Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Commentaar krijgen op je opvoeding

+7
Pussycat
Teddyaapje
maiadebij
Blue flower
mauwmauw
Filoria
Susan
11 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Commentaar krijgen op je opvoeding - Pagina 2 Empty Re: Commentaar krijgen op je opvoeding

Bericht  Gast di 8 maa 2011 - 23:02

FoolishSam schreef:Ik heb het topic eens door zitten lezen, en wat kunnen mensen toch nare dingen zeggen zeg.

+1

Ik heb dus geen kindje, maar ik heb me wel voorgenomen om er meteen wat van te zeggen als, vooral schoonouders/ouders, wat van onze manier van opvoeden zeggen.

Wat iemand al zei, alsof je (schoon)ouders alles vroeger perfect hebben gedaan. De meesten zullen het ongetwijfeld goed bedoelen, maar ik zie hier ook commentaar voorbij komen waarvan ik denk "hoe haal je het in je hoofd om zoiets te zeggen, tegen notabene je eigen kind/schoonkind"

Maar het moet nog maar in de praktijk blijken of ik er wel tegen in durf te gaan als ik ooit een kleine heb. Volgens mij is dat best moeilijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Commentaar krijgen op je opvoeding - Pagina 2 Empty Re: Commentaar krijgen op je opvoeding

Bericht  Susan di 8 maa 2011 - 23:03

Alex167 schreef:Mijn moeder heeft blijkbaar erg veel moeite met hoe wij omgaan met A. als ze eet. Ze weigert regelmatig te eten als wij haar 'voeren' en ze wil zelf eten. Met vork, lepel of (helaas) met haar handen. Wij hebben echt ons uiterste best gedaan om haar te laten eten als wij het haar op een lepel aanbieden, maar dat weigerde ze pertinent. Dus hebben wij besloten om haar zelf te laten eten, want op die manier krijgt ze toch eten binnen. Beter zelf laten eten dan helemaal niet eten, dachten wij.

Mijn moeder vindt het afgrijselijk dat wij haar soms met haar handen laten eten en zei dat ze nooit bij ons aan tafel gaan zitten mochten we een keer uit eten zijn, want ze schaamt zich voor ons. Prima, dan kom je toch niet bij ons zitten? Ik vind het tamelijk irritant dat mijn moeder en zussen denken dat ze moedertje kunnen spelen over mijn dochter. Soms vind ik het zelfs leuk om tegen A. te zeggen dat ze best met haar handjes mag eten als mijn zusje zegt dat ze haar vork moet pakken.

Wat een onzin zeg, A. is toch nog hartstikke klein? Yrsa eet meestal ook nog gewoon met haar handjes, ik zou echt op m'n voorhoofd wijzen als iemand daar problemen mee zou hebben. Je hebt echt groot gelijk dat je je er niks van aantrekt.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Commentaar krijgen op je opvoeding - Pagina 2 Empty Re: Commentaar krijgen op je opvoeding

Bericht  Gast di 8 maa 2011 - 23:05

VeryCherry schreef:Yup, met mijn schoonouders. Gevolg is dat er nu al anderhalve week ruzie over is. En ze niet eens op mijn verjaardag komen.

Dat is ook lekker zeg, jemig. Wat is er gebeurd? Of wil je dat niet zeggen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Commentaar krijgen op je opvoeding - Pagina 2 Empty Re: Commentaar krijgen op je opvoeding

Bericht  VeryCherry di 8 maa 2011 - 23:06

Tea-Leaf schreef:
VeryCherry schreef:Yup, met mijn schoonouders. Gevolg is dat er nu al anderhalve week ruzie over is. En ze niet eens op mijn verjaardag komen.

Dat is ook lekker zeg, jemig. Wat is er gebeurd? Of wil je dat niet zeggen?

Oh, ze vonden dat ik geen aandacht voor mijn zoon had en dat ik snauwde tegen hem toen we daar waren en dat hebben ze alleen aan hun zoon laten weten. Ben het er sowieso niet mee eens, maar zoals het nu gaat vind ik niet leuk.
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Commentaar krijgen op je opvoeding - Pagina 2 Empty Re: Commentaar krijgen op je opvoeding

Bericht  Gast di 8 maa 2011 - 23:10

Wat vervelend zeg. Wees dan maar blij dat ze niet op je verjaardag komen, lekker rustig. Hopelijk trekken ze wel snel bij.

Helemaal idioot trouwens dat ze het niet eens tegen jou zeggen maar tegen je vriend.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Commentaar krijgen op je opvoeding - Pagina 2 Empty Re: Commentaar krijgen op je opvoeding

Bericht  Gast di 8 maa 2011 - 23:13

Susan schreef:
Alex167 schreef:Mijn moeder heeft blijkbaar erg veel moeite met hoe wij omgaan met A. als ze eet. Ze weigert regelmatig te eten als wij haar 'voeren' en ze wil zelf eten. Met vork, lepel of (helaas) met haar handen. Wij hebben echt ons uiterste best gedaan om haar te laten eten als wij het haar op een lepel aanbieden, maar dat weigerde ze pertinent. Dus hebben wij besloten om haar zelf te laten eten, want op die manier krijgt ze toch eten binnen. Beter zelf laten eten dan helemaal niet eten, dachten wij.

Mijn moeder vindt het afgrijselijk dat wij haar soms met haar handen laten eten en zei dat ze nooit bij ons aan tafel gaan zitten mochten we een keer uit eten zijn, want ze schaamt zich voor ons. Prima, dan kom je toch niet bij ons zitten? Ik vind het tamelijk irritant dat mijn moeder en zussen denken dat ze moedertje kunnen spelen over mijn dochter. Soms vind ik het zelfs leuk om tegen A. te zeggen dat ze best met haar handjes mag eten als mijn zusje zegt dat ze haar vork moet pakken.

Wat een onzin zeg, A. is toch nog hartstikke klein? Yrsa eet meestal ook nog gewoon met haar handjes, ik zou echt op m'n voorhoofd wijzen als iemand daar problemen mee zou hebben. Je hebt echt groot gelijk dat je je er niks van aantrekt.

Hayley eet hier ook veel met haar handen.
We kunnen er ook echt niks tegen doen want als wij het met een lepel naar binnen doen, haalt zij het eruit, legt het op haar blad neer, pakt het weer op en stopt het zelf in haar mond.
En ze duwt alles na. Als er iets in haar mond zit duwt ze het aan met de rug van haar hand Laughing

Ik dacht dat ik daar panisch voor zou zijn voor dat soort dingen omdat ik erg "schoon" ben.
Maar ik kan er eigenlijk alleen maar om lachen en vind het geweldig hoe ze kijtk als ze trots is dat ze zelf iets in haar mond gestopt heeft Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Commentaar krijgen op je opvoeding - Pagina 2 Empty Re: Commentaar krijgen op je opvoeding

Bericht  VeryCherry di 8 maa 2011 - 23:13

Ja het zij zo, ik wil me er niet meer al te druk om maken. Alleen ben ik degene die tegen mijn zoontje moet zeggen dat zijn opa en oma niet komen.
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Commentaar krijgen op je opvoeding - Pagina 2 Empty Re: Commentaar krijgen op je opvoeding

Bericht  L!ND@ di 8 maa 2011 - 23:14

Susan schreef:
Alex167 schreef:Mijn moeder heeft blijkbaar erg veel moeite met hoe wij omgaan met A. als ze eet. Ze weigert regelmatig te eten als wij haar 'voeren' en ze wil zelf eten. Met vork, lepel of (helaas) met haar handen. Wij hebben echt ons uiterste best gedaan om haar te laten eten als wij het haar op een lepel aanbieden, maar dat weigerde ze pertinent. Dus hebben wij besloten om haar zelf te laten eten, want op die manier krijgt ze toch eten binnen. Beter zelf laten eten dan helemaal niet eten, dachten wij.

Mijn moeder vindt het afgrijselijk dat wij haar soms met haar handen laten eten en zei dat ze nooit bij ons aan tafel gaan zitten mochten we een keer uit eten zijn, want ze schaamt zich voor ons. Prima, dan kom je toch niet bij ons zitten? Ik vind het tamelijk irritant dat mijn moeder en zussen denken dat ze moedertje kunnen spelen over mijn dochter. Soms vind ik het zelfs leuk om tegen A. te zeggen dat ze best met haar handjes mag eten als mijn zusje zegt dat ze haar vork moet pakken.

Wat een onzin zeg, A. is toch nog hartstikke klein? Yrsa eet meestal ook nog gewoon met haar handjes, ik zou echt op m'n voorhoofd wijzen als iemand daar problemen mee zou hebben. Je hebt echt groot gelijk dat je je er niks van aantrekt.

+1

Verder herken ik een heleboel van wat iedereen hier zegt. We hebben de afgelopen tijd behoorlijke slaapproblemen gehad met onze kleine meid. Ook al wist ik dat de meeste mensen het niet verkeerd bedoelden, ik irriteerde me mateloos aan hun commentaar. Ik was een tijdje zo over de zeik, dat ik iedereen die het horen wilde, vertelde dant niemand mij moest vertellen hoe ik met mijn kind om moet gaan, omdat ik zelf wel weet wat het beste voor haar is. Ik doe wat ik denk, dat goed voor haar is. Normaal doe en durf ik niet zo heel direct te zijn, dus dat geeft al aan hoe hoog het me zat. En nu krijg ik dus regelmatig commentaar op het feit dat de dame wel slaapt...."ik zei het toch?" Grrr.........! Evil or Very Mad
L!ND@
L!ND@
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2391
Punten : 2535
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Commentaar krijgen op je opvoeding - Pagina 2 Empty Re: Commentaar krijgen op je opvoeding

Bericht  Gast di 8 maa 2011 - 23:20

VeryCherry schreef:Ja het zij zo, ik wil me er niet meer al te druk om maken. Alleen ben ik degene die tegen mijn zoontje moet zeggen dat zijn opa en oma niet komen.

En dat is niet leuk Cry

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Commentaar krijgen op je opvoeding - Pagina 2 Empty Re: Commentaar krijgen op je opvoeding

Bericht  Gast di 8 maa 2011 - 23:25

Mijn moeder vindt dat wij het helemaal niet goed doen met onze zoon. En dat we veel te vroeg met kinderen zijn begonnen. Ach, ik weet van wie het komt. Mevrouw vond het normaal om een baby van 9 maanden taart te voeren, want ''daar komen ze toch een keer mee in aanraking?''. Eh..nou laten we dan ook maar meteen bier geven, want als het goed is komt hij daar ook wel een keer mee in aanraking. scratch

Voor de rest krijg ik eigenlijk nooit commentaar op de opvoeding. Ik hoor gelukkig juist vaak dat we het zo goed doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Commentaar krijgen op je opvoeding - Pagina 2 Empty Re: Commentaar krijgen op je opvoeding

Bericht  Gast wo 9 maa 2011 - 0:20

Ik wist dit al van je Gia, en vind het echt heel rot voor je.

Je doet het hartstikke goed! Werkt veel, studeert, en een kleine man erbij. Respect!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Commentaar krijgen op je opvoeding - Pagina 2 Empty Re: Commentaar krijgen op je opvoeding

Bericht  Teddyaapje wo 9 maa 2011 - 1:45

Giacomo schreef: Mevrouw vond het normaal om een baby van 9 maanden taart te voeren, want ''daar komen ze toch een keer mee in aanraking?''. Eh..nou laten we dan ook maar meteen bier geven, want als het goed is komt hij daar ook wel een keer mee in aanraking. scratch

Mijn moeder wilde T. laatst slagroom (van een stuk taart) van haar (ongewassen)vinger laten likken. Hij was toen nog maar 3,5 maand oud! Hij krijgt volledige bv omdat mijn vriend allerlei allergieën heeft (gelukkig geen voedselallergieën maar toch). Ik zei eerst op een normale manier dat ze het niet moest doen maar toen ze er na 2x er wat van zeggen toch bleef proberen heb ik het echt letterlijk naar haar geschreeuwd. We waren op dat moment bij mn oma en de hele familie zat erbij. Ik kreeg nog commentaar van een oom dat ik wel erg streng was.
Nou, dat ze het zich maar bekijken. Misschien dat ze er vroeger niet zo precies naar keken...ik doe het wel!
Ik ben nog best wel lang kwaad gebleven op mn moeder en heb haar er de volgende dag nog eens over aangesproken en uitgelegd waarom ik het niet wilde hebben. Gelukkig begreep ze het en ze zou het niet meer doen.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Commentaar krijgen op je opvoeding - Pagina 2 Empty Re: Commentaar krijgen op je opvoeding

Bericht  Filoria wo 9 maa 2011 - 8:03

Teddyaapje: ik snap helemaal dat je zo boos was! Wat een stomme actie! Knap dat je het uiteindelijk nog rustig uit hebt weten te leggen en dat het nu weer in orde is.

Jeetje wat mag ik blij zijn met mijn ouders en schoonouders. Die geven ons wel eens tips, maar nooit echt commentaar.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Commentaar krijgen op je opvoeding - Pagina 2 Empty Re: Commentaar krijgen op je opvoeding

Bericht  Annemie do 10 maa 2011 - 0:09

Pussycat schreef:Pfff ik krijg helemaal de kriebels van dit topic!
Waarschijnlijk omdat het zo vreselijk herkenbaar is. Nu al en ze is nog maar 2 maanden...
Maar ja hier begon het ook al voordat ze eruit was.

Als ze huilt inderdaad iedereen weet wat er is.
Of tijdens bezoek inderdaad voor de neus knippen met de vingers etc.. 10.000 keer optillen want ze moet getroost worden.
Iedereen zit maar aan d'r en denkt te weten wat er is. Terwijl ze op een gegeven moment gewoon moe is natuurlijk. En als het dan s'avonds laat is moet ik allerlei toeren uithalen om haar rustig te krijgen.
Maar ja om nou tegen je schoonouders + rest van familie te zeggen joh zit niet steeds aan d'r vind ik ook zo oneerlijk omdat het ook familie is natuurlijk.
Blijf het lastig vinden.
Oh en wat dromertje zei doet mijn schoonmoeder ook vaak praten als in wat heeft mama jou nu aangetrokken of geeft mama jou wel genoeg te eten?
Ik geef ook borstvoeding (heeft zij ook nooit kunnen doen) dus net als bij teddyaapje denk ik ook wel dat er misschien een tikkeltje jaloersheid in zit.
Want in het begin kreeg ik ook super vaak de vraag van heb je wel genoeg enzo... nou ze groeit als kool, dus nu krijg ik die vraag niet meer Laughing

Ontzettend herkenbaar, hier gaat het precies hetzelfde, word soms doodmoe van mijn schoonouders.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Commentaar krijgen op je opvoeding - Pagina 2 Empty Re: Commentaar krijgen op je opvoeding

Bericht  Gast do 10 maa 2011 - 0:13

Minneke schreef:Ik durfde hem ook niet te zeggen wat bij mij meespeelt;

Mijn vader was een ontzettende autoritaire vader. Echt zo'n ouderwetse 'vaders wil is wet' man. Als kind was ik daardoor altijd een beetje bang voor hem. Hij kon ook ineens ontzettend boos worden, waardoor wij vaak op eieren liepen thuis. Ik heb weleens het idee dat ik daardoor een stukje spontaniteit ben kwijtgeraakt. Alles moest altijd volgens de regels, netjes en beleefd.

Wat dat betreft ben ik júist blij dat Fenne zo vrij is. En dat wil ik absoluut niet de kop indrukken door haar een autoritaire opvoeding te geven. Laat haar maar een beetje eigenwijs zijn. Liever dat, dan dat ze net zo dodelijk verlegen en onzeker is als ik vroeger was (en soms nog ben).
Oh hemel, dit komt me echt zo bekend voor. Vooral het bovenste stukje. Ik merk dat ik er nu nog last van heb, mijn zus en ik zijn allebei super onzeker (ik niet meer zo heel erg, godzijdank) en hadden allebei faalangst...ra, ra hoe zou dat nu komen.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Commentaar krijgen op je opvoeding - Pagina 2 Empty Re: Commentaar krijgen op je opvoeding

Bericht  Gast do 10 maa 2011 - 0:16

En ja ook ik herken het commentaar hebben van familie en vrienden op de opvoeding...we kregen (en soms nog steeds) opmerkingen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Commentaar krijgen op je opvoeding - Pagina 2 Empty Re: Commentaar krijgen op je opvoeding

Bericht  Printje do 10 maa 2011 - 0:50

Ik krijg eigenlijk gelukkig maar weinig opmerkingen moet ik zeggen. Ik zeg ook altijd ik doe het zoals ik denk dat het goed is en een ander doet het misschien anders maar das ook prima toch.

Mijn schoonmoeder had laatst wel 'commentaar' tijdens het avondeten. MIjn zoontje eet alles heel goed maar miept vaake ven bij de eerste hap. Wil niet proeven, draait zijn hoofd weg. Dan pak ik dus zijn armpjes vast en stop de lepel in zijn mond.. daarna is er niets meer aan de hand en eet meneer zijn hele bordje binnen no time leeg. Zij vond dit zielig maar ik weet gewoon dat hij naderhand gewoon eet en dat dit weer zo'n fase van hem is. Tijden eet hij zonder problemen en dan opeens wil meneer het eerste hapje weer niet.

Mijn schoonmoeder is wel een stuk voorzichtiger als ik, als hij rondstapt achter zijn loopwagen ga ik er niet de hele tijd achteraan lopen, hij kan het onwijs goed en snel en als hij valt staat hij op en loopt verder. Mijn schoonmoeder wel, pakt hem soms achter bij zijn truitje want die is bang dat hij anders valt ofzo.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Commentaar krijgen op je opvoeding - Pagina 2 Empty Re: Commentaar krijgen op je opvoeding

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum