Over geld...vette maanden, magere maanden
+18
minoessepoes
Lynn_
RYW
Winegum
Arwyn
Shisha
BJA
Pancake
Rouxxxe
Atelier Madame
Verona
Pussycat
rapa nui
mzcharlotte
Miss G
Mida4you
Caresses
Jilke
22 plaatsers
Pagina 6 van 8
Pagina 6 van 8 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Re: Over geld...vette maanden, magere maanden
Marin, betaal jij huur inclusief g/w/l, of exclusief? Eventueel kan je op zoek naar een goedkopere energieleverancier (ik ben er zelf van de week achtergekomen dat ik daar op jaarbasis 450 euro op kan besparen, wat veel!!!), en in de comsumentengids van deze maand staat een mooi overzicht van de energieleveranciers. Misschien dat je daarmee je vaste lasten iets kan terugdringen? Of bijvoorbeeld een ander telefoonabonnement?
RYW- Ratel
- Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10
Woh.. Nou wonen wij in het noorden, dus dat scheelt zeker qua huur, maar wij zijn aan vaste lasten inclusief de boodschappen echt niet meer dan 900,- kwijt!
Mijn vriend moet ook nog een studieschuld afbetalen en samen verdienen wij net iets meer dan Marin alleen, dat scheelt niet heel veel. Toch kunnen wij prima rondkomen en zelfs nog wat sparen in de maand.. Als ik dat dan lees, ben ik echt blij dat wij het qua huisje nu zo hebben. Dit is echt niet voor altijd, maar we hebben er iets heel leuks van kunnen maken voor helemaal niet zoveel geld en het is echt een plekje waar we ons allebei thuis voelen. Toch kunnen we nog een klein beetje sparen en hopen zo ook eens een huisje te kunnen kopen.
Aan boodschappen zijn wij overigens gemiddeld met zijn tweeën per week 40,- kwijt, dus voor 1 persoon kan dat echt wel minder. Ik was voor mijzelf altijd iets van 20,- kwijt voor 5 dagen.
Mijn vriend moet ook nog een studieschuld afbetalen en samen verdienen wij net iets meer dan Marin alleen, dat scheelt niet heel veel. Toch kunnen wij prima rondkomen en zelfs nog wat sparen in de maand.. Als ik dat dan lees, ben ik echt blij dat wij het qua huisje nu zo hebben. Dit is echt niet voor altijd, maar we hebben er iets heel leuks van kunnen maken voor helemaal niet zoveel geld en het is echt een plekje waar we ons allebei thuis voelen. Toch kunnen we nog een klein beetje sparen en hopen zo ook eens een huisje te kunnen kopen.
Aan boodschappen zijn wij overigens gemiddeld met zijn tweeën per week 40,- kwijt, dus voor 1 persoon kan dat echt wel minder. Ik was voor mijzelf altijd iets van 20,- kwijt voor 5 dagen.
Arwyn- Ratel
- Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10
Mijn huur is exl. Mijn energierekening is ingeschat op een hoog bedrag, bijna 150 per maand en ben er van overtuigd dat ik minder verbruik in m'n eentje! Het zit dan toch zo dat ik op een bepaald moment dan toch het overschot terugkrijg? En schalen ze me dan automatisch lager in?
Gast- Gast
Arwyn, woon je dan in Leeuwarden of Delfzijl ofzo?
Gast- Gast
Marin schreef:Mijn huur is exl. Mijn energierekening is ingeschat op een hoog bedrag, bijna 150 per maand en ben er van overtuigd dat ik minder verbruik in m'n eentje! Het zit dan toch zo dat ik op een bepaald moment dan toch het overschot terugkrijg? En schalen ze me dan automatisch lager in?
Ja, meestal net in het nieuwe jaar, dus als je minder verbruikt hebt dan zal je dat al wel gehad hebben ben ik bang, even controleren hoor! Want wie weet krijg je nog wat terug! Ik betaal ook steevast teveel en krijg dan weer veel terug elk jaar, maar ik word niet lager ingeschaald. Misschien scheelt dat per maatschappij? Misschien is het wat voor je, ik zou het eens even gaan uitzoeken, al scheelt het je een paar tientjes per maand, dat is toch weer meegenomen, het geeft je net iets meer ademruimte, toch?
RYW- Ratel
Giacomo: Nee hoor, wij wonen in Drenthe. Hier kan de huur overigens ook heel hoog zijn hoor. Een vriend van mijn vriend huurt particulier en die is per maand, voor ongeveer dezelfde oppervlakte als wij, meer dan 700,- per maand kwijt, terwijl hij dus een uitkering heeft.. Ik zou als ik hem was dus echt gaan verhuizen, maar ja.. Wij wonen in de sociale woningbouw en dat scheelt gewoon in de huur! Moet ook wel, anders zouden we echt niet rond kunnen komen.
Marin: Als het goed is, wordt gas/elektra in maart berekend, wij hebben het overzicht iig afgelopen week gekregen!
150,- voor een eenpersoonshuishouden is inderdaad erg veel, dus daar krijg je denk ik wel wat van terug.
Overigens wel een handige manier op te 'sparen'. Wij hebben het voorschot elke maand expres te hoog, zodat we in maart wat terug krijgen en sowieso gewoon veilig zitten en niet bij hoeven te betalen!
Marin: Als het goed is, wordt gas/elektra in maart berekend, wij hebben het overzicht iig afgelopen week gekregen!
150,- voor een eenpersoonshuishouden is inderdaad erg veel, dus daar krijg je denk ik wel wat van terug.
Overigens wel een handige manier op te 'sparen'. Wij hebben het voorschot elke maand expres te hoog, zodat we in maart wat terug krijgen en sowieso gewoon veilig zitten en niet bij hoeven te betalen!
Arwyn- Ratel
Arwyn, je woont toch ergens in Drenthe? Daar geven ze ook bijna de huurwoningen weg, althans in vergelijking met de Randstad. Bizar hoe groot dat verschil toch eigenlijk is. Het scheelt soms echt bijna een maandsalaris qua wooncomfort en vaste lasten.
Je krijgt idd op de jaarafrekening te zien wat je hebt betaald, Marin. Daarna gaan ze kijken of je dit daadwerkelijk hebt verbruikt, dus of de schatting goed is geweest en op basis daarvan krijg je een nieuw bedrag dat je voor het komende jaar gaat betalen.
Je krijgt idd op de jaarafrekening te zien wat je hebt betaald, Marin. Daarna gaan ze kijken of je dit daadwerkelijk hebt verbruikt, dus of de schatting goed is geweest en op basis daarvan krijg je een nieuw bedrag dat je voor het komende jaar gaat betalen.
Gast- Gast
Ja dat is zeker een goede tip. Ik ben toen voor eneco gegaan omdat de vorige huurder dat ook had. Maar ik heb inderdaad niets ontvangen daarover, hoefde niets te betalen maar kreeg ook niets terug, niets gehoord. Ik hoop zoooo dat ik geld van de belasting terug krijg haha. Dat ga ik binnenkort met iemand samen invullen. Dat zou wel fijn zijn :-)
Gast- Gast
Ik ben altijd best veel kwijt aan energie, ik heb een 19e eeuws vrijstaand huisje met enkel glas, dus dat gaat hard... maar ik zorg ook dat ik ruim in het jasje zit met de energiekosten elke maand, ik krijg ook elk jaar wat terug en netto komt het natuurlijk op hetzelfde neer (je betaalt toch wat je verbruikt) maar ik sta liever niet ineens voor nog een hoge rekening... krijg liever een bedragje terug
RYW- Ratel
Guattari: Dat hangt er maar net vanaf hoe je huurt natuurlijk! Particulier ben je hier ook gewoon 700,- tot 800,- kwijt hoor. Dat het wordt weggegeven is in ieder geval niet echt waar, duurde behoorlijk lang voor wij een huisje hadden hoor! Daar gaat hier ook wel een jaar of 4 overheen..
Arwyn- Ratel
Marin schreef:Ja dat is zeker een goede tip. Ik ben toen voor eneco gegaan omdat de vorige huurder dat ook had. Maar ik heb inderdaad niets ontvangen daarover, hoefde niets te betalen maar kreeg ook niets terug, niets gehoord. Ik hoop zoooo dat ik geld van de belasting terug krijg haha. Dat ga ik binnenkort met iemand samen invullen. Dat zou wel fijn zijn :-)
Achja, de belastingaangifte. Dat is echt mijn walhalla ik heb hypotheekrenteaftrek, ouderschapsverlofkorting, combinatiekorting, aanvullende combinatiekorting, alleenstaande ouder-korting, aanvullende alleenstaande ouder-korting, noem maar op. Ik heb 'm ingevuld, ik krijg ergens om en nabij de 4000 euro terug, en dan heb ik ook al maandelijkse vooraftrek. Ik krijg er bijna eurotekentjes van in m'n ogen als ik er over nadenk
Ik kan 'm inmiddels zelf invullen, op mijn 26e pas geleerd daarvoor deed mijn vader het altijd voor me
RYW- Ratel
Ja dat heb ik ook wel hoor RYW. Liever nu wat te veel en dan later wat terug dan andersom.
Gast- Gast
Ik zou met de energierekening niet te laag gaan zitten als je geen buffer hebt om een evt. bijbetaling te doen. Maar ik vind 150 euro per maand wel erg veel. Bij Essent kun je bv op hun site zelf je stand berekenen en dan kijken of het overeenkomt met je voorschot. Ik betaal nu ca. 60 euro per maand als voorschot. Vind ik wel erg weinig maar kreeg vorig jaar veel terug en wil nu zelf bv. in mei weer eens kijken op de site hoe mijn stand dan is. Ik heb mijn eindafrekening begin januari gehad. Ik zou eens nakijken op de site van je energiebedrijf of je kunt zien hoe je stand nu is tov. je voorschot of er anders eens over bellen. In jouw situatie lijkt het me wel fijn om als het niet nodig is per maand bv. al 30 euro minder te betalen. Heb je toch iets meer speling.
rapa nui- Kletskop
- Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10
Arwyn schreef:Guattari: Dat hangt er maar net vanaf hoe je huurt natuurlijk! Particulier ben je hier ook gewoon 700,- tot 800,- kwijt hoor. Dat het wordt weggegeven is in ieder geval niet echt waar, duurde behoorlijk lang voor wij een huisje hadden hoor! Daar gaat hier ook wel een jaar of 4 overheen..
Ik zal het even wat genuanceerder brengen; ik doel er meer op dat het in het noorden eerder een uitzondering is dan regel. Sociale woningbouw sowieso even buiten beschouwing gelaten natuurlijk, want daar kom je niet echt meer voor in aanmerking als je een bepaald inkomen hebt, dat zou ook niet moeten aangezien die hogere inkomens in die zin ook meer kunnen betalen qua huur. Feit blijft natuurlijk dat je in het noorden/zuiden/oosten niet centraal meer woont en in de Randstad je sowieso al flink mag betalen voor de locatie, ook al is die soms bagger.
Gast- Gast
Dat is lekker, RYW! fijn!
Ik heb een vrij straightforward aangifte denk ik, huurhuis, 1 baan, etcetera. Maar vind t wel prettig om t even samen te doen zo voor de eerste keer. Moet al dat soort dingen nog beetje leren. Maar ben allang blij dat ik van al die creditcard dingen in t buitenland af ben, het is nu sober maar wel redelijk stabiel en dat vind ik wel heel prettig en voelt wel volwassen haha.
Maar stel dat ik geld aan de belasting terug moet geven, oei ja dan weet ik t even niet.
Ik heb een vrij straightforward aangifte denk ik, huurhuis, 1 baan, etcetera. Maar vind t wel prettig om t even samen te doen zo voor de eerste keer. Moet al dat soort dingen nog beetje leren. Maar ben allang blij dat ik van al die creditcard dingen in t buitenland af ben, het is nu sober maar wel redelijk stabiel en dat vind ik wel heel prettig en voelt wel volwassen haha.
Maar stel dat ik geld aan de belasting terug moet geven, oei ja dan weet ik t even niet.
Gast- Gast
Ja dat is een goeie rapa nui. Ik had van te voren ingeschat op een gemiddelde van 100 voor een eenpersoonshuishouden.
Gast- Gast
Marin, als je behoorlijk wat geld terug krijgt, kan je er ook voor kiezen om het maandelijks te laten uitbetalen voor bijv 2011. Dan heb je toch wat meer geld te besteden in de maand. Zo hebben wij dat ook gedaan toen we krap zaten. Alleen jammer dat ik het nu niet meer kan uitzetten
Gast- Gast
Guattari schreef:Arwyn schreef:Guattari: Dat hangt er maar net vanaf hoe je huurt natuurlijk! Particulier ben je hier ook gewoon 700,- tot 800,- kwijt hoor. Dat het wordt weggegeven is in ieder geval niet echt waar, duurde behoorlijk lang voor wij een huisje hadden hoor! Daar gaat hier ook wel een jaar of 4 overheen..
Ik zal het even wat genuanceerder brengen; ik doel er meer op dat het in het noorden eerder een uitzondering is dan regel. Sociale woningbouw sowieso even buiten beschouwing gelaten natuurlijk, want daar kom je niet echt meer voor in aanmerking als je een bepaald inkomen hebt, dat zou ook niet moeten aangezien die hogere inkomens in die zin ook meer kunnen betalen qua huur. Feit blijft natuurlijk dat je in het noorden/zuiden/oosten niet centraal meer woont en in de Randstad je sowieso al flink mag betalen voor de locatie, ook al is die soms bagger.
Tsja, je betaalt toch voor de locatie inderdaad, dus de randstad is over het algemeen gewoon duurder. Staat tegenover dat je daar volgens mij ook regelmatig meer verdiend.. Een ex-klasgenootje van de Pabo is in Rotterdam les gaan geven en die verdiend meer dan de meiden die in het noorden zijn gebleven. Weet niet of het altijd zo is hoor, in die situatie toevallig wel. Het hangt er in het noorden ook maar net vanaf waar je woont he, Groningen bijvoorbeeld is qua huur ook echt niet goedkoop volgens mij.
Arwyn- Ratel
Oh dat is handig giacomo! Alhoewel een wasmachine ook wel vrij essentieel is. Kan het m'n oom en tante ook niet aan doen om nog een jaar daar te wassen, voel me al bezwaard genoeg. Maar goed, eerst maar eens kijken of ik wat terug krijg.
Gast- Gast
Marin schreef:Oh dat is handig giacomo! Alhoewel een wasmachine ook wel vrij essentieel is. Kan het m'n oom en tante ook niet aan doen om nog een jaar daar te wassen, voel me al bezwaard genoeg. Maar goed, eerst maar eens kijken of ik wat terug krijg.
Ja, ik bedoel dus dat als je nu van 2010 een hoop terug krijgt dat je dat dan natuurlijk gewoon krijgt, maar dat je voor 2011 (wat waarschijnlijk dan een zelfde soort bedrag is) gewoon al maandelijks terug kan vragen ipv in 2012. En dan kan je natuurlijk ook wat sparen zeg maar.
Gast- Gast
Marin: Een wasmachine verbruikt nog niet eens het meeste hoor. Heb je een droger en gebruik je je oven veel? Die verbruiken volgens mij meestal meer dan een wasmachine (is mij verteld tenminste).
Heb je toevallig weekend stroom? Dan kun je je was ook voor dan bewaren, dat doen wij ook eigenlijk altijd.
Heb je toevallig weekend stroom? Dan kun je je was ook voor dan bewaren, dat doen wij ook eigenlijk altijd.
Arwyn- Ratel
En een wasmachine van Marktplaats, Marin? Daar staat echt niet alleen ouwe troep, er zijn ook veel mensen die gaan samenwonen en dan twee prima wasmachines hebben, en dan gaat er één weg voor een heel redelijke prijs. Is dat niks voor je?
Eventueel kan je dan ook kiezen voor een dag- en nachtmeter, en dan 's nachts wassen, dat scheelt ook weer energie Ik heb bijvoorbeeld ook een droger, maar die gebruik ik alleen als ik echt monsterlijk veel was heb (als de jongens hebben lopen beesten ofzo) of in de winter, maar liever hang ik mijn was gewoon lekker te drogen, is ook veel goedkoper.
Eventueel kan je dan ook kiezen voor een dag- en nachtmeter, en dan 's nachts wassen, dat scheelt ook weer energie Ik heb bijvoorbeeld ook een droger, maar die gebruik ik alleen als ik echt monsterlijk veel was heb (als de jongens hebben lopen beesten ofzo) of in de winter, maar liever hang ik mijn was gewoon lekker te drogen, is ook veel goedkoper.
RYW- Ratel
Arwyn schreef:Marin: Een wasmachine verbruikt nog niet eens het meeste hoor. Heb je een droger en gebruik je je oven veel? Die verbruiken volgens mij meestal meer dan een wasmachine (is mij verteld tenminste).
Ik gebruik de oven wel redelijk veel en heb een afwasmachine. Maar nog geen wasmachine dus. Droger komt er niet, dat hoeft niet zo nodig van me.
Gast- Gast
Misschien ben ik spuit 11 hoor, maar een salaris van 1650 netto is toch een hartstikke mooi salaris?
Gast- Gast
Jen_ schreef:Misschien ben ik spuit 11 hoor, maar een salaris van 1650 netto is toch een hartstikke mooi salaris?
Ja, dat is het ook. Wie zegt van niet dan?
Gast- Gast
Pagina 6 van 8 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Soortgelijke onderwerpen
» Kost geld wisselen bij de bank geld?
» Magere tussendoortjes
» Magere Hein heeft het maar druk..
» Vette huid
» Vette huid
» Magere tussendoortjes
» Magere Hein heeft het maar druk..
» Vette huid
» Vette huid