Cupcakes!
+91
Ibbeltje
*Troela*
FruttiTutti
Flower_L
Suus
Raindrop
Stitch
JustMeDaan
Springflower
Marin
Champagne
CarpeDiem
smurfin22
dolfijntje24
SoGood
vlindertje
Salander
Sazzle
joyce0606
Nora
Feyd
TGR
Zonnebloem
Cupcake
kwak
Minx
mauwmauw
Ziva
Antibes
aardbeitje
peach
Gigi_
Elsje
Juul
NoName88
Joyce
Penny Blossom
Tazz
Rovine
Linnie1985
Vancity_girl
Spring
Dikkie Dik
Rush
Phileine
_Muppit
Verona
Ella
Sjaantje
Merai
Mamsie
Stoplicht
flower
sonly
Angela_1986
Jezzie
Highway
CCC
love
duckie
PiP
_Femme
Jerry
TukTuk
Sarah1985
Mida4you
Rebecca
Mari
Zora
claudiaveronique
Nietjuuh
Summerlovin
Arwyn
bolus26
xxjojootjexx
kuikje83
JD
lyke
Guus
SarahKey
Zwerver
Prosecco
Rosa
Bruintje Beer
nisavi
Lejow
nijntje4
VeryCherry
Marcellah89
Inge
Sugarfall
95 plaatsers
Pagina 37 van 40
Pagina 37 van 40 • 1 ... 20 ... 36, 37, 38, 39, 40
Re: Cupcakes!
Van die chocolade bolletjes met een nootje erin. En dan wat spullie erop gespoten.
Ze waren trouwens overrrrheerrrrlijk!
Gast- Gast
PrinsesBo schreef:Van die chocolade bolletjes met een nootje erin. En dan wat spullie erop gespoten.
o toch ze leken groter op de foto haha. Fijn dat ze lekker smaakten
Gast- Gast
mijn cc van vandaag, gevuld banaansaroma met slagroom ipv melk, overheen icing en dr oetker bloemetjes, Had besloten dat ik meer tijd aan de taart ging besteden.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10
Ik heb een muffinvorm bij xenos gekcoht, voor minimuffins. Hoelang zou ik ze in de oven moeten doen? Bedankt!
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Flower_L schreef:Ik heb een muffinvorm bij xenos gekcoht, voor minimuffins. Hoelang zou ik ze in de oven moeten doen? Bedankt!
Dat ligt er uiteraard aan welke mix je gebruikt! Mijn mini cupcakes moeten 17 minuten op 170 graden.
Gast- Gast
Mijn grote cupcakes moeten 18 minuten op 180 graden, zo zie je maar
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Fairytale schreef:
mijn cc van vandaag, gevuld banaansaroma met slagroom ipv melk, overheen icing en dr oetker bloemetjes, Had besloten dat ik meer tijd aan de taart ging besteden.
Leuk zeg! met welke uitsteker heb je die bloemen gemaakt?
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Dat zijn denk ik de bloemetjes van Dr Oetker die je in de supermarkt kunt kopen, Yvette
Lejow- Lady Post-a-lot
Lejow schreef:Dat zijn denk ik de bloemetjes van Dr Oetker die je in de supermarkt kunt kopen, Yvette
Oh thanx, had er ook nog nooit een uitsteker van gezien maar weet nu waarom
Ella- Ratel
Niet zelfgebakken, wel laatst zelf gegeten
Ik had de rode Elmo (die ik niet erg vond lijken). M'n vriend had de groene Oscar en z'n lippen waren helemaal groen naderhand
Ik had de rode Elmo (die ik niet erg vond lijken). M'n vriend had de groene Oscar en z'n lippen waren helemaal groen naderhand
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Yvette schreef:Lejow schreef:Dat zijn denk ik de bloemetjes van Dr Oetker die je in de supermarkt kunt kopen, Yvette
kan ze ook voor CC niet echt aanraden. Je kan ze er namelijk echt indrukken en dat is met een toef wel te doen maar met een platte wat moeilijker
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Hey dames,
Morgenochtend ga ik voor het eerst cupcakes maken! Ik heb er onwijs veel zin in, maar ik als leek heb nog wel wat vragen! Een deel van mijn vragen heb ik al terug kunnen vinden in dit topic.
Allereerst las ik dat jullie een bakplaat op de cupcakes zetten, om ze plat te krijgen. Doen jullie dit meteen nadat je ze uit de oven haalt? Ik ben 'bang' dat mijn cupcakes dan net paddestoelen gaan worden (dat ze gaan overhangen buiten het papiertje)...gebeurt dit snel? Of als je de vormpjes niet te vol doet dan niet zo snel? Hoelang laten jullie zo'n bakplaat staan? (ik heb een muffinbakvorm)
Daarnaast heb ik een vraag over het maken van botercreme. Ik lees zoveeeel verschillende recepten op internet, welke is nou écht lekker (en niet al te lastig te maken?).. Ik zag dat Lejow het over de verhouding 1:2:3 had, is de 'eiwit' in dit geheel dan ook daadwerkelijk puur het eiwit van een ei? (ok deze vraag klinkt wel heel dom:P maar ik las bijvoorbeeld ook dat mensen het met melk maken). Ik ga 24 cupcakes maken, en wil hiervan zo'n 10 maken met zo'n toef van botercreme, voor de rest heb k marsepein en versierseltjes...Hoeveel heb ik dan ongeveer nodig qua ingrediënten voor de botercreme?
Daarnaast wil k eigenlijk graag een vanillesmaakje aan de botercreme, hoeveel vanillesuiker moet je dan toevoegen? Zijn er nog andere 'smaakmakers' die géén kleur met zich meebrengen zodat de botercreme wit/cremekleurig blijft?
Ik hoop dat jullie deze leek kunnen en willen helpen !
Alvast bedankt!
Morgenochtend ga ik voor het eerst cupcakes maken! Ik heb er onwijs veel zin in, maar ik als leek heb nog wel wat vragen! Een deel van mijn vragen heb ik al terug kunnen vinden in dit topic.
Allereerst las ik dat jullie een bakplaat op de cupcakes zetten, om ze plat te krijgen. Doen jullie dit meteen nadat je ze uit de oven haalt? Ik ben 'bang' dat mijn cupcakes dan net paddestoelen gaan worden (dat ze gaan overhangen buiten het papiertje)...gebeurt dit snel? Of als je de vormpjes niet te vol doet dan niet zo snel? Hoelang laten jullie zo'n bakplaat staan? (ik heb een muffinbakvorm)
Daarnaast heb ik een vraag over het maken van botercreme. Ik lees zoveeeel verschillende recepten op internet, welke is nou écht lekker (en niet al te lastig te maken?).. Ik zag dat Lejow het over de verhouding 1:2:3 had, is de 'eiwit' in dit geheel dan ook daadwerkelijk puur het eiwit van een ei? (ok deze vraag klinkt wel heel dom:P maar ik las bijvoorbeeld ook dat mensen het met melk maken). Ik ga 24 cupcakes maken, en wil hiervan zo'n 10 maken met zo'n toef van botercreme, voor de rest heb k marsepein en versierseltjes...Hoeveel heb ik dan ongeveer nodig qua ingrediënten voor de botercreme?
Daarnaast wil k eigenlijk graag een vanillesmaakje aan de botercreme, hoeveel vanillesuiker moet je dan toevoegen? Zijn er nog andere 'smaakmakers' die géén kleur met zich meebrengen zodat de botercreme wit/cremekleurig blijft?
Ik hoop dat jullie deze leek kunnen en willen helpen !
Alvast bedankt!
FruttiTutti- Fluisteraar
- Aantal berichten : 264
Punten : 358
Registratiedatum : 28-12-10
Je moet de vorm voor 2/3 vullen met mix, dan kun je gewoon de bakplaat erop zetten na het bakken van de cupcake en wordt hij mooi plat. Doe het niet té lang, want ze moeten wel goed kunnen afkoelen!
Gast- Gast
Botercreme is zover ik weet niet met ei! Is 1:1. Dus bv 250 gram (room)boter en 250 gram poedersuiker. Hier kun je dan dacht ik saroma poeder van de pudding aan toevoegen, weet niet of je daar een kleurtje van krijgt.
JustMeDaan- Prater
- Aantal berichten : 834
Punten : 872
Registratiedatum : 28-11-10
Botercreme 1 op 1 met saroma is heel erg machtig
Je kunt dan beter de meringue botercreme maken, en dat is degene die ik bedoel. Dat is echt met puur eiwit (mag geen spoortje geel in zitten, dan stijft het niet op), kristalsuiker en boter. Hier staat het recept:
http://www.deleukstetaarten.nl/recept/183/Botercreme+met+eiwitschuim+(swiss+meringue)/
Deze is echt heel lekker, met chocopasta, oploskoffie, saroma enz! Kun je heerlijke smaken maken. Ik voeg altijd gewoon toe en proef steeds tussendoor of ik de smaak lekker vindt. Alle bovenstaande brengen trouwens wel kleur aan de botercreme.
De hoeveelheden weet ik nooit, ik maak altijd gewoon maar wat (meestal 60 gram eiwit (2 eieren), 120 gram suiker en 180 gram boter, hier kun je aardig wat mee versieren, en wat over is kan geloof ik in de vriezer)
Als je je de vormpjes voor ongeveer 2/3 vol doet zullen het geen paddenstoelen worden. Leg een bakpapiertje op de cupcakes (terwijl ze nog in de muffinbakvorm zitten), snijplank/bakplaat er op voor een minuutje en ze zijn prachtig plat! Dit is vooral handig als je ze wilt bekleden met marsepein. Wanneer je een toef maakt (met dus de botercreme) hoeft dit meestal niet.
Je kunt dan beter de meringue botercreme maken, en dat is degene die ik bedoel. Dat is echt met puur eiwit (mag geen spoortje geel in zitten, dan stijft het niet op), kristalsuiker en boter. Hier staat het recept:
http://www.deleukstetaarten.nl/recept/183/Botercreme+met+eiwitschuim+(swiss+meringue)/
Deze is echt heel lekker, met chocopasta, oploskoffie, saroma enz! Kun je heerlijke smaken maken. Ik voeg altijd gewoon toe en proef steeds tussendoor of ik de smaak lekker vindt. Alle bovenstaande brengen trouwens wel kleur aan de botercreme.
De hoeveelheden weet ik nooit, ik maak altijd gewoon maar wat (meestal 60 gram eiwit (2 eieren), 120 gram suiker en 180 gram boter, hier kun je aardig wat mee versieren, en wat over is kan geloof ik in de vriezer)
Als je je de vormpjes voor ongeveer 2/3 vol doet zullen het geen paddenstoelen worden. Leg een bakpapiertje op de cupcakes (terwijl ze nog in de muffinbakvorm zitten), snijplank/bakplaat er op voor een minuutje en ze zijn prachtig plat! Dit is vooral handig als je ze wilt bekleden met marsepein. Wanneer je een toef maakt (met dus de botercreme) hoeft dit meestal niet.
Lejow- Lady Post-a-lot
Fairytale schreef:Yvette schreef:Lejow schreef:Dat zijn denk ik de bloemetjes van Dr Oetker die je in de supermarkt kunt kopen, Yvette
kan ze ook voor CC niet echt aanraden. Je kan ze er namelijk echt indrukken en dat is met een toef wel te doen maar met een platte wat moeilijker
Oke thanx
Ella- Ratel
PrinsesBo schreef:Ik was vandaag bij de Sligro, was echt in CC dromenland
Hadden ze veel leuke spullen???? ( even offtopic, maar volgens mij woon je niet heel ver van me vandaan, zag dat je je op wou geven als piet in H)
*Troela*- Prater
- Aantal berichten : 1042
Punten : 1128
Registratiedatum : 26-07-11
Ja daar hadden ze veel, maar dan wel in Ehv.
Ik woonde vroeger in H en nu heel dichtbij. Jij?
Ik woonde vroeger in H en nu heel dichtbij. Jij?
Gast- Gast
Ook heel dichtbij hahaha ik pm je even!
*Troela*- Prater
- Aantal berichten : 1042
Punten : 1128
Registratiedatum : 26-07-11
Bwah, ik heb mijn dag niet!
Eerst mislukken mn cupcakes, raar dat dat uberhaupt kan maar oke. En nu wil ik pepernoten gaan maken. Zegt mijn vriend nog dat daar niks mis mee kan gaan, behalve als ik er teveel wate bij gooi
En wat doe ik.. Ik gooi er 4x teveel water bij
Eerst mislukken mn cupcakes, raar dat dat uberhaupt kan maar oke. En nu wil ik pepernoten gaan maken. Zegt mijn vriend nog dat daar niks mis mee kan gaan, behalve als ik er teveel wate bij gooi
En wat doe ik.. Ik gooi er 4x teveel water bij
Gast- Gast
Pagina 37 van 40 • 1 ... 20 ... 36, 37, 38, 39, 40
Soortgelijke onderwerpen
» Cupcakes
» Cupcakes voor studentenvereniging
» Cupcakes bewaren
» pistool cupcakes.. help!!
» Cupcakes maken van cakemix?
» Cupcakes voor studentenvereniging
» Cupcakes bewaren
» pistool cupcakes.. help!!