Discussie domper -Smartphone irritatie
+11
smooch
Jeanette
Blond
Pien
Suus
Rovine
NoorA
Atelier Madame
Guus
Susan
Toet
15 plaatsers
Pagina 1 van 3
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Discussie domper -Smartphone irritatie
Situatieschets
Sfeervol restaurant, kaarsjes op tafel, uit een gezellig gesprek ontstaat een heftige maar leuke discussie waar je allebei vol ingaat, maar op een fijne/niet ruzie achtige manier. Het gaat om iets kleins, onbenulligs eigenlijk, zoiets als: in welk seizoen groeien boontjes op een natuurlijke manier in Nederland of: hoe heet die presentatrice ookalweer: Simoóóne, of Simòne, etc.
Dan gebeurt het... net als jij nog eens wilt benadrukken waarom de klok toch echt achteruit moet, zegt je geprekspartner grijpend naar zijn telefoon: "Ik Google 't wel even"
Iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii, zó irritant!!! Smartphones, overrulen alles, zelfs een domme discussie is niet meer mogelijk in de kroeg! ...
zeker als dit stééds gebeurt, bij alles waar je over praat is het echt een domper.......
Maken jullie dit wel eens mee? Vinden jullie t ook vervelend of ben ik weer es aan t zeiken
Sfeervol restaurant, kaarsjes op tafel, uit een gezellig gesprek ontstaat een heftige maar leuke discussie waar je allebei vol ingaat, maar op een fijne/niet ruzie achtige manier. Het gaat om iets kleins, onbenulligs eigenlijk, zoiets als: in welk seizoen groeien boontjes op een natuurlijke manier in Nederland of: hoe heet die presentatrice ookalweer: Simoóóne, of Simòne, etc.
Dan gebeurt het... net als jij nog eens wilt benadrukken waarom de klok toch echt achteruit moet, zegt je geprekspartner grijpend naar zijn telefoon: "Ik Google 't wel even"
Iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii, zó irritant!!! Smartphones, overrulen alles, zelfs een domme discussie is niet meer mogelijk in de kroeg! ...
zeker als dit stééds gebeurt, bij alles waar je over praat is het echt een domper.......
Maken jullie dit wel eens mee? Vinden jullie t ook vervelend of ben ik weer es aan t zeiken
Laatst aangepast door Noa op wo 18 mei 2011 - 21:56; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Re: Discussie domper -Smartphone irritatie
Ik maak me daar ook wel eens schuldig aan, als iemand anders maar niet wil geloven dat ik gelijk heb.
Toet- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10
Ik vind ze zo irritant(heb er zelf geen!!!). Tijdje terug in een restaurant.
We hadden wat besteld, maar waren aan het wachten op het eten. Zegt de ander, zullen we even het nieuws kijken? NOU NEE,we zitten hier toch in een restaurant.. Soms heb ik echt het idee dat ik tegen een muur aan zit te praten, het gebeurt steeds vaker, ben je met iemand in een cafe, gaat de ander de hele tijd op zn smartphone :S
We hadden wat besteld, maar waren aan het wachten op het eten. Zegt de ander, zullen we even het nieuws kijken? NOU NEE,we zitten hier toch in een restaurant.. Soms heb ik echt het idee dat ik tegen een muur aan zit te praten, het gebeurt steeds vaker, ben je met iemand in een cafe, gaat de ander de hele tijd op zn smartphone :S
Gast- Gast
Ik vind dat soort discussies ook niet zo interessant, dus dan vind ik het ook niet erg.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Ik vind de waarheid over een onbenullig feitje opzoeken ook wel iets anders dan elk vrij moment met de telefoon zitten spelen ipv met elkaar te praten.
Ik zoek idd ook het antwoord op om te bewijzen dat het waar is
Nee, ik vind jouw voorbeeld ook niet erg
Ik zoek idd ook het antwoord op om te bewijzen dat het waar is
Nee, ik vind jouw voorbeeld ook niet erg
Guus- Kletskop
- Aantal berichten : 1885
Punten : 1989
Het zou mij dan meer gaan om het feit dat hij in een restaurant nota bene moet gaan internetten, en niet om het feit dat de discussie wordt doodgeslagen.
Als we het thuis ergens over hebben, raadplegen we vaak genoeg internet om te kijken wie nou gelijk heeft, maar als je samen uit bent, vind ik dat not done.
Als we het thuis ergens over hebben, raadplegen we vaak genoeg internet om te kijken wie nou gelijk heeft, maar als je samen uit bent, vind ik dat not done.
Gast- Gast
Ik vind het niet storend, maar ik begrijp je punt wel, al ervaar ik het zelf niet zo.
Gast- Gast
Ik doe dat zelf Ik weet wel dat mijn moeder zich eraan ergert, mijn vader, broertje en ik hebben alledrie een iphone met internet en dan gaan wij ook altijd dingen opzoeken
Gast- Gast
Ik vind het juist ideaal! Ik ben in discussies altijd geinteresseerd in feiten en de onderbouwing van argumenten. Wanneer mensen hun mening niet goed kunnen onderbouwen maar gewoon als argument noemen 'ja dat is gewoon zo' vind ik dat juist een fail. Laat iemand dan maar eventjes wat nazoeken op zn smartphone, dan krijg je juist een leuke discussie!
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Ik vind dat ook heeeeeeeeeeeeeeeeeel vervelend. Niet zozeer omdat een discussie dan onderbroken wordt, maar meer omdat er altijd en overal die telefoons op tafel komen. Zelfs mijn schoonmoeder heeft een Galaxy en élk onderwerp zegt ze 'kijk, kan je zo opzoeken'. Of 'ik heb mij toch een leuke appp' (en dan App als in de ap; appie). Dat het af en toe handig is om even wat op te zoeken, begrijp ik best. Of als er spannend nieuws gaande is en dergelijke. Maar om elk wissewasje al die telefoons, nee.. ik begrijp je irritatie
NoorA- Fluisteraar
- Aantal berichten : 140
Punten : 158
Registratiedatum : 29-11-10
Het gaat nu toch om het opzoeken van iets? Als een discussie een welles-niettus verhaal wordt dan pak ik gewoon m`n telefoon erbij hoor..
Gast- Gast
Als ik weet dat ik gelijk heb zoek ik het op, anders niet.
Rovine- Ratel
- Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10
Als je ergens niet uitkomt en het is makkelijk uit te zoeken vind ik het niet storend, maar vind het wel irritant dat veel mensen steeds met hun telefoon bezig zijn, ook als je met ze in gesprek bent, in een restaurant of kroeg zit of gewoon gezellig thee aan het drinken bent.
Suus- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10
Suus schreef:Als je ergens niet uitkomt en het is makkelijk uit te zoeken vind ik het niet storend, maar vind het wel irritant dat veel mensen steeds met hun telefoon bezig zijn, ook als je met ze in gesprek bent, in een restaurant of kroeg zit of gewoon gezellig thee aan het drinken bent.
Dat vind ik ook, maar het is ook weleens tegen mij gezegd, ik had het echt serieus niet door. Sindsdien probeer ik er op te letten.
Gast- Gast
Niet storend, want ik wil graag weten hoe iets zit en wat waar is en wat niet. Ik houd er echter niet van, als mensen zonder aanleiding op hun telefoon gaan kijken tijdens een gesprek.
Gast- Gast
ik vind het zelf in een restaurant wel heel erg storend... ik vind dat in een restaurant de telefoon ergens veilig opgeborgen moet zitten, geluid uit en pas weer tevoorschijn als je het restaurant verlaat.
bij ons is dt trouwens ook een afspraak, tijdens het eten, thuis of elders, geen telefoon in de buurt!
bij ons is dt trouwens ook een afspraak, tijdens het eten, thuis of elders, geen telefoon in de buurt!
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
In zo'n discussie zou ik het niet storend vinden, maar ik vind het wel erg storend als je samen met iemand iets aan het doen bent, en diegene vindt zijn/haar gsm belangrijker. Dan is de lol er voor mij snel af. Je bent met mij op stap, en niet met je gsm.
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Wel een handig hulpmiddel. Maar ik vind het sowieso verschrikkelijk als ik met iemand op stap zou gaan die vast gekluisterd zit aan zijn/haar mobiel.
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Ik ben zo iemand die zodra ze iets niet weet, het direct googled op de computer of iPhone. Ik vind dat dan ook interessant om te weten, en het is zo gevonden. Nou heb ik niet vaak van dat soort discussies, maar dat zou ik wel doen om m'n gelijk te halen ja
Maar te veel met je telefoon bezig zijn in gezelschap kan wel irritant zijn. Vind ik niet altijd maar kan wel.
Maar te veel met je telefoon bezig zijn in gezelschap kan wel irritant zijn. Vind ik niet altijd maar kan wel.
Gast- Gast
Ja daar gaat het natuurlijk ook meer om, dat die telefoon weer op tafel komt en dat je zelfs in een restaurant weer moet zitten kijken hoe iemand op dat ding bezig is. Zó boring!! Het onderbreekt gewoon zo het gesprek! En die voorbeelden die ik noemde waren een beetje flauw en uiteindelijk is het idd fijn om de feiten te weten, maar dat mag van mij ook de volgende dag en niet na 1 minuut discussieren, soms is t ook gewoon leuk om het ergens over te kunnen hebben zonder dat iemand zegt: ik zoek het op. Ik word echt dooodmoe van die smartphones .....
Als ik ook in de trein zit, echt iedereen heeft zijn ogen alleen nog op dat ding. Af en toe voel ik me net in een film zitten waar de rest van de mensheid zombie is geworden...
Als ik ook in de trein zit, echt iedereen heeft zijn ogen alleen nog op dat ding. Af en toe voel ik me net in een film zitten waar de rest van de mensheid zombie is geworden...
Gast- Gast
Fauve schreef:Suus schreef:Als je ergens niet uitkomt en het is makkelijk uit te zoeken vind ik het niet storend, maar vind het wel irritant dat veel mensen steeds met hun telefoon bezig zijn, ook als je met ze in gesprek bent, in een restaurant of kroeg zit of gewoon gezellig thee aan het drinken bent.
Dat vind ik ook, maar het is ook weleens tegen mij gezegd, ik had het echt serieus niet door. Sindsdien probeer ik er op te letten.
+1
Ik probeer er nu ook op te letten, toen ik nog geen bb had stoorde ik me juist aan iedereen die de hele tijd met zijn bb bezig was en nu doe ik het zelf
smooch- Kletskop
- Aantal berichten : 2385
Punten : 2453
smooch schreef:Fauve schreef:Suus schreef:Als je ergens niet uitkomt en het is makkelijk uit te zoeken vind ik het niet storend, maar vind het wel irritant dat veel mensen steeds met hun telefoon bezig zijn, ook als je met ze in gesprek bent, in een restaurant of kroeg zit of gewoon gezellig thee aan het drinken bent.
+1
Ik probeer er nu ook op te letten, toen ik nog geen bb had stoorde ik me juist aan iedereen die de hele tijd met zijn bb bezig was en nu doe ik het zelf
Hihi inderdaad, ik merk ook hoeveeeel ik met mijn smartphone bezig ben, altijd in de trein, af en toe op mn werk, maar ik check ook mn mail wel af en toe als ik met vrienden ben. heel fout eigenlijk!
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Volgens mij is het op dit moment volksverslaving nr 1... Iedereen is obsessed Zelf vind ik het echt schrikbarend om te zien en vaak zijn lunches met vriendinnen die eerst geweldig waren, nu ronduit saai, omdat zij de héle tijd als er een rood lampje gaat knipperen op haar telefoon móet kijken... Ik voel me dan echt een beetje aan de kant gezet, want wat moet ik doen wanneer iemand een minuut lang op zijn telefoon bezig is? Voor me uit staren? Geïnteresseerd zijn in wat zij blijkbaar zo ontiegelijk belangrijk vindt? Ook mijn telefoon pakken?
Ik heb er echt al váák discussies over gehad met mensen.... blijkbaar ben ik de enige die het zo ziet
Ik heb er echt al váák discussies over gehad met mensen.... blijkbaar ben ik de enige die het zo ziet
Gast- Gast
Fauve schreef:Ik doe dat zelf Ik weet wel dat mijn moeder zich eraan ergert, mijn vader, broertje en ik hebben alledrie een iphone met internet en dan gaan wij ook altijd dingen opzoeken
Haha, hier is dat hetzelfde.
Sugarfall- Kletskop
- Aantal berichten : 2298
Punten : 2407
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Smartphone
» Discussie in de supermarkt
» Portomonnee discussie...
» discussie met vriendin
» Up discussietopic