Het gaat er toch van komen.. katten weg:(
+42
Laurientje
iloverocknroll1984
Herfstblaadjes
Linda
Sanne
Caroow
Artemis
Bazinga
Bolleke
Jazzlyn
Sam
Maple
Exogenesis
Darius
Surya
Aziraphale
Razz
Pien
Esmee
mama van Mila
meisjesmama
Minx
June
Phileine
Aimee
Elvie_
Luce
Milou
Marin
Sissi
Pineco
Raindrop
Guusje
Engelse Drop
Teddyaapje
Isa
Ella
Annemie
-Ieniemienie-
Penélope
Susan
Printje
46 plaatsers
Pagina 6 van 7
Pagina 6 van 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Re: Het gaat er toch van komen.. katten weg:(
Sanne het val t iedereen op. Het verschil tussen thuis en b bij een vd oma's daarom dat we dus geen andere verklaring kunnen vinden als eventueel de katten.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
Ok, dat wist ik niet. Dat is wel wat vreemd inderdaad. Ik zou toch maar contact opnemen met de kno-arts, dan kun je in ieder geval actie ondernemen. Misschien blijkt er iets anders aan de hand te zijn en dan hoef je zo'n moeilijke beslissing niets eens te nemen.
Sanne- Ratel
- Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10
Ik heb niet het hele topic gelezen.
Ik ben zelf allergisch voor katten. Al van begin af aan. Daarnaast ook voor huisstofmijt, tig andere dingen en had ik als baby eczeem.
Als je kind allergisch is voor katten, dan is het heel spijtig, maar dan zou ik de katten toch weg doen.
Een allergie heeft niets te maken met een steriel huis. Als je allergisch bent dan moet je gewoon niet willen om met datgene waar je allergisch voor bent mee in aanraking te komen. Dat moet je juist mijden.
Als ik bij iemand op visite kwam die katten had, dan werd ik gelijk ziek. Echt naar was dat.
Volgens mij is op de leeftijd van R. een allergietest nog niet zinvol. De kans dat tie vals negatief uitwijst is vrij groot.
Ik zou even naar de huisarts gaan en een doorverwijzing naar de allergoloog vragen.
Ik ben zelf allergisch voor katten. Al van begin af aan. Daarnaast ook voor huisstofmijt, tig andere dingen en had ik als baby eczeem.
Als je kind allergisch is voor katten, dan is het heel spijtig, maar dan zou ik de katten toch weg doen.
Een allergie heeft niets te maken met een steriel huis. Als je allergisch bent dan moet je gewoon niet willen om met datgene waar je allergisch voor bent mee in aanraking te komen. Dat moet je juist mijden.
Als ik bij iemand op visite kwam die katten had, dan werd ik gelijk ziek. Echt naar was dat.
Volgens mij is op de leeftijd van R. een allergietest nog niet zinvol. De kans dat tie vals negatief uitwijst is vrij groot.
Ik zou even naar de huisarts gaan en een doorverwijzing naar de allergoloog vragen.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Zou het nog kunnen dat het bij oma veel schoner is dan thuis? Of hebben jullie misschien een wollen kleed of een wollen dekentje op zijn bed thuis en bij oma niet? Ik weet niet precies wat zijn klachten zijn, maar van een stofallergie kun je astmatische klachten hebben en snotterig zijn. De arts zei tegen mij altijd dat je aan de kleur snot kunt zien of het een allergie (doorzichtig) is of een verkoudheid (groen). Ik ben trouwens erg allergisch voor stof en niet voor katten, dus dat kan ook.Printje schreef:Sanne het val t iedereen op. Het verschil tussen thuis en b bij een vd oma's daarom dat we dus geen andere verklaring kunnen vinden als eventueel de katten.
Als het inderdaad van de katten komt kan ik me wel voorstellen dat je ze weg doet. Ik ben heel erg tegen het "dumpen" van huisdieren, maar een allergie vind ik wel een goede reden.
Herfstblaadjes- Fluisteraar
- Aantal berichten : 380
Punten : 472
Registratiedatum : 19-11-11
Kun je niet eens op bezoek bij vrienden die ook katten hebben? Om te kijken of het daar ook is of dat het iets anders in jouw huis is?
iloverocknroll1984- Fluisteraar
- Aantal berichten : 333
Punten : 400
Registratiedatum : 06-12-10
Ik vind de term dumpen trouwens in deze context sowieso onzin. Ik geloof dat printje gewoon een goed herplaatsers adres voor haar katten zou vinden en ze niet alleen in een bos ofzo achterlaat.
Linda- Ratel
Precies dank je wel.Linda schreef:Ik vind de term dumpen trouwens in deze context sowieso onzin. Ik geloof dat printje gewoon een goed herplaatsers adres voor haar katten zou vinden en ze niet alleen in een bos ofzo achterlaat.
Ik denk niet dat het hier viezer of bij oma schoner is. Er ligt hier eigenlijk nooit geen stof oid maar dus wel kattenharen en daar is gewoon niet tegen op te stofzuigen. Dat is dus echt het enigste verschil wat het zou kunnen zijn in onze ogen. Overal is laminaat, hier en bijnde oma's, geen vloerkleden oid dus toen we gingen afvinken bleven alleen de katten over. Ik wil ze ook echt niet kwijt maar mijn kind gaat uiteindelijk toch voor natuurlijk.
Printje- Lady Post-a-lot
Hmmm, gek genoeg bleek ik als kind allergisch voor vanalles en nog wat (katten, vogels, huisstofmijt etc). Dit kwam uit de bloed Test. Nu vrijwel geen last meer op af en toe wat eczeem klachten na.Teddyaapje schreef:Over een allegie groei je niet heen, dan is t overgevoeligheid geweest. Symptomen zijnt t zelfde maar in t lichaam zijn hele andere dingen aan de hand. Blootstelling aan dingen waar je allergisch voor bent is niet echt gezond voor t lichaam, dat ziet t als t ware als gif waarvoor t afweersysteem inwerking komt. Koste wat kost katten in huis blijven houden lijkt me dus echt niet verstandig. Ik vind t ook behoorlijk rare opmerkingen van sommigen hier.
Overigens heeft mijn dermatoloog bevestigd dat allergieen wel degelijk kunnen veranderen. Het kan zijn dat je na een paar jaar allergisch reageert op andere stoffen dan eerst.
Laatst aangepast door Surya op di 20 aug 2013 - 21:05; in totaal 1 keer bewerkt
Surya- Fluisteraar
- Aantal berichten : 282
Punten : 282
Registratiedatum : 29-05-13
Nooit geen stof? Hahah
Laurientje- Prater
- Aantal berichten : 870
Punten : 926
Registratiedatum : 20-03-13
Je kan trouwens wel degelijk over een allergie heen groeien. Gelukkig wel!
Over een intolerantie kan je niet heen groeien, dat is wat anders dan een allergie.
Over een intolerantie kan je niet heen groeien, dat is wat anders dan een allergie.
Linda- Ratel
Nee niet veel, man kan daar niet tegen, die is daar allergisch voor. Het is echt niet zo dat ik alleen maar poets, verre van maar ik ben zo over de kasten, tafels etc heen gevlogen met een vochtig doekjeLaurientje schreef:Nooit geen stof? Hahah
Printje- Lady Post-a-lot
Als je man ook al allergisch is dan is de kans dat 1 van je kinderen het ook krijgt vrij groot.
Ik zou gewoon even een doorverwijzing naar een allergoloog vragen.
Ik zou gewoon even een doorverwijzing naar een allergoloog vragen.
Linda- Ratel
Klopt ik was als kind altijd enorm allergisch voor katten, cavia's, huisstofmijt en ga zo maar door. Over de bomen en pollen en gras maar te zwijgen.Linda schreef:Je kan trouwens wel degelijk over een allergie heen groeien. Gelukkig wel!
Bij mijn ex thuis hadden ze 3 katten. Ik moest daar noodgedwongen gaan wonen maar ben na een poosje echt over mijn allergie heen gegroeid. Ik had nergens meer last van.
1,5 jaar geleden zelf een kater aangeschaft en afgelopen voorjaar kwam mijn allergie in 10x zo'n ergere vorm terug. 1 jaar nergens last van gehad en dit jaar is het weer prijs.
Stuiterbal- Kletskop
- Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11
Ik las dat je een luchtbevochtiger/reiniger hebt staan. Ik weet niet hoe lang deze er al staat en hoeveel vocht hij afgeeft, maar heb je al eens geprobeerd deze uit te zetten? er zijn verschillende allergieen die erger worden door vocht en ook voor astma is dit niet goed, tenzij het anders echt heel droog is in huis, maar dat lijkt me in Nederland niet snel het geval. Als het apparaat alleen de lucht reinigt (en niet bevochtigt) heb ik niets gezegd.
Herfstblaadjes- Fluisteraar
- Aantal berichten : 380
Punten : 472
Registratiedatum : 19-11-11
Herfstblaadjes; ik weet het niet zeker maar volgens mij is het alleen een bevochtiger, mm misschien eens een idee om hem weg te halen dan. Maar hij hoest ook beneden en daar hangt zo'n ding niet.
Printje- Lady Post-a-lot
[quote="Printje"]
Ik doel op die zin, die klopt niet.. Nooit geen is toch niet juist, nooit stof of geen stof
Nee niet veel, man kan daar niet tegen, die is daar allergisch voor. Het is echt niet zo dat ik alleen maar poets, verre van maar ik ben zo over de kasten, tafels etc heen gevlogen met een vochtig doekje[/]Laurientje schreef:Nooit geen stof? Hahah
Ik doel op die zin, die klopt niet.. Nooit geen is toch niet juist, nooit stof of geen stof
Laurientje- Prater
hahhaa je hebt gelijkLaurientje schreef:Printje schreef:Nee niet veel, man kan daar niet tegen, die is daar allergisch voor. Het is echt niet zo dat ik alleen maar poets, verre van maar ik ben zo over de kasten, tafels etc heen gevlogen met een vochtig doekje[/]Laurientje schreef:Nooit geen stof? Hahah
Printje- Lady Post-a-lot
En dat is dan zo'n talige schooljuffrouw :pPrintje schreef:hahhaa je hebt gelijkLaurientje schreef:Printje schreef:Nee niet veel, man kan daar niet tegen, die is daar allergisch voor. Het is echt niet zo dat ik alleen maar poets, verre van maar ik ben zo over de kasten, tafels etc heen gevlogen met een vochtig doekje[/]Laurientje schreef:Nooit geen stof? Hahah
Laurientje- Prater
Oke, dqn haal ik dat door elkaar. Maar blijft wel een feit dat t ongezond is om je bewust bloot te blijven stellen aan dingen waar je allergisch voor bent.Linda schreef:Je kan trouwens wel degelijk over een allergie heen groeien. Gelukkig wel!
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
hahaha ja idd.. Maar vandaag ben ik vrij en in mijn hoofd ben ik dan al met duizend andere dingen bezig.
Zo oa de vraag; hoe bestaat het dat N steeds gaat zitten in de box? Hoe krijgt ze dat voor elkaar.
Zo oa de vraag; hoe bestaat het dat N steeds gaat zitten in de box? Hoe krijgt ze dat voor elkaar.
Printje- Lady Post-a-lot
Dat doet ze altijd fout.Laurientje schreef:En dat is dan zo'n talige schooljuffrouw :pPrintje schreef:hahhaa je hebt gelijkLaurientje schreef:Printje schreef:Nee niet veel, man kan daar niet tegen, die is daar allergisch voor. Het is echt niet zo dat ik alleen maar poets, verre van maar ik ben zo over de kasten, tafels etc heen gevlogen met een vochtig doekje[/]Laurientje schreef:Nooit geen stof? Hahah
June- Kletskop
- Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12
Geen ervaring mee, wij hebben alle 3 de dieren nog... 2 katten en een hond. Ze moesten wel erg wennen toen R geboren was. Voor de hond is een bench aangeschaft... Die stelde het niet op prijs als R in de buurt kwam. Gaat wel wat beter nu. Hond is ook 15 1/2.
Aggi- Prater
- Aantal berichten : 535
Punten : 576
Registratiedatum : 23-11-10
Wij hebben een aantal weken geleden de kat van mijn vriend weg moeten doen. Niet ivm allergie maar omdat ze onhandelbaar werd hier in huis. Gelukkig kon de kat (Britse korthaar) naar mijn vriend zijn dochter.
Vanaf het moment dat wij een relatie hebben kunnen de kat en ik niet door 1 deur. Ze viel mij vaak aan tot bijten aan toe. Ik heb meerdere malen van haar open gelegen. Als klap op de vuurpijl ging zij ook nog plassen en poepen in huis sinds ik zwanger ben. We zijn naar de dokter geweest maar ze mankeerde niets. Ze deed het ook met name op mijn kleding en spullen. Na een jaar aangekloot te hebben en verschillende dingen geprobeerd te hebben, hebben we de keuze gemaakt. Ook omdat ik bang ben dat ze de baby open haalt. Ze duld alleen mijn vriend en zijn dochter.
Vanaf het moment dat wij een relatie hebben kunnen de kat en ik niet door 1 deur. Ze viel mij vaak aan tot bijten aan toe. Ik heb meerdere malen van haar open gelegen. Als klap op de vuurpijl ging zij ook nog plassen en poepen in huis sinds ik zwanger ben. We zijn naar de dokter geweest maar ze mankeerde niets. Ze deed het ook met name op mijn kleding en spullen. Na een jaar aangekloot te hebben en verschillende dingen geprobeerd te hebben, hebben we de keuze gemaakt. Ook omdat ik bang ben dat ze de baby open haalt. Ze duld alleen mijn vriend en zijn dochter.
Samantha- Fluisteraar
- Aantal berichten : 194
Punten : 208
Registratiedatum : 09-05-11
Niet alleen dat hoorJune schreef:Dat doet ze altijd fout.Laurientje schreef:En dat is dan zo'n talige schooljuffrouw :pPrintje schreef:hahhaa je hebt gelijkLaurientje schreef:Printje schreef:Nee niet veel, man kan daar niet tegen, die is daar allergisch voor. Het is echt niet zo dat ik alleen maar poets, verre van maar ik ben zo over de kasten, tafels etc heen gevlogen met een vochtig doekje[/]Laurientje schreef:Nooit geen stof? Hahah
Aziraphale- Ratel
- Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Sjonge jonge, gaan we nou echt lekker doorquoten op haar spelfouten?
Linda- Ratel
Pagina 6 van 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Soortgelijke onderwerpen
» Nesteldrang, gaat dat nog komen??
» Gaat dit ooit nog goed komen?
» Toch cadeau als je niet op verjdag van vriendin kon komen?
» Dit kan toch niet... of toch wel?
» Als het dan toch over grote bedragen gaat...
» Gaat dit ooit nog goed komen?
» Toch cadeau als je niet op verjdag van vriendin kon komen?
» Dit kan toch niet... of toch wel?
» Als het dan toch over grote bedragen gaat...
Pagina 6 van 7
Permissies van dit forum: