Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Daar is-ie weer.. Belastingcentjes!

+32
xxDila
Primrose
Zora
TukTuk
Bruintje Beer
Lejow
Muppetje
M_as
Kqip
Didi
BJA
Enelya
VeryCherry
Dennenappel
Chocoholic
Atelier Madame
Pomodori
Lotus
Lady4
Parisienne
Tania
Hoochie
Pien
Zonnetje
Toet
ExpressoB
TwistedAngel
Sarah1985
InweCulnamo
girli
aniet
sonly
36 plaatsers

Pagina 4 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

Daar is-ie weer..  Belastingcentjes! - Pagina 4 Empty Re: Daar is-ie weer.. Belastingcentjes!

Bericht  Muppetje vr 4 maa 2011 - 8:31

Lejow schreef:Wij krijgen als alles goed is samen 3000 euro terug.
Ook een huis gekocht vorig jaar..
De belasting was nog een heel gedoe, want we hebben wel een samenlevingscontract getekend, maar woonde in 2010 te kort samen dus zijn over 2010 nog niet fiscaal partners, dus moesten de belasting apart invullen.
En dan de kosten verdelen en blablabla, geloof dat ik m 3 keer heb ingestuurd Embarassed

Ben nu als de dood dat we straks het geld krijgen en we het einde van het jaar terug moeten betalen omdat het allemaal niet klopt ofzo Evil or Very Mad

Ook niet 'eerlijk' dat jullie zo veel meer terug krijgen dan wij. Heel duur huis? Andere aftrekposten? Of doe ik iets fout? Question

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Daar is-ie weer..  Belastingcentjes! - Pagina 4 Empty Re: Daar is-ie weer.. Belastingcentjes!

Bericht  Lejow vr 4 maa 2011 - 9:06

Muppetje schreef:
Lejow schreef:Wij krijgen als alles goed is samen 3000 euro terug.
Ook een huis gekocht vorig jaar..
De belasting was nog een heel gedoe, want we hebben wel een samenlevingscontract getekend, maar woonde in 2010 te kort samen dus zijn over 2010 nog niet fiscaal partners, dus moesten de belasting apart invullen.
En dan de kosten verdelen en blablabla, geloof dat ik m 3 keer heb ingestuurd Embarassed

Ben nu als de dood dat we straks het geld krijgen en we het einde van het jaar terug moeten betalen omdat het allemaal niet klopt ofzo Evil or Very Mad

Ook niet 'eerlijk' dat jullie zo veel meer terug krijgen dan wij. Heel duur huis? Andere aftrekposten? Of doe ik iets fout? Question

huis 200.000, hypo 220.000 , al die notaris kosten hebben we afgetrokken, en bij mij zit er nog een deel van mijn beugel bij wat we terug krijgen
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Muppetje vr 4 maa 2011 - 9:11

Ah, nee, dan is ons huis duurder, had je al hypotheekrenteaftrek?

Enne, je mag niet alle kosten aftrekken he, bepaalde kosten alleen, staat precies in het programma aangeven...

Die beugel zal ook wel schelen, al weet ik niet hoeveel je daarvoor mag afrekken?

Muppetje
Ratel
Ratel

Bericht  Gast vr 4 maa 2011 - 9:11

Wij hebben idd geen voorlopige teruggave van de hypotheek, dus krijgen we het met de aangifte.

Gast
Gast

Bericht  Lejow vr 4 maa 2011 - 9:14

Muppetje schreef:Ah, nee, dan is ons huis duurder, had je al hypotheekrenteaftrek?

Enne, je mag niet alle kosten aftrekken he, bepaalde kosten alleen, staat precies in het programma aangeven...

Die beugel zal ook wel schelen, al weet ik niet hoeveel je daarvoor mag afrekken?

I know, heeft mn oom gedaan voor ons.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Muppetje vr 4 maa 2011 - 9:16

Lejow schreef:
Muppetje schreef:Ah, nee, dan is ons huis duurder, had je al hypotheekrenteaftrek?

I know, heeft mn oom gedaan voor ons.

Naja, dan zal t wel, ik vind het verschil zo groot, maarja, ik heb het toch 100 keer nagekeken, en die 8 voor belastingrecht had ik vast ook niet voor niets destijds... :o

Muppetje
Ratel
Ratel

Bericht  Lejow vr 4 maa 2011 - 9:24

Ja ik weet ook nie hoe t kan hoor haha Very Happy
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Muppetje vr 4 maa 2011 - 9:27

Ach, ik vind het gescheten, t zal wel... nerd angel

Muppetje
Ratel
Ratel

Bericht  Bruintje Beer vr 4 maa 2011 - 9:30

We krijgen als het goed is 2300 euro terug.
Hypotheekaftrekrente krijgen we al per maand dus zit er niet bij.
Het meeste krijgen we van inkomstenafhankleijke combinatiekorting. Krijg daar alleen al 1500 euro van.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925

Bericht  Gast vr 4 maa 2011 - 9:30

Muppetje schreef:Ach, ik vind het gescheten, t zal wel... nerd angel

Is 't de eerste keer dat je de IB invult sinds je huiseigenaar bent?

Gast
Gast

Bericht  TukTuk vr 4 maa 2011 - 9:32

Ik krijg bijna 1200 euro terug, heb tot september gewerkt, dus vind het best netjes!
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  Zora vr 4 maa 2011 - 9:41

Ik moet iets van €800,- terugbetalen Sad
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289

Bericht  Primrose vr 4 maa 2011 - 9:50

Zoals t er nu naar uitziet moeten we 2000 euro terugbetalen Sad dat zou erg kaa uu tee uitkomen, maar als t zo is is t niet anders. Laat er van de week nog iemand naar kijken, hoop dat ik er helemaal naast zit, maar ben er bang voor Sad
Primrose
Primrose
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 283
Punten : 389

Bericht  Zora vr 4 maa 2011 - 9:54

PlugInBaby schreef:Zoals t er nu naar uitziet moeten we 2000 euro terugbetalen Sad dat zou erg kaa uu tee uitkomen, maar als t zo is is t niet anders. Laat er van de week nog iemand naar kijken, hoop dat ik er helemaal naast zit, maar ben er bang voor Sad

Wow, wat kut Sad dacht dat ik al veel moest terugbetalen met m'n €800,-. Weten jullie hoe het komt?
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Bericht  Primrose vr 4 maa 2011 - 10:01

Zora schreef:
PlugInBaby schreef:Zoals t er nu naar uitziet moeten we 2000 euro terugbetalen Sad dat zou erg kaa uu tee uitkomen, maar als t zo is is t niet anders. Laat er van de week nog iemand naar kijken, hoop dat ik er helemaal naast zit, maar ben er bang voor Sad

Wow, wat kut Sad dacht dat ik al veel moest terugbetalen met m'n €800,-. Weten jullie hoe het komt?

Ik zelf niet..daarom hoop ik dus dat ik t verkeerd heb gedaan. Ik heb 4 baantjes gehad afgelopen jaar (1 van 32u pw), en ook echt maar bij 1 baan loonheffing toe laten passen. Mijn vriend heeft maar 1 baan, dus dat kan t ook niet zijn. In april hebben we een huis gekocht, en we krijgen maandelijks ook geld terug van de BD. Als ik die 2000 euro daar afhaal, hadden we afgelopen jaar maar recht op 1500 euro VT, dus dat lijkt me erg raar.

En waar ligt t bij jou aan, weet je dat?
Primrose
Primrose
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast vr 4 maa 2011 - 10:02

Hoe lang krijg je daarvoor, om dat terug te betalen? Want neem aan dat je dat echt niet zomaar kan, jeetje, wat balen Zora en PlugIn!

Gast
Gast

Bericht  Primrose vr 4 maa 2011 - 10:10

Dat weet ik niet Marin..vraag ik mezelf dus ook af. Heb tot nu toe altijd alleen nog maar geld teruggekregen mbt de inkomstenbelasting. We zijn wel nog huurtoeslag aan het terugbetalen, dat kan wel in termijnen. Hoop dit ook, anders moeten we nog maar eens nadenken over onze grote vakantie dit jaar, misschien toch center parcs :p
Primrose
Primrose
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Dennenappel vr 4 maa 2011 - 10:12

Chocoholic schreef:
Dennenappel schreef:Ben ik heel lui als ik zeg dat ik er nog even mee wacht, tot dat hun het gedeeltelijk al voor mij ingevuld hebben?

Ik denk/hoop dat ik wel iets terug krijg, geen wereld bedrag maar wel iets.

Vanaf 1 maart kun je al je gegevens downloaden die zij voor je invullen.
Dan ga ik dat aankomende week maar eens doen!
Bedankt voor de tip smile.
Als het goed is voor mij de laatste keer dat ik met vier jaaropgaven moet werken.

Laatst aangepast door Dennenappel op vr 4 maa 2011 - 10:13; in totaal 1 keer bewerkt
Dennenappel
Dennenappel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10

Bericht  Gast vr 4 maa 2011 - 10:13

Ik neem toch wel aan dat je dit in termijnen mag betalen! Sterkte er mee smile

Gast
Gast

Bericht  Primrose vr 4 maa 2011 - 10:21

Thanks smile en jij succes met je aangifte, hoop dat het voor jou meevalt!

Primrose
Primrose
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  xxDila vr 4 maa 2011 - 10:44

Voor het eerst zelf ingevuld..als het goed is moet ik 608 euro terug krijgen! Very Happy
Ik ga het nog laten nakijken, want het is mijn eerste keer dus ik wil zeker weten dat ik het goed heb gedaan. Daarbij had ik van 1 werkgever 3 jaaropgaven, ik heb ze allemaal ingevuld! Geen idee of dat moet of dat ik iets moet optellen/aftrekken! Vriend krijgt niets terug..
xxDila
xxDila
Prater
Prater

Aantal berichten : 976
Punten : 1204
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Zora vr 4 maa 2011 - 10:49

Marin schreef:Hoe lang krijg je daarvoor, om dat terug te betalen? Want neem aan dat je dat echt niet zomaar kan, jeetje, wat balen Zora en PlugIn!

Volgens mij mag het wel in termijnen, maar ik denk dat ik er dit keer voor kies het maar in 1x af te lossen. Niet dat het geld me nou op mijn rug groeit, maar ik moet zoveel terugbetalen door mijn freelancewerk, naast mijn gewone werk. Het grootste gedeelte van die verdiensten heb ik op mijn spaarrekening gezet, dus in principe kan het daar nu 'gewoon' weer af. Dat specifieke freelancewerk dus wel per direct opgezegd Very Happy ze hadden mij niet duidelijk verteld hoe het zat met loonbelasting afdragen. Had ik zelf wat beter op kunnen letten natuurlijk, maar toch.

PlugIn, hopen dat het stiekem toch niet klopt!
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Bericht  Gizmo vr 4 maa 2011 - 11:24

Voor mensen de mensen die veel terug moeten betalen en een koophuis hebben, vul zelf je betaalde hypotheekrente in!!

Ik schrok me eerst ook de tandjes dat ik 2100 euro terug moest betalen. Maar ik had mijn betaalde hypotheekrente niet ingevuld, en aangezien ik die maandelijks terugkrijg van de BD, moest ik die volgens die berekening terugbetalen.
Kijk dit dus even na!

Edit: Reeza had precies hetzelfde zie ik nu: https://yescafe.actieforum.com/t4843-het-hulp-bij-belastingaangifte-topic
Gizmo
Gizmo
Prater
Prater

Aantal berichten : 1151
Punten : 1285

Bericht  Muppetje vr 4 maa 2011 - 11:53

Trisha schreef:

Ja, dat wel, hoezo?

Muppetje
Ratel
Ratel

Bericht  Gast vr 4 maa 2011 - 11:54

Muppetje schreef:
Trisha schreef:

Ja, dat wel, hoezo?

Mijn broer was verbolgen over 't feit dat-ie nu minder zou krijgen dan vorig jaar... maar vorig jaar kreeg-ie zoveel vanwege notariskosten etc. Dacht dat 't daar mss aan zou kunnen liggen Wink

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 4 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: