Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Het hulp bij belastingaangifte topic!

+2
Mida4you
Pomodori
6 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Het hulp bij belastingaangifte topic! Empty Het hulp bij belastingaangifte topic!

Bericht  Gast vr 4 maa 2011 - 2:10

Omdat mensen hier het antwoord misschien wel weten.. Dus plaats hier een printscreen of je vraag en misschien is het zo opgelost Very Happy

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Het hulp bij belastingaangifte topic! Empty Re: Het hulp bij belastingaangifte topic!

Bericht  Gast vr 4 maa 2011 - 2:13

*Afbeelding is te groot maar dit is de link: http://www.mijnalbum.nl/Foto-SJUJ6MDJ-D.jpg *

Wat moet ik invullen bij ''aftrekbare rente en financieringskosten eigen woning''?

Ik heb een eigen woning, niet dit jaar gekocht. Ik heb een overzicht van de ING met daarop:

Hypotheekrente, totaal verschuldigd en betaald: €8.636,84

Moet ik dat invullen of wat?

Gast
Gast

Het hulp bij belastingaangifte topic! Empty Re: Het hulp bij belastingaangifte topic!

Bericht  Pomodori vr 4 maa 2011 - 3:29

Reeza schreef:*Afbeelding is te groot maar dit is de link: http://www.mijnalbum.nl/Foto-SJUJ6MDJ-D.jpg *

Wat moet ik invullen bij ''aftrekbare rente en financieringskosten eigen woning''?

Ik heb een eigen woning, niet dit jaar gekocht. Ik heb een overzicht van de ING met daarop:

Yep je hebt het bij het juiste eind. Daar mag je je betaalde rente invullen.
Pomodori
Pomodori
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 292
Punten : 303
Registratiedatum : 07-01-11

Bericht  Gast vr 4 maa 2011 - 3:52

Pomodori schreef:
Reeza schreef:*Afbeelding is te groot maar dit is de link: http://www.mijnalbum.nl/Foto-SJUJ6MDJ-D.jpg *

Yep je hebt het bij het juiste eind. Daar mag je je betaalde rente invullen.

Oké mooi, dan zou ik nu €500 terug krijgen en dát kan wel kloppen..

Gast
Gast

Bericht  Mida4you vr 4 maa 2011 - 21:41

Wij krijgen als het goed is rond de 1000 euro terug
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10

Bericht  Gast zo 6 maa 2011 - 3:40

Volgens mij klopt er iets niet bij mij... Ik heb gewoon 1 werkgever, heb geen huis gekocht dit jaar dus geen extra kosten die ik af kan trekken en toch krijg ik iets van 1500 terug? Ik dacht dat ik maar heel weinig terug kon krijgen dit jaar.. Oh ja, de hypotheekrente aftrek laat ik al maandelijks uitbetalen.

Die heb ik trouwens ingevuld bij box 1 onder 'andere inkomsten' en dan bij 'periodieke uitkeringen en afkoopsommen daarvan' en dan bij: periodieke overheidsbijdragen voor uw eigen woning'. Klopt dat?? Zo nee waar moet ik het dan invullen?

Zou wel lekker zijn, 1500 terug krijgen maar vraag me af of het wel klopt.. Mijn verzamelinkomen is ook zo'n 4000 euro lager dan het loon op mijn jaaropgave terwijl ik niks bij aftrekposten heb ingevuld.. Hebben jullie dat ook?

Hmm, ik neem aan dat de belastingdienst nog nakijkt of het klopt of niet :-)

Gast
Gast

Bericht  BJA zo 6 maa 2011 - 4:09

vruchtenhagel schreef:Volgens mij klopt er iets niet bij mij... Ik heb gewoon 1 werkgever, heb geen huis gekocht dit jaar dus geen extra kosten die ik af kan trekken en toch krijg ik iets van 1500 terug? Ik dacht dat ik maar heel weinig terug kon krijgen dit jaar.. Oh ja, de hypotheekrente aftrek laat ik al maandelijks uitbetalen.

Die heb ik trouwens ingevuld bij box 1 onder 'andere inkomsten' en dan bij 'periodieke uitkeringen en afkoopsommen daarvan' en dan bij: periodieke overheidsbijdragen voor uw eigen woning'. Klopt dat?? Zo nee waar moet ik het dan invullen?

Zou wel lekker zijn, 1500 terug krijgen maar vraag me af of het wel klopt.. Mijn verzamelinkomen is ook zo'n 4000 euro lager dan het loon op mijn jaaropgave terwijl ik niks bij aftrekposten heb ingevuld.. Hebben jullie dat ook?

Hmm, ik neem aan dat de belastingdienst nog nakijkt of het klopt of niet :-)
Je maandelijkste teruggave over 2010 moet je invullen bij 'Te verrekenen bedragen' en dan het vinkje aanzetten bij 'Voorlopige aanslag inkomstenbelasting en premie volksverzekeringen'
Dan volgt er daarna een scherm waar je het bedrag moet invullen wat je over geheel 2010 hebt ontvangen. Onder het kopje 'Bedrag ontvangen via voorlopige aanslag inkomstenbelasting en premie volksverzekeringen 2010.

Hoop dat je er zo uitkomt, maar denk dat je hierdoor wel wat minder zal ontvangen.
BJA
BJA
Prater
Prater

Aantal berichten : 874
Punten : 961
Registratiedatum : 11-12-10

Bericht  Gast zo 6 maa 2011 - 4:16

Oh haha! Dat scheelt wel wat ja. Nu krijg ik nog 55 euro terug :-). bedankt voor de hulp!

Moet ik trouwens bij de verrekende bedragen ook de zorgtoeslag invullen die ik ontvangen heb over 2010? Of staat dat er los van?

Gast
Gast

Bericht  BJA zo 6 maa 2011 - 4:20

Volgens mij wordt zorgtoeslag niet vermeldt op je voorlopige aanslag en staat het er los van.
Anders moet je even kijken op je aanslag van 2010.
Ik weet het namelijk niet voor 100% zeker.
BJA
BJA
Prater
Prater

Bericht  Gast zo 6 maa 2011 - 4:26

Nee het staat er niet op, maar dat komt ook doordat ik het pas later aangevraagd heb.

Ik denk eigenlijk dat het niet hoeft. Ik zou dan terug moeten betalen terwijl ik eigenlijk nog een deel zorgtoeslag krijg omdat ik een hoger verzamelinkomen heb opgegeven dan wat ik nu heb. Ik zou dus nog een deel zorgtoeslag moeten ontvangen.

Nou ja, iig bedankt voor je hulp!

Gast
Gast

Bericht  BJA zo 6 maa 2011 - 4:33

Graag gedaan! Very Happy
BJA
BJA
Prater
Prater

Bericht  Lejow zo 6 maa 2011 - 4:35

Ik heb 1 dec 2010 een huis gekocht samen met mijn vriend, vanaf dit moment wonen we ook officieel samen.

Als ik het nu goed begrepen heb zijn we over 2010 dus geen fiscaal partners en hebben we de aangiftes apart ingevuld.

Bij de vragen of ik een huis gekocht heb vul ik ja in, maar ik ben niet de enige eigenaar. Vervolgens vragen ze voor hoeveel procent ik eigenaar ben (en hoeveel procent van de kosten ik dus kan aftrekken). Aangezien ik aanzienlijk meer verdien dan mijn vriend hebben we de kosten 75 % (voor mij) - 25 % (vriend) verdeeld.
Klopt dit nou dan?

Of hadden we het perse 50-50 moeten doen, omdat we geen fiscaal partners zijn?
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast zo 6 maa 2011 - 5:03

vruchtenhagel schreef:Nee het staat er niet op, maar dat komt ook doordat ik het pas later aangevraagd heb.

Ik denk eigenlijk dat het niet hoeft. Ik zou dan terug moeten betalen terwijl ik eigenlijk nog een deel zorgtoeslag krijg omdat ik een hoger verzamelinkomen heb opgegeven dan wat ik nu heb. Ik zou dus nog een deel zorgtoeslag moeten ontvangen.

Volgens mij staat zorgtoeslag hier helemaal los van, ik heb iig niks ingevuld met zorgtoeslag. Die verrekening krijg ik namelijk altijd apart..

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 6 maa 2011 - 5:25

Reeza schreef:
vruchtenhagel schreef:Nee het staat er niet op, maar dat komt ook doordat ik het pas later aangevraagd heb.

Volgens mij staat zorgtoeslag hier helemaal los van, ik heb iig niks ingevuld met zorgtoeslag. Die verrekening krijg ik namelijk altijd apart..

ja ik had even nagekeken op de site van de belastingdienst. Als je aangifte hebt gedaan dan kun je vanaf juli een definitieve beschikking krijgen en daar gebruiken ze je verzamelinkomen van je aangifte. Dat is mooi want dan krijg ik bijna 400 euro terug :-). Van de belasting zelf maar 48 haha!

@ Lejow, het huis staat dus ook op beide namen? En staat er niks beschreven in een contract voor hoeveel % ieder van jullie eigenaar is? dan denk ik dat het 50-50 is. Ze hebben verder weinig te maken met hoe jullie onderling de kosten verdelen lijkt mij. Ik weet het niet zeker hoor, maar als ik logisch nadenk zou ik voor 50-50 tenzij er in een contract iets anders is geregeld..

Gast
Gast

Bericht  Lejow zo 6 maa 2011 - 5:26

In het koopcontract staat niets.
In ons samenlevingscontract staat dat we de kosten naar rato moeten verdelen.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast zo 6 maa 2011 - 5:30

Misschien kun je hier iets mee?

http://www.belastingdienst.nl/particulier/alsueenwoningkoopt/alsueenwoningkoopt-40.html#P492_55962

Er staat dat elke verdeling mag, dus leef je uit smile

Gast
Gast

Bericht  Lejow zo 6 maa 2011 - 5:34

Mooi!

(Dan zijn het ook sukkels bij de BD.. die beweerde dat we kostte wat kost 50-50 moesten doen)
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast zo 6 maa 2011 - 5:37

Lejow schreef:Mooi!

(Dan zijn het ook sukkels bij de BD.. die beweerde dat we kostte wat kost 50-50 moesten doen)
Dat is de normale verdeling toch?

Als wij die zo laten staan moeten we 216,00 betalen. Zetten we alles op 1 naam krijgen we 2148,00 terug!!

Gast
Gast

Bericht  Lejow zo 6 maa 2011 - 5:38

Heb geen idee.. Wij hebben, gezien onze inkomsten dus voor 75-25 gekozen
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast zo 6 maa 2011 - 5:39

Oh misschien toch verstandig er nog een belletje aan te wagen want ik heb er verder ook geen verstand van! Ik kwam alleen dat stukje op de website tegen..

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 6 maa 2011 - 5:50

Wij doen overigens wel samen aangifte in 1 programma, misschien maakt dat ook verschil?

Huis is toen ook gekocht op iets meer op mijn naam, omdat ik toen iets meer verdiende. Maar daarna zijn we getrouwd in gemeenschap van goederen, dus dat is nu niet meer van toepassing.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 7 maa 2011 - 10:05

Wat voor rekeningnummer vul je hier in? Ik heb nu de rekeningnummers van die hypotheken maar daar heeft de BD toch niets aan als ze niet weten waar ik zit? Ik begrijp dat blokje niet echt, het is dit jaar ook voor het eerst dat dat blokje er staat.

Gast
Gast

Bericht  Didi ma 7 maa 2011 - 10:11

@ zusje van Bert
als het goed is heb je een jaaroverzicht van je hypotheekverstrekker gekregen. Daar moet een hypotheeknummer of een leningnummer opstaan
en die zou je daar in moeten vullen.
Didi
Didi
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 609
Registratiedatum : 04-12-10

Bericht  Gast ma 7 maa 2011 - 10:12

Knap dat jullie het allemaal zelf doen! Ik ga het morgen ook zelf doen, namelijk, ik pak de telefoon en waag 70 euro aan iemand die er echt verstand van heeft. :P

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 7 maa 2011 - 10:15

Didi schreef:@ zusje van Bert
als het goed is heb je een jaaroverzicht van je hypotheekverstrekker gekregen. Daar moet een hypotheeknummer of een leningnummer opstaan
en die zou je daar in moeten vullen.

Ik vind het gewoon zo onlogisch omdat ze er niks aan hebben lijkt mij? Tenminste, ik vul bij omschrijving eigenlijk alleen maar in wat voor hypotheek het is en nooit waar de hypotheek loopt. Mss moet ik dat doen?

@ ABE; over het algemeen heb je daar gewoon begrijpen lezen voor nodig. Het is gewoon een vraag en antwoord spel als je het mij vraagt. Ik heb een huis en werk, verder niets bijzonders. Als ik ooit een eigen bedrijf start, laat ik het wel door iemand anders doen Wink.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: