Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Over geld...vette maanden, magere maanden

+18
minoessepoes
Lynn_
RYW
Winegum
Arwyn
Shisha
BJA
Pancake
Rouxxxe
Atelier Madame
Verona
Pussycat
rapa nui
mzcharlotte
Miss G
Mida4you
Caresses
Jilke
22 plaatsers

Pagina 1 van 8 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Ga naar beneden

Over geld...vette maanden, magere maanden Empty Over geld...vette maanden, magere maanden

Bericht  Jilke di 8 maa 2011 - 23:48

Ben vast niet de enige die dit probleem af en toe heeft, de ene maand kom ik netjes uit met mijn geld, de andere maand is het weer enorm krap. Afgelopen 2 maanden vielen onder de laatste categorie. Moet het geld even overal vandaan slepen, en sparen lukt dan al helemaal niet.

Iets extra's kan al niet, wat leuks ook niet. Alles moet zuinig en liefst zo goedkoop mogelijk.

En dan denk je alles gehad te hebben, krijg je een gemeenteheffingen rekening van 600 euro, een verlenging van sportschoolabbonement (wat jaarlijks betaald wordt), een "verplicht" etentje en dat soort dingen.

Hoe doen jullie dat? Hoe kom je op zo'n moment aan extra geld? Iemand tips?
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Over geld...vette maanden, magere maanden Empty Re: Over geld...vette maanden, magere maanden

Bericht  Gast di 8 maa 2011 - 23:50

Zwart ernaast werken? Lijkt mij de enige oplossing om snel aan geld te komen..

Gast
Gast

Over geld...vette maanden, magere maanden Empty Re: Over geld...vette maanden, magere maanden

Bericht  Gast di 8 maa 2011 - 23:51

Ik reserveer altijd wel geld voor de dingen die 'moeten' zoals de gemeentelijke heffingen e.d.
Maar als ik een magere bankrekening heb en er zijn etentjes e.d. gepland, dan is dat heel jammer en sneu, maar dan laat ik die schieten.

Gast
Gast

Bericht  Caresses di 8 maa 2011 - 23:54

Ja (verplichte) etentjes en drankjes doen in de stad doe ik dan niet.
Verder ben ik student dus in de zomer werk ik dan heel veel en dat geld is dan mijn buffer voor later in het jaar als ik geld nodig heb.
Verder zou je misschien betalingsregeling kunnen treffen voor gemeentelijke belastingen? En kan je vragen of je de sportschool maandelijks mag doen. (Ik weet niet hoe duur jou sportschool is, maar als die duur is kan je ook overstappen naar een goedkopere).
Verder kun je misschien bezuinigen op de boodschappen?

Caresses
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Jilke di 8 maa 2011 - 23:57

Zwart werken in de vorm van poetsen ofzo? Want dat zou nog wel een optie zijn misschien ja.
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Bericht  Gast di 8 maa 2011 - 23:57

Ik heb dat ook hoor. Had deze maand een rekening van een paar honderd euro, en tja, dan heb ik geen reserves (zeker omdat ik net op reis ben geweest, is m'n spaargeld helemaal opgegaan). Dus helaas..nu even heel krap deze maand. Heb deze week voor 5 euro boodschappen gedaan voor 4 dagen, was ik wel trots op. En morgen ga ik dan maar voor 't weekend naar m'n moeder, dat scheelt ook al weer wat.
Maar eh..tja ik heb ook niet echt een oplossing. Zorgen dat je een klein beetje reserves hebt, of iets sneller in ziet dat je rustig aan moet gaan doen. Helaas als je geen grote reserves hebt, kan het gewoon gebeuren dat je de ene maand gewoon ineens minder te besteden hebt. Denk dat daar niet veel aan te doen is. In een goede maand kan je misschien wel even wat geld opzij leggen. Al is het 20 of 50 euro, dat kan in een magere maand ineens heel veel mogelijkheden geven.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 8 maa 2011 - 23:58

Die gemeentelijke heffingen kan je toch altijd in delen betalen? Gedeeld door 6x ofzo?

Gast
Gast

Bericht  Gast di 8 maa 2011 - 23:58

AmiAmi schreef:Zwart werken in de vorm van poetsen ofzo? Want dat zou nog wel een optie zijn misschien ja.
Ja oppassen of poetsen.. Of misschien ben je handig met klussen ofzo.. Tuinieren bij oudere mensen, weetikhet :P

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 9 maa 2011 - 0:05

Ja een oppasbaantje is ook wel prima. Daar krijg je meestal niet zo heel veel (5 euro per uur), maar zoals ik zei: In een krappe maand is echt elke euro meegenomen. Met schoonmaken kan je misschien zelfs nog wat meer verdienen.

Gast
Gast

Bericht  Jilke wo 9 maa 2011 - 0:14

Ja 5 euro is al meegenomen haha. Ik ben al een tijdje een oppasgezin aan het zoeken, maar er wordt zoveel voor door de weeks gevraagd. En dan ben ik natuurlijk gewoon aan het werk.
Ik zal ook eens kijken voor poetsen!
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Bericht  Gast wo 9 maa 2011 - 0:14

Lijkt me erg vervelend om zulke krappe maanden te hebben. Hoop dat je snel iets kunt vinden waardoor ze minder krap zijn.

Gast
Gast

Bericht  Mida4you wo 9 maa 2011 - 0:20

Pff AmiAmi, ik kan je de hand schudden. Ik moet elke maand maar weer kijken hoe ik de hele maand doorkom. Ik haal overal geld vandaan en sparen wil echt niet. Gelukkig heb ik vanaf 1 april weer werk maar ik ga maar 24 uur werken omdat ik een dochtertje heb en dan is er nog niet genoeg maar ach we komen er wel weer uit.....

Het zou gewoon zo mooi zijn als ik een keer iets extra's heb. Kan op dit moment helemaal niets, niet een nieuw shirtje kopen etc. ( heb ik ook al zolang niet meer gedaan ) Maarja....
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10

Bericht  Miss G wo 9 maa 2011 - 0:26

Ik herken het ook hoor dat er de ene maand ineens al het geld eruit vliegt en die andere maand heb je ineens veel geld over voor de spaarrekening. Gelukkig heb ik nu al 3 goede maanden gehad, en we snappen niet hoe het nou kan, we doen niet echt anders.

Volgens mij kan je de gemeentebelastingen wel in meerdere keren betalen hoor. Bij ons stond er al aangegeven dat ze het in 10x gaan incasseren. Dat vind ik toch prettiger dan in 1x zo'n groot bedrag!
Miss G
Miss G
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 367
Punten : 376
Registratiedatum : 29-01-11

Bericht  Gast wo 9 maa 2011 - 0:28

Ja het is ook stom, want ik had bijvoorbeeld nu dus een hoge rekening van iets, en daardoor kon ik m'n vaste energierekening van deze maand niet betalen. Dan krijg ik daar weer een nota van en komt die volgende maand weer bovenop de vaste lasten dan. Dat is zo irritant. Hebben jullie dat ook? Hoe los je dat op? Valt niet zo veel aan te doen he?

Gast
Gast

Bericht  Caresses wo 9 maa 2011 - 0:32

Marin schreef:Ja het is ook stom, want ik had bijvoorbeeld nu dus een hoge rekening van iets, en daardoor kon ik m'n vaste energierekening van deze maand niet betalen. Dan krijg ik daar weer een nota van en komt die volgende maand weer bovenop de vaste lasten dan. Dat is zo irritant. Hebben jullie dat ook? Hoe los je dat op? Valt niet zo veel aan te doen he?

Kan je niet bellen met het energiebedrijf voor een eenmalige betalingsregeling zodat er geen boete voor te laat betalen bovenop komt?

Caresses
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast wo 9 maa 2011 - 0:32

Misschien trek je deze kritische noot heel slecht, maar ik bedoel het niet lullig: hoe kan je nou serieus de rekening van de gemeentelijke heffingen als verrassing zien? Je weet toch dat die er aan zat te komen? Volgens mij mag je dat zelfs in termijnen betalen als je het niet in één keer kan missen.

Het is rot als je echt niet rond kan komen, maar verplichte etentjes doe ik niet aan, want niemand kan mij namelijk op zo'n moment verplichten geld uit te geven wat ik niet heb en dus moet lenen o.i.d...?

Gast
Gast

Bericht  mzcharlotte wo 9 maa 2011 - 0:35

_Donnaa schreef:Die gemeentelijke heffingen kan je toch altijd in delen betalen? Gedeeld door 6x ofzo?

In mijn gemeente kan dat in 10x. Ik betaal nu zelf in 2x zodat ik me geen zorgen hoef te maken om geld(reserves) deze maand.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Jilke wo 9 maa 2011 - 0:36

Nee de heffingen moesten in 1x betaald worden, ik heb hier nog voor gebeld. Als dit wel kon stond het inderdaad aangegeven op de acceptgiro, met 10x een vervaldatum.

Ik snap het ook niet altijd, want soms doe ik inderdaad niets geks, en toch heb ik niets meer over op de helft van de maand al.

Laatst aangepast door AmiAmi op wo 9 maa 2011 - 4:10; in totaal 1 keer bewerkt
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Bericht  rapa nui wo 9 maa 2011 - 0:38

Marin schreef:Ja het is ook stom, want ik had bijvoorbeeld nu dus een hoge rekening van iets, en daardoor kon ik m'n vaste energierekening van deze maand niet betalen. Dan krijg ik daar weer een nota van en komt die volgende maand weer bovenop de vaste lasten dan. Dat is zo irritant. Hebben jullie dat ook? Hoe los je dat op? Valt niet zo veel aan te doen he?

Je weet dat er maandelijks een energierekening komt en inderdaad de meeste grote rekeningen kun je ook wel zien aankomen. Of er moet onverwacht een wasmachine oid kapot gaan. Wat er aan te doen is: toch maandelijks een bedrag hiervoor apart zetten zodat je wel een buffer hebt. En dan maar even snijden in de leuke dingen. Ik zou bv. niet zo veel uitgeven in een vakantie of daar al over denken als ik daardoor mijn energierekening al niet kan betalen.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  mzcharlotte wo 9 maa 2011 - 0:40

AmiAmi schreef:Nee de heffingen moesten in 1x betaald worden, ik heb hier nog voor gebeld. Als dit wel kon stond het inderdaad aangegeven op de acceptgiro, met 10x een vervaldatum.

In dit geval moet het mogelijk zijn om een betalingsregeling te treffen. Als het goed is, kun je ook bezwaar maken. Bezwaar betekent in jouw geval niet laten vervallen, maar kenbaar maken dat het voor jou niet mogelijk is om voor de vervaldatum aan het gehele bedrag te voldoen en dat je een betalingsregeling wilt treffen. Succes.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast wo 9 maa 2011 - 0:46

Ik kan de gemeentelijke heffingen altijd in 10 keer betalen. Ik heb het 1 keer aangegeven en nu gaat het automatisch. Kan me niet zo goed voorstellen dat dat niet kan in andere gemeentes..
Maar daarnaast kan je toch in de overige maanden dat bedrag al opzij zetten alsof je het elke maand moet betalen?

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 9 maa 2011 - 0:57

Juridisch sta je gewoon in je recht door bezwaar aan te tekenen (binnen een bepaalde termijn, vaak 4-6 weken) en kan je daarin aankaarten dat je bezwaar aantekent tegen het gegeven dat er in 1x betaald moet worden. Je mag namelijk gewoon een betalingsregeling treffen.

Ik zie/hoor het regelmatig dat mensen amper rondkomen en ergens vind ik dat wonderlijk, want hoe kan je je dan toch een auto permitteren? Zulke vragen stel ik mezelf dan meteen. Daarnaast merk ik, hoe generaliserend het ook mag klinken, dat ik vaak mensen hoor die parttime werken. Daar redt bijna niemand het mee, geloof ik. Ik zeg absoluut niet dat jij dat doet, maar het is meer een constatering in het algemeen (wat ik dus zelf hoor en zie). Ik werk fulltime en kan leven als een God in Frankrijk nu, maar ik had wel degelijk moeten bezuinigen als ik minder dan 40 uur per week zou werken. Heb nu ook domweg minder tijd het uit te geven, op de vaste lasten na natuurlijk. Vaak kom ik in het weekend ook nog weg met hooguit 30/50 euro aan borrelen in de stad, omdat ik de laatste tijd ook in de weekenden overwerk en uitgebreid shoppen en al die dingen heb ik dus nu even geen tijd voor. Dan gaat sparen vrij snel, want er blijft wel binnenkomen en de uitgaven zijn daardoor minimaal.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 9 maa 2011 - 0:59

Zelfde als Guatarri hier. Ik heb geen eens tijd om geld uit te geven.. laughcry

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 9 maa 2011 - 1:00

rapa nui schreef:

Je weet dat er maandelijks een energierekening komt en inderdaad de meeste grote rekeningen kun je ook wel zien aankomen. Of er moet onverwacht een wasmachine oid kapot gaan. Wat er aan te doen is: toch maandelijks een bedrag hiervoor apart zetten zodat je wel een buffer hebt. En dan maar even snijden in de leuke dingen. Ik zou bv. niet zo veel uitgeven in een vakantie of daar al over denken als ik daardoor mijn energierekening al niet kan betalen.

Nou ja nee, ik wist niet dat die rekening van een paar honderd euro er aan kwam. En ik heb het niet zo breed dat ik speling heb, dan loopt het dus een beetje in de soep bij de volgende rekening. Ik vind het op zich niet erg, want nu betaal ik de energierekening volgende maand wel, maar komt het wel weer bovenop volgende maand en is dat sowieso ook al een krappe maand. Maandelijks een bedrag apart zetten gaat niet, als je bijna al je geld nodig hebt om de vaste lasten plus boodschappen te betalen. Dat was een beetje mijn punt, het is lastig als je dus niet heel veel overhoud om uberhaupt geld opzij te zetten. Ik hou wel iets van ruimte over voor leuke dingen, maar niet veel. Mijn reis was grotendeels cadeau en van te voren betaald, en ik kon shoppen van het geld wat ik van een meevaller had gekregen. Tuurlijk, had er ook voor kunnen kiezen om dat opzij te zetten en te sparen, maar die ene keer in de twee jaar dat ik in de US ben, vind ik het wel waard om eens lekker geld uit te geven (ik koop verder bijna nooit kleren namelijk). Ik ben absoluut niet zielig hoor en heb het prima en kom over 't algemeen ook echt wel rond, maar soms weet je niet van te voren wat er komen gaat, en is het ook niet zo makkelijk om geld opzij te zetten voor iedereen.

Gast
Gast

Bericht  Pussycat wo 9 maa 2011 - 1:04

Nou de magere maanden komen me bekend voor.
Tenminste van vroeger (toen ik nog thuis woonde) we hadden nooit geld voor leuke dingen.
Of voor iets lekkers als het kerst was o.i.d.
En dat kan er echt inhakken zeg in een gezin. Als je nooit meer iets leuks kan doen o.i.d.
Nu werd er ook nooit gespaard want dat kon niet, maar soms werden er wel eens impuls aankopen gedaan waarvan ik dan weer dacht; waarom doe je dat dan wel?
Maar ja... het was niet mijn geld.

In die tijd werkte ik erg veel (ook zwart) en wit. in de zomermaanden soms wel meer dan 60 uur per week. En leverde soms dus wat bij.

Ik had mezelf voorgenomen dat mij dit nooit zou overkomen. (ik weet dat je het niet altijd zelf in de hand hebt, maar er zit natuurlijk een verschil in alles spenderen of toch proberen te sparen.)
Dus ik ben gelijk begonnen met sparen zodra het kon.

Nu woon ik bijna een jaar samen en we kunnen aardig wat sparen al zeg ik het zelf.
Alles wat er binnenkomt schrijf ik op en betaal gelijk de rekeningen en ''reserveer'' geld voor de boodschappen en cadeau's en kleding etc...
Wat er overblijft gaat direct naar de spaarrekening waar ik niet aan kom.

Als ik wat duurs wil kopen of op vakantie wil dan houd ik dat in mijn achterhoofd en zet dit expres niet op de spaarrekening. Zodat ik het niet daarvan af hoef te halen haha.
Maar ja voor mij werkt dit wel.
En als we in de problemen zouden komen dan moeten vriend en ik maar meer werken. Of een goedkoper huis nemen.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 8 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: