Over geld...vette maanden, magere maanden
+18
minoessepoes
Lynn_
RYW
Winegum
Arwyn
Shisha
BJA
Pancake
Rouxxxe
Atelier Madame
Verona
Pussycat
rapa nui
mzcharlotte
Miss G
Mida4you
Caresses
Jilke
22 plaatsers
Pagina 3 van 8
Pagina 3 van 8 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Re: Over geld...vette maanden, magere maanden
Ja, ik snap het wel. Al vind ik het een beetje omslachtig, want stel dat je toch ineens niet genoeg geld op je vaste lasten rekening blijkt te hebben, dan kan iets niet afgeschreven worden. Terwijl je misschien nog wel geld op je andere rekening hebt. Ach ja, ieder zo z'n eigen manier. Maar bedankt voor het uitleggen.
Gast- Gast
Ook ik verkeer in een luxe positie.
Ik kan elke maand een hoop geld opmaken, daarnaast koop ik elke maand voor een x bedrag nieuwe dingen en spaar ook nog meer dan gemiddeld. Het komt voor dat mijn huishoudpot leeg is voor mijn nieuwe loon, maar dan vul ik het, met pijn in mijn hart, aan vanuit de vaste lasten pot/spaarpot.
Ondanks dat ik een eigen appartement heb, heb ik een vrij goedkope hypotheek in vergelijking met anderen. Ik heb een eigen auto en moet elke maand 250 tot 300 euro investeren in benzine. Ik ben vrij duur in het doen van boodschappen, maar weer zeer goedkoop in uitstapjes. En zo kom ik elke maand uit.
Over twee/drie maanden ga ik eindelijk mijn huis afmaken, maar ik zorg ervoor dat ik een buffer blijf houden voor dingen die kapot kunnen gaan.
Ik kan elke maand een hoop geld opmaken, daarnaast koop ik elke maand voor een x bedrag nieuwe dingen en spaar ook nog meer dan gemiddeld. Het komt voor dat mijn huishoudpot leeg is voor mijn nieuwe loon, maar dan vul ik het, met pijn in mijn hart, aan vanuit de vaste lasten pot/spaarpot.
Ondanks dat ik een eigen appartement heb, heb ik een vrij goedkope hypotheek in vergelijking met anderen. Ik heb een eigen auto en moet elke maand 250 tot 300 euro investeren in benzine. Ik ben vrij duur in het doen van boodschappen, maar weer zeer goedkoop in uitstapjes. En zo kom ik elke maand uit.
Over twee/drie maanden ga ik eindelijk mijn huis afmaken, maar ik zorg ervoor dat ik een buffer blijf houden voor dingen die kapot kunnen gaan.
Gast- Gast
Wij zitten momenteel in een wat krappere periode. Mijn vriend heeft een nul-uren contract en meestal kan hij in de maanden januari en februari nauwelijks werken. Het begint nu gelukkig al wel weer wat beter te worden.
We hebben een koophuis en we hebben er wel rekening mee gehouden dat het eventueel van 1 loon te betalen is. Maar omdat de hypotheekrenteaftrek nu nog niet rond is komen we nu net te kort.
We hebben een koophuis en we hebben er wel rekening mee gehouden dat het eventueel van 1 loon te betalen is. Maar omdat de hypotheekrenteaftrek nu nog niet rond is komen we nu net te kort.
Shisha- Ratel
- Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Marin: Lijkt me echt lastig als je zoveel geld kwijt bent aan je vaste lasten.. Ik was persoonlijk dan denk ik toch ergens anders gaan wonen. Wij wonen in een heel simpel flatje. Zag er niet uit, maar inmiddels is het echt leuk en we krijgen altijd welgemeende complimenten van bezoek. Het hoeft niet duur te zijn om er wat leuks van te maken en als je vaste lasten nu eigenlijk gewoon te hoog zijn, zou ik zelf toch wat verder gaan kijken.
Wij kunnen zelf gewoon prima rondkomen. Niet dat we elke maand (veel) kunnen sparen, maar we hoeven ook niets op te nemen van de spaarrekeningen. We hebben uitgerekend wat we kwijt zijn aan vaste lasten en schrijven dat bedrag (ruim genomen) maandelijks over. Wat we overhouden van ons inkomen, is voor onszelf. Dat is voor ons allebei niet super veel ivm afbetalen studieschuld, telefoonrekening en dat soort dingen, maar we redden het wel. We houden er dan ook goed rekening mee. Boodschappen zijn iets van 50,- per week en meer wil ik er eigenlijk ook echt niet aan uitgeven. Ik koop dingen vaak in de aanbieding zodat we een tijdje vooruit kunnen. Toen ik hier doordeweeks alleen woonde, was ik voor mezelf echt niet meer dan 20,- per week kwijt!
Zo af en toe iets leuks doen kan wel, maar niet iedere week/iedere maand (iig niet als het echt geld kost, ik heb OV dus kan gratis overal heen en heb vriendinnen ver weg, dus een dagje weg hoeft voor mij niks te kosten). Voor de vakantie bijvoorbeeld moeten we ook echt sparen, maar dat heb ik er dan graag voor over!
Wij kunnen zelf gewoon prima rondkomen. Niet dat we elke maand (veel) kunnen sparen, maar we hoeven ook niets op te nemen van de spaarrekeningen. We hebben uitgerekend wat we kwijt zijn aan vaste lasten en schrijven dat bedrag (ruim genomen) maandelijks over. Wat we overhouden van ons inkomen, is voor onszelf. Dat is voor ons allebei niet super veel ivm afbetalen studieschuld, telefoonrekening en dat soort dingen, maar we redden het wel. We houden er dan ook goed rekening mee. Boodschappen zijn iets van 50,- per week en meer wil ik er eigenlijk ook echt niet aan uitgeven. Ik koop dingen vaak in de aanbieding zodat we een tijdje vooruit kunnen. Toen ik hier doordeweeks alleen woonde, was ik voor mezelf echt niet meer dan 20,- per week kwijt!
Zo af en toe iets leuks doen kan wel, maar niet iedere week/iedere maand (iig niet als het echt geld kost, ik heb OV dus kan gratis overal heen en heb vriendinnen ver weg, dus een dagje weg hoeft voor mij niks te kosten). Voor de vakantie bijvoorbeeld moeten we ook echt sparen, maar dat heb ik er dan graag voor over!
Arwyn- Ratel
- Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10
Marin schreef:Ja, ik snap het wel. Al vind ik het een beetje omslachtig, want stel dat je toch ineens niet genoeg geld op je vaste lasten rekening blijkt te hebben, dan kan iets niet afgeschreven worden. Terwijl je misschien nog wel geld op je andere rekening hebt. Ach ja, ieder zo z'n eigen manier. Maar bedankt voor het uitleggen.
Voor mij werkt het prima. Ik heb alles zo uitgerekend dat ik nooit te kort kom. Ik kijk misschien 1 keer in de 4 maanden of er nog genoeg geld is, en meestal is dat dus wel het geval. Het is een zeldzaamheid dat ik iets bij moet storten.
Maar wat je zegt, ieder zijn eigen manier.
Pancake- Fluisteraar
- Aantal berichten : 362
Punten : 376
Registratiedatum : 19-11-10
Arwyn schreef:Marin: Lijkt me echt lastig als je zoveel geld kwijt bent aan je vaste lasten.. Ik was persoonlijk dan denk ik toch ergens anders gaan wonen.
Tja, het was een beetje een gok. Ik kreeg toen de aanbieding voor dit appartement voordat ik een baan had. Dat was een grote gok natuurlijk, maar omdat het allemaal zo vertrouwd was (via via) wilde ik het toch wel heel graag. En toen wist ik natuurlijk nog niet hoe veel ik precies zou verdienen. Met 100 euro meer zou het al een heel stuk beter te doen zijn. Dus ach, betere tijden komen vast wel, en ik heb toen ook wel heel bewust gekozen voor een warme plek waar ik heel graag lang wil blijven. Ik wist dat ik een wat duurder huis had, maar in het kader van settelen in Nederland en tot rust komen op 1 plek, vond ik het belangrijker dat ik dat dan deed in een huis waar ik heel erg blij mee was. Vandaar.
Gast- Gast
Misschien heb ik niet goed gelezen hoor, maar vraag me wat af. Marin je zegt iedere maand het krap te hebben, maar toch ga je heel erg vaak op vakantie. En dan niet even kamperen in zeeland maar echt ver weg. En dan kun je niet je maandelijkse rekeningen betalen. Hoe doe je dat dan als er straks onverwacht iets stuk gaat (bv wasmachine?). Dat is toch helemaal niet verstandig om zo te leven?
Ik heb nooit een krappe maand dat iedere 5 euro is meegenomen. Ik heb twee spaarrekeningen, 1 voor financiele tegenvallers/onverwachte uitgaven en 1 om echt te sparen voor een lange reis/verhuizing of iets dergelijks.
Ik heb nooit een krappe maand dat iedere 5 euro is meegenomen. Ik heb twee spaarrekeningen, 1 voor financiele tegenvallers/onverwachte uitgaven en 1 om echt te sparen voor een lange reis/verhuizing of iets dergelijks.
Gast- Gast
Dat was vorig jaar hoor Nu ga ik niet zo vaak meer op vakantie, want geen geld voor. New York was grotendeels verjaardagscadeau. En dat was de eerste keer in 2 jaar dat ik ver weg ging, dus vind het zelf nogal meevallen. Het is zelfs nog niet eens zeker of ik wel op zomervakantie kan
En als jij een goede manier ziet waar ik van kan sparen zonder dat ik verhuis of meer ga werken, dan hoor ik het graag Hierboven staan al m'n gegevens (die ik graag wel straks weg wil halen dus niet quoten). Ik meen het oprecht, ik zie zelf niet in hoe ik van 40 euro extraatjes per maand kan sparen.
Edit: En dat ik m'n maandelijkse rekening niet kan betalen vind ik ook wel wat overdreven. Dat is toevallig deze maand een keertje, omdat ik een andere rekening kreeg. Het gaat op zich al maanden heel stabiel financieel juist, en was ik juist trots op. Krap, maar stabiel.
En als jij een goede manier ziet waar ik van kan sparen zonder dat ik verhuis of meer ga werken, dan hoor ik het graag Hierboven staan al m'n gegevens (die ik graag wel straks weg wil halen dus niet quoten). Ik meen het oprecht, ik zie zelf niet in hoe ik van 40 euro extraatjes per maand kan sparen.
Edit: En dat ik m'n maandelijkse rekening niet kan betalen vind ik ook wel wat overdreven. Dat is toevallig deze maand een keertje, omdat ik een andere rekening kreeg. Het gaat op zich al maanden heel stabiel financieel juist, en was ik juist trots op. Krap, maar stabiel.
Gast- Gast
Je gaat toch volgende week naar Parijs?
Het is geheel een eigen keuze om in een (te) duur huis te gaan wonen en (te) weinig te werken om er echt fijn/makkelijk van te kunnen leven. Ik vind dat je best vaak weg gaat, ik ga maar 2x per jaar weg en daarvan is 1x naar mn ouders toe. Het is natuurlijk waar je zelf waarde aan hecht, ik denk niet dat je t slecht hebt. Je kiest voor luxe dingen waar een ander niet voor zou kiezen.
Het is geheel een eigen keuze om in een (te) duur huis te gaan wonen en (te) weinig te werken om er echt fijn/makkelijk van te kunnen leven. Ik vind dat je best vaak weg gaat, ik ga maar 2x per jaar weg en daarvan is 1x naar mn ouders toe. Het is natuurlijk waar je zelf waarde aan hecht, ik denk niet dat je t slecht hebt. Je kiest voor luxe dingen waar een ander niet voor zou kiezen.
Gast- Gast
Ja maar ook dat is gratis voor me, want m'n moeder betaalt. Meeste reizen afgelopen tijd waren gewoon heel goedkoop. In het afgelopen half jaar heb ik gereist naar: Italie (gratis, op kosten van ouders), Kopenhagen (gratis, op kosten van m'n toen nog vriend), London (gratis, op kosten van de school, want excursie met leerlingen), en toen New York (vliegticket door ouders, hostel zelf betaald).
Zonder hopelijk vervelende opmerkingen te krijgen: Mijn ouders hebben het wel goed, en doen graag leuke dingen met/voor ons, dus ik heb op dat vlak niets te klagen en dat soort dingen krijg ik dan dus wel. Maar dat neemt niet weg dat ik het zelf wel krap heb af en toe. Ik hoop dat mensen dat begrijpen. Het ene sluit het andere niet uit. En ik heb heel erg geluk wat dat betreft en dat besef ik me.
En ja, ik steek inderdaad liever mijn geld in een reis dan bijvoorbeeld in nieuwe kleren of een avondje uitgebreid stappen. Dat is een kwestie van prioriteiten stellen.
Zonder hopelijk vervelende opmerkingen te krijgen: Mijn ouders hebben het wel goed, en doen graag leuke dingen met/voor ons, dus ik heb op dat vlak niets te klagen en dat soort dingen krijg ik dan dus wel. Maar dat neemt niet weg dat ik het zelf wel krap heb af en toe. Ik hoop dat mensen dat begrijpen. Het ene sluit het andere niet uit. En ik heb heel erg geluk wat dat betreft en dat besef ik me.
En ja, ik steek inderdaad liever mijn geld in een reis dan bijvoorbeeld in nieuwe kleren of een avondje uitgebreid stappen. Dat is een kwestie van prioriteiten stellen.
Gast- Gast
Marin ik snap heeel goed dat je je geld in leuke dingen wil stoppen zoals reizen, bij mij is dat precies hetzelfde. Hoewel ik stiekem wel een kledingverslaving heb maar die kan ik ook aardig op marktplaats loslaten
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Waar veel mensen de fout in gaan is extra geld zoals vakantiegeld, kinderbijslag, teruggave van de belastingdienst gelijk op te maken aan leuke dingen, terwijl je dat geld dus ook kunt gebruiken als spaargeld. Voor de maanden die duurder zijn. Zoals deze maand, waarin de gemeentelijke belastingen komen, de maanden waarin je veel verjaardagen hebt, als je naar de tandarts moet (en een eigen bijdrage moet betalen), etc.
Marin, ik zag in je lijstje geen zorgtoeslag en/of huurtoeslag staan. Heb je hier geen recht op? Sowieso zorgtoeslag lijkt me wel aanwezig als je niet zoveel verdiend. En sparen kun je op diverse manieren doen, ook al heb je minder te besteden. Al gooi je alleen al wat kleingeld in een potje, hou je eventueel statiegeld apart, spaar je 5 euro per maand, het is toch iets. Elke euro, elke cent is meegenomen.
Je hebt groot gelijk dat je prioriteiten stelt, en je liever op vakantie wil, maar dit is een serieuze vraag voor jou en eventuele anderen, hoe ga je die wasmachine betalen als hij straks kapot gaat? Je bent gauw een paar honderd euro kwijt, die paar honderd euro zul je niet in een jaar kunnen sparen, dus ook niet in een jaar kunnen afbetalen.. Het lijkt me echt dat je drastisch naar je inkomen en uitgaven moet kijken, wat reserve is toch behoorlijk noodzakelijk in dit land en met een eigen (huur)woning.
@ TO: is het niet mogelijk om een treinabonnement van je werkgever te krijgen? Dan kun je de auto eventueel ook weg doen, als je hem alleen voor het werk gebruikt. Scheelt je ook weer flink wat geld, waar je vast al de boodschappen van zou kunnen betalen.
Marin, ik zag in je lijstje geen zorgtoeslag en/of huurtoeslag staan. Heb je hier geen recht op? Sowieso zorgtoeslag lijkt me wel aanwezig als je niet zoveel verdiend. En sparen kun je op diverse manieren doen, ook al heb je minder te besteden. Al gooi je alleen al wat kleingeld in een potje, hou je eventueel statiegeld apart, spaar je 5 euro per maand, het is toch iets. Elke euro, elke cent is meegenomen.
Je hebt groot gelijk dat je prioriteiten stelt, en je liever op vakantie wil, maar dit is een serieuze vraag voor jou en eventuele anderen, hoe ga je die wasmachine betalen als hij straks kapot gaat? Je bent gauw een paar honderd euro kwijt, die paar honderd euro zul je niet in een jaar kunnen sparen, dus ook niet in een jaar kunnen afbetalen.. Het lijkt me echt dat je drastisch naar je inkomen en uitgaven moet kijken, wat reserve is toch behoorlijk noodzakelijk in dit land en met een eigen (huur)woning.
@ TO: is het niet mogelijk om een treinabonnement van je werkgever te krijgen? Dan kun je de auto eventueel ook weg doen, als je hem alleen voor het werk gebruikt. Scheelt je ook weer flink wat geld, waar je vast al de boodschappen van zou kunnen betalen.
Winegum- Prater
- Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10
Ik heb er ook wel eens last van, maar dat hangt meestal samen met of mijn ex netjes de kinderalimentatie betaalt of niet. Ik vind het heel rot om daarvan afhankelijk te zijn, maar mijn trots staat het me niet toe om erom te gaan bedelen. Dan maar liever mijn kinderen gewoon te eten geven en zelf op water en brood, maar ik ga NIET met mijn handje omhoog zitten bij mijn ex, of bij wie dan ook. Echt niet.
RYW- Ratel
- Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10
Mijn vriend en ik doen het hetzelfde als Pancake, maar de situatie die jij hier beschrijft, zal ons niet overkomen. In ons Excel-bestand hebben we alle vaste lasten staan en we weten precies wat in welke maand wordt afgeschreven. Mijn vriend heeft vervolgens een ingewikkelde formule geprogrammeerd en nu vertelt Excel ons precies welk bedrag er in welke maand op de rekening moet staan. Ergens in augustus/september moeten we bijvoorbeeld mazout tanken voor de verwarming, dat is in 1 klap 3000 euro en daardoor is het maandbedrag voor augustus veel hoger. Maar omdat we per maand gewoon het totale jaarbedrag gedeeld door 12 op die rekening storten, is die 3000 euro in augustus gewoon door het jaar heen opgebouwd en kunnen de dat bedrag betalen zonder dat we er iets van voelen op dat moment. Ik vind het ideaal.Marin schreef:Ja, ik snap het wel. Al vind ik het een beetje omslachtig, want stel dat je toch ineens niet genoeg geld op je vaste lasten rekening blijkt te hebben, dan kan iets niet afgeschreven worden. Terwijl je misschien nog wel geld op je andere rekening hebt. Ach ja, ieder zo z'n eigen manier. Maar bedankt voor het uitleggen.
Gast- Gast
Marin schreef:Ik denk niet dat ik nog reiskostenvergoeding krijg he, nu ik thuis zit? Dat zou wel heel raar zijn. Maar wel handig, want dan zou ik idd even wat op kunnen bouwen
Om deze vraag nog even voor je te beantwoorden: nee, ik kan me niet voorstellen dat je reiskostenvergoeding krijgt, aangezien je ook geen reiskosten hebt, nu. Ik ben ook een paar weken thuis geweest, en ik heb daarvoor ook geen reiskostenvergoeding gekregen (en ook niet geclaimd, trouwens).
RYW- Ratel
- Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10
Vergeet-me-nietje schreef:Mijn vriend en ik doen het hetzelfde als Pancake, maar de situatie die jij hier beschrijft, zal ons niet overkomen. In ons Excel-bestand hebben we alle vaste lasten staan en we weten precies wat in welke maand wordt afgeschreven. Mijn vriend heeft vervolgens een ingewikkelde formule geprogrammeerd en nu vertelt Excel ons precies welk bedrag er in welke maand op de rekening moet staan. Ergens in augustus/september moeten we bijvoorbeeld mazout tanken voor de verwarming, dat is in 1 klap 3000 euro en daardoor is het maandbedrag voor augustus veel hoger. Maar omdat we per maand gewoon het totale jaarbedrag gedeeld door 12 op die rekening storten, is die 3000 euro in augustus gewoon door het jaar heen opgebouwd en kunnen de dat bedrag betalen zonder dat we er iets van voelen op dat moment. Ik vind het ideaal.Marin schreef:Ja, ik snap het wel. Al vind ik het een beetje omslachtig, want stel dat je toch ineens niet genoeg geld op je vaste lasten rekening blijkt te hebben, dan kan iets niet afgeschreven worden. Terwijl je misschien nog wel geld op je andere rekening hebt. Ach ja, ieder zo z'n eigen manier. Maar bedankt voor het uitleggen.
Zo heb ik het ook. Ideaal dat exel bestand en ik doe het al 6 jaar bijhouden ! Kan niet eens meer zonder ! Ik moet echt weten wat er elke maand afgaat en wat er over blijft ! Anders heb ik echt geen overzicht !
Gast- Gast
Ik krijg dat wel als ik thuis zit.. Ook als ik geen reiskosten (fietsen) maak, trouwens..RYW schreef:Marin schreef:Ik denk niet dat ik nog reiskostenvergoeding krijg he, nu ik thuis zit? Dat zou wel heel raar zijn. Maar wel handig, want dan zou ik idd even wat op kunnen bouwen
Om deze vraag nog even voor je te beantwoorden: nee, ik kan me niet voorstellen dat je reiskostenvergoeding krijgt, aangezien je ook geen reiskosten hebt, nu. Ik ben ook een paar weken thuis geweest, en ik heb daarvoor ook geen reiskostenvergoeding gekregen (en ook niet geclaimd, trouwens).
Gast- Gast
Ik kreeg het afgelopen maand wel namelijk. Het volledige bedrag, ook al was ik een deel daarvan al ziek. Maar waarschijnlijk stond het toen gewoon nog niet goed geregistreerd. Het lijkt me sterk namelijk dat ze dat blijven betalen, vrij onlogisch
Gast- Gast
Marin schreef:Ik kreeg het afgelopen maand wel namelijk. Het volledige bedrag, ook al was ik een deel daarvan al ziek. Maar waarschijnlijk stond het toen gewoon nog niet goed geregistreerd. Het lijkt me sterk namelijk dat ze dat blijven betalen, vrij onlogisch
Dan zou ik komende maand wel opletten met je salaris, het kan zijn dat ze het dan verrekenen en dat je dus minder krijgt dan waar je op hebt gerekend!
Bij mij hebben ze iig die fout veel gemaakt, als ging het dan niet over reiskostenvergoeding maar ik ging van fulltime naar 4 dagen in de week werken en ik heb toen fulltime uitbetaald gekregen, wat de volgende maand verrekend werd.
Gast- Gast
Atelier Madame schreef:Marin ik snap heeel goed dat je je geld in leuke dingen wil stoppen zoals reizen, bij mij is dat precies hetzelfde. Hoewel ik stiekem wel een kledingverslaving heb maar die kan ik ook aardig op marktplaats loslaten
Dat wil toch iedereen? Ik sta nou ook niet te popelen om mijn zuurverdiende geld elke keer af te schrijven voor de vaste lasten. Maar ik zou wel moeten. Ik ga bijvoorbeeld pas uit eten of op vakantie als ik het kan betalen. Niet andersom. Genoeg mensen doen het dus wel andersom. En dan vinden ze het nog gek ook dat ze in de schulden komen.
Gast- Gast
Giacomo, eens. Als je die dubbeltje op zijn kant programma's kijkt willen ze allemaal alles hebben, een mooie auto, vakantie, leuke spullen voor hun kinderen en dat doen ze door te lenen, of op afbetaling iets te kopen. Ik begrijp dat mensen dat ook willen hebben, maar waarom geld uitgeven dat je niet hebt. Heel lullig en jammer, maar zo kom je natuurlijk in de problemen.
Gast- Gast
Ja precies. Zo hebben de mensen van 'een dubbeltje op zijn kant' ook (bijna) áltijd huurapparaten. Ik ben ook van het principe: wat je niet hebt kun je niet uitgeven.Isabella schreef:Giacomo, eens. Als je die dubbeltje op zijn kant programma's kijkt willen ze allemaal alles hebben, een mooie auto, vakantie, leuke spullen voor hun kinderen en dat doen ze door te lenen, of op afbetaling iets te kopen. Ik begrijp dat mensen dat ook willen hebben, maar waarom geld uitgeven dat je niet hebt. Heel lullig en jammer, maar zo kom je natuurlijk in de problemen.
Lynn_- Kletskop
- Aantal berichten : 1985
Punten : 2068
Registratiedatum : 30-12-10
Isabella schreef:Giacomo, eens. Als je die dubbeltje op zijn kant programma's kijkt willen ze allemaal alles hebben, een mooie auto, vakantie, leuke spullen voor hun kinderen en dat doen ze door te lenen, of op afbetaling iets te kopen. Ik begrijp dat mensen dat ook willen hebben, maar waarom geld uitgeven dat je niet hebt. Heel lullig en jammer, maar zo kom je natuurlijk in de problemen.
Ik ben echt serieus als ik zeg dat ik bijna een egoboost krijg van naar dit kansloze programma kijken. Er is nog nooit een stel geweest dat beiden fulltime aan het werk waren (vaak de man die z'n ballen uit z'n broek werkt en de vrouw die al jaaaaaren solliciteert maar alles is moeilijk moeilijk lastig lastig, terwijl je echt wel binnen een aantal jaren een baan kan vinden via een uitzendbureau) en als ze dan al wel beiden aan het werk zijn, is het vaak de vrouw die dat voor 2-3 dagen doet en zich niet kan bedenken dat je dat dan eerst maar eens mag opschroeven naar meerdere dagen en/of uren. Dan kan je ook domweg niet leven als God in Frankrijk. Nou, dit stukje hoorde volgens mij meer in het frustratietopic thuis.;-)
Zorgtoeslag is niet of amper helaas als je eenmaal werkt, natuurlijk afhankelijk van je inkomen. Ik snap dat iedere cent die je apart zet om te sparen mooi is meegenomen, maar 5 euro per maand zet echt geen zoden aan de dijk, althans zo zie ik het. Onder een buffer opbouwen versta ik iig een bedrag met twee nullen achter die 5.
Het lijkt me wel rot Marin dat je echt zo slecht rond kan komen zoals je hier omschreven hebt. Dat zou toch niet moeten met een academische functie, waarin je toch al fulltime werkt? Ik dacht dat het onderwijs juist als starter aantrekkelijk was en na verloop van tijd pas om te janken is vergeleken bij andere functies waar je W.O. voor moet zijn geschoold.
Gast- Gast
Volgens mij verdien je als docent zo rond de 1500/1600 op basis van 40 uur toch? Vind ik niet zo veel op zich. Maar als je te duur woont is het natuurlijk sowieso wel moeilijk rondkomen
Gast- Gast
Giacomo schreef:Volgens mij verdien je als docent zo rond de 1500/1600 op basis van 40 uur toch? Vind ik niet zo veel op zich. Maar als je te duur woont is het natuurlijk sowieso wel moeilijk rondkomen
Dit vind ik eerlijk gezegd vrij weinig als hierover vaak zo jubelend wordt gedaan, want je stijgt relatief ook nog eens niet heel erg in de loop der jaren.
Gast- Gast
Pagina 3 van 8 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Soortgelijke onderwerpen
» Kost geld wisselen bij de bank geld?
» Magere tussendoortjes
» Magere Hein heeft het maar druk..
» Vette huid
» Vette huid
» Magere tussendoortjes
» Magere Hein heeft het maar druk..
» Vette huid
» Vette huid