Het gaat er toch van komen.. katten weg:(
+42
Laurientje
iloverocknroll1984
Herfstblaadjes
Linda
Sanne
Caroow
Artemis
Bazinga
Bolleke
Jazzlyn
Sam
Maple
Exogenesis
Darius
Surya
Aziraphale
Razz
Pien
Esmee
mama van Mila
meisjesmama
Minx
June
Phileine
Aimee
Elvie_
Luce
Milou
Marin
Sissi
Pineco
Raindrop
Guusje
Engelse Drop
Teddyaapje
Isa
Ella
Annemie
-Ieniemienie-
Penélope
Susan
Printje
46 plaatsers
Pagina 5 van 7
Pagina 5 van 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Re: Het gaat er toch van komen.. katten weg:(
Dat hoesten is wel apart.. Maar hebben ze ook uitslag, opgezette ogen ed?
Sam- Kletskop
- Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12
Sam schreef:Dat hoesten is wel apart.. Maar hebben ze ook uitslag, opgezette ogen ed?
Nee dat dus niet, R heeft wel, net als ik, een gevoelige huid maar daar ben ik ooit mee naar de dermatoloog geweest en die dacht dat het misschien dauwworm zou kunnen zijn maar dacht eigenlijk eerder aan een overgevoelige reactie voor zijn eigen speeksel. Het zit alleen rondom zijn mond en hij kwijlde toen veel.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
Mijn dochter begint met niezen, dan krijgt ze jeuk en als ze dan nog langer blijft gaan haar ogen jeuk en opzetten.
meisjesmama- Kletskop
- Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Dat zijn idd de typische allergie klachten.meisjesmama schreef:Mijn dochter begint met niezen, dan krijgt ze jeuk en als ze dan nog langer blijft gaan haar ogen jeuk en opzetten.
Toch kan hoesten ook ontstaan, maar vaak pas later.
Sam- Kletskop
Dan zou er in het begin al een verkeerde diagnose gesteld zijn door mijn arts. R had als jonge baby voor jeuk maar dat weet zij aan eczeem. Ze zegt ook dat hij hoogstwaarschijnlijk geen astma heeft maar kinderastma? Waar hij hoogstwaarschijnlijk overheen groeit.Sam schreef:Dat zijn idd de typische allergie klachten.meisjesmama schreef:Mijn dochter begint met niezen, dan krijgt ze jeuk en als ze dan nog langer blijft gaan haar ogen jeuk en opzetten.
Toch kan hoesten ook ontstaan, maar vaak pas later.
Printje- Lady Post-a-lot
Je moet maar een andere arts gaan zoeken denk ik over astma groei je nooit heen. Het zal hooguit wat naar de achtergrond verdwijnen, maar het blijft altijd aanwezig.
Sam- Kletskop
Eczeem en astma hebben toch vaak ook een verband?
http://www.kennislink.nl/publicaties/een-molecuul-linkt-eczeem-en-astma
Aziraphale- Ratel
- Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10
Mmm het is dezelfde arts waardoor mijn man een verkeerde diagnose kreeg en daardoor op het randje heeft gelegen.Sam schreef:Je moet maar een andere arts gaan zoeken denk ik over astma groei je nooit heen. Het zal hooguit wat naar de achtergrond verdwijnen, maar het blijft altijd aanwezig.
Printje- Lady Post-a-lot
Dat weet ik maar omdat de dermatoloog en de ha het dus geen eczeem vinden/ vonden.... En het daarnaast dus over kinderastma hadden.Aziraphale schreef:Eczeem en astma hebben toch vaak ook een verband?
Printje- Lady Post-a-lot
Ik zou echt wisselen Printje.
Sam- Kletskop
Mijn ervaring is dat een huisarts niet genoeg kennis heeft over alles ook al zou hij (in ons geval) willen. Ga op je strepen staan en laat je doorverwijzen!!
meisjesmama- Kletskop
- Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Oh sorry Marin maar ik moet bij dit topic meteen aan jou denken! Printje ik zou de adviezen ter harte nemen en verder gaan kijken. Mijn vader heeft zware katten allergie maar hoest nooit en is ook nooit benauwd. Hij moet niesen, zijn ogen gaan extrem tranen en als hij ze aanraakt gaat zijn huid jeuken. Als hij in aanraking met ze geweest is heeft hij dat thuis ook nog vaam, of het komt pas opzetten als hij al thuis is.
Bolleke- Kletskop
- Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10
Echt schokkend dat je direct bereid bent je katten uit huis te doen, terwijl je nog geen idee hebt wat er aan de hand is.
Engelse Drop- Prater
- Aantal berichten : 595
Punten : 621
Registratiedatum : 29-06-13
Inderdaad, walgelijke moeder ben je, Printje!
Ga fietsen, ED.
Ga fietsen, ED.
Bazinga- Ratel
- Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12
Als dierenliefhebber krijg ik hier gewoon kippenvel van, zo ga je niet om met een dier.
Engelse Drop- Prater
Haha geeft niets. Maar des te meer snap ik printje. Ik bedoel.. Je gaat je kind niet weg doen, dat kan niet.Bolleke schreef:Oh sorry Marin maar ik moet bij dit topic meteen aan jou denken! Printje ik zou de adviezen ter harte nemen en verder gaan kijken. Mijn vader heeft zware katten allergie maar hoest nooit en is ook nooit benauwd. Hij moet niesen, zijn ogen gaan extrem tranen en als hij ze aanraakt gaat zijn huid jeuken. Als hij in aanraking met ze geweest is heeft hij dat thuis ook nog vaam, of het komt pas opzetten als hij al thuis is.
MAAR ik zou idd wel eerst zo veel mogelijk willen uitzoeken en uitsluiten alvorens je zo'n beslissing neemt.
ED, ik ben nog steeds benieuwd naar jouw oplossing als je kind allergisch blijkt te zijn.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
ED: En als jouw dochter gezondheidsproblemen heeft door je dier? Wat dan?
Bazinga- Ratel
- Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12
Niet mee in discussie gaan hoor bazinga. Schiet je niets mee op. Ik geloof dat ik toe ben aan een nieuw motto/onderschrift hier.
Laatst aangepast door Artemis op di 20 aug 2013 - 10:46; in totaal 1 keer bewerkt
Artemis- Prater
- Aantal berichten : 697
Punten : 715
Registratiedatum : 27-05-13
Dit dus.Surya schreef:Ik ben het eens met ED. Ik moet 100% zeker weten dat mijn kinderen allergisch zijn en dan nog moet ze een hele heftige allergische reactie krijgen wil ik erover nadenken. Een verkoudheid zou voor mij absoluut geen reden zijn.
Zelf ben ik allergische geweest als kind zijnde. Ik was allergisch voor van alles en nog wat en continue verkouden. MIjn moeder heeft nooit overwogen de katten weg te doen. Blij toe want ik ben erover heen gegroeid.
Als je een kind voor ieder stofje gaat behoeden, dan ontwikkelt het alleen maar meer rare alergieen en rariteiten. Een kind moet juist in aanraking komen met dieren en modder en weet ik het wat allemaal. Als je een kind laat opgroeien in een stofvrij en steriel huis, ja dat is het niet zo gek dat het overal gevoelig voor is.
Zelf weten natuurlijk, alleen ik vind het zo zielig voor die beesten
Engelse Drop- Prater
Engelse Drop schreef:Dit dus.Surya schreef:Ik ben het eens met ED. Ik moet 100% zeker weten dat mijn kinderen allergisch zijn en dan nog moet ze een hele heftige allergische reactie krijgen wil ik erover nadenken. Een verkoudheid zou voor mij absoluut geen reden zijn.
Zelf ben ik allergische geweest als kind zijnde. Ik was allergisch voor van alles en nog wat en continue verkouden. MIjn moeder heeft nooit overwogen de katten weg te doen. Blij toe want ik ben erover heen gegroeid.
Als je een kind voor ieder stofje gaat behoeden, dan ontwikkelt het alleen maar meer rare alergieen en rariteiten. Een kind moet juist in aanraking komen met dieren en modder en weet ik het wat allemaal. Als je een kind laat opgroeien in een stofvrij en steriel huis, ja dat is het niet zo gek dat het overal gevoelig voor is.
En ik vind het zielig voor je kind als je het bewust ziek laat zijn. Ik heb het over het geval dat er echt duidelijke diagnose is van een katten allergie bij je kind, dat er onder lijdt (altijd verkouden, exzeem uitslag, rode ogen, gezwollen lippen etc). Zeg jij dan dus: sorry kind, je zorgt maar dat je wat weerstand opbouwt maar m'n kat blijft lekker hier op m'n schoot kroelen? Lekkere moeder.
Marin- Lady Post-a-lot
Maar dat is nu toch helemaal niet aan de orde? Printje staat op het punt haar katten weg te doen omdat ze een vermoeden heeft van een allergie. En dan nog, al zou het een allergie zijn, vind ik de klachten niet ernstig genoeg om mijn katten daarvoor weg te doen.
Surya- Fluisteraar
- Aantal berichten : 282
Punten : 282
Registratiedatum : 29-05-13
Nee het was mijn vraag aan ED omdat ze zo stellig zegt haar kat nooit weg te doen.Surya schreef:Maar dat is nu toch helemaal niet aan de orde? Printje staat op het punt haar katten weg te doen omdat ze een vermoeden heeft van een allergie. En dan nog, al zou het een allergie zijn, vind ik de klachten niet ernstig genoeg om mijn katten daarvoor weg te doen.
Marin- Lady Post-a-lot
Ik verdenk Printje met al die posts op haar naam er nou niet direct van om een volkomen steriel huis te hebbenEngelse Drop schreef:Dit dus.Surya schreef:Ik ben het eens met ED. Ik moet 100% zeker weten dat mijn kinderen allergisch zijn en dan nog moet ze een hele heftige allergische reactie krijgen wil ik erover nadenken. Een verkoudheid zou voor mij absoluut geen reden zijn.
Het is toch logisch dat je het sneu vindt voor je kind? R is hartstikke vaak aan het snotteren, dat wil je toch niet? Ik ben zelf zo allergisch als wat en ik zou echt niet blij worden als wij een kat zouden moeten hebben.
'Gelukkig' houden wij allebei niet zo van beesten en is het geen gemis.
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Over een allegie groei je niet heen, dan is t overgevoeligheid geweest. Symptomen zijnt t zelfde maar in t lichaam zijn hele andere dingen aan de hand. Blootstelling aan dingen waar je allergisch voor bent is niet echt gezond voor t lichaam, dat ziet t als t ware als gif waarvoor t afweersysteem inwerking komt. Koste wat kost katten in huis blijven houden lijkt me dus echt niet verstandig. Ik vind t ook behoorlijk rare opmerkingen van sommigen hier.
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Printje, ik weet niet of het zo is, maar je komt op mij wel eens over alsof je je wel heel bewust van je kinderen bent, van elk stukje ontwikkeling tot eten tot iedere nies bij wijze van spreken. Zou het ook kunnen zijn dat R. bij anderen ook wel niest, hoest, maar dat dat jou (of de anderen waar hij op dat moment is) niet eens echt opvalt? Ik kan me voorstellen als je eenmaal aan het twijfelen bent geslagen over een eventuele allergie, dat iedere kuch dan ook extra opvalt. Ik vraag me af of R. niet gewoon regelmatig tot bijna altijd verkouden is of snotterig. Dat hoort misschien ook wel bij de leeftijd. Zijn er geen dagen thuis dat het beter gaat?
Als het echt van de katten zou komen, zou ik overigens wel een ander plekje voor ze zoeken. Misschien kan een kind erover heen groeien, maar ik zou mijn kind dat lichamelijke ongemak dan liever besparen, temeer omdat helemaal niet zeker is dat het kind erover heen groeit. Ik snap niet zo goed waarom je je kind liever allergische reacties zou laten vertonen dan dat je een andere goede plek voor je dieren zoekt. En een huishouden zonder huisdier staat natuurlijk niet gelijk aan een volledige steriele omgeving, dat is onzin.
Als het echt van de katten zou komen, zou ik overigens wel een ander plekje voor ze zoeken. Misschien kan een kind erover heen groeien, maar ik zou mijn kind dat lichamelijke ongemak dan liever besparen, temeer omdat helemaal niet zeker is dat het kind erover heen groeit. Ik snap niet zo goed waarom je je kind liever allergische reacties zou laten vertonen dan dat je een andere goede plek voor je dieren zoekt. En een huishouden zonder huisdier staat natuurlijk niet gelijk aan een volledige steriele omgeving, dat is onzin.
Sanne- Ratel
- Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Pagina 5 van 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Soortgelijke onderwerpen
» Nesteldrang, gaat dat nog komen??
» Gaat dit ooit nog goed komen?
» Toch cadeau als je niet op verjdag van vriendin kon komen?
» Dit kan toch niet... of toch wel?
» Als het dan toch over grote bedragen gaat...
» Gaat dit ooit nog goed komen?
» Toch cadeau als je niet op verjdag van vriendin kon komen?
» Dit kan toch niet... of toch wel?
» Als het dan toch over grote bedragen gaat...
Pagina 5 van 7
Permissies van dit forum: