Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Discussie; aanhang wel of niet mee?

+3
Belle29
Jeanette
Sjaantje
7 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Discussie; aanhang wel of niet mee? Empty Discussie; aanhang wel of niet mee?

Bericht  Gast za 5 maa 2011 - 9:20

Ik vier sinds ik mijn vriend ken ( ruim 7,5 jaar ) carnaval met hem en zijn vriendengroep. Dit is mijn 7e jaar dat ik meedoe. Op zaterdag doen ze mee met de optocht in onze eigen woonplaats, op zondag in een ander stad.

Nu was het altijd zo dat de "aanhang" alleen op zondag mee mocht op de wagen. Nou prima. Maar dit jaar werd ik voor het eerst gevraagd om ook de zaterdag mee te doen net als de rest van de "aanhang". Leuk!

Blijkt dat er een enorme discussie over is ontstaan en er mensen bij zaten die het absoluut niet wilden. Geen idee waarom, ook bijzonder kinderachtig naar mijn idee. Ik heb in vorige jaren ook wel geholpen met het bouwen aan de wagen ( lees: plakken en schilderen, de afwerking dus ).

Ik vond het ontzettend leuk vandaag op de wagen, maar ik voelde de sfeer van sommigen heel goed aan..
Nee, ik was niet zo gewenst.
Ligt het aan mij of is dat gewoon onwijs sneu dat je daar zo moeilijk over moet doen? Een geldkwestie is het niet, mijn vriend betaald gewoon de kleding etc voor mij als ik meedoe.

Was ook de enige van de "aanhang" die vandaag meedeed, de anderen die gevraagd zijn deden niet mee omdat ze al wisten hoe heftig de discussie hierover is geweest en het belachelijk vonden.

Morgen doe ik ook weer mee, zoals elk jaar. Maar ik heb nu besloten het daarna nooit meer te doen, iig volgend jaar niet. Ook al geniet ik van het meedoen aan de optocht zelf wel enorm

Wat wil ik hier nou eigenlijk mee zeggen? Nou ja, ik wilde het gewoon kwijt. Het zat me echt dwars vandaag en durfde het niet eerlijk face to face te zeggen tegen de mensen die erop tegen waren. ( Onzeker, stom he )

Zo kinderachtig eigenlijk, ben je een groep van gemiddeld 25-30 jaar en dan zulke vreemde acties. Of ben ik vreemd?

Ik dacht vanmiddag wel "hooooi, hier ben ik, ik kom gezellig meedoen op de wagen"
Morgen ga ik ook weer heerlijk blij meedoen, die zwaaiende kindjes langs de kant vind ik echt het leukste van alles. Daar doe je het toch voor, mensen blij maken?

Anyway, als je dit helemaal hebt gelezen krijg je een dik applaus



Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Discussie; aanhang wel of niet mee? Empty Re: Discussie; aanhang wel of niet mee?

Bericht  Gast za 5 maa 2011 - 9:23

Ik zou er volgend jaar lekker weer gaan staan. Ik vind het een belachelijke reactie van die mensen.
Mij is geleerd om nooit ergens niet heen te gaan omdat er op die plek mensen zijn die jou niet mogen of jou niet wensen te zien daar. Als jij er van geniet, ga dan vooral!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Discussie; aanhang wel of niet mee? Empty Re: Discussie; aanhang wel of niet mee?

Bericht  Sjaantje za 5 maa 2011 - 9:26

Nou, applaus voor mij dan Wink
Maar als ik jou was zou ik ook gewoon lekker meegaan. Maar eigenlijk ben ik (en jij waarschijnlijk ook) heel benieuwd wát nou precies het probleem is? Is het omdat je geen officieel lid van de vereniging bent, ofzo? Ik zou zeggen, als je net zo hard hebt meegebouwd aan de wagen, heb je ook 'recht' om mee te mogen. Of zie ik dat verkeerd?
Sjaantje
Sjaantje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9631
Punten : 10334
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Thuis!

Terug naar boven Ga naar beneden

Discussie; aanhang wel of niet mee? Empty Re: Discussie; aanhang wel of niet mee?

Bericht  Gast za 5 maa 2011 - 9:28

Megara schreef:Ik zou er volgend jaar lekker weer gaan staan. Ik vind het een belachelijke reactie van die mensen.
Mij is geleerd om nooit ergens niet heen te gaan omdat er op die plek mensen zijn die jou niet mogen of jou niet wensen te zien daar. Als jij er van geniet, ga dan vooral!

Thanks! Ik ga ook morgen lekker blij weer mee doen. Maar over volgend jaar... Hmmm.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Discussie; aanhang wel of niet mee? Empty Re: Discussie; aanhang wel of niet mee?

Bericht  Gast za 5 maa 2011 - 9:29

Zijn het de vrienden van je vriend die er problemen mee hebben?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Discussie; aanhang wel of niet mee? Empty Re: Discussie; aanhang wel of niet mee?

Bericht  Gast za 5 maa 2011 - 9:31

Sjaantje schreef:Nou, applaus voor mij dan Wink
Maar als ik jou was zou ik ook gewoon lekker meegaan. Maar eigenlijk ben ik (en jij waarschijnlijk ook) heel benieuwd wát nou precies het probleem is? Is het omdat je geen officieel lid van de vereniging bent, ofzo? Ik zou zeggen, als je net zo hard hebt meegebouwd aan de wagen, heb je ook 'recht' om mee te mogen. Of zie ik dat verkeerd?

*Klap klap klap* Very Happy

Ik weet niet wat het probleem precies is... Dit jaar heb ik niet meegeholpen vanwege mijn angsstoornis, maar sommige "leden" ook niet of nauwelijks en die doen wel vanzelfsprekend mee. Ik weet ook niet of er mensen zijn die mij niet mogen? Nee, ik weet het echt niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Discussie; aanhang wel of niet mee? Empty Re: Discussie; aanhang wel of niet mee?

Bericht  Gast za 5 maa 2011 - 9:31

Giacomo schreef:Zijn het de vrienden van je vriend die er problemen mee hebben?

Nee, voornamelijk een aantal vriendinnen. Van mijn vriend dan he :P



Laatst aangepast door Tea-Leaf op za 5 maa 2011 - 9:31; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Discussie; aanhang wel of niet mee? Empty Re: Discussie; aanhang wel of niet mee?

Bericht  Gast za 5 maa 2011 - 9:31

Hoezo is dit kinderachtig? Blijkbaar hebben diverse mensen een ander idee bij die dag gehad. Ik vind het ook leuk om bepaalde dingen met mijn vrienden te doen en andere dingen weer met partner. Ik kan me voorstellen dat een dag met alleen maar mannen anders is dan als de partners erbij zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Discussie; aanhang wel of niet mee? Empty Re: Discussie; aanhang wel of niet mee?

Bericht  Gast za 5 maa 2011 - 9:32

Zusje van Bert schreef:Hoezo is dit kinderachtig? Blijkbaar hebben diverse mensen een ander idee bij die dag gehad. Ik vind het ook leuk om bepaalde dingen met mijn vrienden te doen en andere dingen weer met partner. Ik kan me voorstellen dat een dag met alleen maar mannen anders is dan als de partners erbij zijn.

Het zijn mannen én vrouwen, en het is een grote vriendenclub waar geen onderscheid wordt gemaakt in geslacht

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Discussie; aanhang wel of niet mee? Empty Re: Discussie; aanhang wel of niet mee?

Bericht  Gast za 5 maa 2011 - 9:34

Wat een gezeur dan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Discussie; aanhang wel of niet mee? Empty Re: Discussie; aanhang wel of niet mee?

Bericht  Gast za 5 maa 2011 - 9:35

Tea-Leaf schreef:
Zusje van Bert schreef:Hoezo is dit kinderachtig? Blijkbaar hebben diverse mensen een ander idee bij die dag gehad. Ik vind het ook leuk om bepaalde dingen met mijn vrienden te doen en andere dingen weer met partner. Ik kan me voorstellen dat een dag met alleen maar mannen anders is dan als de partners erbij zijn.

Het zijn mannen én vrouwen, en het is een grote vriendenclub waar geen onderscheid wordt gemaakt in geslacht

Ok maar mijn verhaal blijft toch wel min of meer staan. In die zin dat sommige dingen ook gewoon leuk zijn om met de vriendengroep te doen en niet gelijk de partners erbij uit te nodigen. Zo te lezen verdeelden ze dat altijd over twee dagen. Daar zat dan toch altijd al een reden achter neem ik aan? Zoals ik hier lees weet je ook de reden verder niet, daar zou ik dan om vragen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Discussie; aanhang wel of niet mee? Empty Re: Discussie; aanhang wel of niet mee?

Bericht  Gast za 5 maa 2011 - 9:38

Zusje van Bert schreef:
Tea-Leaf schreef:
Zusje van Bert schreef:Hoezo is dit kinderachtig? Blijkbaar hebben diverse mensen een ander idee bij die dag gehad. Ik vind het ook leuk om bepaalde dingen met mijn vrienden te doen en andere dingen weer met partner. Ik kan me voorstellen dat een dag met alleen maar mannen anders is dan als de partners erbij zijn.

Het zijn mannen én vrouwen, en het is een grote vriendenclub waar geen onderscheid wordt gemaakt in geslacht

Ok maar mijn verhaal blijft toch wel min of meer staan. In die zin dat sommige dingen ook gewoon leuk zijn om met de vriendengroep te doen en niet gelijk de partners erbij uit te nodigen. Zo te lezen verdeelden ze dat altijd over twee dagen. Daar zat dan toch altijd al een reden achter neem ik aan? Zoals ik hier lees weet je ook de reden verder niet, daar zou ik dan om vragen.

Nou ja, als je al gevraagd bent en een dag van te voren hoort dat je eigenlijk niet gewenst bent door sommigen... Het stond dus al vast dat de "aanhang" mee mocht, snap je? Later kwam er blijkbaar die disucssie.

Ik heb de reden aan 1 van de meiden gevraagd en die zei alleen "ja ik was het er niet mee eens" en toen liep ze weg.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Discussie; aanhang wel of niet mee? Empty Re: Discussie; aanhang wel of niet mee?

Bericht  Gast za 5 maa 2011 - 9:41

Giacomo schreef:Wat een gezeur dan.

Ja, dat vond driekwart ook. Het zijn er een stuk of vijf die moeilijk deden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Discussie; aanhang wel of niet mee? Empty Re: Discussie; aanhang wel of niet mee?

Bericht  Sjaantje za 5 maa 2011 - 9:41

Bedankt voor je applaus Very Happy
Misschien kan jij of je vriend er toch nog achter komen wát nou precies de reden is. Zeker omdat het een gemengde groep is, zou ik zeggen dat het niet zoveel uitmaakt als er aanhang bij is. Maar goed, wie ben ik... Hopelijk kom je er nog achter en heb je morgen tóch een leuke dag!

Edit: ik lees nu dat je er iemand naar gevraagd hebt en die gaf niet eens een reden? Wat kinderachtig... Als je het er niet mee eens bent, oké dan... maar wees dan wel zo stoer om te zeggen waarom!
Sjaantje
Sjaantje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9631
Punten : 10334
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Thuis!

Terug naar boven Ga naar beneden

Discussie; aanhang wel of niet mee? Empty Re: Discussie; aanhang wel of niet mee?

Bericht  Gast za 5 maa 2011 - 9:43

Sjaantje schreef:Bedankt voor je applaus Very Happy
Misschien kan jij of je vriend er toch nog achter komen wát nou precies de reden is. Zeker omdat het een gemengde groep is, zou ik zeggen dat het niet zoveel uitmaakt als er aanhang bij is. Maar goed, wie ben ik... Hopelijk kom je er nog achter en heb je morgen tóch een leuke dag!

Edit: ik lees nu dat je er iemand naar gevraagd hebt en die gaf niet eens een reden? Wat kinderachtig... Als je het er niet mee eens bent, oké dan... maar wees dan wel zo stoer om te zeggen waarom!

Tja, dat bedoelde ik ook met kinderachtig.. Ik wist niet eens dat er een discussie was gevoerd. Maar ja, morgen lekker genieten weer en dan zie ik volgend jaar wel. Ik vermaak me wel met het grote gedeelte dat wél normaal kan doen smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Discussie; aanhang wel of niet mee? Empty Re: Discussie; aanhang wel of niet mee?

Bericht  Sjaantje za 5 maa 2011 - 9:45

Het was dus maar een klein gedeelte van de groep die het er niet mee eens was? Kun je met diegenen wel goed overweg, normaalgesproken?
En helemaal kinderachtig dat de discussie pas kwam nádat de aanhang was meegevraagd. Ik begrijp dus dat een deel van de aanhang zich heeft laten 'wegjagen'?
Sjaantje
Sjaantje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9631
Punten : 10334
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Thuis!

Terug naar boven Ga naar beneden

Discussie; aanhang wel of niet mee? Empty Re: Discussie; aanhang wel of niet mee?

Bericht  Gast za 5 maa 2011 - 9:50

Sjaantje schreef:Het was dus maar een klein gedeelte van de groep die het er niet mee eens was? Kun je met diegenen wel goed overweg, normaalgesproken?
En helemaal kinderachtig dat de discussie pas kwam nádat de aanhang was meegevraagd. Ik begrijp dus dat een deel van de aanhang zich heeft laten 'wegjagen'?

Ja, soort van. Ik sprak een van die meiden nog en die had zoiets van "ja dag, hier heb ik geen zin in" Ze had op zich ook wel gelijk. Als het zo moeilijk moet...

En diegenen die het niet wilden, daar dacht ik het wel goed mee te kunnen vinden... Maar ik sluit wel beter bij de mannen uit de groep aan.

Ik log nu uit, morgen weer vroeg op, katerontbijtje voor de logées en mijn vriend maken en dan omkleden en weer naar de optocht!

Fijne avond ladies!

Enne, dit lucht echt wel op smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Discussie; aanhang wel of niet mee? Empty Re: Discussie; aanhang wel of niet mee?

Bericht  Sjaantje za 5 maa 2011 - 9:55

Fijn dat het opgelucht heeft!
Ik heb ook een logeetje (mijn nichtje) en haar ouders + een vriendin komen vanavond ook hier slapen. Ook een katerontbijtje dus morgenochtend hahaha.

Slaap lekker en veel plezier morgen! Enneh... laat je niet gek maken he Wink
Sjaantje
Sjaantje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9631
Punten : 10334
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Thuis!

Terug naar boven Ga naar beneden

Discussie; aanhang wel of niet mee? Empty Re: Discussie; aanhang wel of niet mee?

Bericht  Jeanette za 5 maa 2011 - 10:30

Wat kinderachtig zeg! Hoe meer zielen, hoe meer vreugd toch? Very Happy
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Discussie; aanhang wel of niet mee? Empty Re: Discussie; aanhang wel of niet mee?

Bericht  Gast za 5 maa 2011 - 11:17

Snap er niks van, hoor je niet met carnaval kapot dronken te zijn en niet in staat om je met dit soort onbenulligheden bezig te houden?
confused

Eerlijk gezegd snap ik zo iets niet. Dat het ter sprake komt en je bent het er niet mee eens, tot daar aan toe. Maar om dat dan nog te laten merken op de dag zelf naar degene die er eigenlijk niks aan kan doen... grow up. Suspect

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Discussie; aanhang wel of niet mee? Empty Re: Discussie; aanhang wel of niet mee?

Bericht  Gast za 5 maa 2011 - 21:45

Zero schreef:Snap er niks van, hoor je niet met carnaval kapot dronken te zijn en niet in staat om je met dit soort onbenulligheden bezig te houden?
confused Niet iedereen houdt er van om "kapot dronken" te zijn, gek hé. Voor mij is het niet onbenullig, maar ik kan je geruststellen: ik heb gisteren verder een hele leuke dag gehad! Met 5 drankjes, keurig he :P

Eerlijk gezegd snap ik zo iets niet. Dat het ter sprake komt en je bent het er niet mee eens, tot daar aan toe. Maar om dat dan nog te laten merken op de dag zelf naar degene die er eigenlijk niks aan kan doen... grow up. Suspect Mee eens, maar diegene die het zei is dan verder ook geen vriendin van me. Ach ja, vandaag weer lekker een gezellig dagje!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Discussie; aanhang wel of niet mee? Empty Re: Discussie; aanhang wel of niet mee?

Bericht  Belle29 za 5 maa 2011 - 21:58

Ik vind het inderdaad ook nogal kinderachtig! Dat zou je niet verwachten bij deze leeftijden.. Gelukkig is het maar een klein deel van de groep dat zich zo opstelt.
Veel plezier vandaag! :-)
Belle29
Belle29
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 7
Punten : 7
Registratiedatum : 05-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Discussie; aanhang wel of niet mee? Empty Re: Discussie; aanhang wel of niet mee?

Bericht  Susan za 5 maa 2011 - 22:53

Het is niet kinderachtig om iets met je vriendengroep liever zonder aanhang te willen doen, het is wel kinderachtig en ook erg onaardig en onbeschoft om je zo te laten kennen naar andermans partner toe als het uiteindelijk anders gaat dan je had gewild en er is toch aanhang bij. Je kunt niet altijd je zin krijgen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Discussie; aanhang wel of niet mee? Empty Re: Discussie; aanhang wel of niet mee?

Bericht  Gast za 5 maa 2011 - 22:59

Ik snap de vrienden wel. Ik snap ook nooit waarom overal altijd aanhang bij uitgenodigd moet worden. Je bent ineens nooit meer met alleen je vrienden, jan en alleman komt altijd maar mee. Het is toch juist leuk om dan 1x per jaar een dagje met alleen je vriendengroep te zijn?

Blijkbaar dachten er een paar er zo over en de rest niet en is daar een discussie over ontstaan. Dat kan gebeuren.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Discussie; aanhang wel of niet mee? Empty Re: Discussie; aanhang wel of niet mee?

Bericht  Kabouter za 5 maa 2011 - 22:59

Ik kan me wel voorstellen dat je liever wat doet met je eigen vriendengroep, maar zeg dat dan ook eerlijk op het moment dat ernaar gevraagd wordt.
Kabouter
Kabouter
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2031
Punten : 2123
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Discussie; aanhang wel of niet mee? Empty Re: Discussie; aanhang wel of niet mee?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum