Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Over geld...vette maanden, magere maanden

+18
minoessepoes
Lynn_
RYW
Winegum
Arwyn
Shisha
BJA
Pancake
Rouxxxe
Atelier Madame
Verona
Pussycat
rapa nui
mzcharlotte
Miss G
Mida4you
Caresses
Jilke
22 plaatsers

Pagina 5 van 8 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Ga naar beneden

Over geld...vette maanden, magere maanden - Pagina 5 Empty Re: Over geld...vette maanden, magere maanden

Bericht  Gast do 10 maa 2011 - 9:01

Maar daar gaat 't niet over, het gaat over Marin alleen.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Over geld...vette maanden, magere maanden - Pagina 5 Empty Re: Over geld...vette maanden, magere maanden

Bericht  Gast do 10 maa 2011 - 9:01

Marin schreef:Nou dat vat t vrij goed samen mozz. Maar zonder zielig te zijn hoor want het gaat prima op zich maar ik baal wel dat ik geen reserves op kan bouwen. Nog steeds niet. Dan heb je zo hard gestudeerd en denk je hehe nu ga ik werken, Eindelijk financieel onafhankelijk! En dan nog werk je op een kutbaan puur voor t geld maar is t niet veel. Dat is wel heel frustrerend inderdaad. Het motiveert niet, laat ik t zo zeggen.

Nee, dat kan ik me SUPER goed voorstellen. Maar er is hoop...ik ben in 2 jaar netto 800 euro meer gaan verdienen. Dat stijgt wel sneller als je gestudeerd hebt en je moet ergens beginnen he.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 10 maa 2011 - 9:02

Ja maar ik ben natuurlijk wel in mn eentje giacomo. Dat is best confronterend. Er is geen reserve. Maar ik wil even nu wie is De mol kijken als dat mag.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 10 maa 2011 - 9:05

mozzarella schreef:
Dat is geen doen Marin, ik zou echt goedkoper gaan wonen...daar krijg je zóveel rust van...!!! 1200 euro vaste lasten hebben wij nog niet eens met ons koophuis en 2 personen!

Dit zegt Mozz, Storm.

Wij wonen met z'n 3en, hebben een huurhuis, maar toch wel behoorlijk wat hogere vaste lasten dan 1200 euro smile En dan doen we niet gek ofzo.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 10 maa 2011 - 9:06

Marin schreef:Ja maar ik ben natuurlijk wel in mn eentje giacomo. Dat is best confronterend. Er is geen reserve. Maar ik wil even nu wie is De mol kijken als dat mag.

Nee, dat mag niet. Foei.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 10 maa 2011 - 9:07

Giacomo, nee wij ook niet, maar dat komt omdat we een hele hoge huur hebben voor waar we wonen. Maar goed, ik weet natuurlijk Marin's vaste lasten niet dus 't zou zomaar logisch kunnen zijn dat zij op 1200 uitkomt..

Gast
Gast

Bericht  Gast do 10 maa 2011 - 9:07

Ja maar Giacomo ik bedoelde niet dat ik het raar vind als een 2 persoonshuishouden dat zou hebben...het was meer ter vergelijking.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 10 maa 2011 - 9:09

mozzarella schreef:Ja maar Giacomo ik bedoelde niet dat ik het raar vind als een 2 persoonshuishouden dat zou hebben...het was meer ter vergelijking.

Oh, ik las het als: dat hebben wij nog niet eens. 1200 euro aan vaste lasten is echt veel. Zo zeg maar. Terwijl ik het juist heel weinig vindt smile

Gast
Gast

Bericht  Gast do 10 maa 2011 - 9:11

Giacomo schreef:
mozzarella schreef:Ja maar Giacomo ik bedoelde niet dat ik het raar vind als een 2 persoonshuishouden dat zou hebben...het was meer ter vergelijking.

Oh, ik las het als: dat hebben wij nog niet eens. 1200 euro aan vaste lasten is echt veel. Zo zeg maar. Terwijl ik het juist heel weinig vindt smile

Nee...ik snap dat ik hier int zuiden heel goedkoop woon...wij zitten rond de 1000 euro p/m inclusief bijna alles...

Dat het in de rest van het land hoger ligt kan ik me voorstellen maar voor 1 persoon is het gewoon heel veel wanneer je qua inkomsten er nét boven zit.

Maar Marin, je mag eigenlijk van mij niet wie is de mol kijken nu je het zo vraagt...

Gast
Gast

Bericht  Gast do 10 maa 2011 - 9:13

Tuurlijk mag je wie is de mol kijken.smile Daarna mag je me vertellen of je boodschappen hier al bij ingerekend hebt?smile Anders is het echt helemaal niet meer te doen.

Ik denk toch ergens wel dat dit redelijk normale prijzen zijn voor in de Randstad. Ik heb het godsgruwelijke geluk dat ik goedkoop woon, maar zodra ik een appartementje wil, betaal ik ook domweg alleen daarvoor in een beetje goede wijk al 700-800 euro als ik zou huren en kopen in Utrecht is nogal een dure aangelegenheid, ook al zou ik daar eerder voor kiezen als ik zekerheid had met een baan.

Gast
Gast

Bericht  Lynn_ do 10 maa 2011 - 9:14

Ik heb geloof ik ergens gelezen dat ze haar boodschappen niet bij de vaste lasten rekent.
Lynn_
Lynn_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1985
Punten : 2068
Registratiedatum : 30-12-10

Bericht  Gast do 10 maa 2011 - 9:14

Lynn_ schreef:Ik heb geloof ik ergens gelezen dat ze haar boodschappen niet bij de vaste lasten rekent.

+1

Gast
Gast

Bericht  Lynn_ do 10 maa 2011 - 9:14

Hoe hoog is je huur dan eigenlijk, Marin?
Lynn_
Lynn_
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast do 10 maa 2011 - 9:15

mozzarella schreef:
Lynn_ schreef:Ik heb geloof ik ergens gelezen dat ze haar boodschappen niet bij de vaste lasten rekent.

+1

Jemig, van die 100/200 euro kom je in Afrika amper rond... Dat zou me volgens mij continu een gestresst gevoel geven.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 10 maa 2011 - 9:16

Poe, als je 1 keer een extra rekening hebt (die wij elke maand wel hebben, dan een keer een dierenartsrekening, dan een keer iets anders) dan kan je dat niet eens betalen eigenlijk. Ik zou echt stress hebben geloof ik..

Gast
Gast

Bericht  Gast do 10 maa 2011 - 9:17

Ik ook...voor dat geld zou ik een huisgenoot zoeken of met een afrikaan trouwen en daar geld voor vragen.

Gast
Gast

Bericht  Lynn_ do 10 maa 2011 - 9:17

Ja ik ook. Ik kan denk ik ook héél slecht met geld stress overweg...
Lynn_
Lynn_
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast do 10 maa 2011 - 9:21

mozzarella schreef:Ik ook...voor dat geld zou ik een huisgenoot zoeken of met een afrikaan trouwen en daar geld voor vragen.

Hahaha, meestal is het omgekeerde het geval hè; zij willen met jou trouwen vanwege je geld.;-) Wat ben je toch initiatiefrijk!

Gast
Gast

Bericht  Gast do 10 maa 2011 - 9:22

Lynn_ schreef:Ja ik ook. Ik kan denk ik ook héél slecht met geld stress overweg...
Je went eraan silent maar prettig is het absoluut niet, nee.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 10 maa 2011 - 9:31

Ik heb elke maand een slechte maand :P

Gast
Gast

Bericht  Gast do 10 maa 2011 - 9:35

Ik ben weer terug. Godsamme wat een spannend programme. Wilde even mn aandacht daarbij houden, sorry ;-)
Maar euh ja ik heb er verder niet zo heel veel over te zeggen. Het is inderdaad exclusief boodschappen. En zoals ik zei: ik red t normaal gesproken maar met iets onverwachts niet. En ik baal dat ik geen reserves kan opbouwen. Vind t wat onrealistisch om te verhuizen, want ik ga niet iets goedkopers vinden in de randstad voor de ruimte die ik hier heb. En ik heb eindelijk een huiske waar ik me thuis voel, en niet weg wil, en wie mii een beetje kent weet hoe veel die gedachte waard is voor mij. Maar hopelijk komt er op termijn die leukere baan die beter betaald want dit is natuurlijk niet echt mn droombaam, was al gebleken. En daar heb ik uiteindelijk die master ook voor gedaan.

Nou ja ik heb de aandacht van dit topic wel weer erg op mij geeist, excuses, maar wilde even illustreren hoe het bij mij zat, want het wekte nogal wat vragen of geloof ik. Hopelijk is t nu duidelijk (al wil ik niet AL m'n gegevens hier op internet hebben dus hier laat ik t bij). Maar als iemand besparingstips heeft voor me dan hoor ik het graag want ik wil dolgraag sparen zodat ik een wasmachine kan kopen :-) dat is m'n volgende project.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 10 maa 2011 - 9:41

Het eerste waar je op kan besparen is echt een dagtaak maken van je weekboodschappen, door structureel aanbiedingen in de gaten te houden van verschillende supermarkten en daar ook je weekmenu op aan te passen. Maar goed, zonder auto, normaal gesproken 5 dagen werken bevordert zoiets niet natuurlijk.

Volgens mij kan je simpelweg niet echt besparen, aangezien je over vaste lasten praat en het resterende deel al dusdanig weinig is, dat je sowieso al zuinig aan moet doen.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 10 maa 2011 - 9:45

Ja ik doe wel boodschappen 1x per week en dat scheelt echt zo veel! Vind het altijd een uitdaging om zo goedkoop mogelijk boodschappen te doen en vind 30 à 40 per week nog wel te doen. Nou ja gewoon maar hopen op een betere baan, dat zal al een wereld schelen, ook qua m'n levensplezier natuurlijk. :-)

Gast
Gast

Bericht  Gast do 10 maa 2011 - 9:46

Maar krijg je nu wel 100% salaris? Anders wordt het nog heftiger...

Gast
Gast

Bericht  Gast do 10 maa 2011 - 9:50

Ja godzijdank blijft dat. Dat was ook al een zorg minder. Dus daar hoef ik me even geen zorgen om te maken.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 5 van 8 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: