Het gaat er toch van komen.. katten weg:(
+42
Laurientje
iloverocknroll1984
Herfstblaadjes
Linda
Sanne
Caroow
Artemis
Bazinga
Bolleke
Jazzlyn
Sam
Maple
Exogenesis
Darius
Surya
Aziraphale
Razz
Pien
Esmee
mama van Mila
meisjesmama
Minx
June
Phileine
Aimee
Elvie_
Luce
Milou
Marin
Sissi
Pineco
Raindrop
Guusje
Engelse Drop
Teddyaapje
Isa
Ella
Annemie
-Ieniemienie-
Penélope
Susan
Printje
46 plaatsers
Pagina 2 van 7
Pagina 2 van 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Re: Het gaat er toch van komen.. katten weg:(
Wat doe je als je kind allergisch is voor je man? Ook eruit gooien?
Engelse Drop- Prater
- Aantal berichten : 595
Punten : 621
Registratiedatum : 29-06-13
Wat een slechte vergelijking ED. Heb je zin om te rellen?
Luce- Kletskop
- Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12
Wat een heerlijk reële vraag ookEngelse Drop schreef:Wat doe je als je kind allergisch is voor je man? Ook eruit gooien?
Milou- Fluisteraar
- Aantal berichten : 61
Punten : 67
Registratiedatum : 15-08-13
Nee hoor, alleen is een huisdier voor mij geen wegwerpartikel dat je kan wegdoen wanneer het even niet lekker uitkomt. Ik kan daar echt verdrietig om worden, van die gedumpte dieren
Engelse Drop- Prater
Ik snap de reactie van Engelse Drop wel. Ik denk eerlijk gezegd dat er veel mensen zijn die wel heel snel de keuze maken om hun huisdieren weg te doen, dat ze snel een reden zoeken. Ik doel hiermee trouwens op niemand hoor maar gewoon in het algemeen. Er worden zoveel dieren gedumpt terwijl het ook levende wezens zijn.
Raindrop- Ratel
- Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10
Jij bent wel echt vaak verdrietig he? Misschien moet je daar eens iets mee doen?
OT; ik zit ook heel erg in dubio. Niet omdat luuk allergisch is, maar omdat de katten overal in huis zijn gaan plassen sinds zijn komst. Ze hebben veel plekjes waar hij niet bij kan, maar alleen al zijn aanwezigheid lijkt hen stress te geven.
OT; ik zit ook heel erg in dubio. Niet omdat luuk allergisch is, maar omdat de katten overal in huis zijn gaan plassen sinds zijn komst. Ze hebben veel plekjes waar hij niet bij kan, maar alleen al zijn aanwezigheid lijkt hen stress te geven.
Aimee- Ratel
- Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10
Ik ben juist blij dat ik - anders dan de doorsnee moderne mens - nog enig gevoel in mijn donder heb. Het dumpen van dieren is een van de dingen waar ik echt niet tegen kan.Aimee schreef:Jij bent wel echt vaak verdrietig he? Misschien moet je daar eens iets mee doen?
Engelse Drop- Prater
Hahaha heb je daar ooit van gehoord dan?Engelse Drop schreef:Wat doe je als je kind allergisch is voor je man? Ook eruit gooien?
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Wat een onzin ED, het gaat hier toch niet om dumpen, maar om een nieuw onderkomen zoeken waar het beestje het naar zijn of haar zin heeft. Ik heb zelf ook altijd gezegd nooit een kat weg te zullen doen, maar helaas heeft mijn ex wel een van de katten weg moeten doen. Ze woonden dan wel niet meer bij mij, maar ze voelen nog wel als mijn verantwoordelijkheid. Ik heb nu ook een van de katten in huis, meer gaat ook echt niet lukken qua ruimte. We hebben juist gekozen voor de jongste kat, omdat die nog het meeste kans had om zich te hechten aan een nieuw baasje. Tevens was dat ook de enige kat zonder trauma's, maar het was wel heel erg lastig om die keuze te maken. Daarom kan je wel zeggen dat je dat nooit zou doen, maar er kan zich ook een situatie voordoen waardoor je die keuze wel moet maken. Met vier katten op 30 m2 wonen zou ik bijvoorbeeld niet doen, dan denk ik dat het beter is voor zowel de katten als voor mij dat er een aantal weggaan.
Phileine- Kletskop
- Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Registratiedatum : 17-11-10
Wat een flauwe en kinderachtige reactie zeg...Aimee schreef:Jij bent wel echt vaak verdrietig he? Misschien moet je daar eens iets mee doen?
En wat je katten betreft, ik heb er zelf geen ervaring mee maar ik hoop dat je het ze kan afleren. Misschien anders googlen voor wat tips of op kattenforums (daar geven ze vaak echt fijn advies) en anders de dierenarts bellen voor advies? De dierenarts heeft dit misschien wel vaker gehoord. Het is natuurlijk ook wel logisch dat ook de katten moeten wennen.
Raindrop- Ratel
Maar waarom zou je in godsnaam 4 (!) katten nemen?Phileine schreef:Met vier katten op 30 m2 wonen zou ik bijvoorbeeld niet doen, dan denk ik dat het beter is voor zowel de katten als voor mij dat er een aantal weggaan.
Engelse Drop- Prater
Ik zie een ander liefdevol huis, zonder stress, alleen niet als dumpen.
Aimee- Ratel
- Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10
Engelse Drop schreef:Maar waarom zou je in godsnaam 4 (!) katten nemen?Phileine schreef:Met vier katten op 30 m2 wonen zou ik bijvoorbeeld niet doen, dan denk ik dat het beter is voor zowel de katten als voor mij dat er een aantal weggaan.
Waarom zou je in godsnaam zoveel liegen hier,,,,
Om topic, zoals ik al zei ga ik nergens mijn katten zomaar dumpen, het idee alleen al.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Katten naar het asiel brengen vind ik anders ook erg zielig.. Wie weet hoelang het duurt voor ze een baasje vinden, of ze uberhaupt een baasje vinden..
En als je zelf een thuis kan vinden voor je katten is dat natuurlijk helemaal fijn maar helaas lukt dat ook niet altijd.
En als je zelf een thuis kan vinden voor je katten is dat natuurlijk helemaal fijn maar helaas lukt dat ook niet altijd.
Raindrop- Ratel
Asiel is ook echt geen optie, ik wil de mensen zien bij wie ze terecht komen.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Inderdaad maar ik hoop echt dat je R. eerst laat testen, dat je echt zeker bent dat het door de katten komt voordat je beslist om een ander thuis voor ze te zoeken. Ik zou het mezelf nooit vergeven als ik ze weg zou doen zonder er echt zeker van te zijn dat het door hen komt. Misschien heeft het niks met je katten te maken en kan je ze gewoon houden.Printje schreef:Asiel is ook echt geen optie, ik wil de mensen zien bij wie ze terecht komen.
Raindrop- Ratel
Ik vind het wel raar om katten weg te doen, omdat je vermoedt dat er een allergie is. Dan laat je dat toch eerst testen? Misschien is het wel heel iets anders. Ik kan me herinneren dat er een topic was waarin je het vroeg en redelijk wat mensen concludeerden toen dat de klachten niet overeenkwamen met een kattenallergie. Ik vind het raar om dan toch zonder zekerheid je huisdieren maar weg te doen.
June- Kletskop
- Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12
Nee, maar er is al een overschot aan katten. Denk alsjeblieft na voordat je een kat neemt, het is geen speeltje, het is geen knuffeldier, het is geen product dat je koopt en daarna zomaar weer vanaf kan. Katten leven soms wel twintig jaar, daar moet je rekening mee houden wanneer je een dier aanschaft. Ik vind dit zo zielig hè... en dan vier katten nemen en dan de verantwoordelijkheid ervoor afschuiven wanneer je in scheiding ligt. Ik kan dat echt niet aanzien gewoon.
Engelse Drop- Prater
Ben jij nog nooit gescheidenEngelse Drop schreef:Nee, maar er is al een overschot aan katten. Denk alsjeblieft na voordat je een kat neemt, het is geen speeltje, het is geen knuffeldier, het is geen product dat je koopt en daarna zomaar weer vanaf kan. Katten leven soms wel twintig jaar, daar moet je rekening mee houden wanneer je een dier aanschaft. Ik vind dit zo zielig hè... en dan vier katten nemen en dan de verantwoordelijkheid ervoor afschuiven wanneer je in scheiding ligt. Ik kan dat echt niet aanzien gewoon.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Engelse Drop- Prater
Je kunt overal in het leven goed over nadenken, maar soms kom je in een situatie terecht waarin je wel moet kiezen. Ik denk dat er maar weinig mensen zijn die hun huisdier zomaar wegdoen. En vind jij het dan beter om met je vier katten in een kleine ruimte te gaan wonen in plaats van voor bijvoorbeeld twee een nieuw, fijn huis te zoeken? Een kat kan best aan een nieuw baasje wennen.Engelse Drop schreef:Nee, maar er is al een overschot aan katten. Denk alsjeblieft na voordat je een kat neemt, het is geen speeltje, het is geen knuffeldier, het is geen product dat je koopt en daarna zomaar weer vanaf kan. Katten leven soms wel twintig jaar, daar moet je rekening mee houden wanneer je een dier aanschaft. Ik vind dit zo zielig hè... en dan vier katten nemen en dan de verantwoordelijkheid ervoor afschuiven wanneer je in scheiding ligt. Ik kan dat echt niet aanzien gewoon.
Oh ja, en wat vind je precies raar aan het hebben van vier katten?
Phileine- Kletskop
- Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Registratiedatum : 17-11-10
Een kind onder de 5 testen op een dieren allergie schijnt heel lastig zijn omdat er dan vaak een verkeerde uitslag uitkomt.
meisjesmama- Kletskop
- Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Ik vind het niet verstandig om vier katten te nemen, juist omdat je nooit weet hoe de situatie zich kan ontwikkelen. Wij hebben er één en ik weet zeker dat ik tot haar dood voor haar zal kunnen zorgen, of mijn man.Phileine schreef:Je kunt overal in het leven goed over nadenken, maar soms kom je in een situatie terecht waarin je wel moet kiezen. Ik denk dat er maar weinig mensen zijn die hun huisdier zomaar wegdoen. En vind jij het dan beter om met je vier katten in een kleine ruimte te gaan wonen in plaats van voor bijvoorbeeld twee een nieuw, fijn huis te zoeken? Een kat kan best aan een nieuw baasje wennen.Engelse Drop schreef:Nee, maar er is al een overschot aan katten. Denk alsjeblieft na voordat je een kat neemt, het is geen speeltje, het is geen knuffeldier, het is geen product dat je koopt en daarna zomaar weer vanaf kan. Katten leven soms wel twintig jaar, daar moet je rekening mee houden wanneer je een dier aanschaft. Ik vind dit zo zielig hè... en dan vier katten nemen en dan de verantwoordelijkheid ervoor afschuiven wanneer je in scheiding ligt. Ik kan dat echt niet aanzien gewoon.
Engelse Drop- Prater
Hoe ga je dat doen als er toch iemand ineens een allergie heeft?Engelse Drop schreef:Ik vind het niet verstandig om vier katten te nemen, juist omdat je nooit weet hoe de situatie zich kan ontwikkelen. Wij hebben er één en ik weet zeker dat ik tot haar dood voor haar zal kunnen zorgen, of mijn man.Phileine schreef:Je kunt overal in het leven goed over nadenken, maar soms kom je in een situatie terecht waarin je wel moet kiezen. Ik denk dat er maar weinig mensen zijn die hun huisdier zomaar wegdoen. En vind jij het dan beter om met je vier katten in een kleine ruimte te gaan wonen in plaats van voor bijvoorbeeld twee een nieuw, fijn huis te zoeken? Een kat kan best aan een nieuw baasje wennen.Engelse Drop schreef:Nee, maar er is al een overschot aan katten. Denk alsjeblieft na voordat je een kat neemt, het is geen speeltje, het is geen knuffeldier, het is geen product dat je koopt en daarna zomaar weer vanaf kan. Katten leven soms wel twintig jaar, daar moet je rekening mee houden wanneer je een dier aanschaft. Ik vind dit zo zielig hè... en dan vier katten nemen en dan de verantwoordelijkheid ervoor afschuiven wanneer je in scheiding ligt. Ik kan dat echt niet aanzien gewoon.
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Wij hadden 2 katten, toen Mila geboren werd, echt onze beestjes. Mochten alles, 2 prachtige noorse boskatten.Engelse Drop schreef:Wij zouden onze kat in elk geval niet wegdoen. Ze hoort echt bij ons gezin.
Onze Mila bleek zeer erg eczeem te hebben. Ze zag er uit of dat ze 3e graads verbrand was. De korsten hingen aan haar lijfje en ze krabte zich zelf tot bloedens toe.
Ze had een zware koemelk allergie, huisstofmijt en katten allergie.
Tja dan hadden we ervoor kunnen kiezen om onze poezen te houden, dus dat onze dochter altijd jeuk bleef houden, altijd benauwd was en altijd opgezwollen ogen en zwaar verkouden.
Of we konden een goed tehuis voor ze zoeken, dus niet naar het asiel, maar dat onze dochter een jeuk vrij leven kreeg, zonder altijd zwaar benauwd en zonder opgezwollen ogen, en luchtwegen.
Mag jij raden waarvoor we gekozen hebben. En geloof me, hoeveel je ook van je huisdier houdt. Je doet ze dna toch echt weg voor je kind....
mama van Mila- Fluisteraar
- Aantal berichten : 130
Punten : 176
Registratiedatum : 10-01-11
Pagina 2 van 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Soortgelijke onderwerpen
» Nesteldrang, gaat dat nog komen??
» Gaat dit ooit nog goed komen?
» Toch cadeau als je niet op verjdag van vriendin kon komen?
» Dit kan toch niet... of toch wel?
» Als het dan toch over grote bedragen gaat...
» Gaat dit ooit nog goed komen?
» Toch cadeau als je niet op verjdag van vriendin kon komen?
» Dit kan toch niet... of toch wel?
» Als het dan toch over grote bedragen gaat...
Pagina 2 van 7
Permissies van dit forum: