Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Help mij aan een gezond ontbijt en een gezonde lunch.

+15
Rush
Feline
Siamsa
Joan
minoessepoes
Artemis
Mermaid
Marin
Destino
Linda
xxjojootjexx
Coco
Reva
Taeda
Lejow
19 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Help mij aan een gezond ontbijt en een gezonde lunch. Empty Help mij aan een gezond ontbijt en een gezonde lunch.

Bericht  Lejow wo 28 aug 2013 - 18:37

Ok, dit gaat een lastig topic worden, maar ik ga het toch proberen.

Met nog 9 maanden te gaan tot onze trouwdag, zou ik graag nog wat kilo's kwijt willen.
Ik wil dat vooral doen, door overdag wat gezonder te eten en minder te snaaien. Het avond eten eet ik gewoon zoals altijd (dat wil zeggen gewoon een bord met aardappels en groenten, of pasta enz).

Ik heb best nogal wat eisen, en dat is wat het zo moeilijk maakt:
- Ik ben geen spelt en lijnzaad type, dus dat hoeft al niet opgenoemd te worden
- ik ben licht overgevoelig voor melkproducten. 1/2x in de week is prima, maar ik kan (helaaaaas) bijv niet elke ochtend ontbijten met yoghurt (en de soja yoghurt vind ik echt verschrikkelijk) (maar dit geldt dus ook voor smeerkaas, sandwichsspread enz).
- Ik ben geen al te groot fan van brood, ik lust het wel, maar als er een alternatief is graag
- crackers, beschuit, rijstewafels, wraps vind ik dan wel weer lekker
- ik zoek iets wat ik makkelijk mee kan nemen naar mijn werk, en wat ik het liefste daar klaar maak (hou niet van kleffe zooi die al uren in een lunch trommeltje zit)
- ik lust best wat dingen niet (avocado, 'harde kaas' (gesmolten is het prima), en hou niet zo van apart (als in humus of weet ik veel).

Dus.. wie heeft er een zooi gouden tips?
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Help mij aan een gezond ontbijt en een gezonde lunch. Empty Re: Help mij aan een gezond ontbijt en een gezonde lunch.

Bericht  Taeda wo 28 aug 2013 - 18:45

Ik nam vaak crackers mee en had een potje lightjam in de koelkast op school en bijvoorbeeld kipfilet. Crackers bleven zo lekker knapperig smile
Taeda
Taeda
Prater
Prater

Aantal berichten : 1295
Punten : 1305
Registratiedatum : 11-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Help mij aan een gezond ontbijt en een gezonde lunch. Empty Re: Help mij aan een gezond ontbijt en een gezonde lunch.

Bericht  Reva wo 28 aug 2013 - 18:47

Havermout als ontbijt?

Reva
Prater
Prater

Aantal berichten : 618
Punten : 610
Registratiedatum : 19-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Help mij aan een gezond ontbijt en een gezonde lunch. Empty Re: Help mij aan een gezond ontbijt en een gezonde lunch.

Bericht  Lejow wo 28 aug 2013 - 19:43

Nee brrrrr reva, daar moet ik niet aan denken! 

Taeda, dat is ook nog een puntje.  Ik ben geen held met zoet beleg, daar gaat mn suikerspiegel wat raar van doen Sad
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Help mij aan een gezond ontbijt en een gezonde lunch. Empty Re: Help mij aan een gezond ontbijt en een gezonde lunch.

Bericht  Coco wo 28 aug 2013 - 20:00

Lust je wel pap? En rijstmelk of andere vervangende melk?
Ik ontbijt/lunch zelf het liefst met brinta met rijstmelk, bak mango/ananas met een scheutje kokosmelk, shake van kokosmelk met banaan, crackers met gekookt ei, omelet (of eimuffins) met (voor mij kalkoen-)ham, paprika, champignons. Rijstwafel met pindakaas (en plakjes banaan) of andere notenpasta. 
Ik eet bij de lunch ook vaak groenten van de dag ervoor die ik dan extra maak, of maak bissara (een soep van spliterwten op zn marokkaans, heel simpel alleen spliterwten, bouillonblokje en in de kom komijn erover) erg vullend en voedzaam. Loubia eet ik ook graag als lunch, dat is verse witte bonen in tomatensaus op zn marokkaans ook. Vult gewoon erg goed. Broccolisoep (ik eet m puur broccoli met bouillon,geen room) en daarnaast nog een rijstwafel (of 2,3) of cracker met ei oid.

Beetje jammer alleen dat ik teveel mee snoep met kids of man laughcry Weken waarin ik dat niet doe val ik met bovenstaande ontbijt/lunch min 2 kg per week af. Met snoepen en bovenstaande ontbijt/lunch blijf ik stabiel. Ontbijt/lunch ik met brood dan kom ik zo 1,5 kg in de week aan.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Help mij aan een gezond ontbijt en een gezonde lunch. Empty Re: Help mij aan een gezond ontbijt en een gezonde lunch.

Bericht  xxjojootjexx wo 28 aug 2013 - 20:17

Een goedgevulde salade als lunch?

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help mij aan een gezond ontbijt en een gezonde lunch. Empty Re: Help mij aan een gezond ontbijt en een gezonde lunch.

Bericht  Linda wo 28 aug 2013 - 20:48

's Avonds een drinkontbijt maken met (verse) jus, haver/rijstemelk, havermout en (diepvries) fruit. Even in de blender en in de koelkast zetten tot de volgende morgen. Zeker met een banaan erdoor een lekker vullend ontbijt.

Pannenkoeken voor de lunch (zonder melk). Ik bak vaak op m'n vrije dag pannenkoeken. Dan eet ik er een paar met dochter als lunch en de rest neem ik de volgende dag mee naar m'n werk.

Soep als lunch. Kan je makkelijk mee nemen in een thermos bakje of kan.

Er bestaan tig soorten wafels, crackers enzo. Variëren met gezond beleg. Evt met wat rauwkost.

Inderdaad een salade bijv met pasta.

Het makkelijkste is om de avond ervoor iets meer te maken. Dus wat extra pasta koken als jullie dat eten, dan kan je de volgende dag als lunch een salade eten.
Een beetje vooruit plannen werkt altijd goed.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help mij aan een gezond ontbijt en een gezonde lunch. Empty Re: Help mij aan een gezond ontbijt en een gezonde lunch.

Bericht  Destino wo 28 aug 2013 - 22:47

Heb je een koelkast op je werk?

Dan zou je bijvoorbeeld een salade mee kunnen nemen als lunch, of in ieder geval je beleg voor crackers of iets mee kunnen nemen en koel kunnen houden.
Een cracker met een plakje kipfilet, plakjes komkommer en tomaat is bijvoorbeeld heerlijk om te eten.
Destino
Destino
Prater
Prater

Aantal berichten : 575
Punten : 585
Registratiedatum : 04-07-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Help mij aan een gezond ontbijt en een gezonde lunch. Empty Re: Help mij aan een gezond ontbijt en een gezonde lunch.

Bericht  Coco wo 28 aug 2013 - 23:40

Hoe maak jij pannekoeken zonder melk Linda? Bedoel je dan havermelk of een andere lactosemelk vervanger of helemaal niks?
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Help mij aan een gezond ontbijt en een gezonde lunch. Empty Re: Help mij aan een gezond ontbijt en een gezonde lunch.

Bericht  Linda do 29 aug 2013 - 0:03

Coco schreef:Hoe maak jij pannekoeken zonder melk Linda? Bedoel je dan havermelk of een andere lactosemelk vervanger of helemaal niks?
Haha, kom ik weer met m'n pannenkoeken. Ben zo blij met dat recept. Very Happy 

Deze:
http://voedzo.nl/recepten/de-perfecte-vegan-suikervrije-pannenkoek/

Ik maak het met speltmeel en bak het in kokosolie. Maar dat hoeft natuurlijk niet perse.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help mij aan een gezond ontbijt en een gezonde lunch. Empty Re: Help mij aan een gezond ontbijt en een gezonde lunch.

Bericht  Marin do 29 aug 2013 - 0:06

Pff herkenbaar Lejow. Ontbijt kan ik dan nog wel, ik eet gewoon yoghurt, maar lunch gaat echt een ramp worden met m'n nieuwe baan. Ik zoek ook iets wat NIET brood is, crackers mag eventueel, maar beleg je die dan al van te voren of neem je iets mee/koelkastje. En om nou elke dag wraps te eten lijkt me ook niet echt gezond.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Help mij aan een gezond ontbijt en een gezonde lunch. Empty Re: Help mij aan een gezond ontbijt en een gezonde lunch.

Bericht  Linda do 29 aug 2013 - 0:11

Marin, ik zou het gewoon op je werk beleggen. Er staat vast wel een koelkast en anders inderdaad een koeltasje mee nemen.
Je kan ook variëren met je ontbijt zodat je je yoghurt als lunch kan eten.
Ik vind het echt handig om 's avonds tijdens het koken alvast wat meer te maken. Extra gehaktballetjes of kipfilet ofzo, dat is koud ook lekker.

Ik eet ook weinig brood, maar genoeg verschillende andere dingen. Ik had laatst een topic geopend voor extra inspiratie, maar daar werd helaas amper gereageerd.

Had je de overnight oats trouwens nog geprobeerd?

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help mij aan een gezond ontbijt en een gezonde lunch. Empty Re: Help mij aan een gezond ontbijt en een gezonde lunch.

Bericht  Marin do 29 aug 2013 - 0:14

Ja overnight oats vind ik erg lekker! Heb het nu aantal keer gemaakt en aan m'n zus uitgelegd die het ook wel wat vond. Met amandelmelk mengt het niet goed, maar met sojamelk wel. Ik vind sojamelk alleen wel duur en kan het niet overal krijgen (we gaan meestal naar de Lidl), dus eet het niet elke dag. Maar het is zeker iets wat ik makkelijk 's avonds kan gaan maken om 's ochtends te eten.

Ik ga denk ik de eerste tijd maar eens gewoon simpele crackers meenemen, om te kijken hoe anderen het doen. Volgens mij is er wel een keukentje met koelkast, maar ik zal eens kijken in hoeverre die gebruikt wordt. Dan kan ik ook salades maken enzo de avond van te voren.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Help mij aan een gezond ontbijt en een gezonde lunch. Empty Re: Help mij aan een gezond ontbijt en een gezonde lunch.

Bericht  Lejow do 29 aug 2013 - 0:16

Ik heb een koelkast, dus dat is geen probleem.

Cracker met kipfilet en spul klinkt ook goed.

banaan vind ik echt walgelijk en pap ook. (ik weet t.. ben de makkelijkste niet met eten).


Ik vind smoothies van fruit heel lekker, maar hoe krijg ik dat meer vullend? Had er laatst handje cornflakes in gedaan, dat was geen succes.

salades is ook nog wel een goed idee. Lekker met gerookte kip ofzo. Soep neem ik ook wel eens mee, als er over is van de avond ervoor ofzo.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Help mij aan een gezond ontbijt en een gezonde lunch. Empty Re: Help mij aan een gezond ontbijt en een gezonde lunch.

Bericht  Lejow do 29 aug 2013 - 0:17

Ik heb een koelkast, dus dat is geen probleem.

Cracker met kipfilet en spul klinkt ook goed.

banaan vind ik echt walgelijk en pap ook. (ik weet t.. ben de makkelijkste niet met eten).


Ik vind smoothies van fruit heel lekker, maar hoe krijg ik dat meer vullend? Had er laatst handje cornflakes in gedaan, dat was geen succes.

salades is ook nog wel een goed idee. Lekker met gerookte kip ofzo. Soep neem ik ook wel eens mee, als er over is van de avond ervoor ofzo.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Help mij aan een gezond ontbijt en een gezonde lunch. Empty Re: Help mij aan een gezond ontbijt en een gezonde lunch.

Bericht  Marin do 29 aug 2013 - 0:19

Lejow schreef:

Ik vind smoothies van fruit heel lekker, maar hoe krijg ik dat meer vullend? Had er laatst handje cornflakes in gedaan, dat was geen succes.
Ipv cornflakes (lijkt me niet heel erg lekker er in nee), kan je er beter muesli of zelfs cruesli (en dan even door de blender mee) doen, of havermout. Dat eten wij vaak als ontbijt in 't weekend en is erg lekker vind ik.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Help mij aan een gezond ontbijt en een gezonde lunch. Empty Re: Help mij aan een gezond ontbijt en een gezonde lunch.

Bericht  Marin do 29 aug 2013 - 0:19

Lejow schreef:

salades is ook nog wel een goed idee. Lekker met gerookte kip ofzo.
Zoiets wordt alleen zo duur, lijkt me!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Help mij aan een gezond ontbijt en een gezonde lunch. Empty Re: Help mij aan een gezond ontbijt en een gezonde lunch.

Bericht  Mermaid do 29 aug 2013 - 0:20

ik gooi havervlokken of haverzemelen door smoothies om ze vullend te maken.
Verder zou ik echt geen tips weten, alles wat ik doe is al wel gezegd (smoothies, overnight oats) Soep is niet zo duur op mijn werk dus dat haal ik ook vaak.
Mermaid
Mermaid
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2663
Punten : 2814
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help mij aan een gezond ontbijt en een gezonde lunch. Empty Re: Help mij aan een gezond ontbijt en een gezonde lunch.

Bericht  Linda do 29 aug 2013 - 0:20

Lejow, ik zou havermout toevoegen aan je smoothie. Dat vult en is goed voor de vezels.

Marin, elke supermarkt verkoopt toch soja of niet? Dat dacht ik hoor, weet het niet zeker, ik gebruik geen soja. Mijn haver en rijstemelk koop ik ook gewoon in de supermarkt.
Ik vind overnight oats ook lekker. Vooral met cacao!

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help mij aan een gezond ontbijt en een gezonde lunch. Empty Re: Help mij aan een gezond ontbijt en een gezonde lunch.

Bericht  Marin do 29 aug 2013 - 0:21

Linda schreef:
Marin, elke supermarkt verkoopt toch soja of niet? Dat dacht ik hoor, weet het niet zeker, ik gebruik geen soja. Mijn haver en rijstemelk koop ik ook gewoon in de supermarkt.
Ik vind overnight oats ook lekker. Vooral met cacao!
Ik zal straks eens kijken bij de Lidl. Geloof het niet. Zou je overnight oats ook met yoghurt kunnen maken?
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Help mij aan een gezond ontbijt en een gezonde lunch. Empty Re: Help mij aan een gezond ontbijt en een gezonde lunch.

Bericht  Linda do 29 aug 2013 - 0:25

Marin schreef:
Linda schreef:
Marin, elke supermarkt verkoopt toch soja of niet? Dat dacht ik hoor, weet het niet zeker, ik gebruik geen soja. Mijn haver en rijstemelk koop ik ook gewoon in de supermarkt.
Ik vind overnight oats ook lekker. Vooral met cacao!
Ik zal straks eens kijken bij de Lidl. Geloof het niet. Zou je overnight oats ook met yoghurt kunnen maken?
Ja hoor, dat kan! Heb ik ook receptjes van gezien. Je moet alleen wel iets van vocht toevoegen anders wordt het te dik.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help mij aan een gezond ontbijt en een gezonde lunch. Empty Re: Help mij aan een gezond ontbijt en een gezonde lunch.

Bericht  Coco do 29 aug 2013 - 0:35

Havermoutkoekjes zijn ook lekker en gezond, zelfgemaakte!

Ik ben wel kokosfan Linda, ga het eens maken!


Laatst aangepast door Coco op do 29 aug 2013 - 0:35; in totaal 1 keer bewerkt
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Help mij aan een gezond ontbijt en een gezonde lunch. Empty Re: Help mij aan een gezond ontbijt en een gezonde lunch.

Bericht  Mermaid do 29 aug 2013 - 0:35

Lidl verkoopt ook sojamelk, ik koop het juist meestal daar. Staat gewoon bij de houdbare melk (hier dan tenminste)
Mermaid
Mermaid
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2663
Punten : 2814
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help mij aan een gezond ontbijt en een gezonde lunch. Empty Re: Help mij aan een gezond ontbijt en een gezonde lunch.

Bericht  Linda do 29 aug 2013 - 0:37

Marin, hier staan een paar heerlijke soorten overnight oats.
http://www.buzzfeed.com/arielknutson/overnight-oat-recipes-oatmeal-cold?s=mobile

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help mij aan een gezond ontbijt en een gezonde lunch. Empty Re: Help mij aan een gezond ontbijt en een gezonde lunch.

Bericht  Marin do 29 aug 2013 - 0:41

Mermaid schreef:Lidl verkoopt ook sojamelk, ik koop het juist meestal daar. Staat gewoon bij de houdbare melk (hier dan tenminste)
ah goed om te weten! Dan ga ik het zo kopen.

Linda, lekkere receptjes zeg! Ze maken het ook zo mooi. Als ik het maak ziet het er echt uit als kots Wink
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Help mij aan een gezond ontbijt en een gezonde lunch. Empty Re: Help mij aan een gezond ontbijt en een gezonde lunch.

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum