Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Fors gebouwd en meer commentaar van het cb

+9
Darius
loesje
Susan
Linda
Liadan
juffie001
Jelin
meisjesmama
Rush
13 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Fors gebouwd en meer commentaar van het cb Empty Fors gebouwd en meer commentaar van het cb

Bericht  Gast di 30 aug 2011 - 21:57

We zijn net met A. naar het consultatiebureau geweest. Daar kregen we te horen dat ze aan de zware kant is en dat ze fors gebouwd zou zijn. Ze willen haar over een half jaar weer zien om te kijken hoe het dan staat met haar gewicht in vergelijking met haar lengte. Ik vind het nogal wat, zeker dat ze 'fors gebouwd' zou zijn. Ik zie dat echt niet! Iemand die hier ervaring mee heeft?

Daarnaast wil de jeugdverpleegkundige bij ons thuis komen om met mij bepaalde zaken te bespreken waar ik moeite mee heb (met name bij het aangeven van mijn grenzen). Mijn man heeft er een vervelend gevoel bij, hij ziet het als een soort check omdat ik psychisch in de knoop zit. Iemand die hier ervaring mee heeft?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Fors gebouwd en meer commentaar van het cb Empty Re: Fors gebouwd en meer commentaar van het cb

Bericht  Rush di 30 aug 2011 - 22:00

Hahaha A. vors gebouwd. :shock:
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Fors gebouwd en meer commentaar van het cb Empty Re: Fors gebouwd en meer commentaar van het cb

Bericht  meisjesmama di 30 aug 2011 - 22:04

Mijn jongste is ook fors gebouwd en ik heb daar heel wat reacties op gekregen van het cb. Maar dat heb ik weggewoven want nu blijkt met lopen dat ze veel slanker is geworden. Daarbij begon R. met een startgewicht van 9,5 pond. En je weet natuurlijk zelf ook wel goed wat je haar geeft wat niet goed is.

Als jij/julle niet willen dat ze bij julle thuis langs komt dan geef je dat toch aan! Jij bent nog altijd degene die daarover beslist en niet zij!!
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fors gebouwd en meer commentaar van het cb Empty Re: Fors gebouwd en meer commentaar van het cb

Bericht  Jelin di 30 aug 2011 - 22:08

Nee, niet meegemaakt dat mijn dochter nogmaals langs moet komen. J.enna heeft altijd met d'r gewicht ver boven de lijn gezeten en met de lengte onder de lijn. Toen ze 6 maanden oud was wilde ze haar op dieet zetten, maar dat is niet gebeurd gelukkig. Had het waarschijnlijk ook niet gedaan. Hoe zwaar en lang is ze dan? J.enna was namelijk net voor haar 3 jaar 95,5 cm lang en woog 16,2 kg.

Ik vind zolang kindjes goed groeien en niet vol gestopt worden met zoetigheid, er niets aan de hand is.

Jelin
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1856
Punten : 1892
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fors gebouwd en meer commentaar van het cb Empty Re: Fors gebouwd en meer commentaar van het cb

Bericht  Gast di 30 aug 2011 - 22:09

Hoe noemde Maple het ook alweer? Laughing

En ik vind A echt niet flink ofzo, is gewoon een plaatje en mooi meisje om te zien.
Ik moest J. natuurlijk ook minder voeding geven terwijl hij honger heeft, ook zoiets apart.

Als jij een huisbezoek niet ziet zitten en het als een soort check voelt moet je gewoon je gevoel volgen hoor meis! Maar weet niet of het ook zo bedoelt is van hun uit.
Dat ze me iedere keer bellen om te vragen hoe het gaat voel ik ook als een soort controle, terwijl het waarschijnlijk gewoon lief bedoelt is...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Fors gebouwd en meer commentaar van het cb Empty Re: Fors gebouwd en meer commentaar van het cb

Bericht  Gast di 30 aug 2011 - 22:13

Ik zie mijn dochter niet als fors gebouwd. Ze heeft wel een buikje, maar dat heeft ze al sinds haar geboorte. Ze is nu 88 cm en weegt 14,2 kilo.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Fors gebouwd en meer commentaar van het cb Empty Re: Fors gebouwd en meer commentaar van het cb

Bericht  Gast di 30 aug 2011 - 22:15

Ik heb je een pm gestuurd Alex.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Fors gebouwd en meer commentaar van het cb Empty Re: Fors gebouwd en meer commentaar van het cb

Bericht  Gast di 30 aug 2011 - 22:15

ProudMama schreef:Hoe noemde Maple het ook alweer? Laughing

Consternatiebureau! cheers

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Fors gebouwd en meer commentaar van het cb Empty Re: Fors gebouwd en meer commentaar van het cb

Bericht  Gast di 30 aug 2011 - 22:17

Alex schreef:
ProudMama schreef:Hoe noemde Maple het ook alweer? Laughing

Consternatiebureau! cheers
Juist... Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Fors gebouwd en meer commentaar van het cb Empty Re: Fors gebouwd en meer commentaar van het cb

Bericht  Jelin di 30 aug 2011 - 22:25

Alex schreef:Ik zie mijn dochter niet als fors gebouwd. Ze heeft wel een buikje, maar dat heeft ze al sinds haar geboorte. Ze is nu 88 cm en weegt 14,2 kilo.

Dat is toch helemaal niet te zwaar. Mijn dochter was met 2 jaar 88,5 cm en 13,8 kg. Dus scheelt bijna niets. Krijg telkens commentaar over voedsel. Je moet dit geven en dat geven. En ik gebruik aan het advies als ik denk dat mijn dochter daar baat bij heeft. En hier ook een dikbuikje Wink.

J.enna heeft ook altijd honger. Daar moet ik soms echt de rem opzetten, zoals na het eten alleen nog een toetje en dan niets meer.

Jelin
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1856
Punten : 1892
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fors gebouwd en meer commentaar van het cb Empty Re: Fors gebouwd en meer commentaar van het cb

Bericht  meisjesmama di 30 aug 2011 - 22:49

Alex schreef:
ProudMama schreef:Hoe noemde Maple het ook alweer? Laughing

Consternatiebureau! cheers

zo noem ik het ook haha
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fors gebouwd en meer commentaar van het cb Empty Re: Fors gebouwd en meer commentaar van het cb

Bericht  juffie001 di 30 aug 2011 - 22:53

Wat een gezeur dat ze haar "fors' gebouwd vinden. Bij haar lengte en leeftijd lijkt me het een prima gewicht! Heb toevallig laatst een foto van haar voorbij zien komen en daar zie ik een heel mooi meisje op die niks te zwaar of fors lijkt!

dat ze bij je langs willen komen zou ik niet zien als een check. Ze zijn hier ook meerdere keren langs geweest als er dingen waren die ik lastig vond. Hun kunnen jou zien in die situatie en er dan meteen op inspelen/ adviezen geven..
Maar als het niet goed voelt, gewoon niet doen.

juffie001
juffie001
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 467
Punten : 543
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fors gebouwd en meer commentaar van het cb Empty Re: Fors gebouwd en meer commentaar van het cb

Bericht  meisjesmama di 30 aug 2011 - 22:54

E. Haar laatste controle was ze licht en de arts zei "ik ben blijer met dunne kindjes dan met dikke daar zeg ik altijd wel wat van" waarop ik zei "Nou dan ben ik benieuwd wat je bij de controle van R. te zeggen hebt." ze verschoot ervan haha
R. moest ook op dieet maar ze is vaak ziek en ze is dus 1 keer 2 kilo afgevallen. R. kan dat hebben maar E. dus niet. Liever wat reserve dus.

Ik heb ze trouwens ooit 1 keer hier binnen gehad maar toen wist ik het ook echt niet meer. Daarna heb in meerdere ruzies gehad met de arts of de verpleegkundige dat ze er hier echt niet in komen!!
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fors gebouwd en meer commentaar van het cb Empty Re: Fors gebouwd en meer commentaar van het cb

Bericht  Liadan di 30 aug 2011 - 23:35

Yara moest met 2,5 jaar terugkomen omdat ze te licht was, dus geen ervaring met een 'te fors' kind, maar een 'te licht' kind. Met 2,5 was ze toevallig zoveel aangekomen dat ze weer net iets boven de onderlijn zat. Ik maakte me trouwens zelf helemaal geen zorgen want het is gewoon haar bouw.
Als jij zelf weet dat je dochter een gezond eetpatroon heeft en je jezelf geen zorgen maakt, dan zou ik me ook geen zorgen gaan maken.

Ik heb bij mijn dochter trouwens nooit echt commentaar gehad over iets, bij mijn zoontje heb ik al wel wat adviezen gehad waarvan ik blij ben dat ik die niet opgevolgd heb (o.a. dat ik het abces wat hij heeft en steeds terugkomt maar zelf moet doorprikken met een naald....).

Ik zou zelf niet snel een wijkverpleegkundige thuis laten komen om mee te kijken, zeker niet als ze het zelf voorstellen en als jij er niet op zit te wachten. Als je het wel fijn vindt, dan lijkt het me geen probleem.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fors gebouwd en meer commentaar van het cb Empty Re: Fors gebouwd en meer commentaar van het cb

Bericht  Linda wo 31 aug 2011 - 0:18

Liadan schreef:Als jij zelf weet dat je dochter een gezond eetpatroon heeft en je jezelf geen zorgen maakt, dan zou ik me ook geen zorgen gaan maken.

Hier ben ik het volledig mee eens. Wat eet je dochter zoal op een dag? Krijgt ze veel "ongezonde" dingen?

Als jij het wel fijn vind om iemand thuis te laten komen, dan moet je dat gewoon doen. Als je er geen goed gevoel bij hebt dan uiteraard niet. Je kan ook op het cb nog even een gesprek aan gaan waarom zij denken dat het nodig is.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fors gebouwd en meer commentaar van het cb Empty Re: Fors gebouwd en meer commentaar van het cb

Bericht  Gast wo 31 aug 2011 - 0:38

Liadan schreef:Ik zou zelf niet snel een wijkverpleegkundige thuis laten komen om mee te kijken, zeker niet als ze het zelf voorstellen en als jij er niet op zit te wachten. Als je het wel fijn vindt, dan lijkt het me geen probleem.

Mee eens. Ik zou veel te bang zijn dat je daardoor extra controles oid krijgt, je weet nooit. Tenzij je het zelf dus wel prettig vindt, maar mij zou het niet aanstaan. Je hebt al hulp toch? Dan zou ik het eerst daar mee proberen, voor ze verder gaan dan jij wilt!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Fors gebouwd en meer commentaar van het cb Empty Re: Fors gebouwd en meer commentaar van het cb

Bericht  Susan wo 31 aug 2011 - 0:47

Normaal gesproken doen ze niks tegen je zin in, dus al zou er een keer iemand thuis komen, dan nog kunnen ze je niet dwingen tot extra controles. Het is niet zo dat je meteen onder toezicht wordt gesteld als je een keer wat extra ondersteuning nodig hebt.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fors gebouwd en meer commentaar van het cb Empty Re: Fors gebouwd en meer commentaar van het cb

Bericht  Gast wo 31 aug 2011 - 0:54

Susan schreef:Normaal gesproken doen ze niks tegen je zin in, dus al zou er een keer iemand thuis komen, dan nog kunnen ze je niet dwingen tot extra controles. Het is niet zo dat je meteen onder toezicht wordt gesteld als je een keer wat extra ondersteuning nodig hebt.

Dat is waar. Maar ik ben er zelf huiverig voor, ik persoonlijk zou het niet prettig vinden, maar een ander vind het misschien wel fijn dat ze een keer komen kijken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Fors gebouwd en meer commentaar van het cb Empty Re: Fors gebouwd en meer commentaar van het cb

Bericht  loesje wo 31 aug 2011 - 1:41

Ik zou zelf niet snel een wijkverpleegkundige thuis laten komen om mee te kijken, zeker niet als ze het zelf voorstellen en als jij er niet op zit te wachten. Als je het wel fijn vindt, dan lijkt het me geen probleem.

+1
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Fors gebouwd en meer commentaar van het cb Empty Re: Fors gebouwd en meer commentaar van het cb

Bericht  Darius wo 31 aug 2011 - 1:44

_MamaRosa_ schreef:
Liadan schreef:Ik zou zelf niet snel een wijkverpleegkundige thuis laten komen om mee te kijken, zeker niet als ze het zelf voorstellen en als jij er niet op zit te wachten. Als je het wel fijn vindt, dan lijkt het me geen probleem.

Mee eens. Ik zou veel te bang zijn dat je daardoor extra controles oid krijgt, je weet nooit. Tenzij je het zelf dus wel prettig vindt, maar mij zou het niet aanstaan. Je hebt al hulp toch? Dan zou ik het eerst daar mee proberen, voor ze verder gaan dan jij wilt!

Eens met Liadan en mamarosa.

Heb je het bmi van a al eens berekend? En weet je zeker dat de lengte goed is opgemeten? Als ze namelijk twee cm te kort zijn gemeten, dan zijn ze al snel te dik.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Fors gebouwd en meer commentaar van het cb Empty Re: Fors gebouwd en meer commentaar van het cb

Bericht  Darius wo 31 aug 2011 - 1:46

Hoe weet het cb trouwens dat je wat lastig met jezelf zit momenteel? Heb je dat zelf verteld?
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Fors gebouwd en meer commentaar van het cb Empty Re: Fors gebouwd en meer commentaar van het cb

Bericht  chipa wo 31 aug 2011 - 2:21

Tot nog toe geen problemen met het CB gehad. Maar ben natuurlijk ook nog niet zo vaak geweest. Ook altijd aardige artsen en verpleegkundige. Maar omdat ik weet hoe 'zeikerig' ze kunnen zijn geef ik ze heel bewust niet meer info dan nodig. Ik zou zelf bijv nooit vertellen als er iets met mij is. Dan liever naar de huisarts oid.
Maar dat is voor iedereen natuurlijk anders.
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fors gebouwd en meer commentaar van het cb Empty Re: Fors gebouwd en meer commentaar van het cb

Bericht  Gast wo 31 aug 2011 - 2:23

Bij mij weten ze het wel, de kraamzorg had het in de overdracht gezet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Fors gebouwd en meer commentaar van het cb Empty Re: Fors gebouwd en meer commentaar van het cb

Bericht  Gast wo 31 aug 2011 - 2:26

Ik kreeg een vragenlijst die ik in moest vullen en daar stonden ook vragen over onze persoonlijke omstandigheden. Ik heb die vragen eerlijk beantwoord, maar mijn man zei dat hij dat achteraf niet handig vindt. Maar goed, ze weten alleen dat er psychische problemen zijn, niet wát voor psychische problemen.

Ik weet niet zeker of de lengte klopt, ze durfde niet op de voetjes die op de vloer geplakt zitten te staan, dus ze stond niet helemaal recht. Dus het zou kunnen dat het niet helemaal klopt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Fors gebouwd en meer commentaar van het cb Empty Re: Fors gebouwd en meer commentaar van het cb

Bericht  chipa wo 31 aug 2011 - 2:29

Het is niet zo dat ze je nu van alles kunnen opleggen. Je kan natuurlijk ook hun bedanken voor hun diensten en zeggen dat je liever aan je psychische problemen werkt met hulp van een psycholoog of huisarts oid.
Maar het kan natuurlijk ook zo zijn dat je iets hebt aan hun hulp....Maar net waar jij een goed gevoel bij hebt.

chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fors gebouwd en meer commentaar van het cb Empty Re: Fors gebouwd en meer commentaar van het cb

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum