Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Het gaat er toch van komen.. katten weg:(

+42
Laurientje
iloverocknroll1984
Herfstblaadjes
Linda
Sanne
Caroow
Artemis
Bazinga
Bolleke
Jazzlyn
Sam
Maple
Exogenesis
Darius
Surya
Aziraphale
Razz
Pien
Esmee
mama van Mila
meisjesmama
Minx
June
Phileine
Aimee
Elvie_
Luce
Milou
Marin
Sissi
Pineco
Raindrop
Guusje
Engelse Drop
Teddyaapje
Isa
Ella
Annemie
-Ieniemienie-
Penélope
Susan
Printje
46 plaatsers

Pagina 3 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Ga naar beneden

Het gaat er toch van komen.. katten weg:( - Pagina 3 Empty Re: Het gaat er toch van komen.. katten weg:(

Bericht  Esmee di 20 aug 2013 - 6:21

Inderdaad mama_van mila. Als je kind echt allergisch is dan bedenk je je geen tweede keer hoor.

Lastig lijkt het mij Printje. Maar als je een beter thuis kan vinden voor de katten dan nu bij jullie is er niets aan de hand toch? Kan mij voorstellen dat je gehecht bent aan ze, maar situaties veranderen nou eenmaal.
Esmee
Esmee
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 106
Punten : 106
Registratiedatum : 25-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Het gaat er toch van komen.. katten weg:( - Pagina 3 Empty Re: Het gaat er toch van komen.. katten weg:(

Bericht  Pien di 20 aug 2013 - 6:24

Ik zou zelf eerst echt zorgen zeker te weten dat het door de katten komt, pas als al het andere is uitgesloten zou ik overwegen mijn kat/ onze katten weg te doen.

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Razz di 20 aug 2013 - 6:27

Pien schreef:Ik zou zelf eerst echt zorgen zeker te weten dat het door de katten komt, pas als al het andere is uitgesloten zou ik overwegen mijn kat/ onze katten weg te doen.
+1

Razz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13

Bericht  Aziraphale di 20 aug 2013 - 6:47

June schreef:Ik vind het wel raar om katten weg te doen, omdat je vermoedt dat er een allergie is. Dan laat je dat toch eerst testen? Misschien is het wel heel iets anders. Ik kan me herinneren dat er een topic was waarin je het vroeg en redelijk wat mensen concludeerden toen dat de klachten niet overeenkwamen met een kattenallergie. Ik vind het raar om dan toch zonder zekerheid je huisdieren maar weg te doen.
Dit dus.
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Surya di 20 aug 2013 - 6:55

Ik ben het eens met ED. Ik moet 100% zeker weten dat mijn kinderen allergisch zijn en dan nog moet ze een hele heftige allergische reactie krijgen wil ik erover nadenken. Een verkoudheid zou voor mij absoluut geen reden zijn.

Zelf ben ik allergische geweest als kind zijnde. Ik was allergisch voor van alles en nog wat en continue verkouden. MIjn moeder heeft nooit overwogen de katten weg te doen. Blij toe want ik ben erover heen gegroeid.
Surya
Surya
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 282
Punten : 282
Registratiedatum : 29-05-13

Bericht  Darius di 20 aug 2013 - 6:55

Ik zou eerst testen of een tijdelijk onderkomen (kattenpension?) voor ze zoeken. En dan eventueel wegdoen. Ik vind het een hele beslissing, ik vind ook dat je kat bij het gezin hoort. Ik vind de klachten van Mila trouwens wel zo ernstig, dat ik heel goed begrijp dat de kat weg is gegaan.

Printje, je kunt gewoon naar de kno arts, dat zou ik eerst ook nog doen.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Exogenesis di 20 aug 2013 - 7:03

Als het moet, dan moet het. En wie heeft het hier over dumpen? Er zijn best mensen te vinden die een (wat oudere) kat willen opvangen. Het wordt direct zo negatief beladen door sommigen.

Als een kind er echt ziek van wordt en veel last heeft van zijn luchtwegen, dan zou ik ook wel weten wie er de deur uit moest. En ja, ik ben echt wel gek op dieren, maar een mens heeft toch prioriteit en er zijn best alternatieven. Desnoods de kat kaalscheren ofzo Razz
Exogenesis
Exogenesis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12

Bericht  Maple di 20 aug 2013 - 7:05

Engelse Drop, als je een kindje hebt wat een kattenallergie heeft en zó heftig op katten reageert als ik vroeger deed, dan twijfel je geen seconde je kat weg te doen. Een kat was vroeger haast puur vergif voor mij, ik kreeg enorm dikke, rode en ontstoken ogen (zo dik dat ik soms dagen had dat ik ze niet eens open kreeg), jeuk, als ik gekrabt werd dan kwam er direct een grote, witte, keiharde en warme schijf onderhuids op de krabplek te zitten, het zwol direct op. En ik werd gigantisch benauwd. Probeer eens een paar minuten te ademen met je mond gesloten om een rietje, dat had ik af en toe de hele dag. Nu heb ik ook astma, maar als ik bij katten was dan kreeg ik direct een astma-aanval.
Gelukkig woonden wij toen in de polder en hadden mijn ouders de mogelijkheid om de katten 100% buitenshuis te laten, maar kon dit niet, dan moesten ze ook weg. Vroeg of laat  zou ik in het ziekenhuis belanden.

Inmiddels ben ik er redelijk overheen gegroeid, maar de allergie sluimert er nog steeds. Dit is de reactie van mijn lichaam na één nageltje in mijn voet, foto van een paar weken terug (die verdikking die je ziet is echt puur en alleen een allergische reactie, bedenk dat dit vroeger nog vele malen erger geweest zou zijn):

Het gaat er toch van komen.. katten weg:( - Pagina 3 D0631adb9d46b1466cf858718bc8a50f_zps426f8344

Mijn katten zijn ook onderdeel van mijn gezin, maar als ik met 100% zekerheid kan zeggen dat mijn kinderen allergisch zijn, óf de katten gevaarlijk naar mijn kinderen toe zijn, dan zoek ik ook een andere oplossing.

Printje: ik zou de katten niet weg doen zonder R. getest te laten hebben, dat niet. Ik wil het echt 100% zeker weten en zwart op wit hebben, want als er ook maar een kleine kans bestaat dat mijn kind snotterig is door een andere oorzaak dan de katten, dam gaan ze niet weg.
Maple
Maple
Prater
Prater

Aantal berichten : 975
Punten : 987
Registratiedatum : 22-07-13

Bericht  Printje di 20 aug 2013 - 7:59

Testen kan niet op zijn leeftijd. Heb het de huisarts voorgelegd en zij weet het ook niet zeker maar zij vindt dus dat de klachten die hij heeft wel wijzen op een allergie op de katten. Maar het kan dus niet onderzocht worden omdat dat op zijn leeftijd niet betrouwbaar is.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Sam di 20 aug 2013 - 8:01

Bij kinderen is eigenlijk alleen testen op voeding betrouwbaar.
Maar als je de katten nu weg doet is niet meteen de allergie over toch? Epithelen blijven toch heel lang rondzweven?
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12

Bericht  Darius di 20 aug 2013 - 8:01

Printje schreef:Testen kan niet op zijn leeftijd. Heb het de huisarts voorgelegd en zij weet het ook niet zeker maar zij vindt dus dat de klachten die hij heeft wel wijzen op een allergie op de katten. Maar het kan dus niet onderzocht worden omdat dat op zijn leeftijd niet betrouwbaar is.
Maar je kunt toch op z'n minst naar de KNO-arts? Voor eventueel amandelen verwijderen?
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Bericht  Maple di 20 aug 2013 - 8:02

Oh, zeker wel dat het getest kan worden op zijn leeftijd. Kan met een bloedtest of een priktest.
Als je dan toch naar de kno gaat, die doet de priktest hier smile
Maple
Maple
Prater
Prater

Bericht  Printje di 20 aug 2013 - 8:04

Maple schreef:Oh, zeker wel dat het getest kan worden op zijn leeftijd. Kan met een bloedtest of een priktest.
Volgens mijn huisarts is et niet betrouwbaar onder de vijf jaar.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Darius di 20 aug 2013 - 8:04

Maple schreef:Oh, zeker wel dat het getest kan worden op zijn leeftijd. Kan met een bloedtest of een priktest.
Ik lees eerder in het topic dat de uitslag niet betrouwbaar is bij jonge kinderen.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Bericht  Jazzlyn di 20 aug 2013 - 8:06

Mijn zoontje had met 2 jaar wel bloedonderzoek , veel punten oa kattenallergie. Advies kno & kinderarts was bij lichtere allergie niet weg te doen, ze kunnen er goed overheen groeien. Astma was hier allergie op andere dingen, oudste is er bijna vanaf oa door neusamandelen verwijderen& vloerbedekking weg. Zou eerst andere dingen aanpakken ipv katten wegdoen . 

Wij hebben er trouwns 4 katten ED:lol:
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Bericht  Jazzlyn di 20 aug 2013 - 8:07

Kinderartsv& kno arts gaven aan dat een heftige allergie voor katten vaak wel vroegtijdig in bloed gezien kan worden.
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Bericht  Sam di 20 aug 2013 - 8:09

Printje schreef:
Klopt, is niet betrouwbaar.
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Bericht  Sam di 20 aug 2013 - 8:10

Jazzlyn schreef:Kinderartsv& kno arts gaven aan dat een heftige allergie voor katten vaak wel vroegtijdig in bloed gezien kan worden.
Dan moeten de IgE's de pan uit rijzen. Is niet vaak.
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Bericht  Jazzlyn di 20 aug 2013 - 8:12

Sam schreef:
Jazzlyn schreef:Kinderartsv& kno arts gaven aan dat een heftige allergie voor katten vaak wel vroegtijdig in bloed gezien kan worden.
Dan moeten de IgE's de pan uit rijzen. Is niet vaak.
Hier kwamen er met 2 jaar toch allergieën uit smile gelukkig, daar konden we iets mee
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Bericht  Printje di 20 aug 2013 - 8:12

D
Sam schreef:
Printje schreef:
Dank je Sam.. Ik wilde al zeggen, ben echt niet ,gek. Zo is het tegen mij gezegd. Ook had ik hier volgens mij al verteld dat de cb arts twijfelde of zijn neusamandelen er lek uit moeten. Maar ja het cb oké ik weet het.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Jazzlyn di 20 aug 2013 - 8:13

Printje schreef:D
Sam schreef:
Printje schreef:
Dank je Sam.. Ik wilde al zeggen, ben echt niet ,gek. Zo is het tegen mij gezegd. Ook had ik hier volgens mij al verteld dat de cb arts twijfelde of zijn neusamandelen er lek uit moeten. Maar ja het cb oké ik weet het.
Begin daar dan eens mee! Simpele ingreep en hielp bij beiden kinderen zeer goed. Lijkt mij de eerste stap om te zetten een kno arts bezoeken.
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Bericht  Sam di 20 aug 2013 - 8:15

Amandelen knippen vind ik wel goede tip. Knappen ze vaak heel erg van op.
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Bericht  Maple di 20 aug 2013 - 8:17

Eens met Jazzlyn, ook omdat je een tijdje terug zei dat z'n amandelen ook rood waren volgens de husarts. Ik meen me trouwens ook een soortgelijk topic van jouw hand he herinneren waarin je aangaf dat R niet de typische klachten had die anderen met een (kind met een) kattenallergie hier opnoemden. Straks doe je je katten voor niets weg...
Maple
Maple
Prater
Prater

Bericht  meisjesmama di 20 aug 2013 - 8:17

De kno arts zou ik zeker met hem heen gaan! Hier knapte de jongste erg van op!
Mij oudste heeft een kattenallergie en daar is geen amandel geknipt die had vaak pseudokroep aanvallen en allerlei offers.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861

Bericht  Printje di 20 aug 2013 - 8:20

Maple schreef:Eens met Jazzlyn, ook omdat je een tijdje terug zei dat z'n amandelen ook rood waren volgens de husarts. Ik meen me trouwens ook een soortgelijk topic van jouw hand he herinneren waarin je aangaf dat R niet de typische klachten had die anderen met een (kind met een) kattenallergie hier opnoemden. Straks doe je je katten voor niets weg...
Klopt maar de cb arts heeft twee weken terug gekeken en vod zijn amandelen helemaal niet te rood of te dik. Zij zei dus niets te doen. Ze zei dus over die neusamandelen of hij snurkte ( nee doet hij niet) altijd open mond ( ook niets) dus volgens haar blijft over of een allergie of een lage weerstand.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 3 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: