Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Daar is-ie weer.. Belastingcentjes!

+32
xxDila
Primrose
Zora
TukTuk
Bruintje Beer
Lejow
Muppetje
M_as
Kqip
Didi
BJA
Enelya
VeryCherry
Dennenappel
Chocoholic
Atelier Madame
Pomodori
Lotus
Lady4
Parisienne
Tania
Hoochie
Pien
Zonnetje
Toet
ExpressoB
TwistedAngel
Sarah1985
InweCulnamo
girli
aniet
sonly
36 plaatsers

Pagina 5 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Ga naar beneden

Daar is-ie weer..  Belastingcentjes! - Pagina 5 Empty Re: Daar is-ie weer.. Belastingcentjes!

Bericht  Gast vr 4 maa 2011 - 12:01

@ PIB: Heb jij wel goed ingevuld hoeveel rente je betaald hebt dit jaar? Dat was ik dus vergeten, ging van >2000 betalen naar 500 terug krijgen..

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Daar is-ie weer..  Belastingcentjes! - Pagina 5 Empty Re: Daar is-ie weer.. Belastingcentjes!

Bericht  Muppetje vr 4 maa 2011 - 12:08

Owja, trouwens, ik kwam er wel achter dat de hypotheekadviseur, die destijds de vt geregeld heeft, een klein foutje gemaakt heeft. Hierdoor hebben we voor 8 maanden vt gehad, terwijl we vorig naar maar 7 maanden hypotheek betaald hebben. 516 euro teveel vt, dus dat krijgen we nu minder. Dus het zal wel kloppen zo....

Daar zal t verschil ook wel deels inzitten Lejow...

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Zora vr 4 maa 2011 - 21:29

Ik heb helaas geen koophuis, dus daar ligt het niet aan.
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289

Bericht  Winegum za 5 maa 2011 - 3:22

Ik krijg ongeveer 260 euro terug, vriend krijgt niks terug. Wij krijgen praktisch niks terug van het huis, omdat we de belastingteruggave elke maand al krijgen van het huis. Dit bedrag moet je ook bij de aangifte invullen, anders klopt je berekening niet.

Iemand die vroeg hoe het zat met terugbetalen aan de belastingdienst. Je kunt altijd een betalingsregeling treffen met de belastingdienst. Toen ik vorig jaar terug moest betalen (1000 euro) toen stond dat volgens mij wel in de brief. Volgens mij moest je gewoon bellen om het te regelen. Ik heb er geen gebruik van gemaakt, dus durf het niet precies te zeggen hoe het in z'n werk gaat.

Winegum
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  Gast za 5 maa 2011 - 3:38

Geen idee, a.s. donderdag komt er iemand langs om de papieren in te vullen.

Gast
Gast

Bericht  Primrose za 5 maa 2011 - 3:43

@Reeza, ik zal er nog eens naar kijken, bedankt voor de tip. Had er ook met mijn zwager naar gekeken, maar die zag ook geen gekke dingen. Volgende week gaat de boekhouder van mn vader er eens naar kijken, dus dan weet ik t zeker.
Primrose
Primrose
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 283
Punten : 389

Bericht  Primrose za 5 maa 2011 - 3:47

Klopte bij jullie trouwens de WOZwaarde? Wij hebben dit huis vorig jaar in april gekocht, dus niet dat formulier gehad wat we nu wel gehad hebben. De BD zegt 229000, lijkt me vrij veel, maar ja ik weet het dus niet.
Primrose
Primrose
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast za 5 maa 2011 - 3:52

Of de WOZ waarde klopt? Ja, wat is kloppen?
Wij hebben ons huis (ruim 4 jaar geleden) gekocht voor € 190.000, vorig jaar was de WOZ € 185.000, dit jaar € 179.000.
Ik heb eigenlijk helemaal geen idee waar ze het op baseren.
Mijn ouders wonen bij ons om de hoek en hebben een zelfde soort huis, maar die hebben een hogere WOZ waarde.

Gast
Gast

Bericht  Primrose za 5 maa 2011 - 4:00

Bummer...maar volgens mij klopt de rente enzo ook gewoon. Toch snap ik het niet, of ik wil het niet snappen haha. De voorlopige teruggaaf voor dit jaar is iets van 3150, maar dat is maar 3,5 mnd meer dan afgelopen jaar. Dan kan toch ook haast niet? Of misschien verdien ik wel teveel ofzo? Je ne sais pas.

@Birgit, wij hebben ons huis vorig jaar april gekocht voor 195000, de wozwaarde die de BD heeft ingevuld is dus 229000, en de wozwaarde die dit jaar op die gemeentelijke belastingenbrief stond is 198000, dus dat scheelt ook nogal. Ik snap er niks van. Leuk dat je gaat trouwen trouwens, gefeliciteerd smile
Primrose
Primrose
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast za 5 maa 2011 - 5:29

ABE schreef:Ik mag eerst 500 euro gaan terugbetalen voor 18 maart, dus ik mag hopen dat ik ze voor 1 april ook nog even goed een poot kan uitdraaien. Very Happy

Of 2 Very Happy

Ik heb geen idee trouwens wat wij krijgen.

Gast
Gast

Bericht  Winegum za 5 maa 2011 - 9:01

PlugInBaby schreef:Klopte bij jullie trouwens de WOZwaarde? Wij hebben dit huis vorig jaar in april gekocht, dus niet dat formulier gehad wat we nu wel gehad hebben. De BD zegt 229000, lijkt me vrij veel, maar ja ik weet het dus niet.
Als jij zelf een formulier hebt waar een ander bedrag op staat van je woz waarde, dan is die gewoon kloppend. Het kan zijn dat de belastingdienst een verkeerd bericht over jou heb gekregen. Je kunt hem gewoon handmatig aanpassen toch? Zou ik wel even doen. Scheelt je wel wat geld. Je eigenwoningforfait wordt een stuk lager erdoor.
De WOZ waarde wordt bepaald door de gemeente. Ze kijken hoe de waarde van je huis tov andere huizen in je omgeving is. En daar stellen ze een bedrag aan vast.

PIB: ik snap je stukje over voorlopige teruggave niet zo goed. Je hebt vorig jaar een ander bedrag aan voorlopige teruggave gehad over een bepaald deel van het jaar? In principe is de hypotheekrente aftrek niet echt inkomensgebonden, dus daar zou het niet aan kunnen liggen.

Winegum
Prater
Prater

Bericht  Primrose za 5 maa 2011 - 10:03

Winegum schreef:
PlugInBaby schreef:Klopte bij jullie trouwens de WOZwaarde? Wij hebben dit huis vorig jaar in april gekocht, dus niet dat formulier gehad wat we nu wel gehad hebben. De BD zegt 229000, lijkt me vrij veel, maar ja ik weet het dus niet.
Als jij zelf een formulier hebt waar een ander bedrag op staat van je woz waarde, dan is die gewoon kloppend. Het kan zijn dat de belastingdienst een verkeerd bericht over jou heb gekregen. Je kunt hem gewoon handmatig aanpassen toch? Zou ik wel even doen. Scheelt je wel wat geld. Je eigenwoningforfait wordt een stuk lager erdoor.
De WOZ waarde wordt bepaald door de gemeente. Ze kijken hoe de waarde van je huis tov andere huizen in je omgeving is. En daar stellen ze een bedrag aan vast.

PIB: ik snap je stukje over voorlopige teruggave niet zo goed. Je hebt vorig jaar een ander bedrag aan voorlopige teruggave gehad over een bepaald deel van het jaar? In principe is de hypotheekrente aftrek niet echt inkomensgebonden, dus daar zou het niet aan kunnen liggen.

We hebben het huis in april gekocht, dus de voorlopige teruggave is niet voor een heel kalenderjaar geweest zeg maar, dat bedoelde ik. Weet niet of jij dat ook bedoelde met wat je niet snapte? :p Ik heb er net nog eens naar gekeken, maar ik hou er maar mee op denk ik. Laat t maar aan de boekhouder over, hopelijk heeft ie goed nieuws maar ik ben er bang voor.
Primrose
Primrose
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Winegum za 5 maa 2011 - 21:36

In principe zou die hetzelfde moeten zijn, maar dan een paar maandjes erbij.Je weet hoeveel je per maand krijgt? Dat staat op je aanslag, dat bedrag x 12 en dat moet hetzelfde zijn als je beschikking van dit jaar smile

Winegum
Prater
Prater

Bericht  Highway za 5 maa 2011 - 22:06

Mijn vriend krijgt niks terug, ik 150 euro.
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Primrose za 5 maa 2011 - 22:32

Winegum schreef:In principe zou die hetzelfde moeten zijn, maar dan een paar maandjes erbij.Je weet hoeveel je per maand krijgt? Dat staat op je aanslag, dat bedrag x 12 en dat moet hetzelfde zijn als je beschikking van dit jaar smile

Vorig jaar hebben we de notariskosten e.d. ook al ingevuld, dus dit jaar is het minder. Nu is het 3100 geloof ik, maar dan dus wel voor 12 maanden. Gisteren zat ik nog even te rommelen in het programma, toen kwam ik op 1000 terugbetalen. Dat scheelt alweer 1000 euro, maar ja, dikke kans dat we dan met de definitieve aanslag alsnog 1000 extra terug moeten betalen.
Primrose
Primrose
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Roxi3 za 5 maa 2011 - 23:21

Als het goed is krijg ik rond de 1200 euro terug en mijn vriend 238. Ik hoop dat het allemaal klopt want we kunnen het erg goed gebruiken.

Roxi3
Prater
Prater

Aantal berichten : 1099
Punten : 1130
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 5 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: