Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Opvoeding in het openbaar

4 plaatsers

Ga naar beneden

Opvoeding in het openbaar Empty Opvoeding in het openbaar

Bericht  Gast za 10 sep 2011 - 19:20

Hoe zetten jullie je kindje terecht in het openbaar?
Mijn zoontje neemt dan soms een aardig loopje met mij, en ik heb geen flauw idee hoe ik dat moet aanpakken. Thuis zet ik hem op de trap. Maar die hebben we op straat niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Opvoeding in het openbaar Empty Re: Opvoeding in het openbaar

Bericht  Gast za 10 sep 2011 - 19:41

Ik spreek ze er gewoon duidelijk op aan. Hier werkt dat meestal wel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Opvoeding in het openbaar Empty Re: Opvoeding in het openbaar

Bericht  Gast za 10 sep 2011 - 19:48

Ik spreek J.esper ook gewoon streng toe als het moet. Gisteren bijvoorbeeld sloeg hij een vrouw in de winkel. Hij moet dan echt sorry zeggen. Gelukkig snapte die vrouw het en bleef ze ook staan tot hij het zei. We gaan dan ook niet verder lopen of wat dan ook voor hij het zegt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Opvoeding in het openbaar Empty Re: Opvoeding in het openbaar

Bericht  Leah za 10 sep 2011 - 20:06

Ik doe dan eigenlijk precies hetzelfde als thuis. Als mijn dochtertje erg stout is en na een paar keer waarschuwen, moet ze in een winkel gewoon ergens op een strafplek. Zo heeft ze een keer in een lege schap moeten zitten voor straf hahaha. Een beetje improviseren en creatief zijn dus.
Zijn we buiten en ze is vervelend (meestal moet ik haar dragen en wil ze niet zelf lopen of in de buggy, maar zonder echte reden dragen we haar niet meer), dan loop ik door en negeer haar. Blijft ze koppig staan, dan blijf ik ook staan. Aanhouder wint. Als ik haast heb ben ik hier niet zo consequent in hoor Embarassed
Het gillen en schreeuwen negeer ik. Of het moet zo erg zijn, dan loop ik de winkel uit of we gaan naar huis. Dit laatste wil ze vaak niet en dan is het snel afgelopen.
Natuurlijk kan ik dan wel door de grond zakken als ze zo de aandacht trekt, maar geef ik toe, dan weet ik gewoon dat het nog vaker voor zal komen.
Leah
Leah
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 59
Punten : 69
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Opvoeding in het openbaar Empty Re: Opvoeding in het openbaar

Bericht  Darius za 10 sep 2011 - 23:34

Ik spreek laurens erop aan, of ik leid hem af. Bijv de boodschappen naar de kassa laten dragen.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Opvoeding in het openbaar Empty Re: Opvoeding in het openbaar

Bericht  Flemy za 10 sep 2011 - 23:55

Godzijdank zijn we de periode van 'peuterpubertijd' al een poosje voorbij hier Very Happy
De oudste is eigenlijk nooit stout buiten de deur en vorig jaar heeft ze dat gelukkig ook maar een paar keer gehad. In de winkel heb ik weleens achter haar aan moeten rennen omdat ze lekker haar eigen gang ging, maar ik heb gelukkig nooit zo'n scène gehad waarop ze krijsend op de grond lag ofzo Wink

Wel tijdens bijvoorbeeld wandelen, dat ze niet meer mee wilde of persé een andere kant op wilde. Dan zei ik heel duidelijk hoe ik het wil en dat dat ook zal gebeuren. Vervolgens wachtte ik net zo lang tot ze luisterde. Ik negeerde vooral het krijsen e.d. Soms was ik het zat en liep ik gewoon door. Ze kwam toch wel achter me aan.

Consequent zijn is in mijn ogen ten alle tijden het belangrijkst.
Flemy
Flemy
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Opvoeding in het openbaar Empty Re: Opvoeding in het openbaar

Bericht  Gast zo 11 sep 2011 - 6:30

In het openbaar of niet, ik spreek haar aan op gedrag dat niet kan. Als ik vermoed dat dit een enorme woedeuitbarsting tot gevolg zal hebben, zorg ik er wel voor dat ik daarna snel buiten sta smile. Maar meestal lukt afleiden in een winkel trouwens goed: daarna geef ik haar gewoon wat boodschappen om te dragen of ik zeg dat zij de centjes mag geven aan de kassa.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Opvoeding in het openbaar Empty Re: Opvoeding in het openbaar

Bericht  Famke zo 11 sep 2011 - 6:47

Leah schreef:Ik doe dan eigenlijk precies hetzelfde als thuis. Als mijn dochtertje erg stout is en na een paar keer waarschuwen, moet ze in een winkel gewoon ergens op een strafplek. Zo heeft ze een keer in een lege schap moeten zitten voor straf hahaha. Een beetje improviseren en creatief zijn dus.
Zijn we buiten en ze is vervelend (meestal moet ik haar dragen en wil ze niet zelf lopen of in de buggy, maar zonder echte reden dragen we haar niet meer), dan loop ik door en negeer haar. Blijft ze koppig staan, dan blijf ik ook staan. Aanhouder wint. Als ik haast heb ben ik hier niet zo consequent in hoor Embarassed
Het gillen en schreeuwen negeer ik. Of het moet zo erg zijn, dan loop ik de winkel uit of we gaan naar huis. Dit laatste wil ze vaak niet en dan is het snel afgelopen.
Natuurlijk kan ik dan wel door de grond zakken als ze zo de aandacht trekt, maar geef ik toe, dan weet ik gewoon dat het nog vaker voor zal komen.

+1!

Ik zet L. hier vaak op de gang en daar moet ze dan een poosje blijven staan. Dat doe ik in de winkel of ergens anders ook. Hier werkt dat erg goed, en we merken hier heel erg dat we dit consequent moeten blijven doen anders wordt daar meteen dankbaar gebruik van gemaakt en zijn we snel terug bij af...
Famke
Famke
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 255
Punten : 268
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Opvoeding in het openbaar Empty Re: Opvoeding in het openbaar

Bericht  Gast zo 11 sep 2011 - 6:48

Dylan is geen driftig mannetje en wij praten heel veel met hem.. als het dan wel een keer fout gaat komt dat door ons zelf dat hij boos wordt want dan is de situatie gewoonweg niet duidelijk. Wanneer hij kattekwaad wil uithalen ga ik door mijn knieen (alla nanny Wink) en vertel ik waarom dat hier niet kan en waarom we op moeten schieten o.i.d.

1 keer in het gemeentehuis waren we veel sneller klaar dan gepland en toen stond meneer echt nét in het speelhoekje en moest hij alweer weg.. toen ging het mis en na 2 keer zeggen gaat hij de 3e keer thuis op de gang/in de hoek en dat was daar dus ook het geval. Hij heeft daar ook in de hoek gestaan. Een hoop mensen die naar je kijken maar toen ik hem na de tijd weer bij me haalde zei hij netjes sorry mamma en hoorde je iedereen ineens; ahh kijk wat een zoet kindje en luisterd zo goed :P

Ik ben van mening dat hij overal moet kunnen luisteren en dus ja, kunnen daar ook concequenties aan zitten.. opvoeden is overal en dus ook in de supermarkt ect!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Opvoeding in het openbaar Empty Re: Opvoeding in het openbaar

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum