Ontbijt
+16
Japie
Toet
flower
Punk'd
SarahKey
minoessepoes
Lejow
Marin
Shisha
Zonnetje
Dolphinne
xxjojootjexx
Razz
Aziraphale
Manderijn
CCC
20 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Ontbijt
Wat eet jij als ontbijt? We proberen weer wat gevarieerder te eten en wat gezonder, maar naast de standaard dingen komen we niet echt veel verder. Noten vallen hier al af, omdat mijn vriend allergisch is.
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10
Re: Ontbijt
Ik varieer momenteel tussen brood, fruit en yoghurt met muesli. Wil ook nog eens de pannenkoekjes uit proberen! Veel lekkere recepten hier al voorbij zien komen!
Manderijn- Kletskop
- Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Ik eet vaak een schaaltje yoghurt met vers fruit (aardbeien of frambozen of blauwe bessen) erdoor, een schepje muesli, lijnzaadjes, kokos en amandelschaafsel. Of ik bak een omelet met geprakte banaan en kaneel erdoor. Soms eten we ook havermout met speltmelk, gedroogde vijgen en fetakaas.
Laatst aangepast door Aziraphale op zo 23 jun 2013 - 9:18; in totaal 1 keer bewerkt
Aziraphale- Ratel
- Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10
Meestal een bruine boterham met bijv. appelstroop of een cracker met kaas. Soms ook een beker Brinta wake up met halfvolle melk.
Razz- Kletskop
- Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13
Deze hele week was het yoghurt, muesli, lijnzaad en 3 stuks fruit in de blender.
De 3 stuks fruit waren elke dag andere combi's.
De 3 stuks fruit waren elke dag andere combi's.
xxjojootjexx- Kletskop
- Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10
Hier wisselt het tussen 2 crackers met kaas/ kipfilet/ pindakaas/hagelslag en beker melk
Brinta met melk en suiker
Krentenbol met kaas
Melkbroodjes met kaas
Brinta met melk en suiker
Krentenbol met kaas
Melkbroodjes met kaas
Dolphinne- Prater
- Aantal berichten : 1388
Punten : 1465
Meestal een volkorencracker met pindakaas en een volkorenbeschuit met hagelslag.
Zonnetje- Kletskop
- Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Wisselend. Ik eet meestal brood wanneer ik moet werken maar op mijn vrije dagen ontbijt ik met yoghurt met musli of fruit, afbakpistoletjes, een gekookt eitje, verse jus of waar ik dan ook maar zin in heb.
Shisha- Ratel
- Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
- Ontbijtkoek
- Smoothies met of zonder havermout er in
- Banaan
maar meestal gewoon een bakje magere vruchtenyoghurt.
- Smoothies met of zonder havermout er in
- Banaan
maar meestal gewoon een bakje magere vruchtenyoghurt.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Op dit soort momenten heb ik haaaaaaat aan mijn lactose intolerantie.
Ik zou het heerlijk vinden om iedere ochtend te ontbijten met yoghurt en er vanalles in te kwakken, maar dan lig ik na een dag of wat echt doodziek in mn bed
En ik weet wel dat Alpro nu ook een soort yoghurt heeft, maar die is echt belachelijk duur..
Ik zou het heerlijk vinden om iedere ochtend te ontbijten met yoghurt en er vanalles in te kwakken, maar dan lig ik na een dag of wat echt doodziek in mn bed
En ik weet wel dat Alpro nu ook een soort yoghurt heeft, maar die is echt belachelijk duur..
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Maar dan kun je wel een paar keer afwisselen, je hoeft echt niet elke dag met die Alpro te ontbijten. Al is het maar 1 of 2 keer per week. Dus dan valt het qua kosten mee.
CCC- Ratel
Lejow schreef:
Ja die is echt super lekker maar zo duur.
Marin- Lady Post-a-lot
De laatste weken ontbijt ik met een smoothie met havermout. Ik kan niet zo goed tegen melk, dus daar gebruik ik een vervanger voor, ik maak de smoothie 's avonds en bewaar hem meestal twee dagen in een wekfles. Met bosbessen verkleurd hij wel een beetje, vandaag had ik met aardbeien en die was nog mooi roze. Ik had er een banaan, handje hazelnoten (maar kan je ook makkelijk weglaten), havermout, rijstmelk en iets van een andere fruitsoort, vaak bosbessen uit de diepvries, maar nu had ik verse aardbeien in de koelkast en heb ik die er door gedaan.
Ik vind het erg lekker en het vooral heel gemakkelijk dat ik het 's ochtends alleen maar hoef in te schenken en op te drinken.
In het weekend bakken wij vaak broodjes af, met verse sinaasappelsap en een eitje bijvoorbeeld.
Ik vind het erg lekker en het vooral heel gemakkelijk dat ik het 's ochtends alleen maar hoef in te schenken en op te drinken.
In het weekend bakken wij vaak broodjes af, met verse sinaasappelsap en een eitje bijvoorbeeld.
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Ik ontbijt elke dag anders. Juist die afwisseling is goed.
Ene dag 250 gram kwark en fruit. Andere dag 2 crackers, dan weer 1 broodje en wat yoghurt. Op zondag altijd een volkoren pistolet met ham en ei.
Ene dag 250 gram kwark en fruit. Andere dag 2 crackers, dan weer 1 broodje en wat yoghurt. Op zondag altijd een volkoren pistolet met ham en ei.
Op werkdagen slecht. Dan drink ik soms een smoothie voordat ik ga met fruit en yoghurt. Maar ook wel eens dagen dat ik zoveel haast heb dat ik wegga met een appel in mijn hand voor op de fiets.
Als ik niet hoef te werken maak ik er altijd een feestje van. Bijna altijd eitjes (gekookt, gebakken, geroerd, omeletje). Met biologische pistoletjes, spelbroodje of een rustiek cracker(s). Ik hou echt van een puur ei, dus geen groente of niets erbij. Dat doe ik meestal met de lunch
Op werk eet ik vaan rustiek crackers met pindakaas, 60% pure hagelslagjes als ik lekkere trek heb, zalm met sla en komkommer (lunch) of een tosti met speltbrood, buffelmozarella, tomaatjes en pesto
Als ik niet hoef te werken maak ik er altijd een feestje van. Bijna altijd eitjes (gekookt, gebakken, geroerd, omeletje). Met biologische pistoletjes, spelbroodje of een rustiek cracker(s). Ik hou echt van een puur ei, dus geen groente of niets erbij. Dat doe ik meestal met de lunch
Op werk eet ik vaan rustiek crackers met pindakaas, 60% pure hagelslagjes als ik lekkere trek heb, zalm met sla en komkommer (lunch) of een tosti met speltbrood, buffelmozarella, tomaatjes en pesto
Punk'd- Kletskop
- Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13
Momenteel ontbijt ik vaak met 2 beschuiten en verse aardbeien met een beker melk
Verder eet ik yoghurt met muesli, crackers met vruchtenhagel of geitenkaas met honing.
Af en toe een bolletje met vruchtenhagel of een krentebol
Verder eet ik yoghurt met muesli, crackers met vruchtenhagel of geitenkaas met honing.
Af en toe een bolletje met vruchtenhagel of een krentebol
flower- Prater
- Aantal berichten : 735
Punten : 883
Registratiedatum : 03-01-11
Punk'd wat bedoel je met rustieke crackers?
CCC- Ratel
Punk'd schreef:
Da's de lunch dan toch zeker? Mozz voor m'n ontbijt moet ik niet aan denken
Marin- Lady Post-a-lot
Yoghurt met vers fruit, muesli, noten & pitten, lijnzaad en honing of kokos. Of havermout met amandelen/noten en lijnzaad, of een smoothie. Als ik vrij ben bak ik vaak een eitje of pannenkoeken.
Toet- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10
Ik eet 's morgens altijd een smoothie. Yoghurt met lijnzaad en elke keer verschillend fruit. Of ik neem een groene smoothie met spinazie, komkommer, klein beetje fruit en water.
Japie- Kletskop
- Aantal berichten : 2538
Punten : 2737
Yoghurt met lijnzaad en muesli
Yoghurt met lijnzaad en fruit (aardbeien, kiwi, banaan, nectarines, etc)
Geroosterde boterham met gekookt ei
2 volkoren crackers met halvajam of gekookt ei
In het weekend ook wel eens yoghurt met cruesli (oei slecht, maar zo lekker), een eitje geklutst met koffiemelk op een geroosterde boterham of beschuitjes met aardbeien.
Yoghurt met lijnzaad en fruit (aardbeien, kiwi, banaan, nectarines, etc)
Geroosterde boterham met gekookt ei
2 volkoren crackers met halvajam of gekookt ei
In het weekend ook wel eens yoghurt met cruesli (oei slecht, maar zo lekker), een eitje geklutst met koffiemelk op een geroosterde boterham of beschuitjes met aardbeien.
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Meestal twee crackers met, smeerkaas, jam, appelstroop of pindakaas.
Soms brinta met melk, yoghurt met banaan of afbakbroodjes.
Gewoon brood krijg ik niet weg 's ochtends.
Soms brinta met melk, yoghurt met banaan of afbakbroodjes.
Gewoon brood krijg ik niet weg 's ochtends.
Jezzie- Ratel
- Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10
Ik eet onder andere: yoghurt met lijnzaad en verschillende soorten fruit, fruit met een cracker en als ik weinig tijd heb, neem ik een boterham. Als ik vrij ben, neem ik meestal een smoothie.
Gast- Gast
CCC schreef:Punk'd wat bedoel je met rustieke crackers?
Van WASA de Rustiek crackers. Die koop ik tegenwoordig omdat er geen toevoegingen inzitten. Alleen zout geloof ik en verder niets dan volkorengranen.
Punk'd- Kletskop
- Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: