. Prima, maar met gemiddeld 1100 a 1200 aan vaste lasten is dat lastig.
Gast- Gast
Dat is geen doen Marin, ik zou echt goedkoper gaan wonen...daar krijg je zóveel rust van...!!! 1200 euro vaste lasten hebben wij nog niet eens met ons koophuis en 2 personen!
Laatst aangepast door mozzarella op do 10 maa 2011 - 8:52; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Hoe kom je in godsnaam aan 1200 vaste lasten met een eenpersoonshuishouden? Hoge huur, dure verzekeringen oid? Kun je niet wat dingen schrappen zodat je wat goedkoper uit komt?
Gast- Gast
Ik zei niet quoten schat.
Maar ik ga liever op zoek naar een baan die meer verdient. M'n huisje is fijn, mn baan toch al niet.
Maar ik ga liever op zoek naar een baan die meer verdient. M'n huisje is fijn, mn baan toch al niet.
Gast- Gast
same wij wonen met zn 2-en in het centrum van Amsterdam en hebben nog minder vaste lasten.mozzarella schreef:Marin schreef:Ik wil t wel even zeggen als t niet gequote wordt. Ik verdien 1400 per maand. Prima, maar met gemiddeld 1100 a 1200 aan vaste lasten is dat lastig.
Dat is geen doen Marin, ik zou echt goedkoper gaan wonen...daar krijg je zóveel rust van...!!! 1200 euro vaste lasten hebben wij nog niet eens met ons koophuis en 2 personen!
Gast- Gast
Gewoon het standaard riedeltje, storm. Ik weet t ook niet helaas. Krijg trouwens wel zorgtoeslag, dat gaat er weet vanaf. Huurtoeslag verdien ik helaas weet net te veel voor.
Gast- Gast
Nou al verdiende ik 5000 euro per maand ging ik nog op zoek naar wat anders want dit zou het me gewoon niet waard zijn voor dat geld. Geen wonder dat je een burnout hebt...geen cent te makken, een shit-baan, lange reistijd...ik geef mn geld liever uit aan andere dingen en voor minder kun je net zo mooi wonen. Maar goed, ieder voor zich natuurlijk, daar heb ik me verder niet mee te bemoeien hoor . Het zou mij iig pijn doen!
Gast- Gast
Ehm..1200 euro aan vaste lasten is toch niet zoveel? Zeker niet als je met z'n 2en bent.
Gast- Gast
Giacomo schreef:Ehm..1200 euro aan vaste lasten is toch niet zoveel? Zeker niet als je met z'n 2en bent.
als je alleen woont en net iets meer verdient is dat toch niet te doen? Toen ik alleen woonde had ik huur van 400 euro warm en verder nog zorgverzekering en co ik kwam maximaal op 700 euro uit...
Gast- Gast
Vind je dat niet veel voor in je eentje? Ik vind het behoorlijk wat eigenlijk.Giacomo schreef:Ehm..1200 euro aan vaste lasten is toch niet zoveel? Zeker niet als je met z'n 2en bent.
Gast- Gast
Nou dat vat t vrij goed samen mozz. Maar zonder zielig te zijn hoor want het gaat prima op zich maar ik baal wel dat ik geen reserves op kan bouwen. Nog steeds niet. Dan heb je zo hard gestudeerd en denk je hehe nu ga ik werken, Eindelijk financieel onafhankelijk! En dan nog werk je op een kutbaan puur voor t geld maar is t niet veel. Dat is wel heel frustrerend inderdaad. Het motiveert niet, laat ik t zo zeggen.
Gast- Gast
Pagina 4 van 8 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Soortgelijke onderwerpen
» Kost geld wisselen bij de bank geld?
» Magere tussendoortjes
» Magere Hein heeft het maar druk..
» Vette huid
» Vette huid
» Magere tussendoortjes
» Magere Hein heeft het maar druk..
» Vette huid
» Vette huid