Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Help mij aan een gezond ontbijt en een gezonde lunch.

+15
Rush
Feline
Siamsa
Joan
minoessepoes
Artemis
Mermaid
Marin
Destino
Linda
xxjojootjexx
Coco
Reva
Taeda
Lejow
19 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Help mij aan een gezond ontbijt en een gezonde lunch. - Pagina 2 Empty Re: Help mij aan een gezond ontbijt en een gezonde lunch.

Bericht  Marin do 29 aug 2013 - 1:07

Check! Bij de houdbare melk inderdaad, daar kijk ik nooit. Thanks voor de tip.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Help mij aan een gezond ontbijt en een gezonde lunch. - Pagina 2 Empty Re: Help mij aan een gezond ontbijt en een gezonde lunch.

Bericht  Artemis do 29 aug 2013 - 1:25

Dan leer je toch eens wat nieuwe dingen eten? Crackers zijn nou eenmaal niet echt gezond, hebben meestal nauwelijks voedingswaarde.

Ik vind je een beetje miepen hoor, niets is goed, spelt is al apart, melk mag niet...
Je kunt ook gewoon eens nieuwe dingen proberen...

Hier werkt nog steeds het best yoghurt met haverzemelen en fruit, en eventueel honing. Dat eet ik uit een bakje, of ik gooi de staafmixer erdoor met wat sinaasappelsap, en dan heb ik een ontbijtshake die veel gezonder is dan de kant en klare versie.
Eventueel een handje noten erbij, of een schep muesli erover. (Niet door de shake, maar als ik gewoon yoghurt eet.)

Dat at ik 5 jaar geleden ook nooit, en van haverzemelen had ik al helemaal nooit gehoord.


Laatst aangepast door Artemis op do 29 aug 2013 - 1:39; in totaal 1 keer bewerkt
Artemis
Artemis
Prater
Prater

Aantal berichten : 697
Punten : 715
Registratiedatum : 27-05-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Help mij aan een gezond ontbijt en een gezonde lunch. - Pagina 2 Empty Re: Help mij aan een gezond ontbijt en een gezonde lunch.

Bericht  Linda do 29 aug 2013 - 1:28

Volgens mij heeft lejow een lichte zuivelintolerantie. Dus dat ze dat niet wil eten/drinken vind ik niet zo vreemd.

En vaak is het een proces. Eerst wil je wat variëren en dan ga je vanzelf wel steeds andere dingen proberen.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help mij aan een gezond ontbijt en een gezonde lunch. - Pagina 2 Empty Re: Help mij aan een gezond ontbijt en een gezonde lunch.

Bericht  Artemis do 29 aug 2013 - 1:39

Oeh, ik ga die overnight oats eens proberen. Ik vind havervlokken ed lekker, maar ik gruwel van warme melk en alles wat lijkt op pap. Maar dit kun je ook met yoghurt maken zo te lezen!

Wat gebruik je daarvoor? Havermout of havervlokken?
Artemis
Artemis
Prater
Prater

Aantal berichten : 697
Punten : 715
Registratiedatum : 27-05-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Help mij aan een gezond ontbijt en een gezonde lunch. - Pagina 2 Empty Re: Help mij aan een gezond ontbijt en een gezonde lunch.

Bericht  Marin do 29 aug 2013 - 1:44

Artemis schreef:Oeh, ik ga die overnight oats eens proberen. Ik vind havervlokken ed lekker, maar ik gruwel van warme melk en alles wat lijkt op pap. Maar dit kun je ook met yoghurt maken zo te lezen!

Wat gebruik je daarvoor? Havermout of havervlokken?
Ik gebruik nu nog havermout om het op te maken, maar wil hierna wel eens havervlokken proberen, denk dat dat wat beter werkt.

Er is ook een heel topic over:

https://yescafe.actieforum.com/t45950-overnight-oats?highlight=overnight+oats
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Help mij aan een gezond ontbijt en een gezonde lunch. - Pagina 2 Empty Re: Help mij aan een gezond ontbijt en een gezonde lunch.

Bericht  Linda do 29 aug 2013 - 1:47

Het wordt met havermout een stuk papperiger. Ik vind het met vlokken lekkerder. Ik varieer met haver en speltvlokken (en je hebt nog meer soorten, van het merk de halm).

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help mij aan een gezond ontbijt en een gezonde lunch. - Pagina 2 Empty Re: Help mij aan een gezond ontbijt en een gezonde lunch.

Bericht  minoessepoes do 29 aug 2013 - 1:48

Ik heb een tijdje een smoothie van havermout, diepvriesfruit, een banaan (maar daar hou jij niet van kan ik me herinneren van een ijsjesmaker toch?), sojamelk/rijstmelk/amandelmelk en wat hazelnoten gemaakt. Dat vult goed, kan je de avond vooraf maken en is snel op te drinken en het heeft geen typische havermout of sojamelk smaak.
Daar ben ik nu een beetje op uit gekeken dus nu eet ik muesli met gedroogd fruit en zonder suiker met amandelmelk, laatst had ik aardbeien in huis en die heb ik er door heen gegooid.

Dingen zoals pannekoeken en wraps kan je ook invriezen. Dus misschien een keer een stapel pannenkoeken bakken met een melkvervanger en die opgerold in aluminiumfolie invriezen. Heel makkelijk mee te nemen naar je werk! Of kleine diepvriesbakjes halen en als jullie dan een keer soep eten, lekker wat meer maken en porties invriezen voor mee naar je werk. Door wat pasta of rijst bijvoorbeeld door de soep te doen vult het ook heel goed.

Ik neem ook vaak rijstenwafels mee en eet die met kipfilet en wat schijfjes komkommer bijvoorbeeld, of lekker voedzame crackers met beleg, ik vind de zuurdesemcrackers van Wasa heel lekker en dan gewoon het beleg apart meenemen? Mocht je wat meer tijd hebben om het voor te bereiden kan je bijvoorbeeld ook een omelet mee nemen, lekker met allerlei groenten er in, dat kan je ook heel goed koud op eten.

Op zondag eten wij vaak een eitje bij het ontbijt en vaak kook ik er dan 1 extra en neem ik de volgende dag een salade mee naar het werk met o.a. het eitje. De dressing doe ik in een boterhammenzakje en giet ik pas op het laatste moment over de salade heen, zo blijft het het lekkerst vind ik. Gewoon een beetje citroensap vind ik vaak al lekker genoeg als dressing, wat dus ook weer weinig calorieen bevat en lekker fris is. Ik doe er vaak couscous bij, dat vult goed en hoef je alleen even te wellen, dus dat kost 's avonds niet zoveel voorbereidingstijd. Of ik kook inderdaad wat extra pasta als we dat toch al eten 's avonds of gooi wat blokjes aardappel door de salade.

Ik merk bij mezelf dat het werkt om te zorgen dat ik lekker gegeten heb en ook vol zit, zodat ik voldoening uit het eten haal, dan krijg ik ook minder snaaizin. Als ik achter mijn computer in gedachten mijn twee boterhammen, heel saai, naar binnen stop ben ik in de middag veel sneller in de verleiding om iets lekkers te gaan eten!
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help mij aan een gezond ontbijt en een gezonde lunch. - Pagina 2 Empty Re: Help mij aan een gezond ontbijt en een gezonde lunch.

Bericht  Artemis do 29 aug 2013 - 1:50

Klinkt goed zeg! Havervlokken vind ik ook lekkerder denk ik. Kan ik mooi combineren met zaadjes en fruit en noten. En ik hoop dat mijn kinderen het ook lusten : ) makkelijk klaar te zetten.
Artemis
Artemis
Prater
Prater

Aantal berichten : 697
Punten : 715
Registratiedatum : 27-05-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Help mij aan een gezond ontbijt en een gezonde lunch. - Pagina 2 Empty Re: Help mij aan een gezond ontbijt en een gezonde lunch.

Bericht  Joan do 29 aug 2013 - 1:50

Ik heb gister oercrackers gekocht van Bolletje. Help mij aan een gezond ontbijt en een gezonde lunch. - Pagina 2 225837
Lekker met ham, kaas, kipfilet, filet america. Je kunt er dan nog een stukje komkommer op snijden, tomaatje, gekookt eitje. Sowieso is dat handig om mee te nemen naar je werkt. Zondagavond koken, bewaren in de koelkast en eten wanneer jij wilt. Je kunt ze wel een paar dagen bewaren in de koeling.

Als je een koelkast ter beschikking hebt, lijkt het me sowieso niet heel moeilijk om lekker te lunchen.
Joan
Joan
Prater
Prater

Aantal berichten : 606
Punten : 630
Registratiedatum : 02-05-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Help mij aan een gezond ontbijt en een gezonde lunch. - Pagina 2 Empty Re: Help mij aan een gezond ontbijt en een gezonde lunch.

Bericht  Linda do 29 aug 2013 - 1:53

Artemis schreef:Klinkt goed zeg! Havervlokken vind ik ook lekkerder denk ik. Kan ik mooi combineren met zaadjes en fruit en noten. En ik hoop dat mijn kinderen het ook lusten : ) makkelijk klaar te zetten.
Ja, ik vind het echt ideaal. ''s Avonds klaarzetten en 's ochtends zo opeten.
Ik varieer met chiazaad, gebroken lijnzaad, gedroogde vruchten, gewoon fruit, cacao poeder of nibs, geraspte kokos. Lekker hoor!
Het ziet er inderdaad uit als kots, haha, maar het smaakt goed.
Ik maak ook regelmatig die met gepureerde mango, die vind ik echt heel erg lekker.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help mij aan een gezond ontbijt en een gezonde lunch. - Pagina 2 Empty Re: Help mij aan een gezond ontbijt en een gezonde lunch.

Bericht  Marin do 29 aug 2013 - 1:57

Minoes, is het bij jou gebruikelijk om zulke uitgebreide lunches te eten? Ik ben echt bang dat mensen raar opkijken als ik met dat soort dingen aan kom, terwijl zij aan het bammetjepindakaas zitten.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Help mij aan een gezond ontbijt en een gezonde lunch. - Pagina 2 Empty Re: Help mij aan een gezond ontbijt en een gezonde lunch.

Bericht  minoessepoes do 29 aug 2013 - 1:58

Zo'n smoothie met havermout die ik dan de avond van te voren al maak ziet er ook wel een beetje uit als kots haha, maar lekker dat het is!
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help mij aan een gezond ontbijt en een gezonde lunch. - Pagina 2 Empty Re: Help mij aan een gezond ontbijt en een gezonde lunch.

Bericht  Artemis do 29 aug 2013 - 2:00

Hoe is het qua textuur? Want ik lust echt vrijwel alles, maar wat ik dus niet wegkrijg is dingen als brinta, havermoutpap, rijstepap, enz. Dat vind ik zó vies... Deels door het warme melk verhaal, maar het wordt ook een soort van slijmerig en dat trek ik niet. Zelfs bij het proeven van de pap van mijn kinderen zat ik te kokhalzen. laughcry 


Aan de andere kant vond ik de havermout van amber albada wel te doen, maar véél werk en warm, en dat vind ik s ochtends niets.
Artemis
Artemis
Prater
Prater

Aantal berichten : 697
Punten : 715
Registratiedatum : 27-05-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Help mij aan een gezond ontbijt en een gezonde lunch. - Pagina 2 Empty Re: Help mij aan een gezond ontbijt en een gezonde lunch.

Bericht  minoessepoes do 29 aug 2013 - 2:01

Marin schreef:Minoes, is het bij jou gebruikelijk om zulke uitgebreide lunches te eten? Ik ben echt bang dat mensen raar opkijken als ik met dat soort dingen aan kom, terwijl zij aan het bammetjepindakaas zitten.
Ja dat is hier wel vrij normaal, wij hebben ook een kantine met warme maaltijden, bakjes yoghurt en muesli, uitgebreide broodjes en maaltijdsalades o.a. Ik heb veel vrouwelijke collega's die dagelijks zo'n salade nemen bijvoorbeeld. Ik neem het liever van huis mee omdat ik dan zelf kan bepalen wat ik er in doe en het veeeeeel goedkoper is, maar ik wordt dus absoluut niet vreemd aangekeken! Sowieso werk ik op een heel internationaal kantoor en zie ik echt allerlei soorten lunches voorbij komen, uit elk werelddeel!
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help mij aan een gezond ontbijt en een gezonde lunch. - Pagina 2 Empty Re: Help mij aan een gezond ontbijt en een gezonde lunch.

Bericht  Marin do 29 aug 2013 - 2:02

Artemis schreef:Hoe is het qua textuur? Want ik lust echt vrijwel alles, maar wat ik dus niet wegkrijg is dingen als brinta, havermoutpap, rijstepap, enz. Dat vind ik zó vies... Deels door het warme melk verhaal, maar het wordt ook een soort van slijmerig en dat trek ik niet. Zelfs bij het proeven van de pap van mijn kinderen zat ik te kokhalzen. laughcry 


Aan de andere kant vond ik de havermout van amber albada wel te doen, maar véél werk en warm, en dat vind ik s ochtends niets.
Hmm.. Ik vind het lastig oordelen. Ik vind het best wel op pap lijken, maar ik heb het met havermout gemaakt, niet vlokken. Denk dat dat wel betere textuur geeft. Wat ook helpt is wat crunchy dingen toevoegen zoals amandelen enzo. Dan hapt het lekkerder.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Help mij aan een gezond ontbijt en een gezonde lunch. - Pagina 2 Empty Re: Help mij aan een gezond ontbijt en een gezonde lunch.

Bericht  Artemis do 29 aug 2013 - 2:02

Marin schreef:Minoes, is het bij jou gebruikelijk om zulke uitgebreide lunches te eten? Ik ben echt bang dat mensen raar opkijken als ik met dat soort dingen aan kom, terwijl zij aan het bammetjepindakaas zitten.
Wat kan jou dat schelen? Ik maakte een tijdje bento boxes, en dan at ik mijn lunch doodleuk met stokjes....Laughing 

http://dreamsandfeathers.wordpress.com/2012/02/13/bento-box/
Artemis
Artemis
Prater
Prater

Aantal berichten : 697
Punten : 715
Registratiedatum : 27-05-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Help mij aan een gezond ontbijt en een gezonde lunch. - Pagina 2 Empty Re: Help mij aan een gezond ontbijt en een gezonde lunch.

Bericht  Marin do 29 aug 2013 - 2:03

minoessepoes schreef:
Marin schreef:Minoes, is het bij jou gebruikelijk om zulke uitgebreide lunches te eten? Ik ben echt bang dat mensen raar opkijken als ik met dat soort dingen aan kom, terwijl zij aan het bammetjepindakaas zitten.
Ja dat is hier wel vrij normaal, wij hebben ook een kantine met warme maaltijden, bakjes yoghurt en muesli, uitgebreide broodjes en maaltijdsalades o.a. Ik heb veel vrouwelijke collega's die dagelijks zo'n salade nemen bijvoorbeeld. Ik neem het liever van huis mee omdat ik dan zelf kan bepalen wat ik er in doe en het veeeeeel goedkoper is, maar ik wordt dus absoluut niet vreemd aangekeken! Sowieso werk ik op een heel internationaal kantoor en zie ik echt allerlei soorten lunches voorbij komen, uit elk werelddeel!
Ah dat klinkt wel leuk! Ik ga ook op een internationaal kantoor werken, dus misschien valt het wel mee. Ik denk dat ik maar eens met crackers begin en dan smeerkaas mee ofzo, van die boterhammen krijg ik gewoon écht niet weg, nooit gekund.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Help mij aan een gezond ontbijt en een gezonde lunch. - Pagina 2 Empty Re: Help mij aan een gezond ontbijt en een gezonde lunch.

Bericht  Artemis do 29 aug 2013 - 2:03

Waarbij je in gedachten moet houden dat ik niet met stokjes kan eten Laughing
Artemis
Artemis
Prater
Prater

Aantal berichten : 697
Punten : 715
Registratiedatum : 27-05-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Help mij aan een gezond ontbijt en een gezonde lunch. - Pagina 2 Empty Re: Help mij aan een gezond ontbijt en een gezonde lunch.

Bericht  Marin do 29 aug 2013 - 2:04

Ja Bentoboxes zijn geweldig! Maakte je die echt? Echt ook creatief enzo? Wow.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Help mij aan een gezond ontbijt en een gezonde lunch. - Pagina 2 Empty Re: Help mij aan een gezond ontbijt en een gezonde lunch.

Bericht  minoessepoes do 29 aug 2013 - 2:06

Artemis schreef:Waarbij je in gedachten moet houden dat ik niet met stokjes kan eten Laughing
Laughing
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help mij aan een gezond ontbijt en een gezonde lunch. - Pagina 2 Empty Re: Help mij aan een gezond ontbijt en een gezonde lunch.

Bericht  Artemis do 29 aug 2013 - 2:07

Niet zo mooi als op die plaatjes hoor! Daarvoor heb je allerlei speciale dingen nodig als vormpjes om eieren in Nijntje om te koken enzo. Maar het is eigenlijk heel simpel, het principe is gewoon dat je je lunch zo aantrekkelijk mogelijk maakt. Niet heel moeilijk, maar met kleurstoffen om groene rijst te krijgen ben ik nooit aan de gang gegaan hoor.
Artemis
Artemis
Prater
Prater

Aantal berichten : 697
Punten : 715
Registratiedatum : 27-05-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Help mij aan een gezond ontbijt en een gezonde lunch. - Pagina 2 Empty Re: Help mij aan een gezond ontbijt en een gezonde lunch.

Bericht  Linda do 29 aug 2013 - 2:08

Bento's zijn leuk!! I love you Dat wil ik voor m'n dochter gaan maken als ze naar school gaat. Zonder stokjes dan, haha.

Wat betreft de oats, inderdaad niet teveel papperige dingen toevoegen. Chiazaad wordt bijv een beetje slijmerig als je dat weekt, maar als je het kort van te voren er doorheen doet, dan blijft het knapperig.
Maar ik vind alle soorten pap ook lekker, dus misschien vind je de overnight oats ook te papperig.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help mij aan een gezond ontbijt en een gezonde lunch. - Pagina 2 Empty Re: Help mij aan een gezond ontbijt en een gezonde lunch.

Bericht  Marin do 29 aug 2013 - 2:09

Artemis schreef:Niet zo mooi als op die plaatjes hoor! Daarvoor heb je allerlei speciale dingen nodig als vormpjes om eieren in Nijntje om te koken enzo. Maar het is eigenlijk heel simpel, het principe is gewoon dat je je lunch zo aantrekkelijk mogelijk maakt. Niet heel moeilijk, maar met kleurstoffen om groene rijst te krijgen ben ik nooit aan de gang gegaan hoor.
Dat laatste lijkt me ook weer niet zo gezond Wink

Ik denk niet dat ik ooit een bento box wonder word, maar ik vind het wel leuk om je lunchbox iets op te leuken inderdaad.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Help mij aan een gezond ontbijt en een gezonde lunch. - Pagina 2 Empty Re: Help mij aan een gezond ontbijt en een gezonde lunch.

Bericht  Siamsa do 29 aug 2013 - 2:18

Ik neem biologische volkoren crackers van de AH mee naar m'n werk. Die zijn per 4 verpakt. Meestal doe ik er kipfilet of biologische pindakaas op (en ook regelmatig plakjes banaan op de cracker met pindakaas), maar ook wel eens filet American (koop ik op werk), ei of avocado. Ik heb een potje pindakaas in mijn kluisje staan en de kipfilet leg in in de koelkast op mijn werk zodra ik op mijn werk aankom.


Laatst aangepast door Siamsa op do 29 aug 2013 - 2:36; in totaal 1 keer bewerkt
Siamsa
Siamsa
Prater
Prater

Aantal berichten : 748
Punten : 781
Registratiedatum : 11-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Help mij aan een gezond ontbijt en een gezonde lunch. - Pagina 2 Empty Re: Help mij aan een gezond ontbijt en een gezonde lunch.

Bericht  Feline do 29 aug 2013 - 2:35

Ik krijg nog elke dag opmerking over mijn salades die ik elke lunch maak. Elke dag moeten collega's er iets over zeggen. Al bijna een jaar lang! Echt bizar!
Feline
Feline
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2234
Punten : 2527
Registratiedatum : 21-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help mij aan een gezond ontbijt en een gezonde lunch. - Pagina 2 Empty Re: Help mij aan een gezond ontbijt en een gezonde lunch.

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum